Urcite nechci nejakou tezkou mrchu co jsou spis na cestovani, ani nejakej ostrej stroj, co by mi urval prdel a po kazde jizde delal generalku. Pocital bych s nejakou 4T 250 , 300 , ???400??... jet se po praci nekde vyblbnout... da se na takove motce treba dojizdet do prace? Dojet vyridit neco do sousedniho mesta po ceste? Jakej maji takovy endura dojezd na nadrz? Ma smysl takova motorka v okoli Prerova, kde je to jenom placka? A hlavne... nejsem v 36 uz starej zacinat na enduru?
Predem dik za nazory... nerikam ze u endura opravdu skoncim, ale rad si poctu vase nazory, za par tydnu jde soucasna motka k novymu majiteli a musim vyresit nahradu.
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Na denni jezdeni bez problemu, do prace bez problemu, cesty do 300km bez problemu, tak pocitis problemy s prdeli ( uzke sedlo ) a nejsi chranen pred vetrem.
ja mel DR650SE r.v. 97, naprosto blbuvzdorna motorka ktera toho projela az neuveritelne moc i s gumama E-07. Spotreba kolem 4,5 - 5l, dojezd na nadrz cca 250km, naklady na udrzbu minimalni. 130km/h nebyl problem drzet kdekoliv. Servisni interval asi 5000km.
Potom prechod na KTM LC4 Enduro rok 2005 ( ted na prodej ), motorove a podvozkove o nekolik generaci dal, naklady na udrzbu vetsi, dojezd na nadrz 170km, spotreba kolem 5,5 - 6l, motor pocitove zhruba tak 2x silnejsi nez v DR, cestovni rychlost tak kolem 130km/h, maximalka kolem 175km/h.
Nevim jak na tom budou 4T o tebou zminovanych objemech s vykonem, ale aby to melo alespon nejaky kroutak, tak to chce alespon 650ccm a podobne.
2 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Já přešel z cesty na enduro před dvěma měsíci a samotného mě to fakt nebaví.
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Matess > DR-Z 400 je jeden z favoritu, ale o konkretnim modelu budu hledat a ptat se, az se nejak rozmyslim, jestli jit do bahnaka, nebo zustat na silnici, to je prave to co mi hloda v palici.
Matess727x píše: O tématech "enduro, jaké enduro,...co pořídit pro začínajícího enduráře, dá se na enduru dojíždět do práce-do školy atd",...už se toho tady napsalo tuny.Zkus si něco sám ve vláknech vygenerovat,...není to nijak složitý. Já bych radil DR-Z400.
Též si myslím, že DR400Z je ideální volba. Kámošův otec ji má už pár let a řikal, že super jak v terénu, tak na cesty. Žádná divočina, přesto když je potřeba, má výkonu tak akorát.
>Stancek36: Enduro a cesta jsou trochu odlišný filozofie. Mě osobně přijde enduro takový volnější a svobodnější. Prostě si někam vyrazím a když mě to chytne, skočím přes škarpu a jedu to protáhnout v prachu a bahně na polňačce nebo po lese
Jezdit sám není úplně ideální, ale o to víc se musíš snažit, aby ses z každý šlamastiky dostal. Zase je pár akcí ročně, kdy můžeš pojezdit s partou známých (ktrý teď ještě neznáš ). Mně tohle úplně bohatě stačí. Abych řekl pravdu, na ježdění okolo baráku nemám skoro čas a svezu se tak jednou za 14 dnů na 1 - 3 hodinky, občas se poštěstí a vyjde to na dýl. Zase si občas vyrazím na nějakou výkendovou akci (příští týden to bude letos osmá akce), kde člověk může ledasco okouknout, ale hlavně zrelaxuje i když se domů vracím kolikrát zbitý jako pes .
Ohledně té fylozofie Freedom - u nás je to není o té "svobodě/volnosti" pohybu a možná ani o skutečném pocitu svobody, protože se vesměs pohybuješ nelegálně, musíš zakrývat RZ, když máš obvzlášť "štěstí", sem tam narazíš na ostnatý drát v úrovni krku, nějaký ten bodec na proražení gumy a spousty udavačských sousedů. I proto radši vyrážím za dobrodružstvím jinam.
Ale opravdu nikdy jsem nezalitoval přechodu k enduru. Je to úplně jiná dimenze.
ježdění na motorce , která ale třeba tebe neosloví.
Tohle video docela dobře vystihuje, co je to enduro
Naposledy editováno 19.09.2011 16:14:01
Edit: ...mimochodem,...nedávno jsem se probíral nějakýma tvýma videama na Tuby a docela jsem se pobavil. Ta debata s tím lesákem,..."jak na enduráře", to bylo fakt výborný. Kdyby chudák věděl, že si z něj jen děláš píču.
Naposledy editováno 19.09.2011 17:25:52
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
1 reakcí na tento příspěvek Prejit ze silnice na enduro?
Přidám vlastní zkušenost: Tedy jen v čem se liším od Janka, protože s tím co on napsal plně souhlasím a velmi podobně to prožívám.
A liším se především v tom věku. Endurko Kawu KLR650 jsem pořídil ve svých 51 letech (skoro přesně! Takový vlastní dárek k narozeninám) a už jsou to 2 roky a nelituji.
A hned zkraje jsem dostal tvrdou lekci od Matese! A ač jsem se často hodně bál o občas to i bolelo, začalo mě to hodně bavit!
Zrovna KLR650 je vhodná motorka pro tvé požadavky v úvodu. No a časem uvidíš zda bude nutná změna na něco lehčího a ostřejšího, nebo naopak přidat jeden válec a zvednou objem.
V této kategorii je také mým favoritem Suzuki DR Z-400, ale většina akcí pro mastodonty má min. obsah motoru 600 ccm, proto volím motorku větší.
A jedna rada na závěr. Doporučuji aby motorka měla to kouzelné červené tlačítko po jehož zmačknutí krásně zavrčí!
storeman píše: Stancek36:
Endurko Kawu KLR650 jsem pořídil ve svých 51 letech A hned zkraje jsem dostal tvrdou lekci od Matese!!
...jakou "tvrdou lekci?" ...chtěl si vědět, o čem enduro je, nebo ne? Ale zhostil ses toho za ty dva roky dobře.
Naposledy editováno 20.09.2011 00:57:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prejit ze silnice na enduro?
vale46kart píše: a jestli nemáš žádného známého s endurem, tak si přechod na enduro dobře rozmysli, protože samotného Tě to asi nebude moc bavit a hlavně jezdit sám by mohlo být dost nebezpečné.
Já přešel z cesty na enduro před dvěma měsíci a samotného mě to fakt nebaví.
Začal jsem jezdit úplně sám, bez kamarádů. A od tý doby jsem poznal moc skvělých lidí
KubaLC8 píše: v terenu je potreba kroutak, a ten dostanes od 600ccm a i to se ti casem ojede.
Není terén jako terén. V technických pasážích je někdy i 400ccm zbytečně silná. Jezdil jsem na XT, teď mám DRZ a nejspíš klesnu až na nějakou 250
Jestli tě enduro láká, tak s tím stejně nic nenaděláš a časem nějaký pořídíš. Jestli tě to nebude bavit, tak ho zas prodáš a zkusíš něco jinýho.
Na dojíždění do práce je podle mě malý endurko ideální. Po silnici se dá, i když zrovna to svoje nemám srdce hnát moc přes 90, takže se držím radši okresek. No a terény... není nic lepšího, než se vrátit z víkendu zmordovanej, zaprášenej, zabahněnej a spokojenej