globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru
21.3.2012 v 23:34
pro staré jawaře se tento dotaz může jevit velmi usměvně, ale nikde se mi nedaří najít co znamenají hodnoty uváděné u nastavení trysek u karburátoru. U šroubu pro volnoběžné otáčky to je jasné, ale nevyklepe se to po nějké době když to nebude uplně dotažené?

Seřízení karburátoru

21.3.2012 v 23:53 | Nahoru | #1
Tak to by nemělo jak šroubek na volnoběch tak na bohatost drží pružinka.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 08:12 | Nahoru | #2
Tady máš nastavení karburátoru, trysky se vždy jen vyšroubují, profouknou a zašroubují se. Tam nic nepovoluješ, nastavuješ volnoběh a přestavuješ jehlu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 08:37 | Nahoru | #3
Karburátor
Karburátor Jiko 2801(02)2926SBDd
Průměr difuséru 26mm
Hlavní tryska 92 (115)
Volnoběh tryska 55
Šroubek volnoběžky 1/2otačky
Poloha jehly 2 (3) zářez ze zhora


Jde mi o ty udaje 92 a 55 co znamenají.U šroubku volnoběžky pružinku nemam a ani v katalogu nahradnich dílu ji nevidím.

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 09:10 | Nahoru | #4
u karburátoru vidím položku 20 a to je pružina. CO znamenaj ty číslo, tak když máš trysku v ruce, tak tam máš napsané na boku kolikátku máš, zespodu budeš mít 92.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 09:27 | Nahoru | #5

Big_pig píše: Karburátor
Karburátor Jiko 2801(02)2926SBDd
Průměr difuséru 26mm
Hlavní tryska 92 (115)
Volnoběh tryska 55
Šroubek volnoběžky 1/2otačky
Poloha jehly 2 (3) zářez ze zhora


Jde mi o ty udaje 92 a 55 co znamenají.U šroubku volnoběžky pružinku nemam a ani v katalogu nahradnich dílu ji nevidím.

to je průměr díry v setinách, reguluje se tím průtok benzínu a vzduch. Nejsou dva stejný karburátory a to zvlášť platí u JAWY: Obecně platí že čím větší trysky tím větší výkon a zároveň spotřeba. Šroubky co jim kouká hlava a nejsou dotažený musí být zajištěný pružinou. základní nastavení je jen na hrubo (pojede to), každá motorka se musí doladit zvlášť. Zkusím popsat.

Naposledy editováno 22.03.2012 09:44:21

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 09:43 | Nahoru | #6
Nastavení karburátoru:

Regulačními prvky v prvním režimu jsou volnobězná tryska, šroubek bohatosti směsi a šroubek polohy šoupátka, v druhém režimu je to výška zavěšení regulační jehly, ve třetím režimu velikost hlavní trysky. Karburátor se v zásadě seřizuje buď " na spotřebu" nebo "na výkon". A teď praxe. Doporučuji karburátor důkladně pročistit, vyšroubovat všechny šroubky a trysky , kanálky a otvory protáhnut buď silon.vláknem nebo svazkem měděných zkroucených drátků (NIKDY NE DRÁTKEM Z OCELOVÝHO KARTÁČE ) a profouknout stlačeným vzduchem, rozebrat a vyčistit palivový kohout!!! Karburátor složit, jehlu zavěsit do 3 zářezu shora, šroubek přídavného vzduchu povolit o 1 otáčku. Zahřát motor na provozní teplotu a pak testovat akceleraci při různých otevřeních soupatka (do cca 1/2 otevření). Ja jezdím na 2 nebo na 3 do mírného stoupání a plyn je třeba přidávat velmi zvolna do cca 1/2. Přitom se sleduje, zda při některé poloze motor nezhasíná nebo nepřestává táhnout, pokud ano, zvedni jehlu ,pokud ne, jehlu spusť a pokus opakuj dokud nezjistíš pokles akcelerace.Tím máme nastaven druhý režim, pak povol šroubek bohatosti směsi při volnoběhu o 1/4 otáčky a zkoušíme rozjezdy s velmi pozvolným přidáváním plynu, pokud se motocykl rozjíždí plynule bez propadu akcelerace, povol šroubek o další 1/4 otáčky (současně regulujeme volnoběžné otáčky šroubkem dorazu šoupátka), v testování pokračujeme, dokud se neobjeví propad, ten se objeví v oblasti přechodu z režimu prvního do druhého a odstraníme ho buď zvednutím jehly(zvýší se akcelerace a spotřeba pri částečném zatížení) nebo vrácením šroubku o1/4 zpět (druhý režim zůstane ekonomický, mírne se zvýší spotřeba na volnoběh a pod malým plynem) (Povolováním šroubku se přidává vzduch - směs pro volnoběh se ochuzuje). K nastavení směsi při plném zatížení je potřeba mít při ruce hlavní trysky různých velikostí (je to číslo, které je na trysce vyraženo a udává průměr kalibrovaného otvoru v setinách mm)To už jsem psal v předchozím příspěvku, správná velikost bude ležet mezi 90 až 100, testuje se buď maximálka nebo to, zda motor v poslední 1/4 zdvihu šoupátka není "tupý" a nepřestává táhnout. Pokud motor na plný plyn přestává táhnout, případně vynechává, okamžite přestat - hrozí zadření, propálení nebo natavení pístu vlivem chudé směsi. Předpokladem pro úspěšné nastavení je alespoň minimální cit pro motor. Samozřejmostí je bezvadné zapalování a předstih nastavený v horní toleranci , aby omezení otáček nenastalo vlivem špatného prohoření směsi. Hlavně u starších karburátorů se stává, že sedlo jehly je nárazy jehly vytlučené, takže při doporučeném zavěšení jehly je směs zbytečně bohatá.

Naposledy editováno 22.03.2012 10:07:46

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 09:50 | Nahoru | #7
Teď mne napadlo, musíš mít ještě dobře nastavenou hladinu, ale to už se mi popisovat nechce

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 10:02 | Nahoru | #8
No tak dobře, nastavení hladiny paliva v karburátoru.

Po napuštění karburátoru zastav benzín. Odšroubuj víčko plovákové komory, přitlač na plovák tak, aby si sednul až na dno. Při správném seřízení by měl benzín lícovat s vrchní částí plováku . Pokud je hladina pod nebo nad tímto bodem je nutné podle potřeby přihnou plíšek ventilu uzavírající přívod benzínu. Pokud potřebuješ větší hladinu, plíšek přihneš nahoru, když chceš menší, tak plíšek přihneš dolů. Hladinu znovu překontroluješ jako na začátku.

Naposledy editováno 22.03.2012 10:08:22

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 10:16 | Nahoru | #9
Vše dobře, akorát to, že u tohohle typu karbecu zvírá plovák svou vlastní jehlou a ne plíškem (to je u fichtla). Je-li jehla plováku už moc orvaná, nepomůže ji kolikrát jemně zabousit a je nutno koupit novej plovák.

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 10:18 | Nahoru | #10
jojo máš pravdu, už mi to splívá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 16:57 | Nahoru | #11
novej> Obecně platí že čím větší trysky tím větší výkon a zároveň spotřeba.

Toto je blbost. Poměr vzduchu a benzínu musí být v určitém poměru. Jen taková tech. poz.

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 19:19 | Nahoru | #12
Mám 634 karbec 2926 hlavní tryska 92 , volnoběžná 55 , jehla na 2 zářezu zhora , bohatost směsi o 3/4 otáčky .... Motor šlape pěkně , nevynechává a maximálka 120km....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 19:45 | Nahoru | #13

mira008 píše: novej> Obecně platí že čím větší trysky tím větší výkon a zároveň spotřeba.

Toto je blbost. Poměr vzduchu a benzínu musí být v určitém poměru. Jen taková tech. poz.

?????????? co to má společnýho s tím co jsem napsal já?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 20:06 | Nahoru | #14
novej> si to po sobě přečti u tý první fotky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 20:09 | Nahoru | #15
mira008> Stojím si za tím, čím větší tryska tím větší výkon a spotřeba
edit: samozřejmně u seřízenýho karburátoru

Naposledy editováno 22.03.2012 20:09:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 20:19 | Nahoru | #16
novej> Takže provrtám trysku 10 vrtákem, a sežere mi to zadní gumu? To už je ale extrém.

(reakce na) Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 20:26 | Nahoru | #17

mira008 píše: novej> Takže provrtám trysku 10 vrtákem, a sežere mi to zadní gumu? To už je ale extrém.

No tak snad ocaďpocaď ne? chovej se jak bílej. Na každej stroj máš nějaký rozmezí trysek. Pro tebe teda ještě jednou - když je rozmezí od 95 do 145 (co tam může být, CO VÝROBCE POVOLUJE, DOPORUČUJE ATP) tak při trysce 95 to PŘI SPRÁVNÉM SEŘÍZENÍ!!!!!!! bude žrát 5 litrů a při trysce 145 opět seřízené to bude žrát o litr víc a bude to mít o koníka větší výkon. Tohle by pochopil i můj pes

Seřízení karburátoru

22.3.2012 v 22:34 | Nahoru | #18
Díky za spustu infomací. Dnes jsem dělal předstih a pro nezkušeného to byl pěký boj. Zítra vlítnu na karburátor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist