1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
HornisGSX píše: jaká je pravděpodobnost, že odletující šutr si to namíří mezi řemen řemenici a řetěz a ozub.kola?
Pravděpodobnost bude hodně malá. U řetězu oproti řemenu bude menší. Řetěz je užší a teoreticky bude víc kmitat, takže se na něm hůř něco udrží.
Když si představím nějakej rozumnej kámen, co nepraskne a neodleti, mezi rozetou a řetězem, tak to vidím dost brutálně na zablokovaný kolo a zdevastovanou rozetu, řetěz a eventuelně i hnutou hřídel předního kolečka. Přecijen řetěz moc nepruží. Raději si nepředstavovat.
U řemenu bych si tipnul, že když to nebude půl skály, tak to pobere pružnost řemene nebo to ten řemen přerve. Ozubený kolo by to mohlo v pohodě ustát a hřídele taktéž.
Nicméně pravděpodobnost je jedna věc a realita druhá.
Kámošovi se stalo, myslím na Renaultu, že se mu dostal kamínek cca 5mm do rozvodu. Stalo se to během trošku divočejší jízdy po polní cestě. Motor dokud byl v otáčkách v pohodě dojel až k vesnici. A tam uz konec. Nakonec to nechal odtáhnout do servisu. Tam zjistili rozhozený rozvody, a ten kamínek vyndali z krytu rozvodů. Naštěstí to nebylo destrukční.
Dodnes mi není jasný kudy tam ten zmetek vlezl. Jedině snad kolem řemenice na klínovej řemen. Pravděpodobnost nulová, že se něco takového stane a stalo se.
1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
Teď mám bavce s kardanem r.v.2002 interval výměny oleje je 20000km a dělám to každé jaro. Po těch 20000tis ten olej už tak čistý není, a nebyl ani u xj900. Věřím že tam vydrží déle ale investice do jednoho litru převodového oleje na 50000-100000km je fakt zanedbatelná.
U BMW pokud se nepletu taky vymysleli celoživotní náplň, ale pak si jaksi rychle rozmysleli a začali zase dělat výpustný šroub.
Jinak můj kardan má na kontě v cca 80000tis/km výměnu dvou ložisek a stalo to skoro 4klacky pokud se udělají všechny ložiska (stojí to míň než když se v tom hrabeš jednotlivě) kolem 10000tis i víc.
Jako všechno má svoje, když si zase spočítám co by stály ty řetězovky za tu dobu... ale zase když se posere kardan stojíš, sám to neopravíš a musíš rozbít prasátko. Jinak sorry pepo fjr ale trochu na tu mašinu kálíš a na tu výměnu bys mrknout měl.
Rozržení řemene ho diskvalifukuje, ale jinak pozitiva.
1.nejmíň žere výkon 2. bezúdržbový - nezasírá mašinu 3. udělám si sám
A nakonec. to: 5511 - pokladej ty otázky trochu inteligentně, bo to je jako jestli je lepší přefiknout medvěda nebo netopýra..
Naposledy editováno 13.02.2013 19:21:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem
2 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
Naposledy editováno 14.02.2013 09:38:39
Mira-KT píše: Osobně dost cestuju a tak hlasuju pro kardan. Proti řemenu také nic nemám bo je tichej a rovněž bezudržbovej, i když vyžaduje také interval výměny, kterej je ale daleko delší než u řetězu. Těžko ho ale mít na stroji se kterým jezdíte někde v terénu nedej buch se trochu brodit. Jinak neznam kardan na motorce, kam se leje olej. Olej lejete do sekundárního převodu zadního kola, kde se sem tam stane, že odejde ložisko, které je v ceně kolem 1.500kč, ale bavíme se o cca 100tis km. Jinak někdo zde zmínil rázy v kardanu, které jsou u strojů co maji přímej výstup z motoru tzn. bez primáru třeba na spojkovej koš cca 1:1,6 daleko vyší otáčky do převodovky, což je znát při řazení rychlostí. Rána jako když hodíte kladivo je tudíš běžná a neni třeba se děsit. Výhodu to má i ve formě menší spojky neboť nemusí přenášet díky vyšším otáčkám takovej tah, ale nevýhoda je, že spojku lze snadno při delším prokluzu spálit.
Servisní intervaly tvého BMW:
Change oil in rear wheel drive while at operating temperature,
Every 20,000 km (12,000 miles), every 2 years at the latest *)
*) Write up on separate invoice;
Tohle jsou debaty stejné jako "mohu je s laďákem do ciziny" - jo mohu, byl jsem tam mockrát , snad ve všech státech kolem a ještě mne nechytili - - ježe jsou lidi co to odsr... takže nebdu tvrdit že to je v pohodě.
Prostě olej se má měnit cca v mezích daných výrobcemm mohu se bavit o tom že se to při řešvihnutí tolik neposere ale hlášky "to je na doživotí" jsou prostě hovadina. Když pro nic jiného, tak proto že je třeba to občas zkontrolovat. Jestliže ma olejovou náplň .3l, tak po 40tis km poznám prd zda teče činikoli - ten únik bude tak malý že si ho spletu nečistotami které běžně meju - důsledky už musí definovat technik ketrý rozumí té které mašině.
Další věc je vnik nečistot dovnitř - nemohu posoudit, ale vím co dělá moře a vyšší vlhkost s profi fototechikou "kam se nic nemůže dostat" a prakticky to stejné dělá písek (teď nemyslím na ČR...).
Naposledy editováno 14.02.2013 10:24:29
1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem
Mira-KT píše: Nevim, zda Tvé reakci správně rozumim, ale já uznávam plně co píšou v servisním manuálu a vše dodržuju bezvýhradně. O servisním intervalu u svého stroje ve 20tis, každopádně vim a stačí když se podíváš do mého deníku, tak pochopíš, že pravidelná údržba je pro mě základ.
OK pak se omlouvám, pochopil jsem to jako obhajobu systému PepaFJR - "když to jede, je to v pořádku"
2 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
Naposledy editováno 14.02.2013 14:40:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem
netvrdím že olej v kardanu se nemá řešit, je ho tam nula nula nic... ale třeba motor na endurech třeba 400 mth, motor přiměřeně hlučný, dle kontroly díly v toleranci a dle výrobce už měla 2x například proběhnout GO... co teď?
kardan jsem na mašině chtěl z důvodu neustálého sraní se s řetězem na předchozí motorce (mazání, čištění, bordel na kole a zádech teď už ženy, nutná výměna po x km.)
o kardan se ,,starám,, viz. výše, jinak o něm nevim.
nevýhodou je určitě váha a jeho hrubé chování, ale na to se dá zvyknout. taky he třeba držet správný otáčky, při podtáčení celkem dost mlátí, ale to se mi povedlo asi 2x
s řemenem zkušenosti nemám, ale je hezkej a lehkej, možná trochu náchylnej (např. nůž atd.)
Lion píše: Mira-KT> tak třeba ty ventily se někomu fakt za tu stovku nehnou a četl jsem že když to tam spadne tak vůle na to moc vliv nemá, resp. že ten problém byl jinde
Jde tady přece o prevenci. Taky chodime k doktoru na prohlídky a nejseme hypochondrové. Když patřičnej problem, kterej má sice malou pravděpodobnost vznikne, tak můžeš předejít velkejm škodam a to je ta myšlenka, mnohdy "nesmyslnejch" úkonů co nedodržujou ani v servisech bo by se zákazník nedoplati.Udělej třeba takové ventily na Honda V-TEC, kde musí dolů dvakrát vačky, když je chceš jen překontrolovat. Kdo by tohle zaplatil?? Zase jsem ale mimo téma zač se omlouvám
Naposledy editováno 14.02.2013 16:48:15
1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
Nepokládám za ostudu se o motorku starat
Určitě kardan sebere nejvíc výkonu mašině z těch tří, ale klady to u mě určitě převýší.
Seru se s řetězem, čistění, mazání, čištění kyvky atd. - jenže pro mě asi příliš jinejch alternativ nebude. Stejně tak jako pro bahňáky.
Kdybych chtěl cestovat a jezdit zejména po asfaltu a tu a tam někde po nepěvněný silnici - tak kardan.
Kdo chce mít gumový rozjezdy a minimum starostí ohledně zadního kola - řemen.
Tohle přeci nejde postavit jako filosofickou otázku "co je lepší" ...jde o to co s tím budeš dělat a nač to potřebuješ.
1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem
FishX3 píše: OK pak se omlouvám, pochopil jsem to jako obhajobu systému PepaFJR - "když to jede, je to v pořádku"
Nesmíš zase všemu věřit. Jsi na internetu nebo jsi si toho nevšimnul?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 versus Suzuki GSX 1400 [1, 2, 3] Honda CB 1300 | pixels1 | 63 | 27.9.2023 v 20:15 dajos |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Palivový systém Honda CB 1300 | Kaa20 | 25 | 10.1.2023 v 20:23 Kaa20 |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Nováček Honda CB 1300 | Honda1300 | 14 | 13.10.2022 v 22:01 johnwood1979 |