Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?
chiro2 píše: Pružinou si moc nepomůžeš. Změníš výšku, ale tvrdost o moc né.
Hm hm hm, to jsou mi věci.
No jo no, člověk se učí celej život.
1 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?
1. kde případně sehnat pružinu?
2. jak tomu můžu pomoci na bombičce?
Můžu se řídit tímto? :
http://www.racetechm.../links/techtipy.html
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?
Např. zpětný útlum mi na zadku funguje tak, že po zatočení šroubku regulace na poslední kliknutí se mi tlumič po zmáčknutí i s pružinou prakticky zastaví ve stažený poloze a nevrátí se. Při povolování šroubku potom krásně vidím, jak regulace funguje a tlumič se začne roztahovat.
Když ale vyndám pružinu a dotáhnu šroubek pro kompresi, tak jde tlumič zmáčknout prakticky stejně těžko, jako když je povolený. Když jsem to zkoušel po zkompletování na jednom skoku, kdy mi zadní kolo škrtá při propružení o blatník, tak škrtá úplně stejně při povoleným nebo dotaženým šroubku pro kompresi.
Na předku to samý, mám tlumič jen s nastavením komprese, ale když jsem to zkoušel při výměně oleje bez pružiny (s nalitým novým olejem 10W), tak jde tlumič zmáčknout stejně ať je šroubek povolený nebo dotažený. Na trati se to potom chová taky tak - povolím/dotáhnu - tlumiče jdou subjektivně stejně.
LovecTaťka píše: Hm hm hm, to jsou mi věci.
No jo no, člověk se učí celej život.
No vidis a ona je to kupodivu pravda, tuhost pruziny je jasne dana prumerem dratu, poctem zavitu... Tim ptedpetim se jen posouvas v oblasti funkce te pruziny, zvetsis predpeti a v klidu uz nebudes v dvaceti procentech zdvihu ale jen v deseti, sice nebudes chodit nadoraz, ale mas v rezerve jen 10 procent zdvihu pro nerovnosti co jsou pod uroven vozovky - coz je malo. Tzn pokud chces zustat na nakejch cca dvaceti procentech zdvihu v klidoveoloze a nechodit nadoraz, jediny reseni je tuzsi pruzina.
Jinak dotaz byl na pritvrzeni tlumice a ne pruziny, coz je neco jineho, ale obavam se ze ani tazatel nerozlisuje funkci pruziny a tlumice....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přitvdím zadní tlumič?
Janek píše: Zeptám se, do jaké míry funguje kompresní útlum na předním a taky zadním tlumiči?
Např. zpětný útlum mi na zadku funguje tak, že po zatočení šroubku regulace na poslední kliknutí se mi tlumič po zmáčknutí i s pružinou prakticky zastaví ve stažený poloze a nevrátí se. Při povolování šroubku potom krásně vidím, jak regulace funguje a tlumič se začne roztahovat.
Když ale vyndám pružinu a dotáhnu šroubek pro kompresi, tak jde tlumič zmáčknout prakticky stejně těžko, jako když je povolený. Když jsem to zkoušel po zkompletování na jednom skoku, kdy mi zadní kolo škrtá při propružení o blatník, tak škrtá úplně stejně při povoleným nebo dotaženým šroubku pro kompresi.
Na předku to samý, mám tlumič jen s nastavením komprese, ale když jsem to zkoušel při výměně oleje bez pružiny (s nalitým novým olejem 10W), tak jde tlumič zmáčknout stejně ať je šroubek povolený nebo dotažený. Na trati se to potom chová taky tak - povolím/dotáhnu - tlumiče jdou subjektivně stejně.
U seriovejch jednotek starsich moto se casto nastaveni zemer nepozna, ale taky tam muzes mit neco spatne. To kompresni tlumeni je teda o rad mensi nez u toho odskoku. U toho odskoku vzadu ti to pri tom max nastaveni skoro zastavi ikdyz zmacknes hodne do zdvihu? Tzn ze se zhoupnes na moto treba? To taky neni uplne ok, to by znamenalo ze tam neni hi-speed obvod pro tlumeni odskoku, nebo ze nefunguje...
Jen priklad, v rychlosti :
www.motonet.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/motocykly/honda/250/cr-250-r/pruziny-zad-tlumice-k-tech/
Naposledy editováno 20.07.2012 18:33:51
assassin píše: U seriovejch jednotek starsich moto se casto nastaveni zemer nepozna, ale taky tam muzes mit neco spatne. To kompresni tlumeni je teda o rad mensi nez u toho odskoku. U toho odskoku vzadu ti to pri tom max nastaveni skoro zastavi ikdyz zmacknes hodne do zdvihu? Tzn ze se zhoupnes na moto treba? To taky neni uplne ok, to by znamenalo ze tam neni hi-speed obvod pro tlumeni odskoku, nebo ze nefunguje...
Přesně tak, když s namontovaným centrálem stlačím zadek a mám úplně dotažený šroubek na nastavení odskoku, tak centrál zůstane stažený a jen velmi, velmi pomalu se vrací do původní polohy, Když šroubek odklikávám, tak krásně vidím, jak každý kliknutí odskok zrychluje. Tím si odskok krásně naladím a funguje. Na trati je to vyzkoušený a skoro bych řekl, že třeba +/- jedno kliknutí na odskoku cítím.
Co mi vadí, že na kompresi necítím vůbec nic, povolím, dotáhnu a tlumič jde furt stejně. Nechci to řešit pružinou, protože na enduro potřebuju podvozek spíš měkkčí, ale byl bych rád, kdyby to ta hydraulická komprese pobírala dejme tomu v druhé půlce zdvihu pístu nebo radši až v poslední třetině, když je potřeba utlumit nějaký skok, abych nešel na doraz a kolem do blatníku. Ostatně tak mám představu, že by ta komprese měla fungovat.
Naposledy editováno 21.07.2012 02:59:32
1 reakcí na tento příspěvek Jak přitvdím zadní tlumič?
Věděl by někdo zhruba hodnotu pružiny u CR 250 99 (v N). Abych věděl od čeho se odpíchnout.
Děkuji
JardaGT píše: Dobře, díky za tipy ;)
Věděl by někdo zhruba hodnotu pružiny u CR 250 99 (v N). Abych věděl od čeho se odpíchnout.
Děkuji
Tady zadej co mas za stroj a najdes tam kolik to ma v serii... U cr to bude kolem 4.9kg/mm (libry na palec uz si dyztak prepocitas)
Jsou tam i odlazy na jejich spring calculator, tam zadas svoji vahu atd a vyplivne ti to doporucenou pruzinu
racetech.com/VehicleSearch
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 | pospa5 | 19 | 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 | milosxxx | 5 | 27.8.2022 v 10:27 Ariete |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 | Milagros | 50 | 29.1.2022 v 19:10 krokoš |