Téma: Vyvařování vahadel
17.12.2011 v 21:25
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo máte zkušenosti s vyvařováním vahadel na moto, zajímá mě jestli to má smysl a jestli to vydrží aspoň několik tisíc kilometrů. Dík za odpovědi.

Uzavřeno 02.02.2012 v 17:40 uživatelem B.e.n.d.e.r.

Otevřeno 20.03.2012 v 18:26 uživatelem B.e.n.d.e.r.

Uzavřeno 17.08.2012 v 09:53 uživatelem B.e.n.d.e.r.
Předchozí
1 2
Následující

Vyvařování vahadel

17.12.2011 v 21:47 | Nahoru | #1
Nekolik tisic jo, ale pomer cena vykon je podle me v neprospech vareni. Prohledej forum, resilo se to tu tak pred mesicem.

Vyvařování vahadel

17.12.2011 v 22:07 | Nahoru | #2
Mluvíme o ventilových vahadlech? Pokud jo, tak to naprosto žádný smysl nemá. Je to vražda motoru. A jsem si jistej, že s sebou vezme i vačku. V tomto místě se kovářské improviace nevyplácí.

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

17.12.2011 v 22:45 | Nahoru | #3
klasa W12 vačka.. holt když tahá olej nahoru rozvodák takhle to dopadá

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

17.12.2011 v 22:49 | Nahoru | #4
už jsem tam viděl aji nějaké kouzelníky cpát jiné šrouby na štelování místo toho origo šroubu s tou vyvažovací botkou.. já bych to nechal u někoho kdo se tím zabejvá navařit a znovu tepelně opracovat.. protože nové budou ranec jako prase a jeté je to skoro k nesehnání

hodně zdaru

Naposledy editováno 17.12.2011 23:30:17

Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 09:27 | Nahoru | #5
Tady si to kámoš nechal dělat na DR,a zatím jezdí.Pokud to nebude "Ňouma s triodynou" tak v tom nevidím problém.
Ta DR má stejný koncept a stálo to myslím dvojku,což je určitě daleko za cenou nových dílů.

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 09:58 | Nahoru | #6
Mirek 12 píše: klasa W12 vačka.. holt když tahá olej nahoru rozvodák takhle to dopadá

Co má co společného rozvodový řeťez který tahá olej navrch do hlavy motoru s opotřebovanými stičnými místy vahadel a vaček vačkového hřídele?

Jo a vahadla bych se vůbec nepokoušel vařit, materiál vahadel by akorát zkřehl a pak je můžeš za stálého míchání hodit víme kam.

B.e.n.d.e.r.:

Spíš bych zkusil na netu vygooglit, jestli se nedají sehnat vahadla v lepším mech. stavu a ty potom namontovat do motoru a hlavně dodržovat servisní výměny oleje.

To co je vidět u dosedacích ploch vahadel, tak jsou mechanicky poškozeny následkem:
1)
buď na ne zcela fungující systém mazání motoru
2)
nebo někdo nedodržel pravidelnou servisní vyměnu oleje v motoru
3)
v motoru bylo množství oleje pod limitní minimum a mechanismus motoru také trpí

Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 09:58 | Nahoru | #7
je to o definované tvrdosti povrchů jak vačky tak vahadel dokonalosti opracování má to smysl
pokud si to člověk umí udělat sám a je ochoten hlídat ventilovou vůli a používat kvalitní mazivo jinak je to nouzová oprava a ani za použití nejnovějších technologii není 100% bohužel je to učinné jako maskování poškozeného rozvodu protože ten na chvilku úměrnou kvalitě opravy ztichne

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 10:02 | Nahoru | #8
SOUSEDRH9> je to hlavně o správné ventilové vůli

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 10:05 | Nahoru | #9
SOUSEDRH9> Na otázku na Mirka sis sám odpověděl v bodě 1...
Jsou technologie nanášení tvrdokovu,případně plazmování.Dá se to udělat dostatečně kvalitně,ale samozřejmě je to oprava,vlastnosti nového originálu to mít nebude.

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 10:25 | Nahoru | #10

SOUSEDRH9 píše: ....
To co je vidět u dosedacích ploch vahadel, tak jsou mechanicky poškozeny následkem:
1)
buď na ne zcela fungující systém mazání motoru
2)
nebo někdo nedodržel pravidelnou servisní vyměnu oleje v motoru
3)
v motoru bylo množství oleje pod limitní minimum a mechanismus motoru také trpí



Ano, je to bod 1) - ne zcela fungující systém mazání motoru

A to už z výroby. Prostě konstrukční vada, nebo spíše rozpočtové ošizení - hlava tohoto motoru žádné mazání nemá, olej se tam zespoda dostává jen po rozvoďáku a od něj těžko stéká na potřebná místa.
Většina motorů má do hlavy přiveden tlakový olej.

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 12:50 | Nahoru | #11

SOUSEDRH9 píše: Mirek 12 píše: klasa W12 vačka.. holt když tahá olej nahoru rozvodák takhle to dopadá

Co má co společného rozvodový řeťez který tahá olej navrch do hlavy motoru s opotřebovanými stičnými místy vahadel a vaček vačkového hřídele?

Jo a vahadla bych se vůbec nepokoušel vařit, materiál vahadel by akorát zkřehl a pak je můžeš za stálého míchání hodit víme kam.

B.e.n.d.e.r.:

Spíš bych zkusil na netu vygooglit, jestli se nedají sehnat vahadla v lepším mech. stavu a ty potom namontovat do motoru a hlavně dodržovat servisní výměny oleje.

To co je vidět u dosedacích ploch vahadel, tak jsou mechanicky poškozeny následkem:
1)
buď na ne zcela fungující systém mazání motoru
2)
nebo někdo nedodržel pravidelnou servisní vyměnu oleje v motoru
3)
v motoru bylo množství oleje pod limitní minimum a mechanismus motoru také trpí



-ty plochy jsou poškozený právě proto , že ten rozvoďák prostě nestačí dodávat dostatek oleje na patřičný místa v hlavě - vačky a vahadla - a to je co mají vahadla,vačky a rozvoďák společné

-vyhadla se samo "vyvařit" dají ,ale není to o tom ,že vemeš COčko ,něco tam nasmrkáš a pilníkem doladíš. Zjednodušeně je technologický postup asi takhle - popustit ,doplnit,povrchově doladit a zakalit. Doma to neuděláš a když to dělá někdo kdo to zná je to téměř jako originál a vydrží to při dodržování servisních intervalů (což by měla být samozřejmost pro každého) srovnatelný km nálet.

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 14:04 | Nahoru | #12
SOUSEDRH9> koukám že ti to bylo vysvětleno.. ono právé proto je ta vačka uložnená v kuličkových ložiscích protože tam není pořádné množství oleje já osobně bych tam vyšpekuloval nejakou odstřikovou stenu a priváděl do toho žlábku pro olej toho oleje více a do motoru dal nepatně více oleje . a zavařená vačka a vahadla by něco vydržela

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 16:31 | Nahoru | #13
Tak je jasné že tohle dělat doma je pěkná pí****** pochybuju že má někdo kalící pec a další. Určitě bych to dal přes servis a určitě bych se také zeptal kde to budou posílat a zjistil bych si o te firme co to bude delat neco Já jsem to zkoušel sehnat už hodně dlouho a nepochodil jsem. Dokonce jsem posílal do itálie do skladu jestli to nejde sehnat napsali že to nemají a nevyrábí. Nevím no budu se informovat dál, a žádny úpravy v motoru nehodlám dělat podlě mě prostě nějakej majitel přede mnou dlabal na údržbu a tohle je následek

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 17:03 | Nahoru | #14
Před pár lety jsem si to nechal vyvařit na Banďourovi,a jak tady někdo psal poměr výkon cena stál za Dělala to motobrusírna Brno,mám na ně asi i tel. Vydrželo to asi sezónu a stálo to víc než polovinu nových věcí-takže je to na tobě. Já už bych to nedělal

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 18:57 | Nahoru | #15

surka píše: Před pár lety jsem si to nechal vyvařit na Banďourovi,a jak tady někdo psal poměr výkon cena stál za Dělala to motobrusírna Brno,mám na ně asi i tel. Vydrželo to asi sezónu a stálo to víc než polovinu nových věcí-takže je to na tobě. Já už bych to nedělal


tak to si měl pech hned 2x , protože normální cena by neměla být rozhodně víc než půlka ceny nového dílu a pokud to udělají tak jak se má , není důvod proč by to nemělo vydržet.Jestli tedy nejezdíš na sucho a nekašleš na výměny. Vím o motoru (jednobuch vzducháč enduro) co s touhle "opravou" v rukách normálního jezdce nalítal skoro 40kkm za 3 roky a bez ztráty květinky . Takže abych se vyhnul paušalizování - ne každá firma je asi schopna provést tuhle opravu v požadované kvalitě za přijatelné peníze. To ale neznamená , že tahle oprava není proveditelná. Osobně bych při výběru firmy ,která nitridaci a podobné atrakce provozuje , upřednostnil reference jejich zákazníků před něčím jiným. Ta tvoje firma evidentně není favorit ani cenově ani kvalitou......

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 20:15 | Nahoru | #16
Ahoj já to kdysi taky zkusil vyvařit,ale nedoporučuji,prostě to ten navařený materiál neudrží a za chvíli je to naopak ještě horší než to bylo.Raději koukni po jiném motoru.Setkal sem se s tím tak vím o čem píšu čau stehlajs.

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 20:17 | Nahoru | #17

Stehlajslada píše: Ahoj já to kdysi taky zkusil vyvařit,ale nedoporučuji,prostě to ten navařený materiál neudrží a za chvíli je to naopak ještě horší než to bylo.Raději koukni po jiném motoru.Setkal sem se s tím tak vím o čem píšu čau stehlajs.

ty znáš celý postup navařování a zušlechtení,.. měl jsi stejné složení prídavného železa?? .. ja myslím, že ten kdo to dělá je schopen to udělat kvalitně !

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 21:02 | Nahoru | #18
Celý proces navařování je docela složitá věc táta se,se železem zabýval celý život(Dělal v kalírně)Tato práce se zabývá zušlechťováním železa.Použily jsme speciální elektrody které používá i WV,ale motocykloví motor je náročnější na otáčky a rychlou změnu výkonu a proto to nevydrží!!!A nikdy nemůžeš docílit stejného složení materiálu jako je původní kus vačky či vahadla.Ohřevem navařováním se totiž jeho vlastnosti mění a ztrácí na kvalitě materiálu.A další zušlechťování materiálu nedoporučuji,protože se při tom lehce pokroutí materiál a tudíš se znehodnocuje,protože další přebrušování není možné!!!Za mě tedy NE!!!

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 21:44 | Nahoru | #19
B.e.n.d.e.r.> Vahadla opravuje Gelnar v Krnově,myslim že to bylo 500 kč/kus.

(reakce na) Vyvařování vahadel

18.12.2011 v 21:52 | Nahoru | #20

Stehlajslada píše: Celý proces navařování je docela složitá věc táta se,se železem zabýval celý život(Dělal v kalírně)Tato práce se zabývá zušlechťováním železa.Použily jsme speciální elektrody které používá i WV,ale motocykloví motor je náročnější na otáčky a rychlou změnu výkonu a proto to nevydrží!!!A nikdy nemůžeš docílit stejného složení materiálu jako je původní kus vačky či vahadla.Ohřevem navařováním se totiž jeho vlastnosti mění a ztrácí na kvalitě materiálu.A další zušlechťování materiálu nedoporučuji,protože se při tom lehce pokroutí materiál a tudíš se znehodnocuje,protože další přebrušování není možné!!!Za mě tedy NE!!!


ani se nedivím ,že se to neudrželo . A neudrželo se to proto , že jste na to použili ELEKTRODY byť "kosmické" od fauvé .... A popouštění před svářením a následné opětovné zakalení je NUTNOST. Popouští se proto abys vůbec mohl vařit a zakaluje se pro sjednocení požadované tvrdosti obrobku po sváření .Ale to bys od táty měl vědět.

2 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

19.12.2011 v 11:07 | Nahoru | #21
Vahadla vyvařit a po opracování opatřit tvrdochromem,mám to tak a drží to.Stálo mě to litr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvařování vahadel

19.12.2011 v 12:18 | Nahoru | #22
Je to už nějakej pátek co jsem ze školy, ale dobře opravený by měl vydržet víc jak rozpočtovej originál z hromadné výroby.
Vyměňovat umí každej - opravovat byla výsada zlatejch českejch ručiček!

(reakce na) Vyvařování vahadel

19.12.2011 v 12:21 | Nahoru | #23

Lub@ píše:
opravovat byla výsada zlatejch českejch ručiček!



offtopic: Největším problémem italských motorek jsou zlaté české ručičky

Vyvařování vahadel

19.12.2011 v 13:02 | Nahoru | #24
Tady je to spíš o faktu,že teoreticky to jde,a že výsledek je kolikrát lepší než rozpočtovka z prvovýroby,jak píší ostatní.ALE,pokud to někdo mastí doma,nebo to firma "odrbe",vznikají samozřejmě negativní reakce a nedůvěra.Mě osobně dost baví,jak mají někteří z nás úplně posvátnou bázeň ze seriové výroby.Mají pocit,že při výrobě motorky se používají stejné technologie, materiál a strojní vybavení jako při výrobě raketoplánu,tudíž je případná oprava nemožná

(reakce na) Vyvařování vahadel

19.12.2011 v 17:13 | Nahoru | #25

Pepa GSX-R píše: Vahadla vyvařit a po opracování opatřit tvrdochromem,mám to tak a drží to.Stálo mě to litr.



a kde sis to nechal dělat?

1 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

19.12.2011 v 18:16 | Nahoru | #26
vahadla rozvodu a vačky věčná bolest bucharů všeho druhu příčinou je nedodržení servisních intervalů na vůlích ventilů a výměnách oleje případně ucpané mazací kanálky sanitárním silikonem po velkorysém přetěsňování z vlastní zkušenosti vím že než opravovat metodou pokus omyl trvající měsíce je lepší použít originál díly a vyloučit příčiny vzniku poruchy a je od toho pokoj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvařování vahadel

20.12.2011 v 06:07 | Nahoru | #27
sxs525> Čau chlapy,pokud vidím ten motor,tak je zcela zbytečné se dohadovat o opravě vahadel a vačky.Ten motor je zcela jistě po smrti,hlavně na klice.Kdo ví jak dlouho se s tím jezdí.Vypadá to,že nekdo udělal moc malé vůle.Ty mikro šupiny udělají takovou paseku,že by musel udělat spodek i nový vršek.Dát pouze nový vršek jsou vyhozený prach i čas.Mimo toho budou plný kanálky šupin a to je rozebrat celý motor a vyčistit vše.Radši bych sehnal jinej.

(reakce na) Vyvařování vahadel

20.12.2011 v 07:28 | Nahoru | #28
hanz13> Ty vidíš motor?Já jen ilustrativní obrázky co vystavil Mirek.
A ten motor zcela určitě obsahuje olejový filtr.Už jsem pár vršků po smrti viděl,ale spodek to nevzalo ani jednou...

Vyvařování vahadel

20.12.2011 v 10:51 | Nahoru | #29
málo kterej motor má oddělené náplně v tom oleji se mele spousta bordelu ze spojky otřepy z kol převodovky atd většinu toho požere filtr a sejtka něco se usadí v karteru aby odešel spodek motoru musel by to v tom nechat kvedlat hodně dlouho ale určitě vyměnit olej a filtry
po těchto událostech pokud se to zarazí včas a cementace není uplně smetená stačí tomu ručním brouskem dát znovu tvar a kvalitní motul 300v to podrží

2 reakcí na tento příspěvek Vyvařování vahadel

20.12.2011 v 17:50 | Nahoru | #30
Firmy které to dovedou udělat dobře a kvalitně aby to vydrželo určitě jsou, ale kdo nebo kde nepovím, já se bohužel setkal jen s těma co to pěkně om*dali
Stejný problém, kámoš koupil DR650 a předchozí majitel na to asi pěkně sral, když sem z motoru vypustil sotva půl litru oleje místo nějakých dvou! Na vahadlech i vačce chybělo snad půl cm materiálu, prostě hotovo na vyhození, ale když sem kámošovi řekl novou cenu, tak řekl že na to jebe, ať to zkusíme opravit. Tak sem to nechal udělat tady a nevydrželo to ani měsíc, navařovaný materiál z vaček a vahadel se totálně oloupal a bylo to snad ještě horší než předtím Nevím jestli s touto firmou máte někdo nějaké zkušenosti, ale za mě teda nic moc Cena byla sice v pohodě, všechno se to vlezlo myslím do 1500Kč, ale kvalita provedení práce už moc v pohodě nebyla. A když se tak zamyslím, tak vlastně všechno co sem kdy nechal dělat u této firmy tak moc nevydrželo, stejně jako klika na mojí motorce, kterou opravovali a po 1500km se znova zadřela
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zle startuje a zlobí volnoběh Cagiva W12 Mi3ka 7 16.10.2018 v 10:45 Mi3ka
Laděný výfuk Cagiva W12 350 Cagiva W12 Kacess 0 14.5.2013 v 14:08 Kacess
Osvětlení tachometru -> jak na to? Cagiva W12 B.e.n.d.e.r. 6 3.10.2011 v 16:37 Márty-
Problém s Cagivou w12 Cagiva W12 kodl2000 9 12.9.2011 v 19:51 kodl2000
Cagiva W12 - názory, zkušenosti Cagiva W12 B.e.n.d.e.r. 22 27.2.2010 v 11:39 wong007

TOPlist