Máte s tím někdo zkušenosti???
Uzavřeno 16.03.2013 v 22:33 uživatelem Miki2008
1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli
Nebo to řeknu jinak: taky jsem zvažoval rozličné úpravy (na některé kvůli STK a policajtům jsou nutná a patřičně zpoplatněná souhlasná vyjádření Týnecké Jawy) a postupně střádal peníze... ...až jsem si pořídil tenerku .
1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli
1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli
Ono i ten bezkontakt je jen frajerina. Kdo umi udelat dobre fora, ma prerusovac vc.kondiku OK, tak jezdi a jezdi. Vic nez pul stoleti takhle Jawy a nejen Jawy fungovaly.
To same nakopavacka, ta proste k Jawe patri a kdyz je motor dobre serizeny, chta na prvni slapnuti!
Jawa je dnes uz jen a jen srdcarina a kdo ji ma, asi neinstaluje elektronicke vifikundace.....
a další záležitost, že sehnat kvalitní kondíky je problém a kladívka už skoro taky :(
a s tím oilmastrem to taky nevidím tak černě. v mém okolí jich jezdí dost, nikdo si na to nestěžoval do 2T japonců se montovala čerpadla podobné koncepce stejného výrobce několik desítek let. pro někoho je to frajeřina, ale já svou jawu používám jako hlavní celoroční dopravní prostředek (jezdí denodenně) a zbavil jsem se tím neustálého přelévání oleje z litrovky do čtvrtlitrovky pod sedlo na jednu nádrž. olej doleju jednou za měsíc a tankuju kdy se mi zachce, ne jen když jsem si nezapomněl vzít z garáže další olej...
Naposledy editováno 31.01.2013 19:12:40
1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli
pak se dá (konečně) jezdit i po městě s denním svícením H4kou a při našlapování to hází silnější jiskru, takže to líp chytá. funguje to i při chcíplý baterce.
je to takovej japonskej pocit bezstarostnosti do český motorky
startér je zbytečnej.
1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli
Vzdyt i to obcasne odstraneni pecky na kladivkach k Jawe patri!
Mame doma dva veterany, jednoho z roku 48,.druheho 62 a neumim si predstavit ze bych tam dal misto klasickeho zapalka elektroniku a cpal dynamostarter!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli
pesastor píše: c.j.> plnej souhlas, proc tuzzingovat skoroveteraa!
Vzdyt i to obcasne odstraneni pecky na kladivkach k Jawe patri!
Mame doma dva veterany, jednoho z roku 48,.druheho 62 a neumim si predstavit ze bych tam dal misto klasickeho zapalka elektroniku a cpal dynamostarter!
pro někoho,kdo chce motorku používat i normálním provozu je to velký plus. obzvlášť u 638/639,kde je ve světle H4 a baterka 5,5 Ah.
dostkrát jsem zažil situaci,kdy se slabší baterkou ti na křižovatce začne postupně chcípat motor a musíš buď zhasnout, nebo to túrovat...
kdepak, trvat na autenticitě 60.let a chtít jezdit v provozu roku 2013 se mezi sebou tluče...
P.S. ten 48 rok bych asi taky neprznil, ale do Jawy-masovky bych to klidně dal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli
Totez bude platit za 5 let o daleko min rozsirenych poslednich modelech tripade!
Mozna jsem purista, ale puvodni stav je puvodni stav!
Já mám 33 let starou Škodovku 120, v celkem slušném stavu, jezdím s ní v zimě v létě, no a když se nad tím zamyslím, tak těchto úzkých prvních stodvacítek už taky není moc vidět. A udržuju jí v originálním stavu, žádný tuning.
A pérák? Mám ho z roku 49, taky vše původní, ještě v roce 2009 jsem na něm najezdil 6000 km za rok, ale přiznávám, často bez svícení.Dynamo prostě po 400km za den se světly už nedává, co má.Ale i tak- originalita je i pro mně důležitá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli
callowsick píše: pro někoho,kdo chce motorku používat i normálním provozu je to velký plus. obzvlášť u 638/639,kde je ve světle H4 a baterka 5,5 Ah.
dostkrát jsem zažil situaci,kdy se slabší baterkou ti na křižovatce začne postupně chcípat motor a musíš buď zhasnout, nebo to túrovat...
To je nějaký nesmysl.. Na bíle jawce mám klasický PAL altík, H4 60W/55W ,baterku jsem měl 10 let starou 4Ah, měl jsem trvale zaplé vyhřívané rukojeti (25W) a motorka nikdy na nechcípala.. Vždyť altík má 180W nebo 210W, teď z hlavy nevím.
Kladívka nejsou nijak na závadu, na "terénní" 350/634 jsem na ně za 8 let nemusel ani jednou sáhnout.. Na bývalé 634 se předstih sypal pořád, ale to bylo vymlácenými bloky, kde ani nové ložisko moc nepomohlo a celý rotor chodil pokaždé jinak Pomohla až výměna bloků (teda komplet motoru).
1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli
Na mé bílé jawce od "novoty" (kupoval jsem s cca 18tis km) byl problém s kontrolkou dobíjení. Tu spíná 6V relé, které je napojeno na "střed hvězdy alternátoru" (sry, nevím jak se to správně nazývá..). Relátko kontrolky mi často odcházelo a pak na středu se už nevygenerovalo ani potřebných 6V pro sepnutí, ale dobíjení přesto funguje 12 let normálně. Takže asi po dvou letech jsem kontrolku dobíjení prostě odpojil. První rok trošku elektrika zlobila, odešel regler (náhrada ze schade za 180Kč), rozsypal se mechanicky soudkový diodový usměrňovač (vyřešil 2x graetzův mustek za 50Kč), jednou jsem vyměnil uhlíky, když jsem je svou nešikovností zlomil. Od té doby jsem za cca 11 let kontrolku dobíjení nepotřeboval. Nyní tam mám jen pro klid duše LEDku jako voltmetr.
Ale prostě si tvám na tom, že výkon altíku je více než dostatečný a motorka rozhodně na volnoběh nechcípá, to se mi stávalo leda na staré 634, se 6V dynamem a téměř mrtvou baterkou..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli
c.j. píše: Jaký je asi rozdíl v odběru bezkontaktu vape a klasických dvou induček?
Na mé bílé jawce od "novoty" (kupoval jsem s cca 18tis km) byl problém s kontrolkou dobíjení. Tu spíná 6V relé, které je napojeno na "střed hvězdy alternátoru" (sry, nevím jak se to správně nazývá..). Relátko kontrolky mi často odcházelo a pak na středu se už nevygenerovalo ani potřebných 6V pro sepnutí, ale dobíjení přesto funguje 12 let normálně. Takže asi po dvou letech jsem kontrolku dobíjení prostě odpojil. První rok trošku elektrika zlobila, odešel regler (náhrada ze schade za 180Kč), rozsypal se mechanicky soudkový diodový usměrňovač (vyřešil 2x graetzův mustek za 50Kč), jednou jsem vyměnil uhlíky, když jsem je svou nešikovností zlomil. Od té doby jsem za cca 11 let kontrolku dobíjení nepotřeboval. Nyní tam mám jen pro klid duše LEDku jako voltmetr.
Ale prostě si tvám na tom, že výkon altíku je více než dostatečný a motorka rozhodně na volnoběh nechcípá, to se mi stávalo leda na staré 634, se 6V dynamem a téměř mrtvou baterkou..
já jsem se asi blbě vyjádřil - měl jsem na mysli kompletní náhradu Vape (místo Jawího altíku).
a s tím chcípáním jsem to řešil na obou mých 639kách opakovaně.
stokrát proměřený výkon altu,usměrňovací diody, regulátor, prošlý konektory,přepínače atd. (fakt hodně mě to potrápilo a stálo i prachy u profi autoelektrikáře, protože jsem byl v koncích)
no a pomohla buď nová baterka (to dalo tak na sezónu pokoj) a pak ta komplet sada Vape.
na obou 639kách to mělo úplně stejnej průběh
tak nevím.
Startér je o chuti každého soudruha..je to záležitost mírně dražší..je to sice pěkná věc..ale pokud jde o motorku "pracanta" tak nevidím důvod proč dvakrát denně spolehlivě neskočit po startpáce než se hrozit jestli motor startéru nebo volnoběžka při každodenním použití odejde..pro motorku novějších ražení zvlášť pak víc pro parádu jak ježdění vřele doporučuju..nějaké bezvýznamné info u mňa v profilu..oboje provozuju..
Jinak cena startéru jako samostatné sady je 8500 +- 500kčs, v sadě s motorkou je logicky levnější, podmínkou je spojka 634 což se obávám u roku 1994 nebo kolik je to výše asi nebude
Naposledy editováno 01.02.2013 12:25:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |