Téma: Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
V chladnějších dnech (cca 5-15°C) se mi na provozní teplotu (na fotce označená výseč nad C) motorka dostane tak cca po 10 km jízdy. Na horní označené čáře se ustálí prakticky vždycky a nad ní stoupá jen ve velkých vedrech či v kolonách ve městě. Jak se chová motor vám? Např. u mýho auta (benzin dvoulitr) se motor ve stejné trase ohřeje daleko rychleji. Klad sem si už otázku, zda není vyndanej termostat, že se motor ohřívá tak pomalu, ale fakt je že je obnaženej a ještě má žebrování.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

29.3.2012 v 15:01 | Nahoru | #1

pliczb píše: Cituji z jedné knížky o autech( Bruno Šteiner) :,, Optimální teplota chladícího média je kolem 90C. Je-li teplota chladící kapaliny jen 75C nebo méně, nastává především opotřebování korozí, a potom opotřebování mechanické.''

to abcman: takže v tom vidím problém

to gugo: Ty tam už mám , ale rád bych krapet elegantnější řešení


ty jezdis autem ? a ktomu se ridis knizkou ktera byla vydana v roce 1966 . DIk dneska jsem se lip jeste nepobavil (coz nemyslim spatne).

Jinak jeslti chces elegantnejsi reseni nez noviny ja pouzivam na TA papundekl, ale jelikoz je tam kapota tak to neni videt. V neletnich dobach ho trochu povytahnu kdzy se trochu ochladi zase ho tam zastrcim a kdyz nastane kveten tak ho vyhodim a napodzim si zase vystrihnu novej.

K tomu elegantnejsimu reseni: jmenuje se to zaluzie urcite to nejaka motorka ma ,ale nemuzu si vzpomenout jaka. Obcas to maji vzduchem chlazeny auticka typu fiatek a hodne se to pouziva na motorech u letadel ma to treba AN2, Brigadyr atd. Jedina zkusenost kterou stim mam ja je, ze kdyz je zapomenes zavreny a nesledujes teplotu tak pak varis.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #2

gugo píše: ty jezdis autem ? a ktomu se ridis knizkou ktera byla vydana v roce 1966 . DIk dneska jsem se lip jeste nepobavil (coz nemyslim spatne).

Jinak jeslti chces elegantnejsi reseni nez noviny ja pouzivam na TA papundekl, ale jelikoz je tam kapota tak to neni videt. V neletnich dobach ho trochu povytahnu kdzy se trochu ochladi zase ho tam zastrcim a kdyz nastane kveten tak ho vyhodim a napodzim si zase vystrihnu novej.

K tomu elegantnejsimu reseni: jmenuje se to zaluzie urcite to nejaka motorka ma ,ale nemuzu si vzpomenout jaka. Obcas to maji vzduchem chlazeny auticka typu fiatek a hodne se to pouziva na motorech u letadel ma to treba AN2, Brigadyr atd. Jedina zkusenost kterou stim mam ja je, ze kdyz je zapomenes zavreny a nesledujes teplotu tak pak varis.



Sorry, ale fyzikální zákony platěj nehledě na to jaký je rok. Ideální teplota pro spalování je opravdu 90 stupňů. Spíše lépe více, než méně. Holt motorky jsou stavěný na větší zátěž a motory nejsou ničím krytý, takže při normální kochačce za studeného počasí se ude ideálních teplot spalování těžko dosahovat. OD toho by tam měl býl ale fungujíécí termostat, aby držel teplotu motoru co nejblíže ideálu. Kde máte umístěné digitální měřiče teplot? Na chladiči, na motoru? Další důležitý faktor je teplota oleje a na to plno lidí zapomíná. PAk si myslejí, že když má chladící teplota 70 stupn'nů po tom, co to ohřejvají na stojánku, můžou tomu dát úplně na prdel a točit to do mrdek. NA er-5tce nemám teploměr kapaliny, ale pořídil jsem si teploměr oleje, Bohužel bez nástavce, taže to spíš měří teplotu karterů. I při největších mrazech se karterey dostanou na 50 stupňů. Vzhledem k tomu, že prostor převodovky je vyplněnejj oljeme tak max do 1/3, nepřijde mi to málo. Při skákání v kolonách za 30 stup'nů se kartery ohřejou max na 80 stupňů, nomral je 65. Chci si letos pořídit u Luise teploměr oleje, který bude zasahovat až do něho (bude mít onen nástavec, nebo jak to správně nazvat).

TAkže tresumé- možná na zimu dávat termostat, který spíná při vyšší teplotě a hlavně ho včas měnit, pokud jezdíte i za chladného počasí. A spíš než na větším opotřebení motoru (pokud to není extrém) se projeví podchlazení na kurva vysoké spotřebě. To dřív lidi vylágrujou motor častým startováním a popojížděním pár metrů ( v těšch chcílích se motor ohřívá úplně opd nuly) a jiným nešetrním zacházením.

Motorkám zdar!!!

Btw- přesně kvůli tomuhle co tady řešíte už dávají do novejch aut jen pseudoměřiče teploty a ne pravý teploměry. Ve fávu je ještě pěkně vidět, kdy sepne termostat, jak se ochladí motor když při jízdě z kopce vyřadíš na neutrál a pod. Nová auta (možná už i motorky) znají jen studený motor, provozní teplotu (60-100) a pak přehřátí. Nic víc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK


TOPlist