Uzavřeno 02.02.2012 v 17:40 uživatelem B.e.n.d.e.r.
Otevřeno 20.03.2012 v 18:26 uživatelem B.e.n.d.e.r.
Uzavřeno 17.08.2012 v 09:53 uživatelem B.e.n.d.e.r.
1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
hodně zdaru
Naposledy editováno 17.12.2011 23:30:17
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvařování vahadel
Co má co společného rozvodový řeťez který tahá olej navrch do hlavy motoru s opotřebovanými stičnými místy vahadel a vaček vačkového hřídele?
Jo a vahadla bych se vůbec nepokoušel vařit, materiál vahadel by akorát zkřehl a pak je můžeš za stálého míchání hodit víme kam.
B.e.n.d.e.r.:
Spíš bych zkusil na netu vygooglit, jestli se nedají sehnat vahadla v lepším mech. stavu a ty potom namontovat do motoru a hlavně dodržovat servisní výměny oleje.
To co je vidět u dosedacích ploch vahadel, tak jsou mechanicky poškozeny následkem:
1)
buď na ne zcela fungující systém mazání motoru
2)
nebo někdo nedodržel pravidelnou servisní vyměnu oleje v motoru
3)
v motoru bylo množství oleje pod limitní minimum a mechanismus motoru také trpí
pokud si to člověk umí udělat sám a je ochoten hlídat ventilovou vůli a používat kvalitní mazivo jinak je to nouzová oprava a ani za použití nejnovějších technologii není 100% bohužel je to učinné jako maskování poškozeného rozvodu protože ten na chvilku úměrnou kvalitě opravy ztichne
SOUSEDRH9 píše: ....
To co je vidět u dosedacích ploch vahadel, tak jsou mechanicky poškozeny následkem:
1)
buď na ne zcela fungující systém mazání motoru
2)
nebo někdo nedodržel pravidelnou servisní vyměnu oleje v motoru
3)
v motoru bylo množství oleje pod limitní minimum a mechanismus motoru také trpí
Ano, je to bod 1) - ne zcela fungující systém mazání motoru
A to už z výroby. Prostě konstrukční vada, nebo spíše rozpočtové ošizení - hlava tohoto motoru žádné mazání nemá, olej se tam zespoda dostává jen po rozvoďáku a od něj těžko stéká na potřebná místa.
Většina motorů má do hlavy přiveden tlakový olej.
SOUSEDRH9 píše: Mirek 12 píše: klasa W12 vačka.. holt když tahá olej nahoru rozvodák takhle to dopadá
Co má co společného rozvodový řeťez který tahá olej navrch do hlavy motoru s opotřebovanými stičnými místy vahadel a vaček vačkového hřídele?
Jo a vahadla bych se vůbec nepokoušel vařit, materiál vahadel by akorát zkřehl a pak je můžeš za stálého míchání hodit víme kam.
B.e.n.d.e.r.:
Spíš bych zkusil na netu vygooglit, jestli se nedají sehnat vahadla v lepším mech. stavu a ty potom namontovat do motoru a hlavně dodržovat servisní výměny oleje.
To co je vidět u dosedacích ploch vahadel, tak jsou mechanicky poškozeny následkem:
1)
buď na ne zcela fungující systém mazání motoru
2)
nebo někdo nedodržel pravidelnou servisní vyměnu oleje v motoru
3)
v motoru bylo množství oleje pod limitní minimum a mechanismus motoru také trpí
-ty plochy jsou poškozený právě proto , že ten rozvoďák prostě nestačí dodávat dostatek oleje na patřičný místa v hlavě - vačky a vahadla - a to je co mají vahadla,vačky a rozvoďák společné
-vyhadla se samo "vyvařit" dají ,ale není to o tom ,že vemeš COčko ,něco tam nasmrkáš a pilníkem doladíš. Zjednodušeně je technologický postup asi takhle - popustit ,doplnit,povrchově doladit a zakalit. Doma to neuděláš a když to dělá někdo kdo to zná je to téměř jako originál a vydrží to při dodržování servisních intervalů (což by měla být samozřejmost pro každého) srovnatelný km nálet.
1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
surka píše: Před pár lety jsem si to nechal vyvařit na Banďourovi,a jak tady někdo psal poměr výkon cena stál za Dělala to motobrusírna Brno,mám na ně asi i tel. Vydrželo to asi sezónu a stálo to víc než polovinu nových věcí-takže je to na tobě. Já už bych to nedělal
tak to si měl pech hned 2x , protože normální cena by neměla být rozhodně víc než půlka ceny nového dílu a pokud to udělají tak jak se má , není důvod proč by to nemělo vydržet.Jestli tedy nejezdíš na sucho a nekašleš na výměny. Vím o motoru (jednobuch vzducháč enduro) co s touhle "opravou" v rukách normálního jezdce nalítal skoro 40kkm za 3 roky a bez ztráty květinky . Takže abych se vyhnul paušalizování - ne každá firma je asi schopna provést tuhle opravu v požadované kvalitě za přijatelné peníze. To ale neznamená , že tahle oprava není proveditelná. Osobně bych při výběru firmy ,která nitridaci a podobné atrakce provozuje , upřednostnil reference jejich zákazníků před něčím jiným. Ta tvoje firma evidentně není favorit ani cenově ani kvalitou......
1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
Stehlajslada píše: Ahoj já to kdysi taky zkusil vyvařit,ale nedoporučuji,prostě to ten navařený materiál neudrží a za chvíli je to naopak ještě horší než to bylo.Raději koukni po jiném motoru.Setkal sem se s tím tak vím o čem píšu čau stehlajs.
ty znáš celý postup navařování a zušlechtení,.. měl jsi stejné složení prídavného železa?? .. ja myslím, že ten kdo to dělá je schopen to udělat kvalitně !1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
Stehlajslada píše: Celý proces navařování je docela složitá věc táta se,se železem zabýval celý život(Dělal v kalírně)Tato práce se zabývá zušlechťováním železa.Použily jsme speciální elektrody které používá i WV,ale motocykloví motor je náročnější na otáčky a rychlou změnu výkonu a proto to nevydrží!!!A nikdy nemůžeš docílit stejného složení materiálu jako je původní kus vačky či vahadla.Ohřevem navařováním se totiž jeho vlastnosti mění a ztrácí na kvalitě materiálu.A další zušlechťování materiálu nedoporučuji,protože se při tom lehce pokroutí materiál a tudíš se znehodnocuje,protože další přebrušování není možné!!!Za mě tedy NE!!!
ani se nedivím ,že se to neudrželo . A neudrželo se to proto , že jste na to použili ELEKTRODY byť "kosmické" od fauvé .... A popouštění před svářením a následné opětovné zakalení je NUTNOST. Popouští se proto abys vůbec mohl vařit a zakaluje se pro sjednocení požadované tvrdosti obrobku po sváření .Ale to bys od táty měl vědět.
2 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvařování vahadel
Vyměňovat umí každej - opravovat byla výsada zlatejch českejch ručiček!
1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvařování vahadel
po těchto událostech pokud se to zarazí včas a cementace není uplně smetená stačí tomu ručním brouskem dát znovu tvar a kvalitní motul 300v to podrží
2 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel
Stejný problém, kámoš koupil DR650 a předchozí majitel na to asi pěkně sral, když sem z motoru vypustil sotva půl litru oleje místo nějakých dvou! Na vahadlech i vačce chybělo snad půl cm materiálu, prostě hotovo na vyhození, ale když sem kámošovi řekl novou cenu, tak řekl že na to jebe, ať to zkusíme opravit. Tak sem to nechal udělat tady a nevydrželo to ani měsíc, navařovaný materiál z vaček a vahadel se totálně oloupal a bylo to snad ještě horší než předtím Nevím jestli s touto firmou máte někdo nějaké zkušenosti, ale za mě teda nic moc Cena byla sice v pohodě, všechno se to vlezlo myslím do 1500Kč, ale kvalita provedení práce už moc v pohodě nebyla. A když se tak zamyslím, tak vlastně všechno co sem kdy nechal dělat u této firmy tak moc nevydrželo, stejně jako klika na mojí motorce, kterou opravovali a po 1500km se znova zadřela
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zle startuje a zlobí volnoběh Cagiva W12 | Mi3ka | 7 | 16.10.2018 v 10:45 Mi3ka |
Laděný výfuk Cagiva W12 350 Cagiva W12 | Kacess | 0 | 14.5.2013 v 14:08 Kacess |
Osvětlení tachometru -> jak na to? Cagiva W12 | B.e.n.d.e.r. | 6 | 3.10.2011 v 16:37 Márty- |
Problém s Cagivou w12 Cagiva W12 | kodl2000 | 9 | 12.9.2011 v 19:51 kodl2000 |
Cagiva W12 - názory, zkušenosti Cagiva W12 | B.e.n.d.e.r. | 22 | 27.2.2010 v 11:39 wong007 |