1 reakcí na tento příspěvek Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Hustokrutej píše: mám to stejně, srovnávat dvoulitr v autě a motor 500cm3 u motorky je nesmysl...
Dřív sem jezdil na jednobuchu vzducháči(CBF250) a tam žádnej teploměr nebyl, tak to nemůžu srovnávat. Šlo mi jen o to, jestli není třeba vyndanej termostat, a proto se to zahřívá tak pomalu. Ovšem bez termostatu by se to asi za jízdy hrozně ochlazovalo a zřejmě by to teplotu motoru neudrželo, co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Mike70 píše: Dřív sem jezdil na jednobuchu vzducháči(CBF250) a tam žádnej teploměr nebyl, tak to nemůžu srovnávat. Šlo mi jen o to, jestli není třeba vyndanej termostat, a proto se to zahřívá tak pomalu. Ovšem bez termostatu by se to asi za jízdy hrozně ochlazovalo a zřejmě by to teplotu motoru neudrželo, co?
no tak podle srovnani s ostatnima motorkama na foru se stejne nejspis nedostanes ke kloudnymu vysledku... nejjednodussi je podivat se jestli tam termostat je kdyz mas pochybnosti....
2 reakcí na tento příspěvek Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
assassin píše: no tak podle srovnani s ostatnima motorkama na foru se stejne nejspis nedostanes ke kloudnymu vysledku... nejjednodussi je podivat se jestli tam termostat je kdyz mas pochybnosti....
No to se mi právě dívat nechce, musel bych sundat nádrž, povypustit chladící kapalinu a rozebírat nádobu termostatu s těsněním. Proto se právě ptám majitelů stejný motorky
1 reakcí na tento příspěvek Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Já jsem kdysi ze začátku když jsem přivezl SV jezdil po takovým větším parkovišti jen v pomalejch rychlostech a motorka měla po nějaký chvíli 100°C (bylo fakt vedro, občas motka stála nastartovaná). Při vyjetí z parkoviště a rychlosti zhruba 60km/h klesla teplota na 70°C během pár set metrů takže vidíš, co dokáže proudící vzduch. A to tenkrát bylo zhruba 30°C venku..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Mike70 píše: PS: Když už jsem sem dal tu fotku budíku; začíná vám všem na CBF červený pole otáčkoměru na 10.000? Viděl jsem někde vyfocený budíky CBF500, kde červená byla až na 10.500, to se mi ovšem zdá divný, když je při těchto otáčkách pístová rychlost skoro 21m/s.
10000 nebo 10500 to už máš fuk omezovač bude beztak u obou tak v 11000 (tipuju) a je teda jedno kde až máš ty červený nakreslený..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Miro_CZ píše: 10000 nebo 10500 to už máš fuk omezovač bude beztak u obou tak v 11000 (tipuju) a je teda jedno kde až máš ty červený nakreslený..
Tohle žádnej omezovač nemá, omezuje mě jedině moje ruka...
Na mojí CB 500 když není víc jak 25°C ve stínu, tak se to neohřeje uplně na 100% a teploměr na půlce mám až když je fakt vedro a třeba si někde v koloně, nebo se jen tak popojíždí. Za ten rok co mašinu mám, tak mi ventilátor sepnul 1x
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Mike70 píše: Tohle žádnej omezovač nemá, omezuje mě jedině moje ruka...
Proč by neměla mít cébéefka omezovač otáček?? Teda pokud není nějakým prasáckým zásahem vytaženej/zničenej ? Na CBF500 jsem odjezdil kolem 23tis. km, červený pole jsem měl stejně jako ho máš ty a omezovač otáček zasahuje myslím v 10 500 ot. Jinak s tím ohříváním jsem to měl taky tak, v manuálu dokonce psali vyjet až je rafička mimo pole C - no to by musela stát vždycky tak 10 minut, v chladnu se škrábala nahoru jen pomalu a dlouho. Ve městě v létě zase stoupala až nad tu vyšší bílou rysku..
Naposledy editováno 29.03.2012 13:55:46
2 reakcí na tento příspěvek Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Když je kolem 20 stupňů, tak to u mě probíhá asi takto:
po 3 km 60 stupnu, po 10km 75 stupnu. A přes 80 stupnu se dostanu jen za teplejšího počasí. A pokud jedu třeba večer a je trošku chladněji, mám problém dostat se na 70 stupňů.
Termostat jsem už kontroloval dvakrát a pokaždé výsledek stejný- otvírá při cca 85 stupních. Vrtá mě hlavou ale jedna věc: I zavřený termostat umožňuje malý průtok malou dírkou o průměru 3mm ( v knížce se tomu říká Air bleeder hole), takže schválně zkusím zmenšit tento otvor asi o polovinu a uvidím co to udělá. Japončíci ho tam nevyvrtali jen tak pro srandu, takže tam musí být, ale jen to chci zkusit, jestli to bude mít vliv na rychlost zahřívání...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
pliczb píše: Na moji ER-5 jsem dodatečně instaloval digitální teploměr a byl jsem nemile překvapen...
Když je kolem 20 stupňů, tak to u mě probíhá asi takto:
po 3 km 60 stupnu, po 10km 75 stupnu. A přes 80 stupnu se dostanu jen za teplejšího počasí. A pokud jedu třeba večer a je trošku chladněji, mám problém dostat se na 70 stupňů.
Termostat jsem už kontroloval dvakrát a pokaždé výsledek stejný- otvírá při cca 85 stupních. Vrtá mě hlavou ale jedna věc: I zavřený termostat umožňuje malý průtok malou dírkou o průměru 3mm ( v knížce se tomu říká Air bleeder hole), takže schválně zkusím zmenšit tento otvor asi o polovinu a uvidím co to udělá. Japončíci ho tam nevyvrtali jen tak pro srandu, takže tam musí být, ale jen to chci zkusit, jestli to bude mít vliv na rychlost zahřívání...
Ta dira je tam kvuli tomu, ze ti musi proudit kapalina, jinak by se k termostatu to teplo vubec nedostalo a nemel by proc otevirat. (pokud by tam to teplo nedoslo jinudy).
Zmensovat diru nemusis si zakrej chladic a mas to nemlich to samy, akorat ze na pokus ti postacej jedny noviny a lepici paska.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
abcman píše: pliczb> A v čem vidíš problém? Na FZ6 mám taky digitální teploměr a v létě jezdím běžně mezi 70 - 80 stupni, pokud je chladno tak spíš kolem 65 - 70, ve městě pak 80 - 100, ale ve stovce už spíná sahara... Co je na tom znepokojujícího?
Cituji z jedné knížky o autech( Bruno Šteiner) :,, Optimální teplota chladícího média je kolem 90C. Je-li teplota chladící kapaliny jen 75C nebo méně, nastává především opotřebování korozí, a potom opotřebování mechanické.''
to abcman: takže v tom vidím problém
to gugo: Ty tam už mám , ale rád bych krapet elegantnější řešení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
pliczb píše: Cituji z jedné knížky o autech( Bruno Šteiner) :,, Optimální teplota chladícího média je kolem 90C. Je-li teplota chladící kapaliny jen 75C nebo méně, nastává především opotřebování korozí, a potom opotřebování mechanické.''
to abcman: takže v tom vidím problém
to gugo: Ty tam už mám , ale rád bych krapet elegantnější řešení
ty jezdis autem ? a ktomu se ridis knizkou ktera byla vydana v roce 1966 . DIk dneska jsem se lip jeste nepobavil (coz nemyslim spatne).
Jinak jeslti chces elegantnejsi reseni nez noviny ja pouzivam na TA papundekl, ale jelikoz je tam kapota tak to neni videt. V neletnich dobach ho trochu povytahnu kdzy se trochu ochladi zase ho tam zastrcim a kdyz nastane kveten tak ho vyhodim a napodzim si zase vystrihnu novej.
K tomu elegantnejsimu reseni: jmenuje se to zaluzie urcite to nejaka motorka ma ,ale nemuzu si vzpomenout jaka. Obcas to maji vzduchem chlazeny auticka typu fiatek a hodne se to pouziva na motorech u letadel ma to treba AN2, Brigadyr atd. Jedina zkusenost kterou stim mam ja je, ze kdyz je zapomenes zavreny a nesledujes teplotu tak pak varis.
Můžu se ještě zeptat mechanika až povezu motorku na prohlídku, ale myslím, že odpověď znám už teď...
A k řešení, takže ucpeš dírku v termostatu a tím jest "problém" vyřešen?
Co se tady člověk nedozví..
abcman píše: Proč by neměla mít cébéefka omezovač otáček?? Teda pokud není nějakým prasáckým zásahem vytaženej/zničenej ? Na CBF500 jsem odjezdil kolem 23tis. km, červený pole jsem měl stejně jako ho máš ty a omezovač otáček zasahuje myslím v 10 500 ot. Jinak s tím ohříváním jsem to měl taky tak, v manuálu dokonce psali vyjet až je rafička mimo pole C - no to by musela stát vždycky tak 10 minut, v chladnu se škrábala nahoru jen pomalu a dlouho. Ve městě v létě zase stoupala až nad tu vyšší bílou rysku..
Já teda motor k červenýmu netočím, ale už se mi při předjíždění stalo, že sem točil a točil (koutkem oka sem viděl, že už sem v červeným poli), ale žádnej omezovač nezasáhl. Taky v návodu se píše, že se do červenýho točit nemá
gugo píše: To je uplne bezny, vem to tak ze je jeste docela zima a ten motor se chladi i svym povrchem. Tvych 10 km je jeste dobry me se TA ohriva rozhodne dele (v zime jsem taky termostat kontroloval vypadalo to ze tam neni). JInak jestli to srovnavas s autem. 1 u auta vetsinou na motor netahne a nema zadny zebrovani. Krom toho podle toho jak mas stary auto, tak u novejsich aut se mozna resi ohrivani chladici kapaliny pres vyfuk, prave kvuli ruchlejsimu ohrati motoru. (tohle nevim jiste ale treba u sluzebni fabky mam i pri -5 ohrato na 60 stupnu behem 2-3 km, takze jinak si to nedovedu predstavit)
Sorka, ale tzv ohrivacka vzduchu bylo to prvni, co letelo z meho auta ven. Je to blbost... Mozna to ma nejaky efekt v zime, bavime se o tuhe zime, ale normalne ne... Mimo to, moderni auta to nemaji, alespon co jsem videl teda...
abcman> čtu, že povezeš motorku na prohlídku, tak chápu, že ti může znít divně 'ucpat (lépeřečeno jsem psal zmenšit>trošku přiškrtit) dírku v termostatu. Mně to ale za pokus stojí, prostě jsem zvědavej a neříkám, že tím jest problém vyřešen
1 reakcí na tento příspěvek Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 | jira123 | 8 | 12.10.2022 v 16:02 jira123 |
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 | Wolfikkt | 7 | 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM |
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 | SemiBiker | 17 | 19.6.2022 v 17:23 ja1 |
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 | Mike70 | 31 | 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK |