paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Startovací relé?
Zdravím všechny, prošel jsem podobně zaměřené články ale nenašel jsem odpověď na mojí otázku. Mám problém se svým Fazerem, Přišel jsem k moto, zapnu klíček, naběhnou kontrolky atd. nasaje čerpadlo, a při zmáčknutí tlačítka startéru něco cvaklo a moto je komplet bez proudu, baterie nezatížená má cca 12,5 Voltu, pojistky na relé jsou neporušené, z toho mi vyplyne že problém nebude dál než za startovacím relé (při zkratu na obrysových světlech mi na tomto relé praskala pojistka 25 ampér) problém by tedy měl být buďto v relé a nebo v baterce. A moje otázka je jestli se moje domněky ubírají správným směrem a nebo mám hledat jinde?

Startovací relé?

10.3.2013 v 23:41 | Nahoru | #1
pro úplnost doplním, že po zapnutí klíčku spadne napětí na vývodech baterie na necelé 2 volty, po vypnutí klíčku opět naroste na nějakých cca 12,5 voltu..

Startovací relé?

11.3.2013 v 00:21 | Nahoru | #2
No já když koupil ZRX, tak jsem to měl podobné. Sice bylo jisté, že baterka je KO, tak jsem dal novou, bylo nové i startovací relé, které koupil předchozí majitel. Ale problém stejný - cvakalo relé a nic. Nakonec jsem přišel na to, že je prodřený jeden káblík ve svazku pod nádrží a zkratuje se o kostru. Po jeho opravě vše OK.

Každopádně 2V po zapnutí klíčku by baterka mít neměla. Já bych řekl, že je KO baterka a nebo spíš někde nějakej zkrat...

Startovací relé?

11.3.2013 v 00:39 | Nahoru | #3
Baterku dobře prověří zátěžový voltmetr, třeba FY-64. Jinak každopádně může být někde zkrat, ale ten by se projevil i znatelným zahříváním drátu od baterky a navíc všechny okruhy, které se zapínají spínačkou, by měly být jištěny, takže by v takovém přípdě měla praskat příslušná pojistka.

V první řadě proměřit baterku zátěžákem - měření napětí bez zátěže nevypoví o stavu baterky nic.

Startovací relé?

11.3.2013 v 01:23 | Nahoru | #4
Vypada to na blbej clanek v baterce, nebo je spatna kostra

1 reakcí na tento příspěvek Startovací relé?

11.3.2013 v 07:10 | Nahoru | #5
chlapy, pojistky nepraskaj, dráty nehořej ale příznaky stejný jako když mi rupla na tom relátku pojistka 25 ampér, jenom s tim rozdílem že pojistka je neporušená, takže podle mojeho buť neteče proud skrz to relé dál do motorky a nebo neteče proud už od baterky..

(reakce na) Startovací relé?

11.3.2013 v 09:14 | Nahoru | #6
Mexican91: Pokud ti po otočení klíčku klesne napětí na aku na 2 volty, tak buď je aku po smrti, protože je velice měkký zdroj, nebo tam musíš mít někde odběr jako prase, což bys poznal právě podle těch horkých drátů. Takže ti nejspíš umřel akumulátor. Zkus si pomoct autem a startovacími kabely.

Startovací relé?

11.3.2013 v 09:43 | Nahoru | #7
Baterka v háji, už neudrží kapacitu, kup novou a bude to cajk

Startovací relé?

11.3.2013 v 16:45 | Nahoru | #8
Chlapi díky za vaše postřehy, zkusim připojit jinou baterku a hyn sa ukáže

1 reakcí na tento příspěvek Startovací relé?

11.3.2013 v 19:35 | Nahoru | #9
tak baterku jsem vyměnil, ted už startuju, takže původní baterie je K.O. ale vyskit se další problém, neháže jiskru.. takže kdo má jaký nápady, šup sem s nima
e. pojistky všechny ok, víc jsem nezkoumal, nějak mě přešla chuť

Naposledy editováno 11.03.2013 19:36:11

(reakce na) Startovací relé?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2013 v 19:40 | Nahoru | #10
Mexican91> nazdar,koukám do schema elektrické instalace Fazeru. Napájení zapalovacích dvojcívek je odjištěno pojistkou(Fuse ignition)a nouzovým vypínačem motoru. To jsou dva prvky co stojí v cestě,aby proud natekl do zapalovací cívek. Činnost cívek řídí (Ignitor unit)-zapalovací modul na základě senzorů ze snímače otáčení motoru.
Takže prověřit napájení cívek(pojistka a nouzový vypínač na řidítkách),pokud jsou tyto prvky v pořádku tak musí být na cívkách napětí.
Pak už je to na elektronice zapalovacího modulu nebo snímače otáčení motoru.
Nerad bych tě nějak strašil,ale kolega trápil Hondu s vybitou baterií a tím mu údajně odešel Ignitor unit-zapalovací modul(elektronika řízení zapalování). Ta je u Fazera za sedadlem pod taštičkou s nářadím.

1 reakcí na tento příspěvek Startovací relé?

4.4.2013 v 20:47 | Nahoru | #11
Buť zdráv, schéma jsem taky procházel, a podle manuálu proměřoval cívky, snímač, vypínače,spínače a žádný trouble jsem neodhalil, na cívky skutečně teče proud takže napájeny jsou, řídí jednotku jsem zkoušel v jiném Fazeru, který s mojí jednotkou bez problému pracuje, nedávno se elektrika na moment probrala a motor se nechal nastarotvat celkem 2x, nyní je opět mrtvá a jisrku neháže, jediný co sem neměl na jiném Fazeru a co tak nějak spolehlivě nejde proměřit, jen odpor teda jsou indukční cívky a snímač otáček, ale naměřené hodnoty se shodovali s manuálem.
Mohlo by na to třeba mít vliv i nižší napětí na baterii??

(reakce na) Startovací relé?

4.4.2013 v 22:34 | Nahoru | #12
Mexican91> tak teď je otázka čemu říkáš nižší napětí? Pokud dochází při startu k velikému poklesu,tak řídící modul zapalování nemusí mít dostatečné napětí pro vlastní chod a pak to nejiskří na svících. Napětí by při startu nemělo spadnout pod 9,5 voltů.
Jinak bych se podíval na tu malou patici co je na startovacím relé,zdali tam není nějaká oxidace,ten červený drát napájí spínací skříňku,dva o menším průřezu spínají cívku starteru.
Ještě si říkám,že to může dělat samotná spínačka a přívod do ní se docela hodně mele-ohýbá tak zdali nejsou zlomené dráty v tom svazku ke spínačce. Teď je ještě otázkou co ten snímač otáček,zdali je v pořádku!

1 reakcí na tento příspěvek Startovací relé?

6.4.2013 v 14:25 | Nahoru | #13
dneska jsem nad tím opět bádal, nabil jsem baterku, nezatížená měla napětí 13,05 V a motorku se podařilo nastartovat bez větších problémů, přitom jsem s ničím jiným nehýbal ani nic neodpojoval..jinak předtím bylo napětí na beterii nezatížené cca 12,6 voltu, a mám za to že v manuálu je napsáno že napětí na aku by mělo být 12,8 V...takže teoreticky by to mohlo být i ono..

(reakce na) Startovací relé?

6.4.2013 v 18:39 | Nahoru | #14
Mexican91> tak uvidíš jak se to bude jevit do budoucna,ať to jezdí a hodně šťastných kilometrů přeji.

Startovací relé?

12.4.2013 v 17:56 | Nahoru | #15
jo jo děkuji moc, za radu i za přání, i tobě přeju mnohem víc času ztráveného v sedle než v dílně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist