1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
Karburátor Jiko 2801(02)2926SBDd
Průměr difuséru 26mm
Hlavní tryska 92 (115)
Volnoběh tryska 55
Šroubek volnoběžky 1/2otačky
Poloha jehly 2 (3) zářez ze zhora
Jde mi o ty udaje 92 a 55 co znamenají.U šroubku volnoběžky pružinku nemam a ani v katalogu nahradnich dílu ji nevidím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
Big_pig píše: Karburátor
Karburátor Jiko 2801(02)2926SBDd
Průměr difuséru 26mm
Hlavní tryska 92 (115)
Volnoběh tryska 55
Šroubek volnoběžky 1/2otačky
Poloha jehly 2 (3) zářez ze zhora
Jde mi o ty udaje 92 a 55 co znamenají.U šroubku volnoběžky pružinku nemam a ani v katalogu nahradnich dílu ji nevidím.
Naposledy editováno 22.03.2012 09:44:21
Regulačními prvky v prvním režimu jsou volnobězná tryska, šroubek bohatosti směsi a šroubek polohy šoupátka, v druhém režimu je to výška zavěšení regulační jehly, ve třetím režimu velikost hlavní trysky. Karburátor se v zásadě seřizuje buď " na spotřebu" nebo "na výkon". A teď praxe. Doporučuji karburátor důkladně pročistit, vyšroubovat všechny šroubky a trysky , kanálky a otvory protáhnut buď silon.vláknem nebo svazkem měděných zkroucených drátků (NIKDY NE DRÁTKEM Z OCELOVÝHO KARTÁČE ) a profouknout stlačeným vzduchem, rozebrat a vyčistit palivový kohout!!! Karburátor složit, jehlu zavěsit do 3 zářezu shora, šroubek přídavného vzduchu povolit o 1 otáčku. Zahřát motor na provozní teplotu a pak testovat akceleraci při různých otevřeních soupatka (do cca 1/2 otevření). Ja jezdím na 2 nebo na 3 do mírného stoupání a plyn je třeba přidávat velmi zvolna do cca 1/2. Přitom se sleduje, zda při některé poloze motor nezhasíná nebo nepřestává táhnout, pokud ano, zvedni jehlu ,pokud ne, jehlu spusť a pokus opakuj dokud nezjistíš pokles akcelerace.Tím máme nastaven druhý režim, pak povol šroubek bohatosti směsi při volnoběhu o 1/4 otáčky a zkoušíme rozjezdy s velmi pozvolným přidáváním plynu, pokud se motocykl rozjíždí plynule bez propadu akcelerace, povol šroubek o další 1/4 otáčky (současně regulujeme volnoběžné otáčky šroubkem dorazu šoupátka), v testování pokračujeme, dokud se neobjeví propad, ten se objeví v oblasti přechodu z režimu prvního do druhého a odstraníme ho buď zvednutím jehly(zvýší se akcelerace a spotřeba pri částečném zatížení) nebo vrácením šroubku o1/4 zpět (druhý režim zůstane ekonomický, mírne se zvýší spotřeba na volnoběh a pod malým plynem) (Povolováním šroubku se přidává vzduch - směs pro volnoběh se ochuzuje). K nastavení směsi při plném zatížení je potřeba mít při ruce hlavní trysky různých velikostí (je to číslo, které je na trysce vyraženo a udává průměr kalibrovaného otvoru v setinách mm)To už jsem psal v předchozím příspěvku, správná velikost bude ležet mezi 90 až 100, testuje se buď maximálka nebo to, zda motor v poslední 1/4 zdvihu šoupátka není "tupý" a nepřestává táhnout. Pokud motor na plný plyn přestává táhnout, případně vynechává, okamžite přestat - hrozí zadření, propálení nebo natavení pístu vlivem chudé směsi. Předpokladem pro úspěšné nastavení je alespoň minimální cit pro motor. Samozřejmostí je bezvadné zapalování a předstih nastavený v horní toleranci , aby omezení otáček nenastalo vlivem špatného prohoření směsi. Hlavně u starších karburátorů se stává, že sedlo jehly je nárazy jehly vytlučené, takže při doporučeném zavěšení jehly je směs zbytečně bohatá.
Naposledy editováno 22.03.2012 10:07:46
Po napuštění karburátoru zastav benzín. Odšroubuj víčko plovákové komory, přitlač na plovák tak, aby si sednul až na dno. Při správném seřízení by měl benzín lícovat s vrchní částí plováku . Pokud je hladina pod nebo nad tímto bodem je nutné podle potřeby přihnou plíšek ventilu uzavírající přívod benzínu. Pokud potřebuješ větší hladinu, plíšek přihneš nahoru, když chceš menší, tak plíšek přihneš dolů. Hladinu znovu překontroluješ jako na začátku.
Naposledy editováno 22.03.2012 10:08:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
Toto je blbost. Poměr vzduchu a benzínu musí být v určitém poměru. Jen taková tech. poz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
mira008 píše: novej> Obecně platí že čím větší trysky tím větší výkon a zároveň spotřeba.
Toto je blbost. Poměr vzduchu a benzínu musí být v určitém poměru. Jen taková tech. poz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
edit: samozřejmně u seřízenýho karburátoru
Naposledy editováno 22.03.2012 20:09:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru
mira008 píše: novej> Takže provrtám trysku 10 vrtákem, a sežere mi to zadní gumu? To už je ale extrém.
No tak snad ocaďpocaď ne? chovej se jak bílej. Na každej stroj máš nějaký rozmezí trysek. Pro tebe teda ještě jednou - když je rozmezí od 95 do 145 (co tam může být, CO VÝROBCE POVOLUJE, DOPORUČUJE ATP) tak při trysce 95 to PŘI SPRÁVNÉM SEŘÍZENÍ!!!!!!! bude žrát 5 litrů a při trysce 145 opět seřízené to bude žrát o litr víc a bude to mít o koníka větší výkon. Tohle by pochopil i můj pesTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |