paolo_novy Přidat reklamu

Téma: pohon řemenem
Co je lepší? Pohon řemenem nebo kardanem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

12.2.2013 v 15:18 | Nahoru | #61
t_freedom> no S4Rs je sice prda ale né taková aby to řemen nedal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

12.2.2013 v 15:21 | Nahoru | #62
HornisGSX> jo, dal by to...ale životnost by asi byla jinde. Na druhou stranu ta flexibilita i oproti řetězu by byla příjemná, třeba při podřazování do vysokejch otáček. Jen se fakt bojím, že by se trhnul po 10tkm

pohon řemenem

12.2.2013 v 15:25 | Nahoru | #63
když ho neroškubne busna nebo autobus nebo jinné těžsí motorky s vysokým Nm tak s lehoučkého monstříka bych neměl starost ( a myslím že i výkon by mu neublížil)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

12.2.2013 v 16:11 | Nahoru | #64
t_freedom> Ohledně životnosti řemenu koluje hodně fám a mýtů. Moje Busa má cca 197 koní, váží 215 kg, jednou za rok pojezdí okruh v Brně. Téměř každou vyjížďku atakuje ručička tachometru zarážku na konci. A i tak na řemenu neregestriju nadměrný opotřebení, o přetrhnutí nemůže být řeč. Jestli prodám druhou motorku, chystám se u Busy do dalších úprav a teprve pak se začnu obávat o životnost řemenu.

HornisGSX> Objednával jsem napřímo z VH Motorradtechnik. Zvlášť "rozeta", zvlášť primární kolečko, zvlášť řemen. Montáž a úpravy svépomocí.

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

12.2.2013 v 16:28 | Nahoru | #65
aha takže jsi nekupoval sadu ale součástky? podle nějakého katalogu nebo na pasblink?

(reakce na) pohon řemenem

12.2.2013 v 16:36 | Nahoru | #66
HornisGSX> Tak nějak. Oni žádný katalog nevedou (alespoň ne v té době). Na e-maily moc nereagují. Fungoval akorát fax, takže já vytvořil "technické" výkresy (v malování ) a poslal je faxem. Oni mi poslali opravdové technické výkresy dílů, které byly nejblíže mým představám. K tomu se určila správná délka/šířka řemenu a bylo.

pohon řemenem

12.2.2013 v 17:00 | Nahoru | #67
Za mě teda řemen. Měkký záběr, bezúdrždový, s dlouhou životností... Ještě jsem ho neměnil, jezdím furt na originál. Akorát se mi jednou přetrhnul, ale to byla vada spony. Únava materiálu. Nic strašnýho se nestalo, stáhnul jsem ho vázacím drátem a jelo se dál. Jo, a taky jednou klouzal, ale to zas bylo kvůli ojeji. Nevšiml jsem si, že se uklepala hadice oddychu karteru a foukalo to rovnou na řemen. Jinak ale naprostá pohoda!

pohon řemenem

12.2.2013 v 18:23 | Nahoru | #68
za mě řemen

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

12.2.2013 v 20:23 | Nahoru | #69
PEPAFJR> Tak na tej tvojí FJR se má měnit po deseti tisících! To co z toho vyteče za sajrajt to bych tam teda dýl nenechal!!!

Naposledy editováno 12.02.2013 20:33:38

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 01:27 | Nahoru | #70
U FJR má olej v k. po 20.000 km úplně stejnou barvu a vláčnost jako novej. Kdyby tomu tak bylo i po 50.000, vůbec bych se nedivil.

pohon řemenem

13.2.2013 v 07:10 | Nahoru | #71
Řemen je imho stylový, vzhledově prostě vypadá lépe. Dále je naprosto tichý a jen si ševelí. Bohužel, jak už zde padlo - do náročnějšího terénu bych jej nevolil, větší kamínek a je po něm. Výdrž proti řetězu mnohonásobně vyšší, dále není třeba kupovat celou sadu, ale pouze řemen, řemenice jsou věčné.
Kardan bych osobně vítal jen u supercesťáků asfalt/terén typu GS, jinak se mi kardan tuze nelíbí jak vzhledem, tak okamžitou reakcí na plyn. Je to praktické, ale děsně nevzhledné (:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 08:55 | Nahoru | #72
Smrči-GSX-F> ohledně tý výdrže. Moc lidí vidí jen koně a krouťák...ale to je míň podstatná věc. Pokud je určen správnej typ a velikost není určující výkon, ale spíš povaha namáhaní. Všichni mi říkaj, že na řetězu najezdí 30 a víc tkm...já na svým motoru nedám víc jak 17tkm(a fakt se starám příkladně). Je to daný rázama, cukáním a přechody mezi napnutím a stlačením - což jsou u motoru Ducati 998 jediné dvě polohy motoru. Pevně věřím, že jak řetěz (tak případně řemen) vydrží dýl na Hajabuzně, než u mýho ratlíka...

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 09:55 | Nahoru | #73
HornisGSX> Jedine trenky

pohon řemenem

13.2.2013 v 10:35 | Nahoru | #74
Párkrát za rok řemen umýt, promazat mýdlem a je postaráno. Eliminuje nepřesnosti v řazení, protože alespoň trochu pruží. Pár desítek tkm taky vydrží, je ale třeba dávat poroz na kamínky. Za mě spokojenost s řemenem.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 10:42 | Nahoru | #75

valsir píše: PEPAFJR> Tak na tej tvojí FJR se má měnit po deseti tisících! To co z toho vyteče za sajrajt to bych tam teda dýl nenechal!!!



Můžu Tě ujistit,že po 80 000 km z kardanu teče naprosto neporušenej olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 11:33 | Nahoru | #76
PEPAFJR> Ono se k tomu převážně vyjadřuje dost lidí, který převodovej olej v životě ani nevidělo. Co se mě týče, já ho měnim jenom proto, abych to litrový balení oprášil a spotřeboval dřív, než zapomenu, kam sem ho v garáži zabordelařil (je na 5 výměn)

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 11:50 | Nahoru | #77

t_freedom píše: Smrči-GSX-F> Pevně věřím, že jak řetěz (tak případně řemen) vydrží dýl na Hajabuzně, než u mýho ratlíka...



tak to asi každopádně... ale našel sem informaci že třeba na warioru 1700 48 500 km, buell xbs9 24 500 km... někdo tu má řemen na MT 01... takže provozovat to lze

pohon řemenem

13.2.2013 v 12:43 | Nahoru | #78
k tomu roztrhnutiu remena : remene sa v prevadzke netrhaju. iba ak je zle namontovany, napr. je moc nasponovany, alebo sa pri montazi nedodrzala rovina obidvoch osi, hnacieho a hnaneho kolieska.
viac info priciny poruch remenovych prevodov

pohon řemenem

13.2.2013 v 12:48 | Nahoru | #79
Reeaper : remen sa nepremazava mydlom !! kuk sem !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 14:02 | Nahoru | #80

PEPAFJR píše: Můžu Tě ujistit,že po 80 000 km z kardanu teče naprosto neporušenej olej.



Zeptám se tedy z druhé strany, proč máte na olej v kardanu 10tis interval výměny? předpokládám, že obchodní tah to nebude, jaký je tedy důvod (ohledně tvé hlášky , že jsi na něj nekoukal xxxt km je tu ještě krom výměny možný problém s únikem - to že mizí nemusí být na první pohled patrné - v tomhle velkém nájezdu).

PS:Kardan nemám a nikdy jsem se jím nezabýval.

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 14:24 | Nahoru | #81

FishX3 píše: Zeptám se tedy z druhé strany, proč máte na olej v kardanu 10tis interval výměny? předpokládám, že obchodní tah to nebude, jaký je tedy důvod (ohledně tvé hlášky , že jsi na něj nekoukal xxxt km je tu ještě krom výměny možný problém s únikem - to že mizí nemusí být na první pohled patrné - v tomhle velkém nájezdu).

PS:Kardan nemám a nikdy jsem se jím nezabýval.



Hele já jsem se až prvně teďka na tomto foru dozvěděl,že výměna oleje v kardanu je v intervalu 10 000 km. To, že olej mizí si prostě všimnout musíš ten olej prostě musí někam vyvzlínat. Když jsem se kdysi bavil s dovozcem Yamahy do Čech p.Přibylem. Tak ten mě doslova řekl,náplň v kardanu přežije celej motor. Hele já tadyto neřeším, motorku umeju jednou za rok a to ještě jen tak aby se neřeklo. Pro mě je to prostě věc na užívání. Údržbě moc nedávám,pouze nutné věci. A když jsem prodával minulou šla asi za 25000 Kč A myslím,že kupec na ní může jezdit ještě hodně let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 15:16 | Nahoru | #82
PEPAFJR> meleš sračky i u BMW GS se musí měnit olej v kardanu každých 10-20tis. seš kripl a nevydíš si do tlamy...

pohon řemenem

13.2.2013 v 15:32 | Nahoru | #83
budeš předělávat CB? Za mě kardan

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 16:08 | Nahoru | #84
gagtoy> Zklidni hormon a kripl říkej svýmu tátovi.

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 16:14 | Nahoru | #85
PEPAFJR> u nás se říká "bonton pyčo, bonton"

edit: i/y

Naposledy editováno 13.02.2013 16:14:49

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

13.2.2013 v 16:22 | Nahoru | #86
přemýšlím nad těma kamenama seklýma mezi řemenici a řemen. o kolik je ta šance větší,než u řetězu a řetězovýho kola?
o rozdíl v šířce řemenu?

řekl bych, že kdyby se seknul kamínek mezi řetěz a rozetu, tak se taky štěstím tetelit nebudou...

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

13.2.2013 v 16:24 | Nahoru | #87
jaká je pravděpodobnost, že odletující šutr si to namíří mezi řemen řemenici a řetěz a ozub.kola?

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 16:25 | Nahoru | #88
callowsick> řemenica je o dost širší a má myslím na boku rantl, takže kdyby tam něco vletělo, tak si ho to podrží. rozeta má zuby do "špičky", takže se všechno odrazí.

pohon řemenem

13.2.2013 v 17:02 | Nahoru | #89

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

13.2.2013 v 18:00 | Nahoru | #90
...všichni tady řešíte životnost a nikdo funkčnost ;)...druhá stránka týhle věci je přenos výkonu...na to je nejlepší řetěz proto ho taky mají veškerý kapoty, dragstery apd. ...na životnost a bezúdržbovost, ovšem za cenu větší hmotnosti je nejlepší kardan a proto je taky na většině cestovních strojů typu BMW atd., ale ty to bez problémů uvezou a tam se zase nějaký to kilo navíc neřeší . ...no a konečně řemen...ten je někde mezi ;)...takže za mě...záleží na každým co chce za motorku a co od ní čeká ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 versus Suzuki GSX 1400 [1, 2, 3] Honda CB 1300 pixels1 63 27.9.2023 v 20:15 dajos
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Palivový systém Honda CB 1300 Kaa20 25 10.1.2023 v 20:23 Kaa20
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Nováček Honda CB 1300 Honda1300 14 13.10.2022 v 22:01 johnwood1979


TOPlist