globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Otrhaná" zadní pneu
Nedávno jsem nasadil novou zadní pneu Pirelli Diablo Rosso II a děje se mi taková zvláštní věc s pneumatikou, pravda dělo se to už před přezutím na staré Dunlop Qualifier, není to nic co by asi mělo vliv na funkci, jen se mi to nelíbí...
Můj problém tedy: po odjetých cca 250km na nové gumě začínám pozorovat, že na bocích pneu se vzorek začíná deformovat - vytrhávat a není pěkně hladce sjetý jako třeba na předku. A když se na to podívám, tak ve směru otáčení je první hrana drážky vzorku, jakoby nižší a do kulata zaoblená a druhá hrana ta zadnější zase do špičky jakoby vytažená nad běhoun, pro představu jsem to jen tak rychle naznačil na obrázku.

Prosím o věcné rady, co vylepšit, aby se tak nedělo
Edit: jezdíme hodně ve dvou, ale pozoruji, že se to nezmění a zůstane to tam i když vyrazím sám




Naposledy editováno 27.07.2012 16:03:50
Anketa: Proč to vzniká?
tlak v pneu
14%
3
necitlivá práce s plynem
14%
3
měkký zadní tlumič
59%
13
necitlivé brždění
5%
1
špatná práce se spojkou při podřazování
9%
2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2012 v 16:23 | Nahoru | #31
Hygienik> to cos nafotil neni zadna traga. Asi trochu vic tahas, to je videt pomerne casto.

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 18:18 | Nahoru | #32
Dawe02> ta poslední fotka v úvodním příspěvku je uplně nová guma, která má najeto do cca 250 km a už to na ní je vidět ... no uvidím budu si teď nějakej čas hrát s centrálem, tak jsem zvědav, jestli se budou dít změny

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 18:21 | Nahoru | #33
Co říkáte na tohle:



1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 19:51 | Nahoru | #34
No já tomu moc nerozumím, ale když se zamyslím proč se to děje(mám to na gumě taky) tak když jedeš v zatáčce a začneš přidávat plyn tak co se asi s tou gumou děje?? ta přední hrana(která je po směru jízdy) se obrušuje a ta zadní, (která je proti směru jízdy) se otáčí "nahoru". Snad chápete co tím chcu říct, mě to příde uplně normální když nejezdíš rovně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 19:55 | Nahoru | #35

aaamoto píše: No já tomu moc nerozumím, ale když se zamyslím proč se to děje(mám to na gumě taky) tak když jedeš v zatáčce a začneš přidávat plyn tak co se asi s tou gumou děje?? ta přední hrana(která je po směru jízdy) se obrušuje a ta zadní, (která je proti směru jízdy) se otáčí "nahoru". Snad chápete co tím chcu říct, mě to příde uplně normální když nejezdíš rovně.


Však já taky hlasuji pro "normální stav".

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 20:00 | Nahoru | #36
VladaM> Já ne protože mu to chybí v anketě

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

28.7.2012 v 21:02 | Nahoru | #37
je to dané bržděním.. když brzdíš, tak ta náběhová hrana dostává víc na prdel než ta úběžná, která se jenom smeká.. gord když jezdíš ve dvou, tak ta zadní pneu je víc zatížená a při brždění dostává o to víc počoudit...

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

28.7.2012 v 21:18 | Nahoru | #38
Takhle to mám taky. Neřeš píčoviny a jezdi

"Otrhaná" zadní pneu

28.7.2012 v 22:01 | Nahoru | #39
mam roadsmarty a vsimnul sem si stejnyho jevu, ale na jizdu to nema zadnej vliv takze to neresim
e: a tuhost tlumice mam na max.

Naposledy editováno 28.07.2012 22:02:48

"Otrhaná" zadní pneu

28.7.2012 v 23:07 | Nahoru | #40
máte si kupovat pneu co nemaj vzorek až do kraje

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2012 v 07:20 | Nahoru | #41

Krovak píše: Takhle to mám taky. Neřeš píčoviny a jezdi



Že to máš ty taky tak ještě neznamená, že je to tak dobře.
Mít takhle sjížděnou gumu není dobré po 5ti tisících km, natož po pouhých 250ti. Příčinou je jednoznačně špatné nastavení zadního tlumiče, který má nepoměr síly mezi stlačením a vrácením. Má to negativní vliv nejen na kvalitu jízdy /na normální silnici to moc nepoznáš, na okruhu okamžitě/, ale i na výdrž pneu.
Postav se za motorku, drž ji rovně a několikrát prudce stlač zadek dolů a přitom sleduj, jak se vrací zpátky. Měl by jít stejně ztuha dolu i zpět. Pak to porovnej s předkem. Předek i zadek by měl být plus, mínus v rovnováze.
Většina zadních tlumičů má štělování nejen stlačení, ale i návratu - odskoku. Podívej se, jestli na tělě tlumiče dole pod pružinou, nemáš malý šroubek, kterým jde otáčet o pár otáček od dorazu, do dorazu. Tím se ladí odskok.
Sám mám dva litrové dvouvály jeté na silnici i na okruhu, s podvozkem si rád hraju a nikdy a za žádných okolností nemám takhle deformovanou gumu. Na jednom teď budu měnit sadu Pirelli Diablo Rosso Corsa po 5ti tis.km a nemají ani náznak podobného ojetí ani vepředu, ani vzadu.
Stupidní rady typu - mám to taky tak, neřeš to a jezdi, neber vážně.

"Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 14:52 | Nahoru | #42
Stejně jako Fidouš...S4RS(140HP) a nejsem žádnej přizdisráč (na rovinky seru, ale v zatáčkcáh se vyžívám) ... myslím že využívám potenciál motoru...moje gumy tohle nemaj. Natož, aby to takhe oddělal motor ER6ky... hledej jinde než v "tahání" za plyn.

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 16:00 | Nahoru | #43
Fidouš.> voe, neřeš to rači... a představ si, že sou motorky, které ve předu nemají štelování vůbec žádné a v zadu jen přitáneš pružinu tehdy, když jedeš ve dvou nebo s brašnama... kvůli normálnímu sjíždění gumy napsat už 2 stránky je mazec!!!

"Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 16:27 | Nahoru | #44
Dunlop myslím 208



kua, dal bych ještě fotku pilot road 2, ale nejde mi to stáhnout do pc...

"Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 17:04 | Nahoru | #45
Hornet s 25 kw, tak taháním to asi nebude, vzadu to mám nastavný na 4/9
Jinak pilot road 2


Edit: obrazek

Naposledy editováno 29.07.2012 17:04:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 17:12 | Nahoru | #46

VojtasTTR píše: je to dané bržděním.. když brzdíš, tak ta náběhová hrana dostává víc na prdel než ta úběžná, která se jenom smeká.. gord když jezdíš ve dvou, tak ta zadní pneu je víc zatížená a při brždění dostává o to víc počoudit...



tuhle možnost, jsem dal do ankety záměrně, přestože zadní brzdou v 90% jízd nebzdím, protože moje zadní brzda funguje stylem on/off, což není moc ideál

Fidouš. > jj díky tohle jsem vygůglil, zaměřím se na ten podvozek a pokusím se "ladit"

hlada03> máš to celkem pěkný, ale je to tam malinko taky vidět

Naposledy editováno 29.07.2012 17:15:55

"Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 17:17 | Nahoru | #47
sedni na to, dej si pár zatáček úplně v klidu a ty hranky tam nebudou

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 20:32 | Nahoru | #48

Fidouš. píše: Že to máš ty taky tak ještě neznamená, že je to tak dobře.
Mít takhle sjížděnou gumu není dobré p......................... teď budu měnit sadu Pirelli Diablo Rosso Corsa po 5ti tis.km a nemají ani náznak podobného ojetí ani vepředu, ani vzadu.
Stupidní rady typu - mám to taky tak, neřeš to a jezdi, neber vážně.



Tak presne s nejakym takovymhle koumakem bych se chtel nkdy potkat a sejit abych videl jak je to spravne a co sledovat.
Budu nekdy muset nekam vyrazit na sraz. Moto se mipomerne dost vlni a to naklonu mam rezervy jeste dost, vysedani dost pomohlo ale stejne oproti jednomu posezeni na Duc S4 to je nebe a dudy.Na nastelovany ducne jsem si byl krasne jistej a moto se nevlnila vubec. Je mi samozrejme jasny ze je to o kvalite italskejch podvozku ale co vim tak tuhost a odskok mam v zadu na GSRku taky a ve predu asi jen tuhost.
Jinak zatim za to moc netaham pri vyjezdech a tyhle zmolky nemam vubec nevim jestli to brat za amaterizmus nebo standartni vyvoj prvnacka :)

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 22:59 | Nahoru | #49
pokor> Tak jdu do pirellki mám sport demon značku nevym(jsem línej se jít podívat do garaže)a po 4000 km jsem na 0.6 mm.

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 23:21 | Nahoru | #50
a co moje pneu po několika jizdach na okruhu?


(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

29.7.2012 v 23:24 | Nahoru | #51
kadett> hej, to je v řiti, zlomený rám, ohlé vidle, kyvka z jiné motorky, chodíš se modlit do špatného kostela a ty gumy sou napodobeniny z číny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 08:57 | Nahoru | #52
[quote=Hygienik]tuhle možnost, jsem dal do ankety záměrně, přestože zadní brzdou v 90% jízd nebzdím, protože moje zadní brzda funguje stylem on/off, což není moc ideál

zadní brzdou sice nebrzdíš ale 600 dvouvál poměrně dost zabrzdí jen motorem neříkám že ve tvém případě je to tímto ale u kamionu pokud řidič poctivě brzdí motorem to dělá zuby i přez 2mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 10:32 | Nahoru | #53

droud píše:

zadní brzdou sice nebrzdíš ale 600 dvouvál poměrně dost zabrzdí jen motorem neříkám že ve tvém případě je to tímto ale u kamionu pokud řidič poctivě brzdí motorem to dělá zuby i přez 2mm



jo to by mělo hlavu a patu, a taky mě to napadlo, že by to mohlo být důsledkem brzdného účinku motoru, který rád využívám

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 11:33 | Nahoru | #54
Hygienik tady postoval uryvek jednoho clanku. Nemam ten clanek tedka celej, ale kdysi sem ho cetl a mam pocit, ze tohle "usekavani" hran dezenu bylo zpusobeny prilis agresivnim zachazenim s neprohratou gumou. Prosim hygienika o link na cely clanek, mozna se to tam docteme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 12:16 | Nahoru | #55
vsh> ten úryvek je z tohoto článku - dignoza motopneu

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 13:09 | Nahoru | #56
Hygienik> díky. Vytrhávání gumy to spíš není, mě se guma vytrhává a vypadá to jinak. Tyhlety sjetý hrany dezénu taky někdy mívám. Podle toho článku to úplně neodpovídá těm hrátkám za studena, nicméně u mě se objevují když jedu svižněji a třeba už po chvíli od toho, co jsem vyjel. Čili to napovídá tomu, že je to studenou gumou. Na okruhu na prohřáté gumě se mi to nikdy nestane, i když jedu mnohem ostřeji.

Mimochodem úvaha - při běžný jízdě na silnici se mi nezdá, že by guma až tak poznala měkký podvozek a začala se vytrhávat, k tomu by spíš sedělo ostřejší tempo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 17:20 | Nahoru | #57

Hygienik píše: jo to by mělo hlavu a patu, a taky mě to napadlo, že by to mohlo být důsledkem brzdného účinku motoru, který rád využívám



Ještě jednou - hledáš problém, tam kde není. Základem je nastavení podvozku, od toho se odvíjí vše další. Nebo si myslíš, že brzdný účinek litrového dvouválcového V motoru se 135 HP na motoru je menší, než u tvé řadové 6ti stovky?
Ten článek o pneumatikách je vynikajicí, potíž je v tom, že to jsou výsledky tvrdého okruhového nasazení závodních pneu, ke kterému se na civilních pneu při běžné snaze na běžné silnici ani zdaleka nepřiblížíš, takže pro tebe nemá žádný vypovídací význam.
Nastavení podvozku, to je to, oč tu běží.

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

30.7.2012 v 19:53 | Nahoru | #58
Fidouš.> však já mám na podvezek pifku od první chvíle, a taky mi blesklo hlavou,že ten brzdnej účinek by taky mohl mít něco do sebe, ale v tuhle chvíli budu laborovat s podvozkem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

31.7.2012 v 00:39 | Nahoru | #59

Fidouš. píše:
Sám mám dva litrové dvouvály jeté na silnici i na okruhu, s podvozkem si rád hraju a nikdy a za žádných okolností nemám takhle deformovanou gumu...


Že to máš ty tak ještě neznamená, že je to tak dobře. Neslyšels tu větu někde?
Jestli je podle tebe ta guma tak děsně deformovaná, budiž. Ale má normální jemnej kladívkovej vzor a lehce ohoblovaná jedna hrana mě vážně nesere

"Otrhaná" zadní pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 31.7.2012 v 09:33 | Nahoru | #60
tyhle "ploutvičky" jsou normální...utvářejí se jen proto, že neprojíždíš zatáčku ideálně plynule, protože přijedeš "přebržděný" a pak v půlce zatáčky se to snažíš dohnat, tak za to bereš...a proto ty ploutvičky...

mě se dělaly ploutve i na předním, protože jsem chodil dost pozdě na brzdy...

niz zvláštního, není čeho se obávat...kdybys měl v hajzlu podvozek, guma by byla vytrhaná úplně jinak...

Takže je to OK
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N Scavvy 22 28.12.2023 v 19:22 Dominator1
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N DixonXarto 13 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N Sammm7899 6 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist