paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Co dál po Stromkovi na silnici
Ahoj lidi.

Potřebuju trošku pomoct s výběrem, nebo spíš se zkušenostmi k těmhle strojům. Přečetl jsem, co se dalo, prolezl x diskuzí, nicméně konkrétní a vlastní zkušenosti jsou dycinky k nezaplacení.

Jezdím druhou sezónu po x letech malého Stroma. Super, pohodlný, spoustu věcí jsem si na něm zopakoval a naučil (a ještě učím), letos mám zatím přes 7 kkm, nicméně... Byl jsem s partou v Rakousku, kolem Dunaje, v kopcích, v podhůří Alp. Paráda, žiju tím doteď, neskutečný, ale na kolegy na litr+ strojích jsem prostě neměl. Jistě, jezdím na špuntech, oni ne a samozřejmě že jsou vyježdění víc než já a dělají méně chyb, ale ten výkonový rozdíl a zejména rozdíl v točivém momentu tam prostě znát byl. A je. V zatáčkách ještě jakžtakž s nimi držím krok (i za cenu občasného broušení policajtů), ale na výjezdech a zejména při předjíždění jim většinou stačilo vzít za heft, zatímco já si takovou akci musel sakra dobře rozmyslet a pak točit a točit.

No, a tak jsem začal koukat po něčem novým. Zjistil jsem, že terén nepotřebuju, resp. Stromek ho stejně nedává, a občasnou polňačku nebo rozbitou cestu (třeba za rybama k Lužnici) by měly s větším či menším skřípěním zubů, tlumičů a svodů asi dát všechny holky ve výběru. Jezdím sám, občas s kufrem či více kufry. Od motky bych očekával
- raději dost krouťáku než než stádo splašených kobyl,
- schopnost delších štrek (Alpy atd.) včetně rozumné ochrany před nečasem (malé "n"),
- rozumný servisní interval (těch 6 kkm u Sůzy fakt nic moc) a náklady,
- přiměřenou hmotnost,
- přátelskou výšku sedla i k nám 177 centimetrovým zakrslíkům (nechci prožívat chvíle hrůzy při balancu na špičkách apod.).

Blbý je, že ty motorky vybírám jen "na pocit". Dneska jsem si teda trošičku projel velkýho nahatýho Bandita - a kupodivu dobrý . Příznivec naháčů ze mně asi už nebude, ale ten motor mne oslovil. Jenže pořád ještě zbývá udělat si názor na zbývajících cca 6 nebo 7 favoritek - a to prostě nedám. Proto bych rád znal reálné názory a zkušenosti nasbírané z provozu a ze soužití s tou či onou.

Pomůžete?
Anketa: Která je podle Vás nejlepší na silniční cestování?
BMW F800 GS
10%
6
Honda CBF 1000
7%
4
Honda Crossrunner
7%
4
Suzuki GSF 1250S Bandit
7%
4
Triumph Tiger 800
14%
8
Triumph Tiger 1050
34%
20
Yamaha TDM 900
22%
13
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 17:12 | Nahoru | #1
7 tis. km ,to si jí sotva zajel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 17:21 | Nahoru | #2
Stromowner> To je letos, končím dvanáctku. A do konce léta to bude, počítám, dvacítka.

Naposledy editováno 22.06.2012 17:22:19

Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 17:22 | Nahoru | #3
No....vzdáváš to se Stromkem brzo...škoda

Kupovat silnější motorku protože nestačím kamarádům je podle mě fakt haluz.

Naposledy editováno 22.06.2012 17:30:30

Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 17:26 | Nahoru | #4
Víš že jsi nevyježděnej a děláš chyby a už si brousíš zuby na litra?
A to je V-strom motorka, co extrémně umí odpouštět chyby.

Za mě bych doporučil Tigera 1050 nebo 800 (bez XC, pokud jezdíš jen po asfaltu) nebo TDM. Silné pohodové motorky.
Hondy nebo Suzuki mají vadný počet válců a F800GS je zbytečný (tvrdý sedlo, 21" přední kolo a stračně vysoká koza), pokud nejezdíš mimo silnici.

Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 18:37 | Nahoru | #5
Já bych neřekl, že by si nemohl koupit litra.
Nějak nevyježděný už není, podle toho co dost rozumně píše v profilu, spíš se podceňuje.
Jezdí na špuntech a bůhvíjak silná ta motka není.
Tak těm litrařům nestačí, ani se nedivím.

Klidně si něco 1000+ může koupit, nevypadá na mladého blázna, co to má "v hlavě srovnané".

2 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 18:45 | Nahoru | #6
Ještě jsi nenapsal s jakou počítáš cenou (pokud hledáš bazarovky)
Jinak z těchhle bych vybíral toho Tigera 1050, je mi tak nějak nejbližší z těch všech. Bandit je normální velkej naháč.. Z těch ostatních by ještě šlo to TDM

Jinak ještě jeden odkaz: Test Triumph Tiger Explorer, testuje Pepa Sršeň v Autosalonu

edit: A proč máš vůbec špunty na Stromovi? Píšeš že to s tím terénem není zas tak valný ne?

Naposledy editováno 22.06.2012 18:46:14

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 19:20 | Nahoru | #7
Souhlas ze seikosem!!Nechci tady vyzdvihovat masinu,kterou prave vlastnim,ale mohu srovnavat mezi CBF1000 a TDM900,bejvalka CBF byla pro me osobne jedna velka nuda.Ten motor byl tak hladkej a masina hodna, ze me to na ni moc nebavilo a po jedne sezone sla z domu(pred CBF1000 jsem mel SV650N, takze stejnej motor co mas ted)...TDM900 je papirove o neco slabsi, ale je taky o 25kg lehci a to uz je znat.TDM proste zije,preklapi se to jedna basen a kdyz je ve spravnejch tockach,tak mi v kopcovitem a zatackovitem profilu cesty zadnej litr neujede .Je jasny ze to neni masina na trhani rychlostnich limitu(k tomu taky neni urcna),ale cestovani,hodne svizny svezeni za krasnou spotrebu, tak to je TDM900.Jen doplnim, ze jezdim jen solo a tak vykon v pohode staci,kdybych jezdil ve dvou tak sahnu po Tigeru 1050,ale ten je taky uz s cenou nekde jinde....

1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 19:23 | Nahoru | #8
Neměnil motorku ale kamarády, protože tě evidentně vedou špatnym směrem . To že jim nestačíš s motorkou o výkonu 50kw mluví za vše. Když už měnit, tak za něco né silnějšího, ale spíš terénějšího. Když mě připadá že mi to nejede (650 transalp) sjedu ze silnice a hned mám co dělat a bavim se líp a bezpečněji než někde mezi autama lítat 150.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2012 v 20:23 | Nahoru | #9
Ten problém se tu řešil mnohokrát a asi mnohokrát bude. Úplně stejné dilema jsem řešil já zhruba loni na podzim, kdy jsem po 3 letech sesedl z TA 650 a nasedl na velkého stroma. Taky jsem jezdil s motopartou ale nikdy se nejezdilo tak, aby se někomu ujíždělo. Řešení je najít si někoho obdobného zaměření nebo pak když není zbytí tu mašinu prodat. Ale to zase bude škoda a určo na tom něco ztratíš..koukal jsem do profilu, malý stromek je docela nový takže teď co s tím. Být Tebou si ho ješte sezonu nechám a vypiluju "řidičské schopnosti". Uvidíš, že to půjde. Mi kolegové na litrech ujížděli na rovince ale jak byly zatáčky a nebo členitý terén, skoro vždy jsem je dojel....
Jo a jinak jsi už "velký kluk" o pár jar mladší a víš, že všechno nemusíme mít hned...

1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 20:25 | Nahoru | #10
on tu byl Seikos? kdo jinej by hlasoval pro TDM

Naposledy editováno 22.06.2012 20:49:01

1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 20:26 | Nahoru | #11
Dík za názory.

Abych to nějak "rozumně" shrnul.

Stromka si minimálně do konce sezóny nechám, myslím, že jsme jeden spokojenej s druhým.
To, že chci něco silnějšího, není, aspoň v mém věku doufám , způsobeno náhlou přemírou testosteronu či pocitem nesmrtelnosti, ale spíš přesvědčením, že už jsem připravenej to zvládnout. A znovu opakuju, že mi nejde rozhodně o maximálku, ale o pružnost, tudíž o krouťák.
S tím souvisí i kamarádi - samozřejmě počkají, když je zapotřebí po x km odbočit, abych nepřejel a drandíme dál - ale tady mám prostě pocit, že bych s nimi na něčem trochu pružnějším ten krok udržel líp.
Tolik ke Kukkanově psychologickému rozboru, teď bych možná uvítal něco praktických zkušeností k těm uvedeným motorkám. (Seikos i Blazin - díky)

Miro:> chci kupovat novou, bazarovku ne. Co se špuntů týče, nazul jsem je loni v přesvědčení, že ten terén budu dávat; ale ať se na mně nikdo nezlobí, holt jsem asi neschopnej, ale podle mne Stromek na tohle není. Už jenom kvůli té malé světlosti mám i na blbý polní cestě strach kvůli každýmu šutru. Na druhou stranu i ty špunty - Mitasky - celkem slušně držej na asfaltu, v Sosnové jsem před dvěma týdny párkrát celkem hezky zasršel.
No a tak nějak jsem zjistil, že stejně na tom asfaltu jezdim skoro furt...

Tiger 1050... Nechtěl jsem to psát hned na začátek, ale ten mne oslovuje asi nejvíc. Je tu někdo, kdo by byl schopný nějak - pokud možno nestranně - posoudit jeho kladné i ty horší stránky?

Edit: jo - abych nezapomněl - začíná se šuškat (a vítr tentokrát vane údajně přímo ze Suzuki), že se chystá na 2014 reinkarnace litrovýho Stroma... Možná, že tudy by ta cesta mohla vést nejlépe...

Naposledy editováno 22.06.2012 20:28:06

Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 20:40 | Nahoru | #12
klik chceš investovat? TDM je dobrá volba, jen sehnat v super stavu potrvá.
Jinak jiná liga je KTM 990 SMT to je maso
http://www.motorkari...t-990-abs-18870.html

Jen bude nákladovější na servis

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 20:51 | Nahoru | #13

kokoko píše: on tu byl Seikos? kdo jinej by hlasoval pro TDM



Hlasoval jsem pro velkou Trumpetu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:03 | Nahoru | #14
Miro_CZ> ty SRSNOVI testy to je vzdycky jen VELKA REKLAMA na Triumph nic vic.....

z ankety bych ale taky volil Triumph Tiger

Naposledy editováno 22.06.2012 21:04:10

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:04 | Nahoru | #15

Kukkan píše: Dík za názory.

Abych to nějak "rozumně" shrnul.

Stromka si minimálně do konce sezóny nechám, myslím, že jsme jeden spokojenej s druhým.
To, že chci něco silnějšího, není, aspoň v mém věku doufám , způsobeno náhlou přemírou testosteronu či pocitem nesmrtelnosti, ale spíš přesvědčením, že už jsem připravenej to zvládnout. A znovu opakuju, že mi nejde rozhodně o maximálku, ale o pružnost, tudíž o krouťák.
S tím souvisí i kamarádi - samozřejmě počkají, když je zapotřebí po x km odbočit, abych nepřejel a drandíme dál - ale tady mám prostě pocit, že bych s nimi na něčem trochu pružnějším ten krok udržel líp.
Tolik ke Kukkanově psychologickému rozboru, teď bych možná uvítal něco praktických zkušeností k těm uvedeným motorkám. (Seikos i Blazin - díky)

Miro:> chci kupovat novou, bazarovku ne. Co se špuntů týče, nazul jsem je loni v přesvědčení, že ten terén budu dávat; ale ať se na mně nikdo nezlobí, holt jsem asi neschopnej, ale podle mne Stromek na tohle není. Už jenom kvůli té malé světlosti mám i na blbý polní cestě strach kvůli každýmu šutru. Na druhou stranu i ty špunty - Mitasky - celkem slušně držej na asfaltu, v Sosnové jsem před dvěma týdny párkrát celkem hezky zasršel.
No a tak nějak jsem zjistil, že stejně na tom asfaltu jezdim skoro furt...

Tiger 1050... Nechtěl jsem to psát hned na začátek, ale ten mne oslovuje asi nejvíc. Je tu někdo, kdo by byl schopný nějak - pokud možno nestranně - posoudit jeho kladné i ty horší stránky?

Edit: jo - abych nezapomněl - začíná se šuškat (a vítr tentokrát vane údajně přímo ze Suzuki), že se chystá na 2014 reinkarnace litrovýho Stroma... Možná, že tudy by ta cesta mohla vést nejlépe...



No, spíš se šušká že Triumph dá 1250 motor do malýho Tigera. To by byl pěknej nářez. A jestli pokukuješ po silný, zábavný a cestovní motorce, určitě bych být tebou nevynechal z hledáčku KTM SMT990. Doladit ho vyšším plexi a je to hodně zábavná a mrštná mašina. A hlavně lehká, což je její obrovská deviza.
I když, jestli ti malý Stromek přijde těžký, přijde ti těžký asi leccos. Každopádně co se týče ochrany jezdce, po ochraně jakou ti dal V-strom se ti bude na všech uvedených motorkách hodně stýskat.

Jinak 177 cm není žádná tragédie. Já mám 172 a sedlám Stelvio, který má s plnou nádrží 285 kilo. TDM úplná pohoda, V-strom s prstem v nose a na Tigeru jsem nejzdil Je to jen o zkušenostech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:05 | Nahoru | #16

Cook píše: Miro_CZ> ty SRSNOVI testy to je vzdycky jen VELKA REKLAMA na Triumph nic vic.....

z ankety bych ale taky volil Triumph Tiger



Neznám motorku o který Sršeň neřekl že je skvělá, úžasná, zábavná a krásně padá do zatáček. Je to šašek prodejnej

Naposledy editováno 22.06.2012 21:05:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:08 | Nahoru | #17
seikos> jj, cpe ten Triumph vsude, porad jen samej Triumph, sice chapu ze koho chleba jis toho pisen zpivej, ale vsechno ma svoje meze....takze jakmile vidim jeho test s Triumphem okamzite vypinam, se na to neda koukat....

Naposledy editováno 22.06.2012 21:09:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:14 | Nahoru | #18

Cook píše: seikos> jj, cpe ten Triumph vsude, porad jen samej Triumph, sice chapu ze koho chleba jis toho pisen zpivej, ale vsechno ma svoje meze....takze jakmile vidim jeho test s Triumphem okamzite vypinam, se na to neda koukat....



No, on to cpe o všem na co sedne. Tuhle si ho málem vyhonil nad malým Hornetem. Bylo to až trapný

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:41 | Nahoru | #19
seikos>Mas recht chlape!!!

Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 22:33 | Nahoru | #20
Když Ti někdo nabídne přiměřený balík, tak budeš pět ódy i na novou Jáwu... Asi to bude o penězích, že..
Nicméně Triupha Tygříka 1050 má kámoš a je to prostě perfektní mašina! Působí lehce jako kolo, široká řídítka, perfektní ovladatelnost, krouťák má pěkný a dá se aj pěkně točit, i když ta stříkačka je oproti karbecu trošku cukavá při změně zatížení, ale jinak bomba mašina

Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 22:43 | Nahoru | #21
kukkan: nechci tímto nějak zvlášť propagovat své moto, ale tak trochu mne k tomu navedly příšpěvky výše... Zkus si u prodejce KTM půjčit 990SM-T, pokud se Ti ovšem ta moto vůbec líbí, a zkus se projet. Měřím také 177cm a i když se zdá vysoká, je to úplně v pohodě. Je lehká, rýchlá, já ji vybavil cestovním plexi a pár doplňky pro cestování a zaručuji ti, že např. v Alpách těžko najdeš konkurenci v univerzálnější motorce jak na dlouhé přesuny, tak na svižnou jízdu na některé passo a věř mi, kamarádi by Ti již neujeli

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

Skvělá odpověď, děkuji! 23.6.2012 v 09:08 | Nahoru | #22
w.o.l.f.>
Už jsem to tu několikrát taky psal.Máme doma malého i velkého stroma.Jsou to naprosto rozdílné motorky (dlavně díky váze).Ale jinak se nám nikdy nestalo!!,že by synek někdy s 650 nestačil na litráky.To slyším poprvé.
Asi by si si Kukkane měl vyzkoušet jízdu na litrstromu,aby si poznal rozdíl.
Fakt je,že když si vyjedu na malém,tak to holt musím držet malinko výš s otáčkama,ale zase to není v zatáčkovitých partijích taková dřina jak na litru-hlavně když je to pomalejší a ve dvou.

Co dál po Stromkovi na silnici

24.6.2012 v 20:03 | Nahoru | #23
Včera jsem si vyjela s Ducati S4RS a Fárošem a stíhala jsem je taky. Holt musím víc řadit a před před předjížděním tam kopnout čtyřku.

1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

2.7.2012 v 11:14 | Nahoru | #24
Pak dej vědět co si vybral .... mě taky DL650 nějako nestačí .. a pokukuju po něčem jiném ....ale holt to asi bude bazarovka :-/ .. nejvíc se mi zalíbil zatím Triumph Tiger 800 (litra a výše ani nechci ). Jen v bazerech ještě není a novej je asi za 250tis ... No uvidíme, v červenci si to půjčím a zkusím se na tom projet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

2.7.2012 v 17:25 | Nahoru | #25

JirikM píše: Pak dej vědět co si vybral .... mě taky DL650 nějako nestačí .. a pokukuju po něčem jiném ....ale holt to asi bude bazarovka :-/ .. nejvíc se mi zalíbil zatím Triumph Tiger 800 (litra a výše ani nechci ). Jen v bazerech ještě není a novej je asi za 250tis ... No uvidíme, v červenci si to půjčím a zkusím se na tom projet



Nějak mi taky V Strom 650 přestává stačit a rovněž uvažuju o TT 800, o silniční verzi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

2.7.2012 v 18:03 | Nahoru | #26

Čičin píše: Nějak mi taky V Strom 650 přestává stačit a rovněž uvažuju o TT 800, o silniční verzi



JJ ... já jsem právě na tu "úvahu" začal vydělávat ... uvidíme jakej budu mít pocit, až se na tom svezu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

2.7.2012 v 18:12 | Nahoru | #27
JirikM> Dej pak vědět dojmy měl jsem domluvenou předváděčku na minulý pátek, ale na poslední chvíli to nevyšlo z mé strany, tak doufám, že Tigra testnu co nejdřív

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

2.7.2012 v 18:24 | Nahoru | #28

Čičin píše: JirikM> Dej pak vědět dojmy měl jsem domluvenou předváděčku na minulý pátek, ale na poslední chvíli to nevyšlo z mé strany, tak doufám, že Tigra testnu co nejdřív



JJ, dám .. zatím jsem vyplnil dotazník a čekám na další mail s termínem . Tak do měsíce se to snad povede

Co dál po Stromkovi na silnici

10.7.2012 v 20:29 | Nahoru | #29
Triumph 800XC

Nejdřív trocha recenze a pak fotky .

Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:

Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky

+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .

Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)

DK Racing - krátké shrnutí
- Po 2 emailech dohodnutý termín i podmínky zápůjčky (email z jejich webových stránek)
- Při příjezdu byla motorka hned připravena ... dřív jak nezbytné papíry
- Domluvené podmínky v mailu byly dodrženy
- Po ukončení jízdy se mi ještě věnovali s popisem jak verze na které jsem jel, tak také dalších - např. Tiger 1050, který se zalíbil ženušce ... víc kapot
- Za sebe nemám co vytknout

A teď pár obrázků .. ale jen málo, víc se jezdilo







Co dál po Stromkovi na silnici

10.7.2012 v 20:30 | Nahoru | #30
Za sebe bych mohl Triumpha na kterým jsem jel doporučit jako fakt pěknou motorku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... Apo-Rider 8 7.9.2024 v 13:48 kratkej01
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR davidic 4 26.9.2023 v 19:08 Juraj22

TOPlist