paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Aprilia RS 125-Začínám
21.4.2012 v 21:01
Ahoj, začínam konečně jezdit.Koupili sme Aprilii RS 125 2008.Kupovala se z D-mota z Brna.Chtěli sme,aby byla ok,kor když je to moje první pořádná motorka.V D-motu říkali,že je to motorka kupovana nová u nich a že k ní mají veškerou dokumentaci,co se měnilo,cokoliv se na motorce dělalo,že bylo u nich.Je padená z obou stran(která není že?),ale žádná hrůza,nebylo to ve 120-ti,to by byly plasty jinak odřený.Ale jak říkám,žadná hrůza rámu nic není.Vše co na ni spravovali,věděli a dělali prímo v D-motu.Teď po zimě na ní začínám pořádně lítat a zjišťuju,že vše asi není OK.Chci se teda zeptat:

1. PODŘAZOVÁNÍ A ŠKUBÁNÍ Když jedu 90 mezi dědinama a pak začnu brzdit na těch 50 a podřazovat.Začne jakoby poskakovat.Potahuje rychle za sebou,jakoby skáče.Přemýšlel sem jestli se to jakoby nepřidírá.Dělá to v 90% případů.Už mě to štvalo a tak sem začal vždycky mačkat spojku,přidat,aby se to jakoby promazalo a pak už to nedělá,ale ujedu 2 km do další vesnice a zas to dělá.Podřadím,zmáčknu spojku a trošku vytočím a zas klid.Čím to teda je a jak to mám řešit.(je to tim,že je to prostě 2-takt? a nevadi to te spojce nějak extremě moc?)Dělá to i když jede z kopce,chce to buď full gas nebo nic,ale zmačknu spojku protočím a zas ok.

2. VYSOKÉ OTÁČKY PŘI ZASTAVENÍ Když přijedu ke křizovatce a zastavim.Zařadím neutrál a otáčky nechcou spadnout.Klidně to drží 5-6 tisíc.Když zapnu sytič otáčky spadlou na (podle manuálu) normálních +-1250. Stačí ale vrátit sytič zpět(vypnout) a pridat plyn a zase to nespadne.Dělá to tak v 90% případů.Někdy má náladu a dělá to pořád někdy míň.Ale teplota motoru na to nema vliv.Dělá to studená i řádně zahřátá.(třeba i po 25km jízdy v kuse)Prostě při jakékoliv teplotě.Když jedu a zmáčknu spojku,vytočí se sama na 8000ot/min.Když spojku pustím,vrátí se to k odpovídajím otáčkám ke kvaltu a rychlosti.Zkoušel sem se podívat jestli není někde přiskříplý nebo zlomený lanko ale není.Do karburatoru sem se taky s taťkou díval,a jehla chodí tak jak má.(tomuhle ale moc nerozumim,zatim,jak to tam vlastně funguje,asi vim o co tam +- jde,ale jak to probiha netuším)

3. TOP SPEED Co sem viděl na netu tak není problém letět s ní 150km/h.Já sem z toho vytáhl 139km/h a to ještě z kopce jak prase a byl to celkem hrot.V D-motu říkali,že je plně otevřená,jestli má tech 30 koní nevím,ja to nepoznám a na brzdu se s ní nedostanu.Ale zjistil sem,že ji nevytočím na víc než +- 10500 ot/min.Je to jakoby tam byl omezovač.Prostě nejde,ale na neutrál to jde někam okolo těch 13000.Každopádně má víc než 15 koní protože kamaráda na YZF-R 125 (4-takt,15 koní na 100%) natřu

4. MOC NÍZKÁ SPOTŘEBA Nevím jak to dělám,připadá mi,že ji nějak moc nešetřím,samozřejmě že ve měste nepojedu 9000ot/min 5 stačí akorát,ekonomicky ,ale když se za městem rozjíždím tak to zkopu třeba i o 2 kvalty a pořádně vytočit,ať se práší za kočárem,ale přesto sem počítal spotřebu a vyšlo mi nějakých 4,5 l/100km .Nevím jestli sem to špatně nespočítal ale podělím litry počtem ujetých km a vynásobím 100 a vychází mi 4,5l.Samozřejmě bych měl být rád,že to tak je,ale nějak mi to nesedí.Říká se,že si řekne i o 8-9l na 100km.Taťka mi ríkal,že to prostě ještě neumím,ale myslim,že to tim není.Pravda mám na ní najeto 1300km,ale říkám si,že to není uplně ok,aby "otevřená" brala 4,5l.

Jinak nejsem žádnej Pedrosa,vážim 80kg+hadry.Olej leju Agip speed 2T předepsaný výrobcem a teď sem začal Mobil1 2T Racing.Rozeta má 40 zubů,pastorek nevím.Přemýšlel sem,že by se měla vyčistit přívěra,karburátor atd,ale prostě to neumím,tak se to nedělal,nerad bych tam něco podělal.Kdyby mě to někdo naučil byl bych moc rád.Taky sem našel nějaky draty pod sedlem,kretý konči v takovym plastu,jakoby zastrčce(nevim jak se to přesně jmenuje) tak jestli tam něco nechybí nebo nepřebývá.

Kdyby někdo dokázal aspoň na něco odpovědět nebo nějak pomoct tak budu vděčnej,dík za přečtení

Kdyby se našel nějakej rider s RS z Kroměříže a okolí rád bych s nim pokecal a zeptal se ještě na pár drobností.

FORZA VALE!


Naposledy editováno 21.04.2012 21:05:48
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

25.4.2012 v 14:58 | Nahoru | #61

chimera-RR píše: omlouvam se autorovi a vsem jen sem chtel pomoct a rict ze 125ccm je teda uplne zbytecna kategorie kdyz to zere stejne a nejede


Upal se

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

25.4.2012 v 17:16 | Nahoru | #62

chimera-RR píše: omlouvam se autorovi a vsem jen sem chtel pomoct a rict ze 125ccm je teda uplne zbytecna kategorie kdyz to zere stejne a nejede


ty seš zbytečnej

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

25.4.2012 v 20:50 | Nahoru | #63
tak urcite ja si koupil motorku abych zazil zrychleni ktere normal auto nema a ne proto aby mi to natrela kdejaka oktavka

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

25.4.2012 v 22:39 | Nahoru | #64

chimera-RR píše: tak urcite ja si koupil motorku abych zazil zrychleni ktere normal auto nema a ne proto aby mi to natrela kdejaka oktavka


A okolik se Ti světšilo péro?
S tou hujdou co máš se nechlub, nepovyšuj se na RSo a už vůbec neoperuj se spotřebou.

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

25.4.2012 v 23:51 | Nahoru | #65
pero ani tak ne a s tou spotrebou se nepovysuju to je jako si koupit fabii co jezdi za 7L misto 2L baworaka co jezdi taky za 7 proste mi to prijde nelogicky tak sory.kupovat si malej obsah co zere stejne jako dospela motka je trosku na hlavu ne?

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

26.4.2012 v 11:27 | Nahoru | #66
chimera-RR> musíš brát taky ohled na to že to je 2 taktní dváca a ty si vždycky řeknou o víc benzínu ale je to zase srdcová záležitost mladej si klidně mohl pořídit třeba nějaký CBR 125 co nežere ale taky nejede..no a s Firebladem se fakt moc nechlub..odjakživa neměl takovej výkon jako ostatní(kvůli tomu taky to navýšení objemu)..není to špatná motorka,autu s tim natřeš ale existujou lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

26.4.2012 v 12:47 | Nahoru | #67

chimera-RR píše: omlouvam se autorovi a vsem jen sem chtel pomoct a rict ze 125ccm je teda uplne zbytecna kategorie kdyz to zere stejne a nejede



radej jezdit na 125 , nez byt jelito a jezdit na 1000

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

26.4.2012 v 20:18 | Nahoru | #68

chimera-RR píše: tak urcite ja si koupil motorku abych zazil zrychleni ktere normal auto nema a ne proto aby mi to natrela kdejaka oktavka


A nenapadlo tě taky,že si někdo kupuje motorku pro radost z jízdy a né pro zavodění s oktávkama?

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

26.4.2012 v 20:20 | Nahoru | #69

aprilialibor píše: radej jezdit na 125 , nez byt jelito a jezdit na 1000


Jelito se najde i na babetě a nějaká motorkářská rodiná jsou keci ,každej sám za sebe

Naposledy editováno 26.04.2012 20:21:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

27.4.2012 v 07:38 | Nahoru | #70

chimera-RR píše: pero ani tak ne a s tou spotrebou se nepovysuju to je jako si koupit fabii co jezdi za 7L misto 2L baworaka co jezdi taky za 7 proste mi to prijde nelogicky tak sory.kupovat si malej obsah co zere stejne jako dospela motka je trosku na hlavu ne?


Podle Tebe si má v 17ti koupit starou hujdu co žere 7-8l a honit si u ní v garáži péro až do 21? Myslím, že udělal dobře. Koupil si nejrychlejší motorku na které může docela legálně jezdit už od 17ti se spotřebou do 6l. U nás v partě byli někteří klucí na 125 kteří v zatáčkovitých cestách byli rychlejší než borec zrovna na Hujdě 900RR. Přesně takovej co na rovinách ujížděl Vochcávkám.
Jedno takový rychlý RSo mám na prodej, tak až prodáš tu svojí Hujdu tak si jí můžeš koupit abys pochopil, že už nový RSo jezdí o 2l/100 jevněji než ta Tvoje Hujda a svést na pořádnej motorce. Jenže to bys musel přitlačit k tej Tvojí Hujdě ještě 20000 Kč. Každá sranda něco stojí. Bavorák je Bavorák.

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

27.4.2012 v 09:18 | Nahoru | #71

Hummer píše: Podle Tebe si má v 17ti koupit starou hujdu co žere 7-8l a honit si u ní v garáži péro až do 21? Myslím, že udělal dobře. Koupil si nejrychlejší motorku na které může docela legálně jezdit už od 17ti se spotřebou do 6l. U nás v partě byli někteří klucí na 125 kteří v zatáčkovitých cestách byli rychlejší než borec zrovna na Hujdě 900RR. Přesně takovej co na rovinách ujížděl Vochcávkám.
Jedno takový rychlý RSo mám na prodej, tak až prodáš tu svojí Hujdu tak si jí můžeš koupit abys pochopil, že už nový RSo jezdí o 2l/100 jevněji než ta Tvoje Hujda a svést na pořádnej motorce. Jenže to bys musel přitlačit k tej Tvojí Hujdě ještě 20000 Kč. Každá sranda něco stojí. Bavorák je Bavorák.



Aprilia RS 125-Začínám

27.4.2012 v 09:19 | Nahoru | #72
chimera-RR píše: pero ani tak ne a s tou spotrebou se nepovysuju to je jako si koupit fabii co jezdi za 7L misto 2L baworaka co jezdi taky za 7 proste mi to prijde nelogicky tak sory.kupovat si malej obsah co zere stejne jako dospela motka je trosku na hlavu ne?

srovnavat hrusky s jabkama a 2l bavorak co jezdi za 7 tak pak asi ta fabia co jezdi za 7 bude asi rychlejsi, janak fabie se taky dela 2 litr

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

27.4.2012 v 20:22 | Nahoru | #73
kruks> 10l je realita když člověk jezdí i město a absolutně to nešetří, jezdí min 130km/h město či dědina..

Aprilia RS 125-Začínám

24.5.2012 v 12:53 | Nahoru | #74

VYSOKÉ OTÁČKY PŘI ZASTAVENÍ Když přijedu ke křizovatce a zastavim.Zařadím neutrál a otáčky nechcou spadnout.Klidně to drží 5-6 tisíc.Když zapnu sytič otáčky spadlou na (podle manuálu) normálních +-1250. Stačí ale vrátit sytič zpět(vypnout) a pridat plyn a zase to nespadne.Dělá to tak v 90% případů.Někdy má náladu a dělá to pořád někdy míň.Ale teplota motoru na to nema vliv.Dělá to studená i řádně zahřátá.(třeba i po 25km jízdy v kuse)Prostě při jakékoliv teplotě.Když jedu a zmáčknu spojku,vytočí se sama na 8000ot/min.Když spojku pustím,vrátí se to k odpovídajím otáčkám ke kvaltu a rychlosti.Zkoušel sem se podívat jestli není někde přiskříplý nebo zlomený lanko ale není.Do karburatoru sem se taky s taťkou díval,a jehla chodí tak jak má.(tomuhle ale moc nerozumim,zatim,jak to tam vlastně funguje,asi vim o co tam +- jde,ale jak to probiha netuším)



Bere ti to někde falešný vzduch, zkontroluj těsnost karbec - příruba. Pokud je OK pak to zcela určitě bere vzduch přes gufera na klice. Tím že zapneš sytič tak to vlastně na chvilku obohatíš a otáčky spadnou, po zavření sytiče to zase bere více vzduchu a otáčky se zvýší. To bude vysvětlovat i tvou maximální rychlost pokud tedy nemáš výkonově omezenou verzi restrikcemi od výrobce (trychtýřek u ústí výfukového svodu, tlumící válec ve výfukovém svodu, nestandardní zapalování, omezené standardní zapalování, chybí nebo nefunguje přívěra)

a nic si z toho nedělej to je prostě 2T. Mě se to poslední dobou sere často

Naposledy editováno 25.05.2012 22:15:22

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

24.5.2012 v 16:50 | Nahoru | #75

chimera-RR píše: pero ani tak ne a s tou spotrebou se nepovysuju to je jako si koupit fabii co jezdi za 7L misto 2L baworaka co jezdi taky za 7 proste mi to prijde nelogicky tak sory.kupovat si malej obsah co zere stejne jako dospela motka je trosku na hlavu ne?


a
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2895 Dnes v 09:50 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist