globalmoto_kveten





Téma: Pneu MGP 16.5" vs 17"
16.10.2012 v 23:00
Středa je sice až zítra,ale co bych neudělal pro svoje kamarády!?
Na fóru jsem nebyl schopen dodat argument, proč mají 16.5" gumy lepší grip, než 17" (na které nyní přecházejí WSBK... asi je třeba je zpomalit vůči MGP).
Má někdo správný přístup třeba k nákresu srovnávajícím oba profily pneu?
Díky za konstruktivní příspěvky.

Pneu MGP 16.5" vs 17"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2012 v 23:22 | Nahoru | #1
U 16,5" je vyssi grip v naklonech, vetsi stycna plocha. Kola 17 a 16,5 jsou stejne vysoka => 16,5 je sisatejsi, tutiz lepsi prilnavost v nejvyssich naklonech...

1 reakcí na tento příspěvek Pneu MGP 16.5" vs 17"

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2012 v 00:46 | Nahoru | #2
Jak to funguje už jsem ti psal v diskusi pod článkem:

biker_xx píše: Gumy, který se používaj na 16,5" ráfku mají stejnej obvod nebo chcete-li průměr, jako na 17", na což je zbytek motorky už od výroby konstruovanej (dýlka kyvky, zdvih vidlí, těžiště ap.) Ten půlpalec navrch, kterej má pak guma na vejšku umožní zavřenější (kulatější) profil gumy, což zvětší styčnou plochu gumy v maximálním náklonu. Respektive tam, kde na 17" v náklonu jedeš už na hraně pneumatiky, 16,5" ještě hranu nemá.


Kreslit se mi to nechce, ale tady máš srovnání pár relevantních rozměrů u Pirelli Diablo:

Pirelli Diablo Superbike 190/65 R420 (16.5"):
ráfek šíře: 6.25"
největší šířka: 194mm
průměr ve středu: 652mm
průměr na hraně profilovýho oblouku: 522mm

Pirelli Diablo Superbike 190/55 R17 (17"):
ráfek šíře: 6.00"
největší šířka: 195mm
průměr ve středu: 652mm
průměr na hraně profilovýho oblouku: 527mm

I bych to nakreslil, ale neznám skutečnej profil, musel bych uvažovat ideální kruh, což nebude. Ale kdyby byl, úhel náklonu k tečně hrany by udělal 68° pro 16,5" a 65° pro 17". Tohle bych ale moc neřešil, profil nebude kruhovej a tečny na hranách budou jiný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu MGP 16.5" vs 17"

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2012 v 10:02 | Nahoru | #3

1100Virago píše: Ale pokud by někdo místo rozměru 190/55 R17 jel 190/65 R17, tak by měl zase lepší grip, než u 190/65 R420. Nebo se to nesmí?



Podobně to řeší Pirelli Diablo SC. Místo 180/55 17" dělají 180/60 17" Je to ještě větší "střecha" než 190/55 17" (Dunlop D211GP a D212GP)
Ale toto jsou pneu pro okruhové šestky (Stock a SSP)

Ovšem Moto2 má dokonce zadní pneu 195/75! To musí být super
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist