problém je v tom že je to určené na 12v a ne na 6v,
konstruováno na 2 jiskry na jednu otáčku ..... teď babo raď co stým
napájení vyřešit nějakým násobičem malým, nežere to nic, nebo ověřit, jestli by šlapal i na 6v (tzřeba přerušovač z felicie běžně používám na 6V...
a problém s počtem impulzů jsem chtěl řešit přecejchováním.. že by místo do 8000, byl do 16000 ot... což je sice hodně, ale aby to sedělo se skutečností... na jednobuchu bude ukazovat půlku otáček než ve skutečnosti..
u dvouválců to jde vyřešit zapojením přes diody z obou cívek... sebere to signály všechny a nebudou se cívky ovlivňovat navzájem...
Zajímalo by mě, jak to maká, pokud udělám ten otáčkoměr podle toho návodu na (12V) ale dám si to na mojí 6V zetku 487.3. Jsou tu znalí prosím??? Případné inovace rád uvítám.
Děkuji předem za každý kloudný poznatek
http://aukro.cz/analogovy-elektronicky-otackomer-12v-jawa-350-487-i2380591569.html
Vlastním čz 180/487.3 a přidání elektronického analogového otáčkoměru k již existujícímu Tachometru je myšlenka, která mě dráždí již minimálně rok. A již minimálně třičtvrtě roku lozím po internetu a aktivně hledám jak na to.
Poté co jsem sehnal dvoubudíkovou přístrojovku z čezety 472 a dal si jí na svojí 487, už je jasný že prostě musím najít ucpávku do té druhé díry (pro nechápavé otáčkoměr ). Ale k tomu ještě vede kousek cesty.
Co si představuji? - Představuji si elektronický otáčkoměr podobného ražení jako současný tachometr PAL.
Představuji si klasické černé pozadí s bílou stupnicí, žádné příliš tuningové vychytávky, nechci aby to vypadalo jako bastl který udělal někdo z dlouhé chvíle. Chci něco co k motorce zapadne a nebude vyčnívat.
Představuji si elektronický otáčkoměr aby ručička nelítala sem tam a neukazovala spíš interval než hodnotu (mimo jiného čz 487 nemá náhon na otáčkoměr a já jsem elektrikář nikoliv zámečník).
Představuji si něco reálnějšího než výrobu otáčkoměru z Mera-Lumelu dle Georgewebu nebo amarokcz (nic proti, ty návody jsou úžasně zpracované a promyšlené, ale mera-lumel už nejsem schopnej nikde sehnat a tak koukám po jiném řešení), nicméně pokud nebude zbytí, budu muset tohle podstoupit.
Nyní postupně přejdeme k mým myšlenkám. Jejich správnost nechám na posouzení vám. Kdyžtak na mě hučte když řeknu nějakou hroznou krávovinu :)
Na motorce mám namontovaný 12V Vape zapalování, tzn. můžu rovnou vyřadit řešení a otáčkoměry určené pro staré kladivko. Navíc Vape hází 2 jiskry za otáčku takže nemusím řešit kopičiny typu dělič frekvence apod.
Našel jsem toto: Je to motorka uživatele Novaciny, čz 487.5 s bezkontaktním zapalováním Ducati(Já mám Vape, ale musí to být podobný ne?). Popis videa odvedl mou pozornost od otáčkoměrů Mera-Lumel a já upřel pozornost na otáčkoměry VDO.
Konkrétně mi padl do oka tenhle kus: http://www.2racing.....htm?tab=description . Je v rozsahu do 7 000 otáček. Což si myslím že postačí, respektive kolik taková čezeta 487 vlastně točí? Dle mého 7 000 už je extrémní horní hranice, nepletu se?
Nicméně ptám se zkušenejších. Jak se takovýhle otáčkoměr zapojuje? Že do něj musím přivést napájení je mi jasné, ale co snímání otáček? Budu obtáčet VN vedení z cívky drátem? Nebo vyvedu další drát ze snímače? Poučte mě jak na to než za to ty peníze vyhodím... Abych pak nezjistil že je mi k ničemu :)
Samozřejmě, jezdit bez otáčkoměru dovedu a tedy ho vyloženě nutně nepotřebuju, ale pak alespoň nebudu zetku přetáčet ani podtáčet, můžu jezdit ekonomičtěji. A i kdyby né kvůli těmhle věcem, je to prostě krásná věc která by se mi na tý mojí modrý krásce zkrátka opravdu líbila :)
Naposledy editováno 27.02.2016 18:25:21
Od včerejška snad krom těch pár hodinek spánku jsem v tomhle tématu naloženej opravdu naplno. Zkoumal jsem, přemítal jsem, dal jsem si víc věcí dohromady než předtím, nicméně stále tu zůstává pár věcí nad kterými mi hlava stojí.
Napadlo mě několik způsobů, odkud vzít vstupní signál pro otáčkoměr. Přikládám k tomu i obrázek.
http://harg.rajce.id...ojeni_otackomeru.jpg
A: Přímé zapojení ze snímače S01T- Bylo by to asi nejpřesnější odčítání otáček přímo ze snímače na statoru. Obávám se však že by impulzy mohly být pro otáčkoměr příliš slabé a navíc by pak nemusela fungovat zapalovací cívka(induktivní snímač je měkký zdroj).
B:Snímání otáček přímo z altíku-Tohle asi moc fungovat nebude. Výstup "W" určený pro otáčkoměr Vape prostě nemá. Nicméně stejně mi tohle šrotuje v hlavě. Však Otáčkoměr "Zajímá" hlavně frekvence, nikoliv zatížení? Ale tady se obávám že se pletu spíš já a něco mi nedochází. Tohle řešení asi tedy spíše né.
C: Tohle řešení mi přijde jako takové, které by mohlo fungovat! Našel jsem to někde po diskuzích. A sice netuším co vlastně na výstupu chcípáku je, ale jestli mi z toho bude otáčkoměr schopnej ukazovat otáčky tak by to byla naprostá bomba! Opravdu tomuhle řešení věřím nejvíc, spíš tak nějak pocitově než logicky.
D: Cívka okolo VN vedení je často doporučované řešení a myslím že by mohlo být i relativně funkční. Přiznám se že se jen bojím aby mi vysoké napětí neodpálilo otáčkoměr (Byť přes izolaci, ale nejsem si jist jestli tomuhle řešení úplně rozumím).
Řekněte mi, co si o tomhle všem myslíte. Dle toho videa je opravdu možné aby otáčkoměr na Vape makal! Jen zjistit jak!
Naposledy editováno 28.02.2016 10:27:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |