globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej - výměna po 2 letech?
13.9.2011 v 12:44
Chci se zeptat. Když výrobce (Suzuki Intruder M800) doporučuje výměnu oleje po 6. tis. km nebo 12 měsících, dodržujete to? Když najedu za sezónu cca 2 tis.km, je problém olej měnit ne ročně, ale každé 2 roky? Díky.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

15.9.2011 v 16:10 | Nahoru | #91

Sukin píše: firecracker> Na jaře



OK thnx

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

15.9.2011 v 16:56 | Nahoru | #92

Jurawood píše: Kazy: pleteš se, brzdový okruh je otevřený a plnými doušky čichá vzdušnou vlhkost.


Já myslím že je uzavřený. Jestli se pletu, tak se omlouvám. Přesvědč mně

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

15.9.2011 v 18:25 | Nahoru | #93
Kazy> kdyz neni namacknuto, tak je ten okruh spojenej s nadobkou a ta hermeticky uzavrena neni

1 reakcí na tento příspěvek Olej - výměna po 2 letech?

15.9.2011 v 19:10 | Nahoru | #94
omluva, nějak jsem nepřemýšlel, nádobka má sice drážku na vzduch, stejně tak i zadní víčko má dírku. Ale tudy proudí vzduch jen nad těsnění, které funguje jako membrána.
Takže omlouvám se

Naposledy editováno 15.09.2011 19:34:12

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

15.9.2011 v 19:30 | Nahoru | #95

assassin píše: no vyrobce motorky rika 6tis nebo rok, ja bych to tam klidne nechal i druhej rok do doby nez najedes tech 6tis, nebo to muzes treba snizit na 5tis... ale to je na tobe jestli se rozhodnes to delat podle vyrobce nebo nakyho garazovyho kutila, urcite to nema ale vyrobce nastaveny nadoraz, tzn ze na 6ti tis km nebo po roce je ten olej na hrane a ze kdyz pretahnes tak uz je to "o motor" bude tam mit dost velkou rezervu, ale zas verejne doporucovat naky velky prejizdeni intervalu neni moc rozumny...

ale ztotoznuju se s nazorem co tu psal nekdo vejs, moc motoru ktery umrely na nekvalitni nebo moc jetej olej nebude, vetsina odesla na to ze tam olej nebyl nebo ze dostavaly kour na kterej nebyly staveny...

Díki za odpověd.Myslím,že je to zlatá střední cesta.Na jaře ještě trochu pojezdím a nechám to dojet na těch pět tisíc kilometru.A vyměním.

1 reakcí na tento příspěvek Olej - výměna po 2 letech?

15.9.2011 v 21:56 | Nahoru | #96
Když mi Zephyr žral litr na 1000km při jízdě hlavně po dálnici, tak inteligenta napadne, že koupit za sezonu u mě víc jak 6l motulu po 220Kč a na jaře dle předpisu výrobce vyměnit další 3l za novej, je u motorky za 15k asi kravina. A tak jsem tam lil ne novej, ale starej 4 roky uleženej v kanystru vyjetej olej vylitej z jiný motorky sem tam říznutej deckou novýho, najel jsem na tom 14k km a na motorce nebylo nic znát, olej žrala furt stejně, svíčky tam byly 14k km a při prohlídce před prodejem motor čistej, filtr čistej, svíčky jak nový, výfukový kanály bez napálenin, vačka bez vůlí, gufera původní bez prosaku. Na tacho sice skoro 40k, ale reálně tak 2x tolik vzhledem k 5 majitelům a dalších 7 letech v Německu a motor šlapal 4 roky bez zaváhání. Nechápu, kdo rozšiřuje tyhle hysterie o tom, že olej vydrží rok a pak se to zadře. Na shellkách maji běžně olej 4 roky v regálu, dole je cm vrstva usazených aditiv a vy z toho máte depku, že tam necháte olej o tři měsíce dýl přes zimu, navíc někteří magoři ještě parkujou v chodbě v baráku hned vedle botníku, aby jim motorka snad nenastydla. Používejte hlavu, když mám v říjnu 4k na oleji, tak ho vyměnim v červnu příští rok, až těch 6k najedu. Problém je jen ve vaší hlavě.
Napadá mě analogie s mym kolegou v práci. Pohodář člověk, kolik měl najeto na autě při poslední výměně oleje neví, když si myslí, že je čas a je to už dlouho, co měnil olej, tak ráno dojede za garážníkem, odpoledne si auto odveze, zaplatí litr, neví co mu tam nalil a neřeší. Čistý ruce, čistá hlava, auto čtvrt milion bez šáhnutí na motor. Já s dalšíma dvěma kolegama celej den řešíme, jestli motul je lepší než castrol, pak si s velkou slávou objednáme z ehopu olej, on přijde za tejden, když měl přijít za dva dny, většinou přijde po víkendu, kdy si jeden z nás domluví zdviž. Pak to doma měníme, ruce zasraný, podlaha zasraná, motor zasranej, venku většinou hnusně, 2 hodiny z víkendu zabitý a výměna u mě připadá většinou na březen/duben a listopad/prosinec, takže zima. Chci tim říct, neřešte hovadiny, radši jezděte a buďte s rodinou, než se bavit o prdu.

Olej - výměna po 2 letech?

16.9.2011 v 00:07 | Nahoru | #97

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

16.9.2011 v 08:14 | Nahoru | #98

Jurawood píše: omluva, nějak jsem nepřemýšlel, nádobka má sice drážku na vzduch, stejně tak i zadní víčko má dírku. Ale tudy proudí vzduch jen nad těsnění, které funguje jako membrána.
Takže omlouvám se



Ale tak brzdí to i s otevřenou nádobkou, víčko je dá se říct kryt proti pronikání vlhkosti a nečistot a unikání brzdovky, ale zas já nevím jak je vlastně definovanej uzavřenej systém

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

16.9.2011 v 10:04 | Nahoru | #99
atheris>

Olej - výměna po 2 letech?

16.9.2011 v 10:19 | Nahoru | #100
atheris: cece ty ses dneska nejak rozvasnil

2 reakcí na tento příspěvek Olej - výměna po 2 letech?

17.9.2011 v 08:21 | Nahoru | #101
Olej to vydrží a vydrží mazat klidně 100 000km ono nejde totiž ani tak o olej samotnej ale o aditiva který braní korozi atd. a nečistoty, karbon který vznikaj v motoru opotřebením ty pak způsobý ucpaní mazacích kanalků a zadření. Slyšel jsem o autech který najeli na olej z výroby 100 000 a víc a jezdili, ale jak olej vymenil tak motor zadřel kvůli rozpuštěnýmu karbonu.

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

17.9.2011 v 09:24 | Nahoru | #102

crapper píše: Olej to vydrží a vydrží mazat klidně 100 000km ono nejde totiž ani tak o olej samotnej ale o aditiva který braní korozi atd. a nečistoty, karbon který vznikaj v motoru opotřebením ty pak způsobý ucpaní mazacích kanalků a zadření. Slyšel jsem o autech který najeli na olej z výroby 100 000 a víc a jezdili, ale jak olej vymenil tak motor zadřel kvůli rozpuštěnýmu karbonu.

jo,ale toto ti neudělá volej po roce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

17.9.2011 v 10:12 | Nahoru | #103

crapper píše: Olej to vydrží a vydrží mazat klidně 100 000km ono nejde totiž ani tak o olej samotnej ale o aditiva který braní korozi atd. a nečistoty, karbon který vznikaj v motoru opotřebením ty pak způsobý ucpaní mazacích kanalků a zadření. Slyšel jsem o autech který najeli na olej z výroby 100 000 a víc a jezdili, ale jak olej vymenil tak motor zadřel kvůli rozpuštěnýmu karbonu.


Třeba nákladní auta mají interval výměny 50, 60, 100 tisíc km naprosto normálně. Pravdu máš, že olej vydrží mazat klidně 100t km, ale jde taky o to, jak bude mazat. Osobně jsem byl na školení u výrobců maziv, paliv, ... OMW, Shell a u výrobců vozidel (přímo ve výrobních závodech) Liaz, Mercedes, Renault. Tyhle věci se řeší s oblibou při každé možné příležitosti, stejně jako tady na fóru .
Sem tam se člověk dozví zajímavé informace, jako třeba to, že u olejů je mimo jiné důležitá (kromě omílaných aditiv) vazba molekul ze kterých se olej skládá. Tahle vazba se narušuje střiháním oleje, kdy se vlastě neustále překrývají mazací kanály a tím se olej "stříhá". To je věc, která degraduje kvalitu oleje i když se může na první pohled zdát jako pěkně čistý.
Např. minerální oleje mají tuto vazbu molekul lepší a proto jsou vhodnější na dlouhé servisní intervaly u motorů s nižším počtem otáček motoru. To, že do nich v servisech lejou nejdražší syntetiky, je jen z ekonomických důvodů. Syntetika je super do výkonných popř. závodních motorů, kdy je ale zkrácen interval výměny na hodně krátkou dobu, údajně právě kvůli horší vazbě molekul.
Nechci se s nikým přít, jestli to tak je nebo není, prodávám, jak jsem koupil . Myslím, že 4 stránky plkání o ničem bohatě stačí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

17.9.2011 v 10:16 | Nahoru | #104

Janek píše: Třeba nákladní auta mají interval výměny 50, 60, 100 tisíc km naprosto normálně. Pravdu máš, že olej vydrží mazat klidně 100t km, ale jde taky o to, jak bude mazat. Osobně jsem byl na školení u výrobců maziv, paliv, ... OMW, Shell a u výrobců vozidel (přímo ve výrobních závodech) Liaz, Mercedes, Renault. Tyhle věci se řeší s oblibou při každé možné příležitosti, stejně jako tady na fóru .
Sem tam se člověk dozví zajímavé informace, jako třeba to, že u olejů je mimo jiné důležitá (kromě omílaných aditiv) vazba molekul ze kterých se olej skládá. Tahle vazba se narušuje střiháním oleje, kdy se vlastě neustále překrývají mazací kanály a tím se olej "stříhá". To je věc, která degraduje kvalitu oleje i když se může na první pohled zdát jako pěkně čistý.
Např. minerální oleje mají tuto vazbu molekul lepší a proto jsou vhodnější na dlouhé servisní intervaly u motorů s nižším počtem otáček motoru. To, že do nich v servisech lejou nejdražší syntetiky, je jen z ekonomických důvodů. Syntetika je super do výkonných popř. závodních motorů, kdy je ale zkrácen interval výměny na hodně krátkou dobu, údajně právě kvůli horší vazbě molekul.
Nechci se s nikým přít, jestli to tak je nebo není, prodávám, jak jsem koupil . Myslím, že 4 stránky plkání o ničem bohatě stačí



přesně jak píšeš.
Tím ale nevylučuji to,co jsem psal. Olej v motoru dva roky,místo jednoho,při malém počtu km,a "dobrých skladovacích podmínkách" neztratí tolik,že by špatně mazal a chránil.

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

17.9.2011 v 12:52 | Nahoru | #105

prackarr píše: přesně jak píšeš.
Tím ale nevylučuji to,co jsem psal. Olej v motoru dva roky,místo jednoho,při malém počtu km,a "dobrých skladovacích podmínkách" neztratí tolik,že by špatně mazal a chránil.


Tak to 100 procentně . V podstatě to samý jsem napsal v příspěvku číslo 8

(reakce na) Olej - výměna po 2 letech?

17.9.2011 v 13:19 | Nahoru | #106
Janek> jen doplnim, ze tyhle molekuly, ktere se "prestrihavaji" jsou modifikatory viskozity (aby byla viskozita stabilni ve velkem rozsahu teplot). Cim vetsi viskozitni index olej ma, tim je nachylnejsi k vyse zminenemu (a velke viskozitni indexy musi mit typicky oleje s velkym rozdilem ziniho a letniho cisla)...

Olej - výměna po 2 letech?

18.9.2011 v 21:56 | Nahoru | #107
Většinou to co tu je je pravda, tak jen doplním některé věci proč.
1. Voda v oleji - celkem sama o sobě nevadí většina se stejně odpaří, vadí to co se v ní rozpustí. Dostává se do oleje ze spalovacího prostoru. Je to produkt hoření. Benzín = uhlovodíky shoří na CO2 a H2O. Ta voda strhne další produkty hoření - především SOx a to nám v bloku zkondenzuje na třeba H2SO4. No a proniká netěsnostmi kolem pístních kroužků a ventilů. U dobrého motoru málo ale přece. To na sebe váže jedna část aditiv. Když dojdou, pak je olej kyselý a poškozuje kdeco.
2. Část aditiv brání usazování karbonu a dalších nečistot. Když se spotřebují, může dojít k zanesení a ucpání některých kanálů.
3. Stojící olej poškozuje především vzdušný kyslík. Blok je odvětrán. Naproti tomu olej v prodejním obalu je hermeticky uzavřen, tak se k němu žádný O2 nedostane (pouze při plnění)Tak drží parametry řadu let.
4. Výrobce co píše návod. Každý stroj je provozován jinak - km, doba stání, počet startů, zatížení, kvalita paliva atd. Autor návodu v prvé řadě koukne co píše konkurence, pak sleduje dlouhodobé testy z vlastního vývoje a zjistí jak na tom je. Pro každý typ zatížení zjistí nejhorší výsledek. Ten mu potvrdí, že je daleko za běžnou předepsanou hodnotou. A výsledek? Podle okolností a potřeby přepíše údaje z předchozího modelu, nebo to trošku vylepší. Né moc, majitel a konkurence by ho sežraly. Vývojáři pochopitelně parametry vylepšují neustále, to ale nemá bezprostředně na návod vliv. Objeví se to až po ověření a podle potřeby v dalším modelu.
Ten předpis musí zajistit jedině to, že z 99,nevím kolik procent nedojde k poruše při předepsané údržbě bez ohledu na to kdo a jak s tím zachází.
Je v tom tak obrovská míra bezpečnosti, že několikanásobné překročení limitů v podstatě nic neznamená.
Na dotaz Vám budou pochopitelně tvrdit, že to tak není a budou to dokládat grafy a já nevím čím.
U běžné cestovní motorky bych vsadil i na 10 let a 100000 km. Ale zkoušet to ani náhodou nebudu. Raději.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder OndrovoMotoStory 13 27.2.2024 v 17:08 1Gabo
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder tahgun 15 23.11.2022 v 11:39 Medved
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... peta.mar 24 15.7.2022 v 05:02 Yura
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder Alg3na 2 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder Qqww 2 2.5.2022 v 07:23 Qqww


TOPlist