Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
WenCa píše: Plejba> Super, díky za info, od někoho takového, kdo ty motory fakt využívá se to cení... Co se těch ventilových vůlí týče, buď jsi měl štěstí nebo já smůlu... dělal jsem 1x tuono a 3x RSV a z toho jen jedno RSV mělo vůle OK
výborně, už vim ke komu přijedu na servis, aspirit už mne neuvidí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: plejba> nezkousel jsi ty nebo nekdo svody od Arrow??
Bohužel nikdy nezkoušel. Jedu sériové svody s titanovou koncovkou samo-domo.....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
P.S. jinak se mi podařilo dosáhnout už ve 4000 otáčkách 91Nm
edit: takhle teď vypadá můj výfuk, foto porovnání nových a origo svodů bohužel nemůžu najít
Naposledy editováno 02.08.2012 12:36:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 02.08.2012 14:30:23
Naposledy editováno 02.08.2012 16:17:22
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Prihodim dotaz. dopsani rozmeru pneu do TP je pres Aspirit? Poslou mi papir a s nim zajdu na technickou?
spis bych se bal ze te poslou do kosoctverce.. ale jsem zvedavej.. oslov generalniho dovozce a pokud to dela, posle ti nejspis neco zpet na dobirku, rekne co k tomu chce od tebe.
edit: jo už to mám (alespoň foto), úspora hmotnosti 6,1kg, ale tam je ten svod ještě s přívěrou. V praxi se pak ukázalo že to je lepší bez přívěry. [img]
Naposledy editováno 02.08.2012 17:12:01
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 02.08.2012 17:19:40
pylot píše: no ja doufam ze kdyz polovina RSV ma v TP napsanejch i 180/55 tak to u toho myho snad nebude takovej problem dopsat. ja mam jen tu placku 190/50.
uz si to nepamatuju púresne, ale myslim si ze jsem to zkousel u A-spritu a poslali me do pýči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ManiaC píše: Tak na svody jsem se nedávno ptal,a u systému svedeného do jednoho laufu je ta díra pořád,jediný způsob je údajně systém 2-1-2 nebo 2-2.
a jakej je rozdil mezi 2-1-2 a 2-2... zvazuji koupit nove svody, protoze je mam nakople a nesedi a vymenit je za svody 2-2 od arrow... Tak za kazde info jsem rad...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
180/55
190/50
190/55
někdo měl tuším i 200/50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: a jakej je rozdil mezi 2-1-2 a 2-2... zvazuji koupit nove svody, protoze je mam nakople a nesedi a vymenit je za svody 2-2 od arrow... Tak za kazde info jsem rad...
Svody Arrow jsem měl doma a píšou 2-2 ale jsou dělány 2-1-2,stejně tak smaltmoto,podvodníci 2-2 jsou dělené od válců až po koncovky,dělal myslím jen Akrap
2-1-2 mají pod motorem propojku kvůli vyrovnání tlaků
ManiaC píše: Svody Arrow jsem měl doma a píšou 2-2 ale jsou dělány 2-1-2,stejně tak smaltmoto,podvodníci 2-2 jsou dělené od válců až po koncovky,dělal myslím jen Akrap
2-1-2 mají pod motorem propojku kvůli vyrovnání tlaků
a jak to fungovalo a jake bylo zpracovani? Nebo jestli mas kontakt na nekoho kdo je ma... Jinak jednalo by se o svody na RSV 04+ nebo Tuono 06+...
Koukal jsem na ty akrapu Evo6, ale je to mazec cena...
ty arrow jsem měl teĎ doma ale na rok 2001 a nějak mě nenatchly,průměr stejný jako origo svody.pro mě jehezčí spracování má smaltmoto ale ta cena 1100éček je mazec,průměr svodů 60mm.
teď jsem dodělal jejich kopii,po domácku tak uvidíme jak to půjde vyladit
Kubát píše: pylot> já mám tuším 3 rozměry
180/55
190/50
190/55
někdo měl tuším i 200/50
tak to je super.. ale je potreba se s kubatem domluvit a postupovat proti dovozci spolecne.. jen tak to aspirit nezapise.. jsou to ochotny strejdove..
Apropos.. 200/50 ma prave napriklad Vasik v TP
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |