Můj problém tedy: po odjetých cca 250km na nové gumě začínám pozorovat, že na bocích pneu se vzorek začíná deformovat - vytrhávat a není pěkně hladce sjetý jako třeba na předku. A když se na to podívám, tak ve směru otáčení je první hrana drážky vzorku, jakoby nižší a do kulata zaoblená a druhá hrana ta zadnější zase do špičky jakoby vytažená nad běhoun, pro představu jsem to jen tak rychle naznačil na obrázku.
Prosím o věcné rady, co vylepšit, aby se tak nedělo
Edit: jezdíme hodně ve dvou, ale pozoruji, že se to nezmění a zůstane to tam i když vyrazím sám
Naposledy editováno 27.07.2012 16:03:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
aaamoto píše: No já tomu moc nerozumím, ale když se zamyslím proč se to děje(mám to na gumě taky) tak když jedeš v zatáčce a začneš přidávat plyn tak co se asi s tou gumou děje?? ta přední hrana(která je po směru jízdy) se obrušuje a ta zadní, (která je proti směru jízdy) se otáčí "nahoru". Snad chápete co tím chcu říct, mě to příde uplně normální když nejezdíš rovně.
Však já taky hlasuji pro "normální stav".
1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
Krovak píše: Takhle to mám taky. Neřeš píčoviny a jezdi
Že to máš ty taky tak ještě neznamená, že je to tak dobře.
Mít takhle sjížděnou gumu není dobré po 5ti tisících km, natož po pouhých 250ti. Příčinou je jednoznačně špatné nastavení zadního tlumiče, který má nepoměr síly mezi stlačením a vrácením. Má to negativní vliv nejen na kvalitu jízdy /na normální silnici to moc nepoznáš, na okruhu okamžitě/, ale i na výdrž pneu.
Postav se za motorku, drž ji rovně a několikrát prudce stlač zadek dolů a přitom sleduj, jak se vrací zpátky. Měl by jít stejně ztuha dolu i zpět. Pak to porovnej s předkem. Předek i zadek by měl být plus, mínus v rovnováze.
Většina zadních tlumičů má štělování nejen stlačení, ale i návratu - odskoku. Podívej se, jestli na tělě tlumiče dole pod pružinou, nemáš malý šroubek, kterým jde otáčet o pár otáček od dorazu, do dorazu. Tím se ladí odskok.
Sám mám dva litrové dvouvály jeté na silnici i na okruhu, s podvozkem si rád hraju a nikdy a za žádných okolností nemám takhle deformovanou gumu. Na jednom teď budu měnit sadu Pirelli Diablo Rosso Corsa po 5ti tis.km a nemají ani náznak podobného ojetí ani vepředu, ani vzadu.
Stupidní rady typu - mám to taky tak, neřeš to a jezdi, neber vážně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
VojtasTTR píše: je to dané bržděním.. když brzdíš, tak ta náběhová hrana dostává víc na prdel než ta úběžná, která se jenom smeká.. gord když jezdíš ve dvou, tak ta zadní pneu je víc zatížená a při brždění dostává o to víc počoudit...
tuhle možnost, jsem dal do ankety záměrně, přestože zadní brzdou v 90% jízd nebzdím, protože moje zadní brzda funguje stylem on/off, což není moc ideál
Fidouš. > jj díky tohle jsem vygůglil, zaměřím se na ten podvozek a pokusím se "ladit"
hlada03> máš to celkem pěkný, ale je to tam malinko taky vidět
Naposledy editováno 29.07.2012 17:15:55
Fidouš. píše: Že to máš ty taky tak ještě neznamená, že je to tak dobře.
Mít takhle sjížděnou gumu není dobré p......................... teď budu měnit sadu Pirelli Diablo Rosso Corsa po 5ti tis.km a nemají ani náznak podobného ojetí ani vepředu, ani vzadu.
Stupidní rady typu - mám to taky tak, neřeš to a jezdi, neber vážně.
Tak presne s nejakym takovymhle koumakem bych se chtel nkdy potkat a sejit abych videl jak je to spravne a co sledovat.
Budu nekdy muset nekam vyrazit na sraz. Moto se mipomerne dost vlni a to naklonu mam rezervy jeste dost, vysedani dost pomohlo ale stejne oproti jednomu posezeni na Duc S4 to je nebe a dudy.Na nastelovany ducne jsem si byl krasne jistej a moto se nevlnila vubec. Je mi samozrejme jasny ze je to o kvalite italskejch podvozku ale co vim tak tuhost a odskok mam v zadu na GSRku taky a ve predu asi jen tuhost.
Jinak zatim za to moc netaham pri vyjezdech a tyhle zmolky nemam vubec nevim jestli to brat za amaterizmus nebo standartni vyvoj prvnacka :)
1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
zadní brzdou sice nebrzdíš ale 600 dvouvál poměrně dost zabrzdí jen motorem neříkám že ve tvém případě je to tímto ale u kamionu pokud řidič poctivě brzdí motorem to dělá zuby i přez 2mm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
droud píše:
zadní brzdou sice nebrzdíš ale 600 dvouvál poměrně dost zabrzdí jen motorem neříkám že ve tvém případě je to tímto ale u kamionu pokud řidič poctivě brzdí motorem to dělá zuby i přez 2mm
jo to by mělo hlavu a patu, a taky mě to napadlo, že by to mohlo být důsledkem brzdného účinku motoru, který rád využívám
1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
Mimochodem úvaha - při běžný jízdě na silnici se mi nezdá, že by guma až tak poznala měkký podvozek a začala se vytrhávat, k tomu by spíš sedělo ostřejší tempo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
Hygienik píše: jo to by mělo hlavu a patu, a taky mě to napadlo, že by to mohlo být důsledkem brzdného účinku motoru, který rád využívám
Ještě jednou - hledáš problém, tam kde není. Základem je nastavení podvozku, od toho se odvíjí vše další. Nebo si myslíš, že brzdný účinek litrového dvouválcového V motoru se 135 HP na motoru je menší, než u tvé řadové 6ti stovky?
Ten článek o pneumatikách je vynikajicí, potíž je v tom, že to jsou výsledky tvrdého okruhového nasazení závodních pneu, ke kterému se na civilních pneu při běžné snaze na běžné silnici ani zdaleka nepřiblížíš, takže pro tebe nemá žádný vypovídací význam.
Nastavení podvozku, to je to, oč tu běží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu
Fidouš. píše:
Sám mám dva litrové dvouvály jeté na silnici i na okruhu, s podvozkem si rád hraju a nikdy a za žádných okolností nemám takhle deformovanou gumu...
Že to máš ty tak ještě neznamená, že je to tak dobře. Neslyšels tu větu někde?
Jestli je podle tebe ta guma tak děsně deformovaná, budiž. Ale má normální jemnej kladívkovej vzor a lehce ohoblovaná jedna hrana mě vážně nesere
mě se dělaly ploutve i na předním, protože jsem chodil dost pozdě na brzdy...
niz zvláštního, není čeho se obávat...kdybys měl v hajzlu podvozek, guma by byla vytrhaná úplně jinak...
Takže je to OK
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N | Scavvy | 22 | 28.12.2023 v 19:22 Dominator1 |
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N | DixonXarto | 13 | 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM |
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N | ERINN | 4 | 31.7.2023 v 08:57 Animals21 |
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N | Sammm7899 | 6 | 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |