globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aditiva do nafty
13.2.2012 v 12:47
Zdravím, poslední dobou se dost hovoří o aditivech do nafty. Mám na mysli taková, která pomáhají, aby netuhl parafín v naftě tak, že nenastartujeme nebo nastartujeme, ale nedojedeme daleko. Četl jsem testy na aditivum SDA (Super Diesel Aditiv) a měl vyhrát test z pěti zkoušených aditiv. Jsou lidé, kteří tvrdí, že do zimní nafty (-20 až -26) se další aditiva nemají přidávat, že další přidání pak spíše neprospívá motoru. Jak to vlastně je?

2 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

13.2.2012 v 18:23 | Nahoru | #31

Tohle doporucuje primo vyrobce vozu , jedna se o Opel Astra 1.7 Td , s cerpadlem Bosch , je fakt , ze takovou koncentraci jsem nezkousel , ale 10 % bylo f pohode. Aditivum od VIF : SDA ,zda se zadny ucinek , Arkticka nafta od OMW ,do - 35 c ,za 39 kc/ litr taky ne Jinak s tim benzinem , ma motor takovej tvrdej chod , a je dost hlucnej

Naposledy editováno 13.02.2012 18:24:40

(reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 18:39 | Nahoru | #32

Krovak píše: No nevím,už vidím,jak z tý plechovky taháš prstíkem želatinu.Navíc samotnej výrobce (VIF) tvrdí,že aditivum i nafta by se měly smísit při teplotách nad 5°C.

To jsem se blbě vyjádřil
Myslel jsem to tak, že pokud je aditivum a nafta v kapalným stavu, tak na okolní teplotě nesejde - jde o to ty dvě věci smíchat a pak už je to buřt. Tím pádem aditivum je potřeba vzít z tepla, ale nafta ať si je klidně v nádrži. Pokud není ten vosk už vyloučenej, tak no problem. Průser by asi byl, kdyby byl už filtr ucpanej. Pokud ovšem danné aditivum opravdu funguje, jak jsem psal výše a není to jen placebo
jo a taky jsem napsal rozpouštění, ale tady jsem myslel to vykrystalování parafínu

Naposledy editováno 13.02.2012 18:43:31

(reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 18:47 | Nahoru | #33

deny1234 píše:
Tohle doporucuje primo vyrobce vozu , jedna se o Opel Astra 1.7 Td , s cerpadlem Bosch , je fakt , ze takovou koncentraci jsem nezkousel , ale 10 % bylo f pohode. Aditivum od VIF : SDA ,zda se zadny ucinek , Arkticka nafta od OMW ,do - 35 c ,za 39 kc/ litr taky ne Jinak s tim benzinem , ma motor takovej tvrdej chod , a je dost hlucnej

Protože ta směs ve válci hůř chytá - benál snižuje cetanový číslo.

Aditiva do nafty

13.2.2012 v 19:01 | Nahoru | #34
nevím jak je učiný který aditivum já dávám VIF už spoustu let a zatím mi nafta nikdy nezamrzla, VIF dávám z osobní zušenosti když jsem jel před 10 ti roky z ostravy mráz -20 a začala mi nafta asi po 50 ti km přimrzat auto ztrácelo výkon s skoro se zastavilo tak tak jsem doskákal na pumpu, koupil VIF super diesel aditiv nalil do nádrže a nechal chvilku na volnoběh a pak už bez problémů dojel a nic nezamrzlo. Před několika lety dělal autodiesel test těch přísad do nafty a VIF vyhrál. Teď jsme v práci fasovali nějaký CYKLO 24 trochu jsem ho předávkoval a nevím mám pocit že má auto nižší výkon možná je to jen pocit nevím,??

Naposledy editováno 13.02.2012 19:01:54

Aditiva do nafty

13.2.2012 v 19:02 | Nahoru | #35
Mondeo 2.2 TDCi - jedině Agip DieselTech + VIF
na jinou naftu škube i v létě
vlastní zkušenost metodou pokus-omyl

Edit: VIF nedávám primárně proti zamrzání, ale aby se nezasíraly vstřiky

Naposledy editováno 13.02.2012 19:05:28

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 19:14 | Nahoru | #36
deny1234> jj, to potvrzuje to co si pamatuju. 30% benzinu by nemelo skodit.

(reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 20:58 | Nahoru | #37
Já fasuju kvalitní zahraniční aditiva a je to super,včera jsem zamrzl jako ostatní!!!

1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

13.2.2012 v 21:10 | Nahoru | #38
Já Renault Trafic 06.Beru na Shellce a letos nebyl jedinej problém.Ani při těch -20 to nedělalo nic špatnýho.Start na brnk.Ale kvůli ceně(o dvě Kč levnější) jsem začal brát u mnou osvědčený menší pumpy.Mají dobrou naftu aditivovanou do -28(maji napsáno) jak to je na 100%nevim.A i tam jsem před natankováním koupil jakýsi aditiva od Sheronu za 115Kč a pro jistotu je přidal.Všechno bylo opět v pohodě i při -20.Akorát starty jsou o něco málo lepší a motor chytá fakt nádherně.Spotřeba stejná,reakce motoru taky.S benzínem do nových motorů prý radeji neexperimentovat kvůli vyhoření filtru pevných částic,ale v tom se nevyznám jen jsem slyšel v rádiu odborníka co to říkal.Myslím,že přidáním aditiv se vůbec nic nezkazí.

(reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 21:18 | Nahoru | #39

Fanoš Rušicka píše: .Myslím,že přidáním aditiv se vůbec nic nezkazí.



Já ale potřebuji litr aditiv na jedno tankování (každej týden 1000L ) a to se prodraží!!

Aditiva do nafty

13.2.2012 v 21:20 | Nahoru | #40
No tak to jo .Já to mám na tři nádrže to balení .

Aditiva do nafty

13.2.2012 v 21:47 | Nahoru | #41
stručně a jasně,kokoti nahoře nás berou u držky za naftu která je za tu cestu než dorazí k nám,tolikrát pajcnutá že jezdíme ve finále všichni na hovna a ať už tam naleju VIF kterej mám teď v autě v plechovce jak puding od Doktora Oetkera,nebo petrolej či jiný ptákoviny,tak je to věc náhody a štěstí.Tankuju jenom u jedný benziny mám posraný 1,9 PDi a při představě že mu nandám benzin do nafty a udřu vstřiky,který stojej jeden desítku je mi na blití.Všichni jsme si koupily naftový auta aby jsme uštřily za benzín a palivo celkově a ejhle,najednou to máme dražší než benzin.A při tý údržbe co naftovej motor potřebuje se to vážně vyplatilo koupit nafťáka.Já vždycky řikal nafta patří do kamen a pak si kokot koupim naftový auto.Zlatá 205ka,kde jí je konec

1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

13.2.2012 v 22:02 | Nahoru | #42
hezky jsem to napsal,já tankuju hovno top Q a jinej arktický hovno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 22:08 | Nahoru | #43
Bimbo ze Žižkova> jakou desitku za vstrik co to meles?To nestoji ani zavodni tryska

(reakce na) Aditiva do nafty

13.2.2012 v 22:29 | Nahoru | #44
Jindrs> Hm, tak třeba do šestsetsedmi stojí desítku.

Aditiva do nafty

13.2.2012 v 22:30 | Nahoru | #45
no mám Peugeot 106 1.4 D do kterého liju naftu z ČSAD žádné arktické hovna atd, dávám do toho VIFko tuším 3 vršky na nádrž a když 106 stála 3 dny v -26 až -30 tak jsem na 3. nažhavení nastartoval a odjel naprosto v pohodě... jinak k té debatě o vstřikovačích, nevím jak PD od VW ale na Peugeot 406 2.0 HDi r.v. 2000 stojí jeden vstřikovač 10 klacků takže těch 11 za PD podle mě není nesmysl...

Aditiva do nafty

13.2.2012 v 22:45 | Nahoru | #46
ja ty auta servisuju takze se v tech cenach pohybuju a pokud nekdo dava nazrat autorizakum tak at si da vstrik klidne dvacet,ale je to tupec.Jinak do svyho PD sem ted kupoval novy
POWERPLUS 1043 trysky a vesel sem se do 11tis za vsechny

1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

13.2.2012 v 22:58 | Nahoru | #47
o Jindrs:jenže My se bavíme o reálných cenách pro nás,ne o cenách kterou maji servisy,tj nákupní,resp.výrobní cenu + vykouření kde koho abych tu slevu dostal

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 00:28 | Nahoru | #48
Mam Patrola 2.8TD Na 100 litru nafty 10 litru benzinu nebo 5 litru petroleje a svete div se v minus 25 s nekvalitni naftou to nezmrzlo . . . Octavie 2.0 TDI rv 2008 se stejnou smesi jezdi od zacatku,nic se nedeje,vsecho funguje a hlavne nic nemrzne.

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 07:42 | Nahoru | #49
Obyčejná nafta plus aditiva a nikdy jsem neměl problém.

Přidávat benzin do nafty u motoru s CR nebo PD je slušná vepřárna....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 07:49 | Nahoru | #50

Dawe02 píše: deny1234> jj, to potvrzuje to co si pamatuju. 30% benzinu by nemelo skodit.



jak jsem psal vyse, zalezi na systemu, ktery je v motoru pouzivan. napr. s prichodem III generace Mondea (prvni motory TDCi 2000 - 2003) byl u nas obrovsky problem s malou mazivosti nafty, diky cemuz se pridirala cerpadla a nasledne "proudila" nova Mondea do znackovych servisu jak na bezicim pasu. nekterym motorum to nedela naprosto zadny problem, pro jine to muze byt fatalni. at si o tom udela kazdy obrazek sam.

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 08:06 | Nahoru | #51
4 roky jsem mel VW Bora 1,9tdi PD. Aditiva jsem lil celej rok, a nikdy zadnej problem.
Ted mam T4, aditiva leju taky do kazdyho tankovani, a vse bez problemu. U T4, po koupi ukrutne smrdela z vejfuku a kdyz jeste k tomu sepnul predehrev motoru tak to teprve bylo . Smrad takovej ze maly deti padali do bezvedomi . Ted po pouzivani aditiv cca 7 mesicu auto nesmrdi a ze bezi predehrev ani skoro nevim. Takze podle me ty aditiva nejak funguji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 08:11 | Nahoru | #52
Bimbo ze Žižkova> za ty powerplus to je cena bez slevy

1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

14.2.2012 v 08:56 | Nahoru | #53
Ty stesky po odrovnání "novejch" motorů jsou zase jenom hypotetický "bububu", aby to jako nebylo tak "jednoduchý". Myslím, že Míra-KT to napsal opravdu tak jak to je.
Ty aditiva, jestli maj fungovat, buď budou mít podíl nějakejch benzínu podobnejch složek(+ možná nějaou tu mazací) anebo je to čistě placebo.
Všichni co tu straší odpálením vstřiků a "zničením" motoru ať si uvědomí, že se bavíme o koncentraci nafta vs. benzín 50/2 - 70/4 ... což naftu neovlivní zdaleka tak, jako pokusy o úspory našich milých distributorů. Veškerý podobný argumenty padaj potom dodatkem, že se dá nafta přimáznout kvalitním 2T olejem kterej nekarbonizuje. A pokud se poctivě mění palivovej filtr a nenatankuje opravdu něco "výhodnýho", tak v našich zeměpisných šířkách není problém.

(reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 09:34 | Nahoru | #54
t_freedom> moje rec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 09:40 | Nahoru | #55

Eso_Rimmer píše: jak jsem psal vyse, zalezi na systemu, ktery je v motoru pouzivan. napr. s prichodem III generace Mondea (prvni motory TDCi 2000 - 2003) byl u nas obrovsky problem s malou mazivosti nafty, diky cemuz se pridirala cerpadla a nasledne "proudila" nova Mondea do znackovych servisu jak na bezicim pasu. nekterym motorum to nedela naprosto zadny problem, pro jine to muze byt fatalni. at si o tom udela kazdy obrazek sam.



Ovsem. Ale to je pokud se nepletu primarne vec chyby designu ktera se driv nebo pozdeji projevi i s kvalitnim palivem. Pokud mas v aute treba Bosch CP1H tak se taky nevyplati ho drazdit vubec nicim. Nicmene to neni s tou naftou zase takova traga jak se traduje...ono drtiva vetsina lidi soudi podle pocitu a ne na zaklade cisel z realnych testu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 09:53 | Nahoru | #56

Jindrs píše: Bimbo ze Žižkova> za ty powerplus to je cena bez slevy


tak mi to nedalo a našel jsem si někoho kdo ty powerplus prodává.Pokorně poklekám a přiznávám že jsou o 1/4 levnější než origo.Teď záleží na kvalitě,kterou píšou že je "lepší"než origo.I přesto ani desítku za sadu se mi nechce dávat,jenom kvuli tomu že se tu prodávaj místo nafty fekálie.Já si za cenu,za kterou se prodává nafta,představuju palivo který naleju do nádrže a nemusim řešit,aditiva,petrolej,jestli jsem vyměnil filtr nebo ne,jestli bude -15 nebo -30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 09:55 | Nahoru | #57

Bimbo ze Žižkova píše: tak mi to nedalo a našel jsem si někoho kdo ty powerplus prodává.Pokorně poklekám a přiznávám že jsou o 1/4 levnější než origo.Teď záleží na kvalitě,kterou píšou že je "lepší"než origo.I přesto ani desítku za sadu se mi nechce dávat,jenom kvuli tomu že se tu prodávaj místo nafty fekálie.Já si za cenu,za kterou se prodává nafta,představuju palivo který naleju do nádrže a nemusim řešit,aditiva,petrolej,jestli jsem vyměnil filtr nebo ne,jestli bude -15 nebo -30



taky sem to nechtel resit, tak sem si koupil benzinak

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 10:16 | Nahoru | #58
Něco pro info,co mi došlo od známého. Sám jezdím na benzín, ale tohle se třeba může někomu hodit.
Ahoj,
začal jsem kupovat dražší naftu u OMV
Vznesl jsem dotaz na tu jejich "arktickou" a jestli do ní ještě přidávat
adetiva.
Toto je odpověď OMV.
Možná, nekoho bude zajímat,
Bob
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane ....,
děkujeme za Váš e-mail a zasíláme požadované informace.

Mrazová odolnost paliva MaxxMotion Diesel závisí na několika faktorech.
Prvním je filtrovatelnost, kterou má tato nafta až do – 42°C. Dalším vlivem
je vylučování parafínu, k němuž dochází od – 25°C. Teplota, kdy nafta
opravdu zamrzne, pak záleží také na konstrukci Vašeho vozu, případném obsahu
nečistot nebo vody. U drtivé většiny vozů je normální provoz možný i při
teplotách od -25°C do – 30 °C, u některých i do -35 °C i níže.

Dle vyjádření odborníků je v tomto případě vliv aditiv minimální – lze
dosáhnout rozdílu max. 1 °C.
Věříme, že pro Vás budou tyto užitečné.
S přáním příjemného dne
OMV SMILE & DRIVE Bonus Club

Tel. +420 (810) 668-668

Mailto:smile-and-drive.cz@omv.com

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 10:19 | Nahoru | #59

assassin píše: taky sem to nechtel resit, tak sem si koupil benzinak



já to udělal obráceně a teď pláču
je fakt že v létě na dovču se mi jede v kombajnu o dost líp než ve 205ce při 191cm se do ní fakt blbě skládá a ještě hůř chrápe.To jsem měl hlavu vždycky v kufru a sundanej volant ,ale kára to byla jinak supr,lehoučká a silnej motor,T16 ze 405 dodneška mě sere že jsem to prodal a srát mě to bude asi zbytek života

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 10:23 | Nahoru | #60

Bimbo ze Žižkova píše: já to udělal obráceně a teď pláču
je fakt že v létě na dovču se mi jede v kombajnu o dost líp než ve 205ce při 191cm se do ní fakt blbě skládá a ještě hůř chrápe.To jsem měl hlavu vždycky v kufru a sundanej volant ,ale kára to byla jinak supr,lehoučká a silnej motor,T16 ze 405 dodneška mě sere že jsem to prodal a srát mě to bude asi zbytek života



uff jakoze si tam mel motor z MI16? T16 byla jen nejaka homologacni serie pro rally ne? to se dneska plati v milionech.... (motor uprostred a 4x4)
zaklad bylo GTIcko? jestli to bylo GTI s oturbenym motorem, tak fakt skoda to davat pryc.. nechat si to jako druhou karu:)

ja mel 205 s 1,8d a asi blbej kus, ale vzpominam na nej nejhur ze vsech aut co jsem mel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist