globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dodělat el. startér či nikoli
31.1.2013 v 16:02
Zdravím uvažuji na Jawu 350/640 rv. 1992 el startér a popř. i Bezkontaktní zapalování je to dobrej nápad???
Máte s tím někdo zkušenosti???

Uzavřeno 16.03.2013 v 22:33 uživatelem Miki2008
Předchozí
1 2
Následující

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:07 | Nahoru | #1
Bezkontakt jednoznačně ano, na startér bych se vykašlal. Za ty peníze to nestojí.

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:13 | Nahoru | #2
Už jsem se lekl, že hurrican zasahuje

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:14 | Nahoru | #3
Na jawu??Nesmysl

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:20 | Nahoru | #4
bezkontakt jo, startér ne

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:26 | Nahoru | #5
Zápalko smysl má rozhodně větší než el. startér, toť můj názor...

Nebo to řeknu jinak: taky jsem zvažoval rozličné úpravy (na některé kvůli STK a policajtům jsou nutná a patřičně zpoplatněná souhlasná vyjádření Týnecké Jawy) a postupně střádal peníze... ...až jsem si pořídil tenerku .

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:30 | Nahoru | #6
Vape ANO, el.satarter se na Jawku nehodi!

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:51 | Nahoru | #7
Startér jo, bezkontakt ne.

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 16:55 | Nahoru | #8

cort píše: Startér jo, bezkontakt ne.

provokatér!

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 17:05 | Nahoru | #9
bezkontakt jo a misto starteru bych investoval do oilmasteru.

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 17:09 | Nahoru | #10
bezkontakt urcite ano jinak nic

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 18:17 | Nahoru | #11
honza.kr> vcera bylo tady na tema oilmaster vlakno. Kdyz ho sesumiruji, potvrdil se muj nazor: uzivatele oilmasteru jsou dvou kategorii - ti co uz zadreli a ti ktere to ceka!
Ono i ten bezkontakt je jen frajerina. Kdo umi udelat dobre fora, ma prerusovac vc.kondiku OK, tak jezdi a jezdi. Vic nez pul stoleti takhle Jawy a nejen Jawy fungovaly.
To same nakopavacka, ta proste k Jawe patri a kdyz je motor dobre serizeny, chta na prvni slapnuti!
Jawa je dnes uz jen a jen srdcarina a kdo ji ma, asi neinstaluje elektronicke vifikundace.....

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 18:34 | Nahoru | #12
Dej si tam jen bezkontakt. Startér na jawu nee.

Naposledy editováno 01.02.2013 11:00:00

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 18:57 | Nahoru | #13
pesastor> znám zarytý jawičkáře, kteří tvrdili to samý jako ty, pak vyzkoušeli a otočili o 180 stupňů. Hlavně s tím bezkontaktem.

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 19:02 | Nahoru | #14
presator: u bezkontaktu vidím obrovskou výhodu v bezúdržbovosti - není třeba mazat vačku a semtam kontrolovat předstih. samozřejmě je to banální záležitost, ale na motorce se kterou denně jezdím se v tom nechcu vrtat, ani kdyby to bylo 2x za rok :)
a další záležitost, že sehnat kvalitní kondíky je problém a kladívka už skoro taky :(

a s tím oilmastrem to taky nevidím tak černě. v mém okolí jich jezdí dost, nikdo si na to nestěžoval do 2T japonců se montovala čerpadla podobné koncepce stejného výrobce několik desítek let. pro někoho je to frajeřina, ale já svou jawu používám jako hlavní celoroční dopravní prostředek (jezdí denodenně) a zbavil jsem se tím neustálého přelévání oleje z litrovky do čtvrtlitrovky pod sedlo na jednu nádrž. olej doleju jednou za měsíc a tankuju kdy se mi zachce, ne jen když jsem si nezapomněl vzít z garáže další olej...

Naposledy editováno 31.01.2013 19:12:40

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 19:27 | Nahoru | #15
Když neumíš s kladívkama nebo si s nima nechceš občas hrát a máš zbytný 4 tisíce, tak si kup to vapeto, dávat osm či devět tisíc za startér je zbytečnost, přijdeš k tomu o náhon otáčkoměru. Oilmaster - jezdím bez tý vymoženosti třicet let a zvykl jsem si vozit půllitrovou flaštičku s olejem. Nepřekáží mi jawí alchymie - olej do bandy a pak doplnit benálem a že tankuju každej tejden nejmíň jednou. Jsou lidi co si oilmaster chválí, jsou lidi kteří s ním zadřeli (většinou středový ložisko na klice). Já bych si to do motorky nedal , prostě k tomu nemám důvěru. Ony i ty kladívka nejsou zase takovej strašák jak si lidi myslí nebo v nich hledají chyby,který nezpůsobují.

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 20:39 | Nahoru | #16
komplet Vape rozhodně má cenu.
pak se dá (konečně) jezdit i po městě s denním svícením H4kou a při našlapování to hází silnější jiskru, takže to líp chytá. funguje to i při chcíplý baterce.
je to takovej japonskej pocit bezstarostnosti do český motorky

startér je zbytečnej.

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 20:48 | Nahoru | #17

c.j. píše: Už jsem se lekl, že hurrican zasahuje

Napadlo mě totéž
Jinak hlasuju pro variantu bezkontakt ano, startér ne.

Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 21:29 | Nahoru | #18
Neříkám, že by se mi startér na jawách nehodil Ale u motorky z roku 92 bych řekl to bude dělat polovinu ceny motorky. Ale pokud jsou prachy, tak proč ne Každopádně co na nových jawách (či jawách s "komplet VAPE") fakt miluju, je, že to jede i s úplně vybitou baterkou (či zcela bez). Když jsem se chtěl projet 3 měsíce po úraze na jedné jawce, tak jsem hned za rohem píchl. Tak jsme sáhl po druhéí jawcw, ale ta už bohužel více než půl roku nejela a baterka total.. Což mi nevadilo a i tak na páté kopnutí jela

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 22:27 | Nahoru | #19
pesastor> otec má jawu po dědovi, kterou si kupoval novou.... právě že jawa je srdcovka tak jsem chtěl znát názor ostatních, a nakopávačka je taky ok, jednou až 2x prošlápnout a šlape jako hodinky...

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

31.1.2013 v 22:36 | Nahoru | #20
Pokud jawa šlape jak hodinky, tak není žádný důvod do ni sahat, takže co vlastně řešíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 06:49 | Nahoru | #21
c.j.> plnej souhlas, proc tuzzingovat skoroveteraa!
Vzdyt i to obcasne odstraneni pecky na kladivkach k Jawe patri!

Mame doma dva veterany, jednoho z roku 48,.druheho 62 a neumim si predstavit ze bych tam dal misto klasickeho zapalka elektroniku a cpal dynamostarter!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 07:04 | Nahoru | #22

pesastor píše: c.j.> plnej souhlas, proc tuzzingovat skoroveteraa!
Vzdyt i to obcasne odstraneni pecky na kladivkach k Jawe patri!

Mame doma dva veterany, jednoho z roku 48,.druheho 62 a neumim si predstavit ze bych tam dal misto klasickeho zapalka elektroniku a cpal dynamostarter!



pro někoho,kdo chce motorku používat i normálním provozu je to velký plus. obzvlášť u 638/639,kde je ve světle H4 a baterka 5,5 Ah.
dostkrát jsem zažil situaci,kdy se slabší baterkou ti na křižovatce začne postupně chcípat motor a musíš buď zhasnout, nebo to túrovat...
kdepak, trvat na autenticitě 60.let a chtít jezdit v provozu roku 2013 se mezi sebou tluče...

P.S. ten 48 rok bych asi taky neprznil, ale do Jawy-masovky bych to klidně dal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 07:32 | Nahoru | #23
callowsick> ono i to co je masovka se velmi rychle meni! Panelek jezdilo milion, stejne jako treba Trabantu nebo Olcitu ci trikvaltive Volgy. Zkus sehnat neco z toho v rozumnem,tj.nezprznenem stavu!
Totez bude platit za 5 let o daleko min rozsirenych poslednich modelech tripade!
Mozna jsem purista, ale puvodni stav je puvodni stav!

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 09:26 | Nahoru | #24
pesastor> Souhlasím s Tebou! I tu Jawu 350 bych nechal, jak je, i když to Vape je výborná věc, měl jsem Jawu 350 s Vape už z fabriky (jedna z posledních nových u nás přihlásitelných Jaw 350) a doporučuju. Startér bych nedával.
Já mám 33 let starou Škodovku 120, v celkem slušném stavu, jezdím s ní v zimě v létě, no a když se nad tím zamyslím, tak těchto úzkých prvních stodvacítek už taky není moc vidět. A udržuju jí v originálním stavu, žádný tuning.
A pérák? Mám ho z roku 49, taky vše původní, ještě v roce 2009 jsem na něm najezdil 6000 km za rok, ale přiznávám, často bez svícení.Dynamo prostě po 400km za den se světly už nedává, co má.Ale i tak- originalita je i pro mně důležitá.

Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 09:28 | Nahoru | #25
na vape se vyser a dej tam startér a velkou baterku

PS:taky si myslím,že je startér na třindě k ničemu-ale nemůžu psát pořád dokola co už psali jiní předemnou..

Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 09:34 | Nahoru | #26
Miki - no asi tak, kdyby odešel do věčnejch lovišť usměrňovač, díky domu dobíjecí relé a posléze i altec, tak bych nesháněl znovu potřebný díly a dal bych tam to vape. Pokud to v pořádku slouží a dobíjí a občas se zkontrolují dráty u usměrňovače ( X Y Z B+ )tak bych do toho nerejpal. Máme doma dvě 638, obě mají ještě normální žárovku, ne halogen a v pohodě to funguje s celodenním svícením. Na jawě jezdím téměř denně 25 kiláků do práce a problémy s dobíjením nemám. Když stojím na šraňkách, tak prostě jen přepnu na parkovačku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 10:34 | Nahoru | #27

callowsick píše: pro někoho,kdo chce motorku používat i normálním provozu je to velký plus. obzvlášť u 638/639,kde je ve světle H4 a baterka 5,5 Ah.
dostkrát jsem zažil situaci,kdy se slabší baterkou ti na křižovatce začne postupně chcípat motor a musíš buď zhasnout, nebo to túrovat...



To je nějaký nesmysl.. Na bíle jawce mám klasický PAL altík, H4 60W/55W ,baterku jsem měl 10 let starou 4Ah, měl jsem trvale zaplé vyhřívané rukojeti (25W) a motorka nikdy na nechcípala.. Vždyť altík má 180W nebo 210W, teď z hlavy nevím.

Kladívka nejsou nijak na závadu, na "terénní" 350/634 jsem na ně za 8 let nemusel ani jednou sáhnout.. Na bývalé 634 se předstih sypal pořád, ale to bylo vymlácenými bloky, kde ani nové ložisko moc nepomohlo a celý rotor chodil pokaždé jinak Pomohla až výměna bloků (teda komplet motoru).

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 10:47 | Nahoru | #28
Jaký je asi rozdíl v odběru bezkontaktu vape a klasických dvou induček?

Na mé bílé jawce od "novoty" (kupoval jsem s cca 18tis km) byl problém s kontrolkou dobíjení. Tu spíná 6V relé, které je napojeno na "střed hvězdy alternátoru" (sry, nevím jak se to správně nazývá..). Relátko kontrolky mi často odcházelo a pak na středu se už nevygenerovalo ani potřebných 6V pro sepnutí, ale dobíjení přesto funguje 12 let normálně. Takže asi po dvou letech jsem kontrolku dobíjení prostě odpojil. První rok trošku elektrika zlobila, odešel regler (náhrada ze schade za 180Kč), rozsypal se mechanicky soudkový diodový usměrňovač (vyřešil 2x graetzův mustek za 50Kč), jednou jsem vyměnil uhlíky, když jsem je svou nešikovností zlomil. Od té doby jsem za cca 11 let kontrolku dobíjení nepotřeboval. Nyní tam mám jen pro klid duše LEDku jako voltmetr.

Ale prostě si tvám na tom, že výkon altíku je více než dostatečný a motorka rozhodně na volnoběh nechcípá, to se mi stávalo leda na staré 634, se 6V dynamem a téměř mrtvou baterkou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 11:59 | Nahoru | #29

c.j. píše: Jaký je asi rozdíl v odběru bezkontaktu vape a klasických dvou induček?

Na mé bílé jawce od "novoty" (kupoval jsem s cca 18tis km) byl problém s kontrolkou dobíjení. Tu spíná 6V relé, které je napojeno na "střed hvězdy alternátoru" (sry, nevím jak se to správně nazývá..). Relátko kontrolky mi často odcházelo a pak na středu se už nevygenerovalo ani potřebných 6V pro sepnutí, ale dobíjení přesto funguje 12 let normálně. Takže asi po dvou letech jsem kontrolku dobíjení prostě odpojil. První rok trošku elektrika zlobila, odešel regler (náhrada ze schade za 180Kč), rozsypal se mechanicky soudkový diodový usměrňovač (vyřešil 2x graetzův mustek za 50Kč), jednou jsem vyměnil uhlíky, když jsem je svou nešikovností zlomil. Od té doby jsem za cca 11 let kontrolku dobíjení nepotřeboval. Nyní tam mám jen pro klid duše LEDku jako voltmetr.

Ale prostě si tvám na tom, že výkon altíku je více než dostatečný a motorka rozhodně na volnoběh nechcípá, to se mi stávalo leda na staré 634, se 6V dynamem a téměř mrtvou baterkou..



já jsem se asi blbě vyjádřil - měl jsem na mysli kompletní náhradu Vape (místo Jawího altíku).
a s tím chcípáním jsem to řešil na obou mých 639kách opakovaně.
stokrát proměřený výkon altu,usměrňovací diody, regulátor, prošlý konektory,přepínače atd. (fakt hodně mě to potrápilo a stálo i prachy u profi autoelektrikáře, protože jsem byl v koncích)
no a pomohla buď nová baterka (to dalo tak na sezónu pokoj) a pak ta komplet sada Vape.

na obou 639kách to mělo úplně stejnej průběh

tak nevím.

Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 12:23 | Nahoru | #30
Vape rozhodně ano..o tom žádná..rozdíl v odběru je zásadní..buzení cívek jde na vrub klasickému alternátoru, kolem ampéry per kus, u vape je CDI cívka napájená ze zvláštního vinutí 300V, které nemá nic společného s vinutím pro palubní síť, takže když všechny dráty po cestě postrácíš a zbude jenom svazek mezi cívkou a alternátorem jedeš dál :)

Startér je o chuti každého soudruha..je to záležitost mírně dražší..je to sice pěkná věc..ale pokud jde o motorku "pracanta" tak nevidím důvod proč dvakrát denně spolehlivě neskočit po startpáce než se hrozit jestli motor startéru nebo volnoběžka při každodenním použití odejde..pro motorku novějších ražení zvlášť pak víc pro parádu jak ježdění vřele doporučuju..nějaké bezvýznamné info u mňa v profilu..oboje provozuju..

Jinak cena startéru jako samostatné sady je 8500 +- 500kčs, v sadě s motorkou je logicky levnější, podmínkou je spojka 634 což se obávám u roku 1994 nebo kolik je to výše asi nebude

Naposledy editováno 01.02.2013 12:25:32
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist