Prodal jsem auto (dražší) a sháním nějaké levné přibližovadlo na trasy kolem 20-30km do práce, na chatu apod., nejezdím každý den, ale tak 3x-4x do týdne, najezdím cca 900-1000km za měsíc.
Uvažuju o slušné feldě do 20tis. příjde mi to lepší volba než nějaká nejlevnější fabka kolem 50tis. Prý jsou i díly na tu fabku razantně dražší.
Slušná felda nebo jedna z nejlevnějších fabek?
Čím míň tím líp , rozhodl jsem se za auto neutrácet, toho jsem si užil už až až.. Jaký motor, případně si připlatit za auto s lpg?
Nebo jiné auto..?
Uzavřeno 22.09.2012 v 20:34 uživatelem macikcz
Naposledy editováno 19.09.2012 09:52:13
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Jestli chces neco, co ma levny provoz, kup si Fabii SDI. Nema to turbo, naftu urcite nekde vysmelis a at se snazis jakkoliv, vic nez 4,5 litru to nejebe. Ceny ND na vrakaci budou +- stejne, tedy temer zadarmo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
macikcz píše: Zachy> tyvole 6-7, provoz neni jen spotreba.. SDI? to nejede ani z kopce, to uz radsi 1.4TDi nemyslis? spotreba srovnatelna.. ale zas ma turbo no, clovek si nevybere...
proč by to nemělo jezdit? ten motor se celkem umí roztočit, na nějaký divoký předjíždění to holt není, ale jinak jako pracant naprosto ok - na naší máme kolem 230k - máme 2002 a tu a tam už se něco sere, i ten motor je dost těžkej, takže je to znát, ale jinak spokojenost.
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Výhodou je jednoduchost, jednobodovka Weber-Marelli je spolehlivá, skoro ke všemu je výborný přístup, topení je účinné a motor se rychle ohřívá. Vnitřní prostornost je výbroná, rozhodně lepší, jak u Felcky i Fábky, o kterých zde padla řeč.
Slabiny vidím jen v horším přístupu ke svíčkám (nutno odmontovat airbox, vyndat VN kabely a odmontovat úchyt plynového bovdenu a odklonit dozadu - pozor na poškození struny), umístění rádia dole na středovém panelu (horší přístup za jízdy) a chybějícím filtru větrání, takže může dovnitř nalétat třeba bordel ze stromů. Také čerpadlo chlazení nemá při volnoběžných otáčkách dostatečný výkon k tomu, aby stačil ozásobovat i radiátor, takže vůz při stání mizerně topí, i když motor se nepodchlazuje. Stačí ale cca 1800RPm a radiátor hicuje jako drak. Motor vůbec netrpí na přehřívání, chladič a sahara jsou dimenzované víc, než dost.
Zkrátka za 30000,- sakra hodně muziky.
Pokud ale jde o můj osobní názor, tak když už uvažuješ nad "filckou" a "švábem", tak Ti říkám, že Schade novější jak Š130 mně do baráku nesmí.
Tahám v tom psa, teď bordel ze zahrady, denně 20 km do práce, do dílny a nestarám se. Za ty prachy...
macikcz píše: Zachy> tyvole 6-7, provoz neni jen spotreba.. SDI? to nejede ani z kopce, to uz radsi 1.4TDi nemyslis? spotreba srovnatelna.. ale zas ma turbo no, clovek si nevybere...
Já naftu nemám rád ale to sdi bych bral radši než Tdi ...kamarád ho má, žádnej závodák to neni ale na běžný lítání po okreskach to bohatě stačí, navíc odpadá plno možnejch problémů oproti těm BOŽÍM Tédéíčkům...
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
assassin píše: scrappy: moje rec, bude jezdit v klidu.. proste se dopravovat z A do B a nebo chci jezdit svizne a na to je zas potreba neco ostrejsiho nez fabie,oktavie v TDI...
Hele ted mě napadá, nedávno si psal, že si kamarád koupil Allrouda v biturbíně...Jak si to zatim vede?
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Scrappy.Bored píše: Hele ted mě napadá, nedávno si psal, že si kamarád koupil Allrouda v biturbíně...Jak si to zatim vede?
hele je to 3,0tdi ...tak ani nevim jestli jsou v tom dve turba, zatim to jezdi, ale uz na to nadaval, ani nevim kvuli cemu, ale mam dojem ze pujde do sveta, uz ma doma T5 multaka 4motion...
macikcz píše: Mrknu v bazarech na ty punta, fiesty, atd.. Něco do dvacky, je fakt, že feldy jsou předražené.
rozumnej napad, proste vybrat podle toho co bude v nej stavu... coz za ty prachy dost mozna bude prave neco jako punto...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
assassin píše: hele je to 3,0tdi ...tak ani nevim jestli jsou v tom dve turba, zatim to jezdi, ale uz na to nadaval, ani nevim kvuli cemu, ale mam dojem ze pujde do sveta, uz ma doma T5 multaka 4motion...
Aha...ale pametám si, že chtěl 2.7BiTurbo...aspoň si to psal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Scrappy.Bored píše: Aha...ale pametám si, že chtěl 2.7BiTurbo...aspoň si to psal
cece to nevim, on vzdycky chtel rs4 ... tak jestli to nebylo ve spojitosti s tim... ale to je financni sebevrazda tenhle stroj/motor.... a dneska uz je to na nej stary auto, ted uz by koukal po rs4 s V8
Měl sem služební feldu, rok 99, v mým užívání najeto 86000km - 136000km. Auto hrozná mrdka a to doslova o bezpečnosti ani nemluvě. Pro informaci za 3 roky investice cca 45 000kč !!!
TEď mám fábii sice sedan, rok 2005, má najeto 95 000km a je to uplně o něčem jiným.
jedním z důvodů proč už sem ve firmě začal značně nadávat a začal sem prudit, že dálky jezdit nebudu byla bezpečnost feldy na nule. U auta který bylo 3x bořený na předek a porůznu opravený bez pytle, abs bez ničeho se v dnešním provozu jezdí blbě.
Vím, že motorka je mnohem nebezpečnější, ale s tou nenajezdíš 20 000km za rok ....
Takže za mě raději připlať za fabii.
Nehledě na to, že ta fáma s levnejma dílama na feldu mi leze na nervy. Pokud budeš porovnávat kvalitní díly na fabii a STARLINE na feldu, bude samozřejmě levnější, ale jako ten rozdíl bych neviděl nijak dramaticky ... neřeknu třeba díly na passata, ale na fabii to není nic drasickýho.
assassin píše: cece to nevim, on vzdycky chtel rs4 ... tak jestli to nebylo ve spojitosti s tim... ale to je financni sebevrazda tenhle stroj/motor.... a dneska uz je to na nej stary auto, ted uz by koukal po rs4 s V8
myslim ,že bohatě stačí i obyč S4 v8...zajmalo by mě jak to pocitově jede...řídil sem starou s8, a8, i a6 tfsi všechno 4.2 v8 a i když to jede brutálně to auto to prostě zamaskuje...žádnej brutální zátah necejtíš
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
J.M.K. píše: Souhlas s Hery22, Punto můžu vřele doporučit. Mám verzi 55SX, motor 1108cm, 55k/80Nm, rok 1998. Na dojíždění pár desítek km naprosto ideální, ale v pohodě zvládá i několikasetkilometrové trasy, není pravda, že motor s výkonem kolem 60k je pro dnešní provoz nebezpečně slabý, jak občas zaslechnu, tento, když umíš řadit (netočit pod 3000RPM), tak je svižný a jede jako čert a to i s plnou zátěží.
To mě vždycky dokáže pobavit. Tak pokud to auto má 500 kg, tak uznávám, že je ten motor dostačující. Ale to asi nemá, že? Tak se nenech vysmát, že s tunovým autem o výkonu 60k bezpečně předjedeš. Leda z kopce a ještě něco, co jede tak 60-70km/h.
Mladá má Clio II právě s 1.2 43kW a na předjetí je to děs a hrůza. Do kopce se to při normální jízdě nerozjede na víc jak 60-70km/h. Druhá varianta je točit to do bezvědomí, ale pak to žere jak proražený a jede to o 20km/h rychleji Takže tyhle malý podmotorovaný sráče leda do města do kolon, jinak to nemá význam.
A že s tunovým autem s výkonem 60k se nedá bezpečně předjet, je nesmysl. Jak bys mi asi potom vysvětlil, že se v provozu naprosto bez problémů pohybuju s vozem 40 let starým, 55k/40Nm a ani při předjíždění nejsou problémy? Je to jen o řidiči a sžití s vozidlem.
Krovak píše: Tak se nenech vysmát, že s tunovým autem o výkonu 60k bezpečně předjedeš. Leda z kopce a ještě něco, co jede tak 60-70km/h.
