Seřizovací šrouby - trysky slouží k nastavení optimální pohonné směsi pro motor, dodržení maximálních otáček. Jejich správným nastavením je zajištěn spolehlivý chod motoru s využitím jeho předností - akcelerace, nízké spotřeby, výkonu a kroutícího momentu. L je bohatost směsi a nastavuje se (bez omezovače, který se musí sundat) při teplém motoru a čerstvé směsi tak, že se nastaví základní nastavení většinou 1 otáčka od opatrného zašroubování (nyní ale už toto u více typů karburátorů, resp. motorových pil neplatí z důvodu vyšší citlivosti motorů na chudou směs a požadavku emisních limitů) a potom vyšroubovat o 1 otáčku. V tomto stavu se za chodu motoru otáčí pomalu na obě strany a nalezne se poloha s nejvyššími ještě pravidelnými otáčkami, od této polohy cca o 1/4 otáčky přidat. Upravit volnoběh (T, S dle výrobce) je to pouze dorazový šroub, není to tryska. Volnoběh se nastaví tak, že řetěz nesmí mít náznaky pohybu. H - je nastavení max. otáček a opět se vychází ze základního nastavení, uvedeného většinou v návodu. U motorových pil bez elektronického omezovače otáček lze snadno nastavit poslechem, po základním nastavení motor musí jakoby čtyřtaktovat, nesmí se vytáčet do ztracena. Vždy je vhodné a správné nastavovat od nižších otáček, aby se nestalo, že se motor bude při zkoušce zbytečně přetáčet, resp. zkoušení provádět krátce, jen po dobu nutnou, ke zjištění stavu. Po správném seřízení by měl motor správně akcelerovat, měl by mít správný výkon (vysoké otáčky - motor má malou sílu, resp kroutící moment), studený start by měl být snadný (L příliš chudě nastavený - zavřený - motor po vypnutí sytiče zhasne po krátkém zvýšení otáček, nebo má velkou díru po přidání plynu i po delší době). Vše je nejlépe dělat ve stavu po údržbě a nakonec se vyzkouší pila v řezu a případně se díky vyššímu prohřátí motoru jemně seřídí. Při zkoušce v řezu je nutné mít bezchybně naostřený řetěz, jako vždy.