globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nestartuje, může to být špatná baterka?
Čau.Celou zimu můj stroj stál v nevytápěné garáži i s baterkou yuasa rok starou. Dal jsem jí proto nabít do servisu a ve svojí garáži jí dal ještě zkontrolovat na svojí nabíječkum která signalizovala, že je nabitá.
Když jí ale zapojím a otočím klíček, motorka neudělá vůbec nic, ani se nerozsvítí.
Může to být i přes to ta baterka? Nebo snad něco jiného? S motorkou se vůbec nehýbalo.
Díky

nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 15:10 | Nahoru | #1
A v servisu Ti řekli, že je baterka dobrá...A baterka je gelová ? a Tvoje nabíječka je také na gelovky ?

Naposledy editováno 27.04.2012 15:11:48

1 reakcí na tento příspěvek nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 15:12 | Nahoru | #2
Zkusit ji přes startovací zařízení :

(reakce na) nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 15:24 | Nahoru | #3
Hogon> V servisu mi řekli, že bude chtít možná ještě jednou nabít, ale že jí nabili. Nabíječka je na gelovky a zkoušel jsem jí roztočit přes kabely z auta a nic.... Večer si pojedu ke kamarádovi půjčit jeho baterku. Ale já se obávám, že to baterkou nebude, tak se i tak trochu ptám čím by to mohlo být. Pojistky jsou taky vpořádku

nestartuje, může to být špatná baterka?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.4.2012 v 16:12 | Nahoru | #4
Bez volmetru těžko něco zjistíš. Máš-li možnost (v tomto případě stačí multimetr z Penny Marketu na 200Kč), změř napětí na svorkách baterky během zapnutí starteru. Pokud napětí na ní výrazně klesne, je v háji, i když opakovaným nabíjením a vybíjením by se mohla vzpamatovat. Pokud napětí neklesá, je nějaká chyba v cestě napájení. Když se ani nerozsvítí kontrolky, jdi po pojistkách (nemusejí být prasklé, jen zoxidované), po konektorech (rovněž oxidace), spíše měř napětí v jednotlivýcxh okruzích, jedině tak odhalíš místo, kde je chybička.

Má osobní zkušenost: GS500E z důvodu mé těžké nemoci více než rok stála, letos na jaře při pokusu o start byla baterka úplně mrtvá (při zapnutí klíčku kleslo napětí na 0.5V), po několika pokusech o nabití (Optimate III napřed několikrát vyhodila chybu, potom už hlásila plné nabití) začala startovat, i když po přidání plynu (vyšší komprese) starter neutočila. Po dalších několika nabíjeních funguje bezproblémově.

Lepší zkušenost a automobilovým akumulátorem zn. TAB... po odstávce cca 1.5 roku, v letošních těžkých mrazech, zůstala plně nabitá a dnes cca před měsícem dokázala italského veterána nastartovat navzdory spoustě opakovaných pokusů v důsledku vyschnutí karbce. To vše bez nabíjení. A to cca o dva roky dříve tato baterka přežila úplné vybití v důsledku zapomenutí zapnutých světel. Stalo se to cca před třemi lety a po něklika nabíjeních se vzpamatovala a funguje dodnes. Made in Yugoslavia.

Olověné akumulátory tedy dokážou být dosti nevyzpytarelné. V první řadě tedy změř napětí na svorkách baterky při zapnutí starteru a tím zjistíš, jak pokračovat dále.

1 reakcí na tento příspěvek nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 17:01 | Nahoru | #5
Hele přesně tejden řešim stejnej problem,dokonce na stejný motorce Taky jsem baterku přes zimu neřešil a jenom jsem jí vyndal a nechal,po zimě samozřejmě vybitá, tak jsem jí nabil a do měsíce už nešlo startovat,vyřešil jsem to tím že jsem to dal do servisu kde maj i tu zkoušečku na baterky a řekli mi že je v háji (pravda, měl jsme baterku starší než ty), ale jinak koupil jsem vartu a hned moto naskočila a startuje furt
baterka:
odkaz na tu baterku Varta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 17:28 | Nahoru | #6
.Pechy.> Hmm, tak to sem posral, protože jsem měl rok starou yuasu... Poslal si mi odkaz na YTX12-BS. Já tam měl před tím YTX9-BS yuasa. Ani nevim proč tam mám zrovna tuhle, možná jsem se to i dočetl v manualu. Mysíš že je to problem ta devítka?

nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 17:28 | Nahoru | #7
já to řeším tak,že jsem si koupil v lidlu nabíječku "chytrou" za 499kč a nabíjím s tím všechno.Zatím funguje perfektně,už dva roky.Nabíjím s tím baterky i kámošům.Takže investice se vyplatila,jak po každé zimě kupovat novou baterku do motorky

(reakce na) nestartuje, může to být špatná baterka?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.4.2012 v 18:19 | Nahoru | #8
Kaa> No jako moc se v tom nevyznám popravdě,a koukl jsem na net a ta devítka má kapacitu 8Ah kdežto ta dvanáctka má 10Ah,což už by možná bylo rozhodující. No já tam mam tutu,a naskočila mě na můj typ motorky(ER 6-n) bez rozdílu modelu,tak si myslím, že všechny modely ER 6-N budou mít stejnou baterii. Každopádně ta tvá baterie je už nejspíše na odpis,sice jí nabiješ,vydrží tě to tak tejden,maximálně měsíc a pak tě někde nechá,takže bohužel to bude chtít novou. Ale zkus tu baterku někam dát, myslím že to má každej servis,možná i něakej kámoš, jinak v servisech je to otázka 10vteřin napojit a udělaj ti to zadarmo,zkus to než koupíš novou a uvidíš Jinak přeju ať je to jen baterkou a co nejdřív jezdíš a bez nehod

nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 21:23 | Nahoru | #9
Co treba hlavni pojistka, tu jsi kontroloval? Neni mezi ostatnimi, bude nekde u hlavniho rele, ma 30A - jestli se ani nerozvisti kontrolky tak jdi nejdriv po ni.

nestartuje, může to být špatná baterka?

27.4.2012 v 22:58 | Nahoru | #10
Tak záhada vyřešena. Dneska jsem jel ke kamarádovi, který má v banditovi úplně stejný typ, mimochodem má tam tu YTX9-BS, vyzkoušet svojí baterku a je opravdu mrtvá. Takže mě v servisu stáhly o 50 Kč (i s dýžkem) a řekli mi, že mužu jezdit. Dobrá zkušenost...
Jinak teda, kdyby mi ještě někdo řekl jestli teda tu YTX9-BS nebo YTX12-BS. Je mi jasný že dvanáctkou nic nezkazim, ale je tam docela cenovej rozdíl...

nestartuje, může to být špatná baterka?

28.4.2012 v 21:21 | Nahoru | #11
No ja bych dal to co pisou v manualu:

Electrical Equipment
Battery 12 V 10 Ah



Bude na to stavneny altik a cely system dobijeni+starter.

nestartuje, může to být špatná baterka?

24.7.2012 v 20:50 | Nahoru | #12
Dnes me nastal problem .. jezdim cca mesic. zastavim na benzine a vypnu klicek , zapnu luplo v tom a uz nejde nastartovat.... display problikava. a kdyz po chvilce naskoci a startuju zase zhasne a lupne v pojistkach ... pojistky sou ok i vymenene cim to muze byt ? baterka je plne nabita.. ale 4 roky stara! co mam delat?

nestartuje, může to být špatná baterka?

24.7.2012 v 21:02 | Nahoru | #13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N Scavvy 22 28.12.2023 v 19:22 Dominator1
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N DixonXarto 13 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N Sammm7899 6 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist