globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 23:49 | Nahoru | #31
Taky přispěju, zjistil jsëm u bratrový bývalý Mille 00 po opravě, že když nedám zpět vyvažovací podložku(takovej hříbek placatej, kterej mimochodem zavinil destrukci motoru) pod pravým deklem motoru na vyvažovací hřídeli a dám místo ní klasickou, tak je motor kua hladovej po otáčkách jak panna na ocas...Najeli jsme na tom cca 500km a pak si bratr koupil Factory 04 a milá Míle šla k novýmu majiteli a asi dobrý už jsme o něm neslyšeli, že by se mu to vysypalo nebo něco... Měla jen čip Arrow a výfuk SP Engineering a K&Nko...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 23:52 | Nahoru | #32
Plejba> Super, díky za info, od někoho takového, kdo ty motory fakt využívá se to cení... Co se těch ventilových vůlí týče, buď jsi měl štěstí nebo já smůlu... dělal jsem 1x tuono a 3x RSV a z toho jen jedno RSV mělo vůle OK

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 23:54 | Nahoru | #33

WenCa píše: Plejba> Super, díky za info, od někoho takového, kdo ty motory fakt využívá se to cení... Co se těch ventilových vůlí týče, buď jsi měl štěstí nebo já smůlu... dělal jsem 1x tuono a 3x RSV a z toho jen jedno RSV mělo vůle OK



výborně, už vim ke komu přijedu na servis, aspirit už mne neuvidí

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 23:57 | Nahoru | #34
Plejba jr.> já se na nějaký ty díly ozvu, ten motor neklapnul a millunu nikdo nechce...

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 00:06 | Nahoru | #35
FiZzeR> Mil(l)e rád budu nápomocen A klidně i se servisem jakýkoliv jiný moto než Aprilky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 05:37 | Nahoru | #36

dakarista píše: plejba> nezkousel jsi ty nebo nekdo svody od Arrow??



Bohužel nikdy nezkoušel. Jedu sériové svody s titanovou koncovkou samo-domo.....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 06:48 | Nahoru | #37
Plejba jr.> jak si to myslel s těmi vstřiky od amanna, že tam nedrží? mám to RSV po Koldovi a nic tam "jen tak" nedrží, vše je na šroubech... motorka už šla i panna/orel, jedno hodně tvrdé přistání po whílí už taky zažila (moje koule by mohly vyprávět) a vstřikům nic není, pořád jsou na stejném místě a pořád funkční jinak s tou výdrží převodovky můžu jen souhlasit

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 12:30 | Nahoru | #38
Čau Vášo, s tim vyřešením propadu výkonu nevím. Sám jsi viděl graf mojí majle, která má všechno uplně jinak, včetně svodů a ten blbej propad tam je furt. Při ladění se to v tý oblasti otáček chovalo hrozně divně. Malinko jsem to tam obohatil, najednou to bylo extrémně bohatý, lehce jsem to ochudil a hned to bylo extrémně chudý.....

P.S. jinak se mi podařilo dosáhnout už ve 4000 otáčkách 91Nm

edit: takhle teď vypadá můj výfuk, foto porovnání nových a origo svodů bohužel nemůžu najít


Naposledy editováno 02.08.2012 12:36:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 14:29 | Nahoru | #39
KedaR_K> Tak ovšem tohle je pecka Máš video?

Naposledy editováno 02.08.2012 14:30:23

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 16:16 | Nahoru | #40
K těm vstřikům...Celkem se traduje že jsou navržený naprd,když si onehdy nechával kámoš ladit svoje RSV1000R u Ešnera,Ešner se nechal slyšet,že kdyby věděl jaký s tim bude sraní vůbec by prej tu motorku nepřijal.Ty vstřikovače jsou prej vhodný tak do auta Ale zvládnul to!Kámošovi chcípla ř.j. a tak se přešlo na ignitech,co si tak matně pamatuju jela jako z praku,drtivej lineár až na 280kmh Ale o tom by spíš podal lepší info on sám. Jinak co vím,na TLkách se problémy s laditelností řeší třebas i tak že se vstřikovače zamění s určitými z GSXR...

Naposledy editováno 02.08.2012 16:17:22

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 16:42 | Nahoru | #41
Tak na svody jsem se nedávno ptal,a u systému svedeného do jednoho laufu je ta díra pořád,jediný způsob je údajně systém 2-1-2 nebo 2-2.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 16:52 | Nahoru | #42
Prihodim dotaz. dopsani rozmeru pneu do TP je pres Aspirit? Poslou mi papir a s nim zajdu na technickou?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 16:59 | Nahoru | #43

pylot píše: Prihodim dotaz. dopsani rozmeru pneu do TP je pres Aspirit? Poslou mi papir a s nim zajdu na technickou?



spis bych se bal ze te poslou do kosoctverce.. ale jsem zvedavej.. oslov generalniho dovozce a pokud to dela, posle ti nejspis neco zpet na dobirku, rekne co k tomu chce od tebe.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 17:03 | Nahoru | #44
FiZzeR> Video mám, ale jen na facebooku, nevim jak ho sem dostanu

edit: jo už to mám (alespoň foto), úspora hmotnosti 6,1kg, ale tam je ten svod ještě s přívěrou. V praxi se pak ukázalo že to je lepší bez přívěry. [img]

Naposledy editováno 02.08.2012 17:12:01

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 17:18 | Nahoru | #45
no ja doufam ze kdyz polovina RSV ma v TP napsanejch i 180/55 tak to u toho myho snad nebude takovej problem dopsat. ja mam jen tu placku 190/50.

Naposledy editováno 02.08.2012 17:19:40

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 17:27 | Nahoru | #46
nojo, tak sem to nahrál, trochu se to seká, ale lepší než nic
edit: zároveň to je i taková malá ukázka mého rychlořezení


Naposledy editováno 02.08.2012 17:33:49

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 19:11 | Nahoru | #47

pylot píše: no ja doufam ze kdyz polovina RSV ma v TP napsanejch i 180/55 tak to u toho myho snad nebude takovej problem dopsat. ja mam jen tu placku 190/50.



uz si to nepamatuju púresne, ale myslim si ze jsem to zkousel u A-spritu a poslali me do pýči

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 20:44 | Nahoru | #48

ManiaC píše: Tak na svody jsem se nedávno ptal,a u systému svedeného do jednoho laufu je ta díra pořád,jediný způsob je údajně systém 2-1-2 nebo 2-2.



a jakej je rozdil mezi 2-1-2 a 2-2... zvazuji koupit nove svody, protoze je mam nakople a nesedi a vymenit je za svody 2-2 od arrow... Tak za kazde info jsem rad...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 20:51 | Nahoru | #49
pylot> já mám tuším 3 rozměry
180/55
190/50
190/55

někdo měl tuším i 200/50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 20:57 | Nahoru | #50

dakarista píše: a jakej je rozdil mezi 2-1-2 a 2-2... zvazuji koupit nove svody, protoze je mam nakople a nesedi a vymenit je za svody 2-2 od arrow... Tak za kazde info jsem rad...


Svody Arrow jsem měl doma a píšou 2-2 ale jsou dělány 2-1-2,stejně tak smaltmoto,podvodníci 2-2 jsou dělené od válců až po koncovky,dělal myslím jen Akrap
2-1-2 mají pod motorem propojku kvůli vyrovnání tlaků

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 21:05 | Nahoru | #51

ManiaC píše: Svody Arrow jsem měl doma a píšou 2-2 ale jsou dělány 2-1-2,stejně tak smaltmoto,podvodníci 2-2 jsou dělené od válců až po koncovky,dělal myslím jen Akrap
2-1-2 mají pod motorem propojku kvůli vyrovnání tlaků



a jak to fungovalo a jake bylo zpracovani? Nebo jestli mas kontakt na nekoho kdo je ma... Jinak jednalo by se o svody na RSV 04+ nebo Tuono 06+...

Koukal jsem na ty akrapu Evo6, ale je to mazec cena...

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 21:23 | Nahoru | #52
Hlavně akrapy dělaly víc verzí a ta 2-2 byla určena jen na okruh,vesměs tam jde o to,že ladíš každý válec zvlášť aniž by se ty válce nějak ovlivnovaly.
ty arrow jsem měl teĎ doma ale na rok 2001 a nějak mě nenatchly,průměr stejný jako origo svody.pro mě jehezčí spracování má smaltmoto ale ta cena 1100éček je mazec,průměr svodů 60mm.
teď jsem dodělal jejich kopii,po domácku tak uvidíme jak to půjde vyladit

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 21:33 | Nahoru | #53

Kubát píše: pylot> já mám tuším 3 rozměry
180/55
190/50
190/55

někdo měl tuším i 200/50



tak to je super.. ale je potreba se s kubatem domluvit a postupovat proti dovozci spolecne.. jen tak to aspirit nezapise.. jsou to ochotny strejdove..

Apropos.. 200/50 ma prave napriklad Vasik v TP

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 23:16 | Nahoru | #54
Menší postřeh z praxe, dnes sem do RSV dával motor, no.... Bože to sem ještě nežral, tak sem se ještě nesral z žádnou motorkou, museli sme to dělat ve třech Jen je mi záhádou že ven sem ho dokázal dostat sám uplně bez problémů. Jestli někdo budete z jakéhokoli důvodu dávat motor ven tak si připravte pevné nervy při zpětné montáži

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 23:25 | Nahoru | #55
Ve dvou lidech 2 hodiny prace chce to jen praxi.

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.8.2012 v 23:28 | Nahoru | #56
Ve dvou sme se s tím srali taky dvě hodiny, ale neúspěšně, ve třech to tam pak bylo během pár minut. Ale už to nechcu vidět, potvora jedna italská

Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 01:11 | Nahoru | #57
Já to dělal sám a taky sem u toho málem porodil, pravda , ale nakonec to šlo dobře....

Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 06:57 | Nahoru | #58
Letos jsme si to dali už 2x a vždy ve dvou lidech. Při druhém pokusu od sundání motorky z dodávky do prvního startu kompletně nastrojené motorky s jiným motorem 6h........

Nandání chce trochu cviku........

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 07:40 | Nahoru | #59
svody pro smaltmoto dělá RPtuning... bavili jsme se o svodech na zakázku na RSV 04+ a říkal, že není problém, že s tím má celkem dost zkušeností, že vyrábí 60mm svody pro jednu německou nejmenovanou firmu. Tak se ho ptám "pro smaltmoto?" a jen se usmál

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 07:41 | Nahoru | #60
Mileek> jj, a takhle je to skoro se vším
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie

TOPlist