Na fóru jsem nebyl schopen dodat argument, proč mají 16.5" gumy lepší grip, než 17" (na které nyní přecházejí WSBK... asi je třeba je zpomalit vůči MGP).
Má někdo správný přístup třeba k nákresu srovnávajícím oba profily pneu?
Díky za konstruktivní příspěvky.
1 reakcí na tento příspěvek Pneu MGP 16.5" vs 17"
biker_xx píše: Gumy, který se používaj na 16,5" ráfku mají stejnej obvod nebo chcete-li průměr, jako na 17", na což je zbytek motorky už od výroby konstruovanej (dýlka kyvky, zdvih vidlí, těžiště ap.) Ten půlpalec navrch, kterej má pak guma na vejšku umožní zavřenější (kulatější) profil gumy, což zvětší styčnou plochu gumy v maximálním náklonu. Respektive tam, kde na 17" v náklonu jedeš už na hraně pneumatiky, 16,5" ještě hranu nemá.
Kreslit se mi to nechce, ale tady máš srovnání pár relevantních rozměrů u Pirelli Diablo:
Pirelli Diablo Superbike 190/65 R420 (16.5"):
ráfek šíře: 6.25"
největší šířka: 194mm
průměr ve středu: 652mm
průměr na hraně profilovýho oblouku: 522mm
Pirelli Diablo Superbike 190/55 R17 (17"):
ráfek šíře: 6.00"
největší šířka: 195mm
průměr ve středu: 652mm
průměr na hraně profilovýho oblouku: 527mm
I bych to nakreslil, ale neznám skutečnej profil, musel bych uvažovat ideální kruh, což nebude. Ale kdyby byl, úhel náklonu k tečně hrany by udělal 68° pro 16,5" a 65° pro 17". Tohle bych ale moc neřešil, profil nebude kruhovej a tečny na hranách budou jiný.
2 reakcí na tento příspěvek Pneu MGP 16.5" vs 17"
jinak vpodstatě to přecházení na 17 palcovky je pro snížení rychlosti v zatáčce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
otázka je, co se vleze do kyvky, protože to je ten limitní faktor a aby ta guma nerozhodila celou geometrii motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
Kubát píše: biker_xx: já mám stejný názor, jen bych ho nedokázal prezentovat tak dobře jako ty
jinak vpodstatě to přecházení na 17 palcovky je pro snížení rychlosti v zatáčce
hmm.. no jo,ale v zatáčce WSBK rozhodně nejsou rychlé ani jako Moto2, WSSP ani jako MGP. Tak proč se tímto zpomalují právě WSBK?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
1100Virago píše: Ale pokud by někdo místo rozměru 190/55 R17 jel 190/65 R17, tak by měl zase lepší grip, než u 190/65 R420. Nebo se to nesmí?
Podobně to řeší Pirelli Diablo SC. Místo 180/55 17" dělají 180/60 17" Je to ještě větší "střecha" než 190/55 17" (Dunlop D211GP a D212GP)
Ale toto jsou pneu pro okruhové šestky (Stock a SSP)
Ovšem Moto2 má dokonce zadní pneu 195/75! To musí být super
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
Podle mě bude hrát roli spíše neodpružená a setrvačná hmota, která bude u sedmnáctipalců vyšší. Samozřejmě, geometrie a kyvka budou taky limitovat. Může se v SBK používat kyvka, která není sériová?
Naposledy editováno 17.10.2012 10:35:24
když to nějakým příkladem znázorním, tak třeba mně na RSV se vleze max velikost pneu 190/55-17, když dám ale 190/65-R420 tak se tam vleze, využiju ten daný prostor a ta guma bude mít větší plochu
jestli argumentuješ-ještě větším obvodem 17, tak se to může jako ve válce přebít ještě větším obvodem 16,5". tady je ale prostě konstrukcí vidle asi daný nějaký max obvod, který se tam vleze a tím, že je ten ráfek menší, tak té gumy je prostě větší plocha
a naopak při stejném obvodu si dovolím tvrdit, že 17 guma má míň materiálu než 16,5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
Pirelli Diablo Superbike 190/65 R420 (16.5"):
6.6kg
Pirelli Diablo Superbike 190/55 R17 (17"):
6.2kg
a jen pro zajímavost:
Pirelli Diablo Superbike 200/60 R17 (17")
7.5kg
Naposledy editováno 17.10.2012 11:03:15
Jinak - nejsme ve sporu, snažím se jen logicky odvodit, jaký má význam tlačit SBK do sedmnáctek kol a proč je to má zpomalit.
1100Virago píše: Kubát: Já vycházel z původního dotazu "Na fóru jsem nebyl schopen dodat argument, proč mají 16.5" gumy lepší grip, než 17"". Ano, při stejném obvodu bude mít 16,5" lepší grip, ale to se dá kompenzovat ještě větším obvodem sedmnáctky a výhoda rozměru 16,5 je pryč. Navíc by se pneu s delším obvodem měla teoreticky méně opotřebovávat. Změna převodového poměru, která tím nastane, se dá zase vykompenzovat na poměru pastorek/rozeta.
Podle mě bude hrát roli spíše neodpružená a setrvačná hmota, která bude u sedmnáctipalců vyšší. Samozřejmě, geometrie a kyvka budou taky limitovat. Může se v SBK používat kyvka, která není sériová?
Kyvka by měla být sériová. Je to asi na zpětné vazbě při kontrole techniky. Takže co není zakázáno, může se použít a pokud je to zakázáno a nikdo to nekontroluje, platí to stejné. Pirelli ale nebude vyrábět různé rozměry podle toho, kdo má víc místa na kyvce, aby nakonec ještě nehrozilo, že dostane flastr, když jsou ty pneu tak jednotné a losované.
1 reakcí na tento příspěvek Pneu MGP 16.5" vs 17"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
assassin píše: Rekl bych ze jak pise bikerxx... Snaha vic si priblizit serii a zavodni stroj = zlevnit, ono zavodaky pojedou porad rozdilny dily ala kyvky, kola atd, ale muzou mit vic spolecnejch dilu, nebo treba formy ve kterejch se bude odlejvat jinej material....
No jo,ale tyhle gumy 16.5" přece normálně můžeš koupit a jezdit. Nic nesériového na jejich rozměru není, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
1100Virago píše: ... Může se v SBK používat kyvka, která není sériová?
Kyvka se domnívám daná není, teda ve WSBK. V letních motohouslích porvnával Carlos stockový a sbk S1000RR a na těch fotkách je vidět právě rozdílná kyvka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"
Marex píše: No jo,ale tyhle gumy 16.5" přece normálně můžeš koupit a jezdit. Nic nesériového na jejich rozměru není, ne?
Co ja vim tak neexistuje takova vzorkova-homologovana guma, tzn jdou koupit jen slicky a zas ne az tak bezne....