Mladá má Clio II právě s 1.2 43kW a na předjetí je to děs a hrůza. Do kopce se to při normální jízdě nerozjede na víc jak 60-70km/h.
Tak máš s tim autem podle mě hovno najeto a očividně s ním neumíš. jakto, že já s fábii sedan, 1,2HTP 47kW jezdim uplně normálně, předjíždim normálně a nevím proč bych měl do kopce jet 70? .. když umíš správně zařadit a hrát si s autem jedu 100kou i do kopce, jako každej druhej ... Ten motor sem ze začátku taky podceňoval, jak to nepojede na hovno a dokonce musím uznat, že teď při cestě do Prahy po dálnic sem držel furt 130km/h (pravda v táhlym kopci to zpomalilo na 120, protože sem to nechtěl tahat na 4ku ... ale i při 5ce na 130km/h auto točí 4000ot a je až překvapivě tichý ... dokonce bych řekl, že tišší než můj megane 1,6 74kW, kterej je teda o něco větší a těžší, koupil sem ho novej mám ho 2 roky a třeba vnitřní hluk při dálniční rychlosti mi přijde vyšší než u tý 7let starý fábie...jako jeidný že při předjížení u renaulta vim, že když tam za kamionem na 75km/h šoupnu trojku, tak ho svižně předjedu a mám před ním na tu troku klidně 130km/h ... ale i s fabií běžně předjíždim (jedzím s ní mnohem víc než s meganem, s tim jezdí manželka do práce a jezdíme s nim na dovolenou), ale řikám, je to o schopnostech. Moje stará octávka z roku 69 má 37,5kW a taky nezdržuju provoz ... když chci tak těch 90 jedu v pohodě taky, ale samozřejmě tam se jezdí klidovým tempem kolem 70 ...
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Ale ano, mám hovno najeto a nic neumím. Až na to, že jsem měl auta od kubatury 1.0 až 2.2, benzíny, nafty, váhové kategorie 700-1500kg, takže trochu srovnávat můžu.
sám na ní mám najeto ca 80kkm a celkem 160kkm mám teda poslední rok 00, 1.3Mpi 50kw a jedinou zásadní opravu, co jsem dělal je těsnění pod hlavou + rozvody, pro jistotu než jsem naistaloval LPG, na LPG mám najeto 40kkm a bez jediný vady i v zimě jezdila jak fík za 8l/100km LPG,
ve výčtu oprav mám takhle z hlavy
čep řízení i s geo cca 1000,-
výfuk 1+2 díl 1200,-
kotouče + desky 1200,-
termostat 2x 300,-
parkovací brzda 1200,-
zadní ložisko v kole 500,-
zadní tlumiče 2500,-
a nepočítám olej + filtry několikrát
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Firecracker píše: Co třeba Subaru Justy 4x4, neporuchové, dá se sehnat za pár korun, velmi spolehlivé
Tak to už raději Swifta, který nemá 4x4 tzn. méně kurvítek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Krovak píše:
Ale ano, mám hovno najeto a nic neumím. Až na to, že jsem měl auta od kubatury 1.0 až 2.2, benzíny, nafty, váhové kategorie 700-1500kg, takže trochu srovnávat můžu.
Psal sem o tom daným autě, já najezdim ve fábce celkem dost, tkaže ti to přiroste a prostě víš kdy co a jak udělat ...
... jinak třeba konkrétně fábka je od nějakejch 3500ot živější, celkově to auto oproti 1,6 comám v renaultu nebo třeba klasický 1,6 74kW od VW je ten motor posazenej jako o nějakejch 800otáček vejš, takže musíš dost točit a dát si bacha na to že po 5500 končí otáčkový pole ... takže zase včas zařadit dál, ale když si zvykneš, není s tím problém. Ani s feldou 1,3 MPi 40kW sem neměl problém, musí člověk samozřejmě trochu přemejšlet u toho a v zatáčce a pod horizontem nepředjíždět
macikcz píše: U fabky při mém ježdění asi lepší 1.4TDi než ten 1.4MPi což?
1,4 TDi jede se stejnou spotřebou jako SDi. Navíc je to taky traktor, někdy i větší než SDi. Takže spíš doporučím SDi. 1,4 MPi je osvědčená volba. Krom těsnění pod hlavou a termostatu prakticky bez vad.
Naposledy editováno 18.09.2012 17:40:40