paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni

Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.

Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 25.06.2024 07:12:24

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.5.2012 v 21:11 | Nahoru | #9511
Čmoud> Vůbec bych nebyl proti, ale problém bude termínový. Po Jawíkendu bych rád absolvoval ještě Krucemburk, Setkání PAvů a Setkání VSJ - a máme konec července. Dost záleží na tom, jak to bude vypadat v práci. Nicméně jak říkám - je to lákavé!

(reakce na) Jawablázni

31.5.2012 v 21:20 | Nahoru | #9512
Endy> červen,bych chtěl vypadnout někam na dýl,taže pak 7.8. měsíc

Jawablázni

31.5.2012 v 21:44 | Nahoru | #9513
čmoud=> pokud by to bylo na víkend v srpnu a já měl prachy tak se přidávám..volný víkend bych měl mít snad druhý v srpnu..
já taky ale teď nemám čas před Jawajízdou..takže to budem muset risknout:D Kdo tedy na tu Jawajízdu teď jede 100%?

Jawablázni

31.5.2012 v 21:46 | Nahoru | #9514
A nebo na začátku září by to taky bylo ok..bude ještě teplo,bude po prázkách..budou prachy..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.5.2012 v 21:47 | Nahoru | #9515
čmoud=> jak vydíš ten můj plán na tu Jawajízdu co jedeme teď?Kam přesně by ses chtěl podívat..pošli mi odkaz zkusim navrhnout trasu a místo na přespání z pa na so

(reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2012 v 22:56 | Nahoru | #9516
Kafi> Jedeme sem
Sraz na náměstí na Zbraslavi nebo tam někde na benzínce.Po 102 do Krásný hory dál pak po 118 do Petrovic.Pak po 105 přes Milevsko do Bernartic.Tam to znám tak bych měl pár tipů na přespání.Ráno přes Bechyni a 135+159 do Dráchova za Veselím po 24 do Třeboně a pak dál do Suchdola.To je jen návrh,pokud by jste se chtěli podívat po cestě i jinám,tak to tam nějak zakomponujeme
V pátek by jsme mohli přespat třeba tady Kousek je taková správná klasická vesnická hospoda.Tak jestli se nic nezměnilo,tak si trošku loknem,pivo tam maji dobrý

Hospoda ve Zběšičkách

Naposledy editováno 01.06.2012 18:21:30

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2012 v 12:26 | Nahoru | #9517
Ahoj jen bych se tak ze zvědavosti chtěl zeptat. Jak je to dnes s prihlašením páva?Co vše je k tomu potřeba?

(reakce na) Jawablázni

1.6.2012 v 12:51 | Nahoru | #9518
Ast-Štefan> Píšu PM.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2012 v 12:54 | Nahoru | #9519
No a když už jsi tady, Aste, já zase bych se tě chtěl zeptat jakožto odborníka na gumy, čím namatlat okraj pláště když ho nasazuju na trošku orezlej ráfek, abych ho pak bez velkýho násilí mohl sundat? Vím že to gumaři něčím lemtají, ale nevím co to je. Nějaký mejdlo?? Olej nebo vazelína je myslím blbost - poškozuje to časem gumu. Použil jsem včera práškovej grafit, ale spíš to byla nouzovka. Jooo a sundával jsem gumu co byla z roku 1981 a v ní duše made in Yugoslavia z roku 1980 kupodivu se slabě čitelným bílým nápisem Barum kooperace RVHP jak vyšitá.

Jawablázni

1.6.2012 v 16:34 | Nahoru | #9520
Bimbame, si trošku poplantaný .
Ten kamoš na Stylce u pumpy, co neuměl nižádného germánského jazyka, byl ze Zlína, dříve Gottwaldova, co eště před tím byl Zlín .
Ten druhý je z Plavna (NDR či DDR, aneb jak můj bráška říkával "Deutsche Dramatische Republik") a je to člobrda tak trochu od fochu - Schmiederei - Metallbau - a bydlí v Plavně na "Hammerstrasse" .
No nemože mět lepší adresu, že??
K tem jazykom - s jedním šéfem firmy v Rakousku, odkáď vozím šrůfky, jsem se bavil - rusky!
Protože to byla ruská okupační zóna a oni ju ve škole měli povinně...
Spoustu věcí pochopíš, až si je ošaháš.
Například celá Evropa slaví Den vítězství...ale v Rakousku a v Německu jaksi neé...tam je normální pracovní den...

Naposledy editováno 01.06.2012 16:34:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.6.2012 v 17:15 | Nahoru | #9521
Bimbam> přesně stačí mýdlová nebo jarová voda prostě aby to klouzlo.

(reakce na) Jawablázni

1.6.2012 v 18:17 | Nahoru | #9522

Ast-Štefan píše: Bimbam> přesně stačí mýdlová nebo jarová voda prostě aby to klouzlo.


Neboli lubrikant

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2012 v 19:51 | Nahoru | #9523
tak jsem to dnes jeste pred otevrenim projel a zda se mi ze po ubrani plynu to vydava takovej ten divnej zvuk ....takovej jako u funglovky prvnich par km...tak jsem ji otevrel,svice brisk 15,pravej pist byl v pohode....v levem ten sajrajt asi vyletal ven,zda se.....dam jim jeste nove pistni krouzky....




nejvic to schytalo lozisko na cepu...to dostalo primou davku ......

Naposledy editováno 01.06.2012 19:57:19

(reakce na) Jawablázni

1.6.2012 v 20:00 | Nahoru | #9524
nejtek> Bych to asi odvezl do jawy, ať se chytnou za hlavu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.6.2012 v 21:56 | Nahoru | #9525
nejtek> Závěr?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 00:04 | Nahoru | #9526

Čmoud píše: nejtek> Závěr?


sem nasranej ale je to furt jenom stroj,ze...na karbec jsem nemel potrebu sahat,byl nastavenej z fabriky...az do te doby jela krasne...nechce se mi verit ze na vine je pist...takze si myslim ze za vsim je ta svice a mozna to vedro v Holandsku....to je zivot ale jak rekl endy...kdyz nejde vo zivot tak jde vlastne vo hovno a ma pravdu...

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 07:32 | Nahoru | #9527
nejtek> svíčku si nám sice vyfotil,ale zavostřený to máš úplně na něco jiného Zaujala mně Zdenálová poznámka,chudá směs.Abych si to nějak vysvětlil.Pokud to bylo chudé,tak si jí musel dost těžko dostávat do otáček.Třeba takhle někde na semafóru,když si se chtěl rozjet,tak si to musel několikrát protočit než se motor roztočil.To se mi taky stávalo,když jsem honil spotřebu.Takže abych to nějak pochopil chudá směs,více vzduchu,vostřejší a delší hoření a tim ta díra.Koukal jsem,že ti uhořela i ta elektroda z izolantu.Připadá mi to jako by to chytalo oblouk až na ten píst.Mašinu máš nádhernou a vypiplanou,tak se ani neptám jestli to třeba někde ještě nepřisávalo blbě utaženou hlavou,chybějícím těsněním,špatně sedící a přisávající gumou mezi karburátorem a válcem.To je úplně jak dobrodružství Jawistiky

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2012 v 07:45 | Nahoru | #9528
Čmoud: Chudá směs dělá agresivnější směs, mnohem vyšší teploty a z vlastních zkušeností se motor s chudou směsí vytáčí vcelku dobře, ba až moc dobře. Při závodech 2T motorek co jezdí kámoš, mají chudou směs až až, proto mažou i moderní motory 1:25 kvalitním olejem. Výfukové plyny pak mají mnohem vyšší teploty (podle nich se taky ladí karbecy). Horké výfukové plyny jsou prý pro výkon dobré. Motor s chudou směsí jede vysoký otáčky jako máslo, ale na půl plynu s tím neujedeš ani kilák, furt se to dusí, cuká, ale jak dáš plnej, skoro tě to otočí na záda. Co se svíčky týče, z obrázku jsem vyčet, že jde o správnou svíčku (nemá vysunuté jiskřiště). Podle všeho tam bylo něco v nepořádku, ať už chudá směs nebo co, co udělalo příliš vysokou teplotu na nesprávném místě, a utavilo to vrchní elektrodu (ukostřenou). Poté začala svíčka házet jiskru o píst (víceméně bez pochyby), a co se stane, když to hází o píst (dokáže to i slabé fichtl nebo jawett zapalko, natož vape a podobný hračky) ?? Samozřejmě výsledkem je krásná dírka! Chtělo by to vyfotit svíčky obě, a tak, aby bylo vidět barvu elektrod (ideálně i ostře) a pak vyfotit přesný označení svíček. Osobně používám N15C od Brisku ve všem co mám (krom 4T krámů), a nikdy jsem si nemohl ani já ani motorky stěžovat!

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 09:28 | Nahoru | #9529

skodovak píše: Co se svíčky týče, z obrázku jsem vyčet, že jde o správnou svíčku (nemá vysunuté jiskřiště). Podle všeho tam bylo něco v nepořádku


Podle kterého obrázku si to Filipe vyčetl?Já jsem tam neviděl už žádné jiskřiště Že bylo něco v nepořádku,to je to co se tu právě snažíme zjistit aby se to už u nikoho nezopakovalo.Ještě mně napadla jedna věc Nejtku.Při tom čištění jestli si nenašel tu část svíčky na kterou přeskakuje jiskra.Pokud ano,tak by to mohla být i vada svíčky.Prostě se to ulomilo a odpadlo.Vada materiálu.Ještě jsem koukal na tu svíci co jsi vyfotil na cestě a docela by to tomu odpovídalo.Jsou tam hrany a je to v tom ohybu.Pokud by na to působily vysoké teploty,tak by to bylo teplotně zdeformované.Jestli ti mašina jela i v nízkých otáčkách dobře,tak sázim na tohle.Potom chodil oblouk na píst a jelo to dokud neodhořel zbytek svíčky.Jsou to jenom dohady a odhady

Naposledy editováno 02.06.2012 09:36:28

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2012 v 09:44 | Nahoru | #9530
čmoud: Strana 314, fotky z nucené zastávky. Je vidět, že porculánová izolace končí téměř zároveň s okrajem svíce, takže jde o normální (nevysunuté) jiskřiště. Pak se podívej na barvu a tvary svíčky, a uvidíš ukázkově utavenou svíčku (už jsem asi 2x podobně utavil svíčku, naštěstí bez následků na pístu, většinou v létě v horku při velké zátěži (cesta na Simsonu z Liberce, kousek za Ml.Boleslaví jsem podobně vypadající svíčku tahal z rozhicovaného Síma, výměna, cígárpauza na chlazení, šláp šláp a jedem dál).

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 10:03 | Nahoru | #9531
skodovak> tak to už příště nedělej,jestli nechceš měnit hlavu.To si dobrej,já bych to takto nepoznal.Asi s tim máš větší zkušenosti,mně se to nestlo
Ještě mně napadlo,jestli ty Nederlandi tam nemaji nějakej vostřejší benzín

Naposledy editováno 02.06.2012 10:49:12

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2012 v 11:15 | Nahoru | #9532
Čmoud: Čistě teoreticky by právě víc oktanů mělo v benzínu tomuto zabránit. Ale to je jen teorie, doteď nevim, co přesně oktanové číslo znamená, někdo říká, že je to pouze odolnost vůči samozápalu (což by právě mělo zabraňovat těmto jevům) a jinej zas, že je to síla benálu. Pravda je, že vždy jsem při zkoušce víceoktanu pozoroval větší tah motorky, kopečky jsem podřazoval mnohem méně, a plyn jsem otevíral trochu míň při stejném stylu jízdy. Tím pádem i spotřeba klesla, ale nikdy ne natolik, aby se mi vyplatilo jezdit na ten víceoktan. Co se týče mého utavování, Simson je můj cestovní stroj, a někdy je hold vedro, já si to mažu kopeček nekopeček a kochám se krajinou, a najdenou zacukání a chcíp. Automaticky vypínám klíček a kontroluju svíčku (vždy vím, kolik mám v nádrži benálu, a tím si vždy odhadnu, jestli to není jen benál. Na rezervu jezdím minimálně). Hlavu mám netknutou, píst taky. Hold můj simson je naučenej jezdit trochu svižněji, a má radši vyšší otáčky, a proto nemusí horko.

A trochu z jiného soudku, právě probíhají poslední přípravy na expedici Slovensko 2012, ČíZa už má nový řetěz, ještě zkouknu olej v převodovce, vyčistím kohout, zpravím kontrolku dobíjení, odrezím podsedlák a natáhnu potah, se kterým si táta hrál celej tejden Pak dojedu pro plnou nádrž, a zítra ráno vzhůru do dálek naší krásné vlasti!

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 11:28 | Nahoru | #9533
skodovak>Tak dobře dojeď

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 12:05 | Nahoru | #9534
skodovak> hele jestli to nebylo spíš tim,že si jel na lačno Myslel jsem kvalitu benzínu,né čochtanovo číslo.Tak šup šup,vokaž taťkovu zkoužku z čalouničení.Kolik to máš kiláků zítra?To bude doma pohotovost zase,good drive

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2012 v 12:26 | Nahoru | #9535
Čmoud: 99% tankuju na té samé benzínce, nikdy jsem neměl problém s kvalitou benálu nebo vodou v benálu, vždy 100% spokojenost, jde o tu benzínu, co máme nad vesnicí. Tankuju tam do simsona 95ku. Dokud jsem jezdil na speciál 91, byla spotřeba síma kolem 2,6 litrů/100km. Pak jsem tankoval furt 95ku, jednou jsem však zkusil 98čku, a spotřeba vyšla při stejném jízdním stylu na cca 1,85 litrů/100. Jezdím teď s ním běžně a furt na 95ku a vždy je spotřeba 1,95-2,05 litrů/100km. Jezdím roviny, kopečky, dálky i jen tak courando do krámu.

Co se cesty týče, je to něco kolem 300km, na simsonu jsem to jel 8 hodin. Pohotovost bude hlavně v kastlíku a batohu plném vercajku a svíček ale když stejná číza dojela do Volgogradu, tak nějaká Bratislava je jen zahřívání motoru

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 12:31 | Nahoru | #9536
skodovak> ouplně ta samá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 12:51 | Nahoru | #9537
skodovak>Tak mě napadlo-tobě se rozpadla špagetka a vezeš si proto do Blavy pořádný motocykl?

(reakce na) Jawablázni

2.6.2012 v 13:10 | Nahoru | #9538

Sema píše: skodovak>Tak mě napadlo-tobě se rozpadla špagetka a vezeš si proto do Blavy pořádný motocykl?

Jawablázni

2.6.2012 v 13:45 | Nahoru | #9539
Sema: Kdepak, špagetka je v plné síle, dokonce už i vybavená logama od Končíta! Ale jde o to, že na loňskou cestu na simsonu mám nádherné vzpomínky a chci si to zopakovat. Na Simsonu ale tentokrát ne. No a ve škole samozřejmě všichni "Dojdi na virážu nee?". Tak jsem se nasral, a na truc začal vybírat mezi Kejvou a Čízou. Do toho ještě spolužák zaryl: "Keď dojdeš na nejakom z tých tvojích rumplov bez poruchy tak zjem kefu!" Tak byl výběr jasný. Kejva zatím jela nejdál 70km za den, ale čízu už jsem si proklepnul, a věřím ji.
A na ukázku, Ferrari v českém provedení alias Sferrari!!!

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2012 v 15:06 | Nahoru | #9540
ňákej hezčí ten skůtr hnedka..
Líbí se mi tu, jak všichni poskytnete Nejtkovi svůj odborný posudek..
Ale jenom já to vim jistě.. Je to rozbitý!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ Tom350354 6 Dnes v 10:06 krokoš
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo


TOPlist