globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neutrál za jízdy
27.9.2011 v 18:39
zdar lidi, jedu se projet chytnul jsem kolonu, která jela tak 30km/h z kopca, tak abych šetřil motor kopnul jsem neutrál s tím že pod kopcem je hnedka semafor. Jenže kolona se najednou rozjel a já musel asi tak v 50 km/h kopnout za jízdy 2. Takovou ranu co to udělalo jsem fakt nežral, navíc jsem cejtil jak to tam kopu, že to jde navíc přes zuby. Nemohlo se něco vysypat?
Dík moc za rady.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neutrál za jízdy

1.10.2011 v 16:43 | Nahoru | #61

Maty_Kolin píše: můžeš mi to prosím nějak více vysvětlit?



Pokud tam necháš rychlost, tak motor roztáčí síla z kol, pokud tam dáš neutál, tak to musí roztočit síla motoru, což spotřebovává palivo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neutrál za jízdy

2.10.2011 v 00:42 | Nahoru | #62

Mr.Dreamer píše: Pokud tam necháš rychlost, tak motor roztáčí síla z kol, pokud tam dáš neutál, tak to musí roztočit síla motoru, což spotřebovává palivo...



sorry, ale čekal jsem nějakej výpis a popis funkce moderních řídících jednotek které uzavírají přívod paliva při zavřeným plynu nad volnoběžnejma otáčkama vč. kalkulace úspory paliva...

tvoje odpověď je výstižná podobně jako že jablko které zraje visí na větvi a když uzraje spadne na zem... (neberu v potaz že to jablko někdo utrhne)

právě že já jsem "vyrostl" na karburátorech tak bych se rád něco přiučil... pokrok sice nezastavíš ale u běžné motorky stále není rozdíl jestli máš vyřazeno (spojku) a motor blafe na volnoběh nebo když brzdíš motorem... těch pár kapek benzínu tam teče stále!!!

edit: nevím co máš za mašinu, ale schválně zkus při to tvým "úsporným brzdění motorem" vypnout zapalování a po pár set metrech ho zase zapnout... ta rána nebude nic jiného než detonace při zapálení toho "ušetřeného" paliva které nachcalo do výfuku (pokud máš katalizátor tak to radši ani nezkoušej)

edit2: osobně a laicky bych řekl že při brzdění motorem u klasické karburace tam toho teče naopak ještě víc (motor více saje) než při volnoběhu, ale to nám možná osvětlí někdo vzdělanější

Naposledy editováno 02.10.2011 01:11:31

(reakce na) Neutrál za jízdy

2.10.2011 v 01:17 | Nahoru | #63

Maty_Kolin píše: edit2: osobně a laicky bych řekl že při brzdění motorem u klasické karburace tam toho teče naopak ještě víc (motor více saje) než při volnoběhu, ale to nám možná osvětlí někdo vzdělanější



tak nějak by to mohlo být, psávalo se to i ve starých knížkách..

a nevím jak ostatní stříkačky, ale mě třeba pal. počítadlo ukazuje nějaký ten průtok i při plně zavřeném plynu - narozdíl od plechovek kde to ukáže okamžitou spotřebu 0.0/100, tak u guzzi jsem se pod 1.9 nedostal.
Buď je to chyba počítadla, nebo to u moto přívod paliva nezavírá - což si myslím spíš, ptž jinak by to při brždění motorem tak krásně nechrchlalo do vejfuku že jo

(reakce na) Neutrál za jízdy

2.10.2011 v 01:55 | Nahoru | #64
Maty_Kolin> No, mám to hlavně vyčteno z údajů z CDI a aktuální spotřebě a pár lidech, kteří tomu rozumí více. Já jsem ajťák, k tomu ti nic nepovím, max, že by to mělo být hlavně u stříkaček. To hromadění paliva, o kterém jsi psal, je docela známá věc. Však je to v každém manuálu, nestartovat taháním na laně. I když pravda je, že i to se dá, ale musí se to nastartovat rychle, ne to tam 5 minut zkoušet a pak, jak jsi napsal, spokojeně explodovat.

Neutrál za jízdy

2.10.2011 v 15:52 | Nahoru | #65
A co má dělat takovej chudák majitel Adamsmoto JBW 150-8? Tam jde řadit pořád dokola. 1,2,3,4,5 a zase 1. Když ti odejdou diody který ti ukazujou zařazenej stupeň a kopneš tam z pětky jedničku to musí bejt teprv veselo v chaloupce

1 reakcí na tento příspěvek Neutrál za jízdy

2.10.2011 v 20:35 | Nahoru | #66
To bych se bál o převodovku takhle řadit, na volnoběh jedeš krokem a i podle toho se ti točí převodovka a když tam dáš dvojku v padesáti, tak to je pořádný tlak koleček. Vždycky tam musíš dát plyn, aby se ti roztočila úměrně převodovka. Nechávej tam rychlost, je to lepší pro motor ne jen na spotřebu, ale hlavně se točí motor, ten se chladí víc v mírných otáčkách než rozpálený motor v koloně na volnoběh. Otáčky maj za následek větší tlak oleje a lepší mazání a odvod tepla atd, u vodníka to platí úplně stejně.

(reakce na) Neutrál za jízdy

3.10.2011 v 19:12 | Nahoru | #67
PERÉZ>

Neutrál za jízdy

4.10.2011 v 13:53 | Nahoru | #68
hmmm zajímavé čtení.. taky občas dojíždim na neutrál tak si na to dám alespon majzla
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist