Jedná se o plovoucí uložení dvoupístkového třmenu přední brzdy.
V servisní manuálu doporučují PBC grease - poly butyl cuprysil. Moc toho pod tímto názvem vygůglit nejde, ale našel jsem v zahraničním diskuzním fóru, že se jedná o silikonové mazivo s obsahem mědi.
V prodejně olejů a maziv na mě koukali jak z jara a zde na fóru jsem podobný dotaz nedohledal, tak jsem se jal experimentovati
První jsem to máznul mazným kovem, ale to byla blbost. Ty třmeny bezprostředně po aplikaci "plavali" s dosti značným odporem. Už od omaku se zdálo, že ty částečky mědi jsou celkem velke a že je to takové drsnější.
Pro druhý pokus jsem zvolil měděnou pastu ve spreji. Po nanesení relativně tenké vrstvy (servisním manuálu se píše thin coat) se to kluzné uložení nezdálo moc ok. Zkusil jsem tam toho fíknout víc (hodně) a výsledek se zdál dobrý. Ale příští den ráno to bylo zatuhlé jak prase. Zkusím to očistit a dát tam toho naopak hodně málo, ale moc tomu nevěřím.
Otázka tedy z ní: Co tam dáváte vy?
Obyčejná vazelína do ložisek má udávanou tepelnou odolnost dejme tomu 120°C. V jednom autařským fóru tuto otázku řešili a jediný člověk, který tomu očividně rozumněl, doporučoval právě měděnou pastu. Prý jiné vazelíny (např ta do ložisek) působením vysokých teplot vyschnou. Měděná pasta údajně taky vyschne, ale jako kluzný prostředek tam zůstanou ty malé částice mědi. Otázkou ale taky je, jestli to uložení může na mototcyklu dosáhnout takových teplot. (předpokládám že to při agresivnějším brzdění je možné)
Nerad bych zvolil špatné mazivo, protože mám nové kotouče a nechci riskovat jejich poškození (neplavající třmen = přehřívání kotouče).
EDIT: obr
Naposledy editováno 30.03.2012 07:29:16
1 reakcí na tento příspěvek Mazivo kluzného uložení brz třmenů
třeba
Naposledy editováno 30.03.2012 07:55:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Naposledy editováno 30.03.2012 08:45:30
Ta měděná vazelína se používá tak mezi destičky a pístek, aby nepístali a potom na závity šroubů, třeba právě na brzdách nebo na výfuku. Prostě to díky té mědi nepřirezne k sobě, ale že by to nějak extra mazalo, to pochybuju.
Naposledy editováno 30.03.2012 09:11:42
1 reakcí na tento příspěvek Mazivo kluzného uložení brz třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Touring> krasny odkazy ani jeden nefunguje
Keramicka do 1400stupnu!:
Jeste jedna ale neni odolnost teploty:
OD ATE na primo brzdove pistky:
Od ATE na brzdove TRNY a kluzne plochy:
Jeste jedna takova vecna otazka...Kolik ma odolnost ty vysoko teplotni vazelina odolnost?
Klasicka od mogulu LA2 ma do 120stupnu.Bod skapnuti dokonce 180stupnu.
Castrol LMX spesl do 140stupnu.
Naposledy editováno 30.03.2012 12:30:57
Je to trochu ztráta času, ale jestli se nudíš... :D
1 reakcí na tento příspěvek Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Naposledy editováno 30.03.2012 12:21:00
nemusíš všimnout,můžeš brzdit jak chceš a pořád je to stálé ,nic nevytéká a když to rozebereš tak je to jak nové neopotřebované i po 5 ti letech a je to zadarmo.Drží to daleko vyšší teploty než seženeš cokoli jiného ahoj Pavel
1 reakcí na tento příspěvek Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Naposledy editováno 02.04.2012 14:48:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Ta Ate Bremszylinder je teda hlavně určena na pístky, aby pěkně jezdily v těsnících kroužkách (ačkoliv na to postačuje mazací schopnost brzdovky). Samozřejmě ten čep tím také lze namazat, ale dospěl jsem k závěru, že tam vážně bude stačit obyčejná silikonová vazelína (průhledná) jak tu kdosi psal.
V servisním manuálu jsem nakonec našel (na jiné stránce) "Silicone grease or PBC grease" ...
Jak jsem tam dal to plastilube od henkelu (údajně syntetické mazivo na základě minerálního oleje), taky to do rána trochu zatuhlo. Ale narozdíl od měděnky to šlo rozhýbat.
Ta měděnka je dobrá třeba na zadní stranu destiček (aby nerezli) apod.
reeva píše: adosmoto> Nechtělo se mi čekat do pondělí, tak jsem za dvacet kaček vzal malý pytlík plastilube v kelyně.
Ta Ate Bremszylinder je teda hlavně určena na pístky, aby pěkně jezdily v těsnících kroužkách (ačkoliv na to postačuje mazací schopnost brzdovky). Samozřejmě ten čep tím také lze namazat, ale dospěl jsem k závěru, že tam vážně bude stačit obyčejná silikonová vazelína (průhledná) jak tu kdosi psal.
V servisním manuálu jsem nakonec našel (na jiné stránce) "Silicone grease or PBC grease" ...
Jak jsem tam dal to plastilube od henkelu (údajně syntetické mazivo na základě minerálního oleje), taky to do rána trochu zatuhlo. Ale narozdíl od měděnky to šlo rozhýbat.
Ta měděnka je dobrá třeba na zadní stranu destiček (aby nerezli) apod.
Takže ten plastilube od Ate mají v auto kelly? Ten malý sáček za 20 kč by mě stačil. Maximálně 2.
Naposledy editováno 02.04.2012 14:49:15
1 reakcí na tento příspěvek Mazivo kluzného uložení brz třmenů
1 reakcí na tento příspěvek Mazivo kluzného uložení brz třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Hygienik píše: tak jsem to včera okouknul a na spreji s měděným mazadlem je napsáno, odolává vysokým teplotám, nezatuhává, a bla bla bla.. a na obrázcích jsou ložiska, šrouby a kdoví co ještě, ale i tak mi to nedalo a sundal jsem třmen a uložení krásně chodí, takže nekecali na tý etiketě a to už na tom mám odjeto min 150km a namazaný je to přes měsíc
na vsech skolenich ohledne brzd nam vzdy kladli na srdce to, aby se na jekekoliv soucasti brzdoveho systemu v zadnem pripade nepouzivala pasta s casteckami medi. pri vysokem namahani se stava to, ze "mazivo" casem zmizi, zustanou jen ty medene castecky a ty pak zpusobuji zadirani komponentu. osobne vyzkouseno. at si to kazdy prebere jak chce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
Eso_Rimmer píše: na vsech skolenich ohledne brzd nam vzdy kladli na srdce to, aby se na jekekoliv soucasti brzdoveho systemu v zadnem pripade nepouzivala pasta s casteckami medi. pri vysokem namahani se stava to, ze "mazivo" casem zmizi, zustanou jen ty medene castecky a ty pak zpusobuji zadirani komponentu. osobne vyzkouseno. at si to kazdy prebere jak chce
jo, to jsem četl taky, proto už jsem ji tam znovu nedával. ale jak jsem psal nahoře, po dvou letech ta měděná pasta byla v naprosto přesně stejném stavu jako po aplikaci
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |