je potreba nejak sestelovat motorku kdyz budu jezdit ve dvou? obcas jedu sam, obcas jedu ve dvou a obcas budu cestovat (nejdrive jeden, ptom snad tri kufry a spolujezdec). nerad bych motorku nejak moc "zatizil". jen pro upresneni, spolu se spolujezdkyni mame tak 122 kg pred jidlem a tak 125 kg po jidle.
dekuji moc za odpovedi!
Martin
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
Peacemaker píše: u bandita asi ne, ale ja jsem u 650 vstromu musel resit nalozeni/nenalozeni povolenim retezu - a tim si podepsal ortel smrti jinak max upravit tlumeni, pokud mas seriditelny, ale celkove bych rekl - neres a jezdi
mohl bys o tom prosim napsat vic, i kdyz se me to sice netyka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
slezacekm píše: mohl bys o tom prosim napsat vic, i kdyz se me to sice netyka?
mno asi mohl, ale o cem presne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
Peacemaker píše: mno asi mohl, ale o cem presne?
Jak souvisí nalozeni/nenalozeni s povolenim retezu a ortelem smrti ?
Todle si protiřečí. Pokud by to bylo nastaveno na dva řízky(160+), měl by to být s Tvou muší váhou tvrdý kostitřas a ne se žvejkat. Jak je to staré? Tady může být problém jinde. Nic nastaveno nebylo a ještě je to unavené (pružina, tlumič, vůle v kyvce) .
Pokud si nejseš sám jistý nech si to skontrolovat.
Naposledy editováno 17.09.2012 14:12:15
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
Hroch_cz píše: Jinak štelování zadního tlumiče, pokud ho motorka má, tam není pro srandu králíkům. Na pár kiláků je to šumák, ale naloženou motorku se spolujezdcem bych teda rozhodně vzadu přitvrdil. Kdysi, když jsem měl motorku ještě krátce, jsem to neudělal, a na hupu v silnici odepsal řetěz, který se při propružení na doraz nepravidelně vytáhl a bylo vymalováno.
Souhlas.
Nechápu, jak někteří mohou tvrdit, že není třeba vzadu přitvrdit pro jízdu se spolujezdcem.
Vždyť to je sakra rozdíl v zatížení na tu zadní vidlici.
Jasné, že na jízdu do práce a k vodě pár km to není nutné.
Ale pokud se chci pěkně projet s batůžkem nebo bez batůžku, tak to pružení musím seřídit.
jack.fx píše: Jak souvisí nalozeni/nenalozeni s povolenim retezu a ortelem smrti ?
hehe jo tohle. no ja mel dlouho r 1100 gs a vubec motorky s kardanem. a jel jsem na par tydnu po balkanu, tak jsem si predtim nechal udelal vetsi servis na vstromovi. retez idealne nastavenej... jenomze ja nalozil tri zegy a v cerne hore montoval retez, protoze byl presponovanej. a ja retez fakt nemam rad, takze vstromik (at je to moc dobra motorka) po vyletu sel do sveta. kdybych musel pokazdy, kdyz nahodim/sundam kufry stelovat retez... hrozna predstava.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
Jo a ten řetěz je opravdu víc našponovaný ve dvou, než sólo... Aby tomu tak nebylo, muselo by být malé řetězové kolečko přesně v ose s kyvnou vidlicí. Pokud tomu tak není (skoro žádné motky to tak nemají) vždycky tam budou rozdíly napnutí v závislosti na naložení...
sramis píše: Pokud můžeš, nastav větší předpětí pružiny na zadku, zbytek bych se vykákl...
Jo a ten řetěz je opravdu víc našponovaný ve dvou, než sólo... Aby tomu tak nebylo, muselo by být malé řetězové kolečko přesně v ose s kyvnou vidlicí. Pokud tomu tak není (skoro žádné motky to tak nemají) vždycky tam budou rozdíly napnutí v závislosti na naložení...
To se mi nějak nezdá.
Jedeš ve dvou, přitvrdíš vzadu, rozsah pohybu vidlice je více méně stejný.
Já v manuálu nic o jiném štelování nemám.
Takže pokud moto nepřetížím a pokud patřičně přitvrdím vzadu, tak pořád nevidím důvod něco dělat s řetězem.
Edit: Navíc teď koukám do manuálu i dílenské příručky a řekl bych, že řetěz je nejvíc našponovaný ve středové poloze zdvihu.
A v horním nebo dolním rozsahu zdvihu je ten řetěz povolenější.
Naposledy editováno 18.09.2012 16:19:50
Kazdopadne, pri plnem obsazeni a nalozeni se meni/steluje:
- zadni perovani ... optimalne tak, aby motorka mela pak stejne stlaceny tlumice, jako kdyz jedes solo
- nafouknuti gum, zpravidla vyrobce pise, jakym zpusobem (u me ve dvou zadek o 0,25 atm vic)
- pokud je prilis slozity stelovat perovani (blbej pristup, nutnost klice kterej nemas) a motorka se ani ve dvou s beznym nastavenim nechova spatne, sesteluj aspon svetla. At neoslnujes a pritom neco vidis.
Nemelo by byt nutne menit napnuti retezu, nastaveni predku, prenastavovani brzd a tak podobne
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
1. na bezne projizdky po krajine s batuzkem a kufrem neni potreba stelovat cokoli
2. na dlouhe trasy s batuzkem a kufry je treba trochu postelovat zadni pruzeni (dat to kolecko na vyssi cislo :) )
3. hlavne se moc pred jizdou nenajist nebo alespon jidlo rozlozit do prubehu cesty, aby si motorka postupne zvykala... :)
slezacekm píše: dekuji vsem za povedene odpovedi a doufam tedy, ze nebude spatne vyvozeny zaver ten, ze:
1. na bezne projizdky po krajine s batuzkem a kufrem neni potreba stelovat cokoli
2. na dlouhe trasy s batuzkem a kufry je treba trochu postelovat zadni pruzeni (dat to kolecko na vyssi cislo :) )
3. hlavne se moc pred jizdou nenajist nebo alespon jidlo rozlozit do prubehu cesty, aby si motorka postupne zvykala... :)
Jestli to je jednoduché točit kolečkem, tak toč i na běžné vyjížďky.
Líp se Ti pojede, jízdní vlastnosti budou lepší.
Bez štelování je to hloupě houpavé.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
A přidal délkové kóty při tom zdvihu dolů a nahoru.
Myslím, že to mám celkem přesně.
Rozdíl je nula nula prd.
Vliv zatížení není žádný, kde by se taky vzal.
Jestli pojede 50 kg holčina, nebo dva 100+100 kg hezouni, tak zdvih bude pořád stejný.
Jen je potřeba štelovat to pružení kvůli jízdním vlastnostem.
Edit:
Mrkni o 2 příspěvky dál!
Naposledy editováno 19.09.2012 07:36:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |