globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak přitvdím zadní tlumič?
19.7.2012 v 19:59
Zdravím, poradí někdo jak přetvrdím zadní tlumič? Utažením, nebo povolením pružiny?

Děkuji

Jak přitvdím zadní tlumič?

19.7.2012 v 20:08 | Nahoru | #1
Samože utažením, ale pokud si fakt těžkej lepší je výměna pružiny.

Jak přitvdím zadní tlumič?

19.7.2012 v 20:12 | Nahoru | #2
Navařil bych tam roxor, to je pak řádně přitvrzený

2 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?

19.7.2012 v 20:25 | Nahoru | #3
Pružinou si moc nepomůžeš. Změníš výšku, ale tvrdost o moc né. Od toho je tam bombička s olejemn a dusíkem. Máš v něm olej?

(reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

19.7.2012 v 21:06 | Nahoru | #4

chiro2 píše: Pružinou si moc nepomůžeš....


A od který doby??? Samozřejmě že "utažením" pružiny se pérování přitvrdí a taky se "zvedne" výška po zvednutí ze stojánku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

19.7.2012 v 21:09 | Nahoru | #5

chiro2 píše: Pružinou si moc nepomůžeš. Změníš výšku, ale tvrdost o moc né.



Hm hm hm, to jsou mi věci.
No jo no, člověk se učí celej život.

Jak přitvdím zadní tlumič?

19.7.2012 v 21:11 | Nahoru | #6
Psal jsem " O MOC NÉ " Ano přitvrdí se, ale tak zásadní jako štelování na bombičce to zase není.

1 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 10:11 | Nahoru | #7
Díky za tipy. Tlumič je po GO, jen si nejsem jistý, jestli předchozí majitel měl možnost plnit dusíkem. Jedná se o CR 250, rv. 99. Mám totiž nějakých 112 kg a zdá se mi to celkem měkké.

1. kde případně sehnat pružinu?

2. jak tomu můžu pomoci na bombičce?

Můžu se řídit tímto? :

http://www.racetechm.../links/techtipy.html

Díky

(reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 10:19 | Nahoru | #8
JardaGT> Přesně podle toho jsem to nastavoval cca 2 týdny zpátky na YZ 450F. Ještě jsem se řídil tímto a udělal si z toho nějaký obrázek apak jsem to nastavil. http://www.countryc...to-technika-pruzenia

1 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 12:01 | Nahoru | #9
Zeptám se, do jaké míry funguje kompresní útlum na předním a taky zadním tlumiči?
Např. zpětný útlum mi na zadku funguje tak, že po zatočení šroubku regulace na poslední kliknutí se mi tlumič po zmáčknutí i s pružinou prakticky zastaví ve stažený poloze a nevrátí se. Při povolování šroubku potom krásně vidím, jak regulace funguje a tlumič se začne roztahovat.
Když ale vyndám pružinu a dotáhnu šroubek pro kompresi, tak jde tlumič zmáčknout prakticky stejně těžko, jako když je povolený. Když jsem to zkoušel po zkompletování na jednom skoku, kdy mi zadní kolo škrtá při propružení o blatník, tak škrtá úplně stejně při povoleným nebo dotaženým šroubku pro kompresi.
Na předku to samý, mám tlumič jen s nastavením komprese, ale když jsem to zkoušel při výměně oleje bez pružiny (s nalitým novým olejem 10W), tak jde tlumič zmáčknout stejně ať je šroubek povolený nebo dotažený. Na trati se to potom chová taky tak - povolím/dotáhnu - tlumiče jdou subjektivně stejně.

(reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 13:06 | Nahoru | #10

LovecTaťka píše: Hm hm hm, to jsou mi věci.
No jo no, člověk se učí celej život.



No vidis a ona je to kupodivu pravda, tuhost pruziny je jasne dana prumerem dratu, poctem zavitu... Tim ptedpetim se jen posouvas v oblasti funkce te pruziny, zvetsis predpeti a v klidu uz nebudes v dvaceti procentech zdvihu ale jen v deseti, sice nebudes chodit nadoraz, ale mas v rezerve jen 10 procent zdvihu pro nerovnosti co jsou pod uroven vozovky - coz je malo. Tzn pokud chces zustat na nakejch cca dvaceti procentech zdvihu v klidoveoloze a nechodit nadoraz, jediny reseni je tuzsi pruzina.

Jinak dotaz byl na pritvrzeni tlumice a ne pruziny, coz je neco jineho, ale obavam se ze ani tazatel nerozlisuje funkci pruziny a tlumice....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 13:13 | Nahoru | #11

Janek píše: Zeptám se, do jaké míry funguje kompresní útlum na předním a taky zadním tlumiči?
Např. zpětný útlum mi na zadku funguje tak, že po zatočení šroubku regulace na poslední kliknutí se mi tlumič po zmáčknutí i s pružinou prakticky zastaví ve stažený poloze a nevrátí se. Při povolování šroubku potom krásně vidím, jak regulace funguje a tlumič se začne roztahovat.
Když ale vyndám pružinu a dotáhnu šroubek pro kompresi, tak jde tlumič zmáčknout prakticky stejně těžko, jako když je povolený. Když jsem to zkoušel po zkompletování na jednom skoku, kdy mi zadní kolo škrtá při propružení o blatník, tak škrtá úplně stejně při povoleným nebo dotaženým šroubku pro kompresi.
Na předku to samý, mám tlumič jen s nastavením komprese, ale když jsem to zkoušel při výměně oleje bez pružiny (s nalitým novým olejem 10W), tak jde tlumič zmáčknout stejně ať je šroubek povolený nebo dotažený. Na trati se to potom chová taky tak - povolím/dotáhnu - tlumiče jdou subjektivně stejně.



U seriovejch jednotek starsich moto se casto nastaveni zemer nepozna, ale taky tam muzes mit neco spatne. To kompresni tlumeni je teda o rad mensi nez u toho odskoku. U toho odskoku vzadu ti to pri tom max nastaveni skoro zastavi ikdyz zmacknes hodne do zdvihu? Tzn ze se zhoupnes na moto treba? To taky neni uplne ok, to by znamenalo ze tam neni hi-speed obvod pro tlumeni odskoku, nebo ze nefunguje...

Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 18:24 | Nahoru | #12
Díky za odkaz. Jinak ano, špatně jsem celý dotaz formuloval. Zatím jsem míry při zatížení neměřil, ale zadek se mi zdá dost měkký. Možná je to celé jen o té pružině. Poradí někdo kde sehnat tvrdší??

Děkuji

Jak přitvdím zadní tlumič?

20.7.2012 v 18:29 | Nahoru | #13
Na krosku toho bude kupa, zkus hledat lidi co repasuji jednotky mx masin, pak pripadne dealery racetech, ktech apod...

Jen priklad, v rychlosti :
www.motonet.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/motocykly/honda/250/cr-250-r/pruziny-zad-tlumice-k-tech/

Naposledy editováno 20.07.2012 18:33:51

(reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

21.7.2012 v 02:57 | Nahoru | #14

assassin píše: U seriovejch jednotek starsich moto se casto nastaveni zemer nepozna, ale taky tam muzes mit neco spatne. To kompresni tlumeni je teda o rad mensi nez u toho odskoku. U toho odskoku vzadu ti to pri tom max nastaveni skoro zastavi ikdyz zmacknes hodne do zdvihu? Tzn ze se zhoupnes na moto treba? To taky neni uplne ok, to by znamenalo ze tam neni hi-speed obvod pro tlumeni odskoku, nebo ze nefunguje...


Přesně tak, když s namontovaným centrálem stlačím zadek a mám úplně dotažený šroubek na nastavení odskoku, tak centrál zůstane stažený a jen velmi, velmi pomalu se vrací do původní polohy, Když šroubek odklikávám, tak krásně vidím, jak každý kliknutí odskok zrychluje. Tím si odskok krásně naladím a funguje. Na trati je to vyzkoušený a skoro bych řekl, že třeba +/- jedno kliknutí na odskoku cítím.
Co mi vadí, že na kompresi necítím vůbec nic, povolím, dotáhnu a tlumič jde furt stejně. Nechci to řešit pružinou, protože na enduro potřebuju podvozek spíš měkkčí, ale byl bych rád, kdyby to ta hydraulická komprese pobírala dejme tomu v druhé půlce zdvihu pístu nebo radši až v poslední třetině, když je potřeba utlumit nějaký skok, abych nešel na doraz a kolem do blatníku. Ostatně tak mám představu, že by ta komprese měla fungovat.

Naposledy editováno 21.07.2012 02:59:32

1 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?

21.7.2012 v 12:47 | Nahoru | #15
Dobře, díky za tipy ;)

Věděl by někdo zhruba hodnotu pružiny u CR 250 99 (v N). Abych věděl od čeho se odpíchnout.

Děkuji

(reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?

21.7.2012 v 13:28 | Nahoru | #16

JardaGT píše: Dobře, díky za tipy ;)

Věděl by někdo zhruba hodnotu pružiny u CR 250 99 (v N). Abych věděl od čeho se odpíchnout.

Děkuji



Tady zadej co mas za stroj a najdes tam kolik to ma v serii... U cr to bude kolem 4.9kg/mm (libry na palec uz si dyztak prepocitas)

Jsou tam i odlazy na jejich spring calculator, tam zadas svoji vahu atd a vyplivne ti to doporucenou pruzinu
racetech.com/VehicleSearch
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 milosxxx 5 27.8.2022 v 10:27 Ariete
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 Milagros 50 29.1.2022 v 19:10 krokoš


TOPlist