Potřebuju trošku pomoct s výběrem, nebo spíš se zkušenostmi k těmhle strojům. Přečetl jsem, co se dalo, prolezl x diskuzí, nicméně konkrétní a vlastní zkušenosti jsou dycinky k nezaplacení.
Jezdím druhou sezónu po x letech malého Stroma. Super, pohodlný, spoustu věcí jsem si na něm zopakoval a naučil (a ještě učím), letos mám zatím přes 7 kkm, nicméně... Byl jsem s partou v Rakousku, kolem Dunaje, v kopcích, v podhůří Alp. Paráda, žiju tím doteď, neskutečný, ale na kolegy na litr+ strojích jsem prostě neměl. Jistě, jezdím na špuntech, oni ne a samozřejmě že jsou vyježdění víc než já a dělají méně chyb, ale ten výkonový rozdíl a zejména rozdíl v točivém momentu tam prostě znát byl. A je. V zatáčkách ještě jakžtakž s nimi držím krok (i za cenu občasného broušení policajtů), ale na výjezdech a zejména při předjíždění jim většinou stačilo vzít za heft, zatímco já si takovou akci musel sakra dobře rozmyslet a pak točit a točit.
No, a tak jsem začal koukat po něčem novým. Zjistil jsem, že terén nepotřebuju, resp. Stromek ho stejně nedává, a občasnou polňačku nebo rozbitou cestu (třeba za rybama k Lužnici) by měly s větším či menším skřípěním zubů, tlumičů a svodů asi dát všechny holky ve výběru. Jezdím sám, občas s kufrem či více kufry. Od motky bych očekával
- raději dost krouťáku než než stádo splašených kobyl,
- schopnost delších štrek (Alpy atd.) včetně rozumné ochrany před nečasem (malé "n"),
- rozumný servisní interval (těch 6 kkm u Sůzy fakt nic moc) a náklady,
- přiměřenou hmotnost,
- přátelskou výšku sedla i k nám 177 centimetrovým zakrslíkům (nechci prožívat chvíle hrůzy při balancu na špičkách apod.).
Blbý je, že ty motorky vybírám jen "na pocit". Dneska jsem si teda trošičku projel velkýho nahatýho Bandita - a kupodivu dobrý . Příznivec naháčů ze mně asi už nebude, ale ten motor mne oslovil. Jenže pořád ještě zbývá udělat si názor na zbývajících cca 6 nebo 7 favoritek - a to prostě nedám. Proto bych rád znal reálné názory a zkušenosti nasbírané z provozu a ze soužití s tou či onou.
Pomůžete?
1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Naposledy editováno 22.06.2012 17:22:19
A to je V-strom motorka, co extrémně umí odpouštět chyby.
Za mě bych doporučil Tigera 1050 nebo 800 (bez XC, pokud jezdíš jen po asfaltu) nebo TDM. Silné pohodové motorky.
Hondy nebo Suzuki mají vadný počet válců a F800GS je zbytečný (tvrdý sedlo, 21" přední kolo a stračně vysoká koza), pokud nejezdíš mimo silnici.
Nějak nevyježděný už není, podle toho co dost rozumně píše v profilu, spíš se podceňuje.
Jezdí na špuntech a bůhvíjak silná ta motka není.
Tak těm litrařům nestačí, ani se nedivím.
Klidně si něco 1000+ může koupit, nevypadá na mladého blázna, co to má "v hlavě srovnané".
2 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici
Jinak z těchhle bych vybíral toho Tigera 1050, je mi tak nějak nejbližší z těch všech. Bandit je normální velkej naháč.. Z těch ostatních by ještě šlo to TDM
Jinak ještě jeden odkaz: Test Triumph Tiger Explorer, testuje Pepa Sršeň v Autosalonu
edit: A proč máš vůbec špunty na Stromovi? Píšeš že to s tím terénem není zas tak valný ne?
Naposledy editováno 22.06.2012 18:46:14
1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Jo a jinak jsi už "velký kluk" o pár jar mladší a víš, že všechno nemusíme mít hned...
1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici
Naposledy editováno 22.06.2012 20:49:01
1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici
Abych to nějak "rozumně" shrnul.
Stromka si minimálně do konce sezóny nechám, myslím, že jsme jeden spokojenej s druhým.
To, že chci něco silnějšího, není, aspoň v mém věku doufám , způsobeno náhlou přemírou testosteronu či pocitem nesmrtelnosti, ale spíš přesvědčením, že už jsem připravenej to zvládnout. A znovu opakuju, že mi nejde rozhodně o maximálku, ale o pružnost, tudíž o krouťák.
S tím souvisí i kamarádi - samozřejmě počkají, když je zapotřebí po x km odbočit, abych nepřejel a drandíme dál - ale tady mám prostě pocit, že bych s nimi na něčem trochu pružnějším ten krok udržel líp.
Tolik ke Kukkanově psychologickému rozboru, teď bych možná uvítal něco praktických zkušeností k těm uvedeným motorkám. (Seikos i Blazin - díky)
Miro:> chci kupovat novou, bazarovku ne. Co se špuntů týče, nazul jsem je loni v přesvědčení, že ten terén budu dávat; ale ať se na mně nikdo nezlobí, holt jsem asi neschopnej, ale podle mne Stromek na tohle není. Už jenom kvůli té malé světlosti mám i na blbý polní cestě strach kvůli každýmu šutru. Na druhou stranu i ty špunty - Mitasky - celkem slušně držej na asfaltu, v Sosnové jsem před dvěma týdny párkrát celkem hezky zasršel.
No a tak nějak jsem zjistil, že stejně na tom asfaltu jezdim skoro furt...
Tiger 1050... Nechtěl jsem to psát hned na začátek, ale ten mne oslovuje asi nejvíc. Je tu někdo, kdo by byl schopný nějak - pokud možno nestranně - posoudit jeho kladné i ty horší stránky?
Edit: jo - abych nezapomněl - začíná se šuškat (a vítr tentokrát vane údajně přímo ze Suzuki), že se chystá na 2014 reinkarnace litrovýho Stroma... Možná, že tudy by ta cesta mohla vést nejlépe...
Naposledy editováno 22.06.2012 20:28:06
Jinak jiná liga je KTM 990 SMT to je maso
http://www.motorkari...t-990-abs-18870.html
Jen bude nákladovější na servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
z ankety bych ale taky volil Triumph Tiger
Naposledy editováno 22.06.2012 21:04:10
Kukkan píše: Dík za názory.
Abych to nějak "rozumně" shrnul.
Stromka si minimálně do konce sezóny nechám, myslím, že jsme jeden spokojenej s druhým.
To, že chci něco silnějšího, není, aspoň v mém věku doufám , způsobeno náhlou přemírou testosteronu či pocitem nesmrtelnosti, ale spíš přesvědčením, že už jsem připravenej to zvládnout. A znovu opakuju, že mi nejde rozhodně o maximálku, ale o pružnost, tudíž o krouťák.
S tím souvisí i kamarádi - samozřejmě počkají, když je zapotřebí po x km odbočit, abych nepřejel a drandíme dál - ale tady mám prostě pocit, že bych s nimi na něčem trochu pružnějším ten krok udržel líp.
Tolik ke Kukkanově psychologickému rozboru, teď bych možná uvítal něco praktických zkušeností k těm uvedeným motorkám. (Seikos i Blazin - díky)
Miro:> chci kupovat novou, bazarovku ne. Co se špuntů týče, nazul jsem je loni v přesvědčení, že ten terén budu dávat; ale ať se na mně nikdo nezlobí, holt jsem asi neschopnej, ale podle mne Stromek na tohle není. Už jenom kvůli té malé světlosti mám i na blbý polní cestě strach kvůli každýmu šutru. Na druhou stranu i ty špunty - Mitasky - celkem slušně držej na asfaltu, v Sosnové jsem před dvěma týdny párkrát celkem hezky zasršel.
No a tak nějak jsem zjistil, že stejně na tom asfaltu jezdim skoro furt...
Tiger 1050... Nechtěl jsem to psát hned na začátek, ale ten mne oslovuje asi nejvíc. Je tu někdo, kdo by byl schopný nějak - pokud možno nestranně - posoudit jeho kladné i ty horší stránky?
Edit: jo - abych nezapomněl - začíná se šuškat (a vítr tentokrát vane údajně přímo ze Suzuki), že se chystá na 2014 reinkarnace litrovýho Stroma... Možná, že tudy by ta cesta mohla vést nejlépe...
No, spíš se šušká že Triumph dá 1250 motor do malýho Tigera. To by byl pěknej nářez. A jestli pokukuješ po silný, zábavný a cestovní motorce, určitě bych být tebou nevynechal z hledáčku KTM SMT990. Doladit ho vyšším plexi a je to hodně zábavná a mrštná mašina. A hlavně lehká, což je její obrovská deviza.
I když, jestli ti malý Stromek přijde těžký, přijde ti těžký asi leccos. Každopádně co se týče ochrany jezdce, po ochraně jakou ti dal V-strom se ti bude na všech uvedených motorkách hodně stýskat.
Jinak 177 cm není žádná tragédie. Já mám 172 a sedlám Stelvio, který má s plnou nádrží 285 kilo. TDM úplná pohoda, V-strom s prstem v nose a na Tigeru jsem nejzdil Je to jen o zkušenostech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Cook píše: Miro_CZ> ty SRSNOVI testy to je vzdycky jen VELKA REKLAMA na Triumph nic vic.....
z ankety bych ale taky volil Triumph Tiger
Neznám motorku o který Sršeň neřekl že je skvělá, úžasná, zábavná a krásně padá do zatáček. Je to šašek prodejnej
Naposledy editováno 22.06.2012 21:05:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Naposledy editováno 22.06.2012 21:09:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Cook píše: seikos> jj, cpe ten Triumph vsude, porad jen samej Triumph, sice chapu ze koho chleba jis toho pisen zpivej, ale vsechno ma svoje meze....takze jakmile vidim jeho test s Triumphem okamzite vypinam, se na to neda koukat....
No, on to cpe o všem na co sedne. Tuhle si ho málem vyhonil nad malým Hornetem. Bylo to až trapný
Nicméně Triupha Tygříka 1050 má kámoš a je to prostě perfektní mašina! Působí lehce jako kolo, široká řídítka, perfektní ovladatelnost, krouťák má pěkný a dá se aj pěkně točit, i když ta stříkačka je oproti karbecu trošku cukavá při změně zatížení, ale jinak bomba mašina
Už jsem to tu několikrát taky psal.Máme doma malého i velkého stroma.Jsou to naprosto rozdílné motorky (dlavně díky váze).Ale jinak se nám nikdy nestalo!!,že by synek někdy s 650 nestačil na litráky.To slyším poprvé.
Asi by si si Kukkane měl vyzkoušet jízdu na litrstromu,aby si poznal rozdíl.
Fakt je,že když si vyjedu na malém,tak to holt musím držet malinko výš s otáčkama,ale zase to není v zatáčkovitých partijích taková dřina jak na litru-hlavně když je to pomalejší a ve dvou.
1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
JirikM píše: Pak dej vědět co si vybral .... mě taky DL650 nějako nestačí .. a pokukuju po něčem jiném ....ale holt to asi bude bazarovka :-/ .. nejvíc se mi zalíbil zatím Triumph Tiger 800 (litra a výše ani nechci ). Jen v bazerech ještě není a novej je asi za 250tis ... No uvidíme, v červenci si to půjčím a zkusím se na tom projet
Nějak mi taky V Strom 650 přestává stačit a rovněž uvažuju o TT 800, o silniční verzi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Čičin píše: Nějak mi taky V Strom 650 přestává stačit a rovněž uvažuju o TT 800, o silniční verzi
JJ ... já jsem právě na tu "úvahu" začal vydělávat ... uvidíme jakej budu mít pocit, až se na tom svezu .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici
Čičin píše: JirikM> Dej pak vědět dojmy měl jsem domluvenou předváděčku na minulý pátek, ale na poslední chvíli to nevyšlo z mé strany, tak doufám, že Tigra testnu co nejdřív
JJ, dám .. zatím jsem vyplnil dotazník a čekám na další mail s termínem . Tak do měsíce se to snad povede
Nejdřív trocha recenze a pak fotky .
Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:
Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky
+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .
Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)
DK Racing - krátké shrnutí
- Po 2 emailech dohodnutý termín i podmínky zápůjčky (email z jejich webových stránek)
- Při příjezdu byla motorka hned připravena ... dřív jak nezbytné papíry
- Domluvené podmínky v mailu byly dodrženy
- Po ukončení jízdy se mi ještě věnovali s popisem jak verze na které jsem jel, tak také dalších - např. Tiger 1050, který se zalíbil ženušce ... víc kapot
- Za sebe nemám co vytknout
A teď pár obrázků .. ale jen málo, víc se jezdilo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR | capo111 | 23 | 20.4.2024 v 15:56 Juraj22 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR | michla | 29 | 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto |
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR | davidic | 4 | 26.9.2023 v 19:08 Juraj22 |