Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
HornisGSX píše: Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky
souhlas
mitaska na předku už mě takhle několikrát vypekla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Základní logika říká, že dvě brzdy jsou lepší než jedna, ALE pokud brzdíš opravdu, co to jde, tak je váha motorky tak i tak na předním kole. V té chvíli má přední guma obrovskou přilnavost a na zadním je tak malá váha, že stačí už jen to cukání motoru a ustřelí (proto spojka). brzdění přední brzdou má navíc tendenci motorku narovnávat, a pokud ztratí přilnavost, což se ti může stát u horších gum, povrchu nebo mokré vozovky, tak jsi pořád narovnaný a pokud nezazmatkuješ a jen to podržíš, prostě zastaví.
Pokud chci manévrovat, tak nesmím nasadit to "Krizové brzdění", to tam vždy musím mít nějakou tu rezervu a manévrovat se musí se spojkou, ne když brzdíš. Pokud to budeš brzdit i manévrovat najednou, tak to pravděpodobně nedopadne dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Edit: pro moto s ABS to samozřejmě neplatí
Naposledy editováno 19.08.2011 16:10:29
Hornetyk píše: Info z včerejší motoškoly na AMD: krizové brždění pouze předkem, progresivně aby se to hned nekouslo, vymáčknout spojku a prackama se zapřít !! A zabrzdíš na fleku, vyzkoušený . Když se to natrénuje, zadní kolo jde stejně do luftu, je zbytečný ho brzdit
Edit: pro moto s ABS to samozřejmě neplatí
Ano, pouze předkem - zadní jde do vzduchu a pokud ne, tak brzdíš málo! BTW vymáčnutí spojky je taky jen pro to aby ti to na konci nechcíplo, na přední kolo vliv mít asi nebude..
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
2)Brzdím přední brzdou, zadek už po pádu nepoužívám. (Koukám kam brzdím at nenajedu na šterk a podobné sračky) a když na to najet musím tak brzdím i zadní a docela dost lepší zadní do smyku než předek.
3)dojedu auto chvíli zaním jedu ( já jezdím na dalkové ) takže si mě většinou všimne rychle pak blinkr a valím snažím se najet co nejvíc do leva. Kdyby se mi náhodou chtěl připlést do cesty at je čas zareagovat.
4)Jak má nasedat a naklánět se do zatáček víc batoh neučím
5)Vyberu si nejlepší cestu a snížím o hodně rychlost před tím než na ten bordel vjedu moc to nebulím
6)Je to ruzné ale je nejlepší mít 2 prsty na pačce brzdy! Prostě tak aby si zabrzdil.;)
Je to na 19minute a 20 vterine
2 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Nemusíte souhlasit...je to jen můj názor a sposty km na mašině.Všem přeji aby vždy dojeli do cíle bezpečně!!!Čauky.Motodědek vladyka.
Vladyka píše: Tak jsem si přečetl většinu názorů k tématu a dovolím si jen něco dodat.Já osobně jezdím od 14ti let a to v bývalém Svazarmu později v RH Praha a ÚAMK a to na endůru.Celkem tedy s hobíkama po revoluci cca 18roků závodně na bahňáku.K tomu jsem samozřejmně jezdil i na civilkách.Když jsem sedl na prvního Japonce zjistil jsem,že vůbec nic neumím a učil se znova.Je to jako s každým řemeslem.Buďto jsi talent a naučíš se rychle a nebo jsi dřevo a pak Ti ani léta praxe nejsou nic platné.Takže jezdi,jezdit a jezdit...jinak se to nenaučíš a žádná škola bezpečné jízdy Ti nepomůže.A když tak jen coby teorie.
Nemusíte souhlasit...je to jen můj názor a sposty km na mašině.Všem přeji aby vždy dojeli do cíle bezpečně!!!Čauky.Motodědek vladyka.
Já souhlasím dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
tiba35 píše: Motorkář Pohodář> Naprosto s Tebou souhlasím, tady se za chvíli budou lidi ptát, jestli si maj zavřít plexi, nebo otevřít. Co třeba takhle: Použij selský rozum a hlavně nevysedávej na netu, ale jdi jezdit! Všechno časem přijde samo....a když se ptát lidí, tak zkušených, které znáš, že fakt jezděj. Tady je zkušenej každej, ale ty lidi neznáš a taky to tady většinou podle toho vypadá
...maj recht
2 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Co nejrychlejš
2) jak brzdit
Nebrzdi
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
všude i kdyby tam byla zed
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
at ti ho honí za jízdy.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
Při písku pořádně na něj vjet a zamáčknout přední, štěrk to samí , olej, klopit to co nejvíc , rozmázlou kočku přejet.
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Zde ti to pán vysvětlí hned na začátku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
fomachrom píše: před zatáčkou brzdim, přední nikdy nepoužívám jako hlavní jen jako pomocnou vždy to konšilo držkou v zatáčce přidávám motorka má snahu se rovnat- moje zkušenost
Sorry, ale tvrdit tohle jako obecnou radu je blbost... Je to jak u čeho , na čoprech jsem třeba nikdy přední brzdu jako hlavní nepoužíval a to z jednoho prostého důvodu - zatím jsem nejel na žádném čopru, na kterém by přední brzda aspoň trochu sluně brzdila! Proto na čoprech používám jako hlavní brzdu zadek + motor a když už jde do tuhého, tak pak i přední! U veteránů používám ideálně všechno najednou , ale také to souvisí s rozložením váhy toho či onoho stroje... U sportů je to pak zase naopak - předek u nich většinou brzdí tak dobře, že ani v relativně vysokých rychlostech není možné použít veškerou jejich brzdnou sílu, protože mašina by šla přes předek! Navíc těžiště sportovních strojů je položeno víc na předku a tak je při silnějším brzdění zadek hodně odlehčen a tím pádem se zadní kolo i při lehkém přibržďování zadní brzdou snadno zablokuje! Vymáčknutí spojky pak má smysl hlavně v tom, aby případně motor v otáčkách motorku dále přes zadní kolo "netlačit" a také aby ve finále nezdechl...
V zatáčce je pak alespoň dle mého ideální jet pod plynem či držet stálé otáčky a nebo v nejhorším ubrat a přibrzdit si zadní, která mašinu až tak nerovná, pokud je to tedy zrovna potřeba... Motorku v zatáčce rovná hlavně přední brzda... Ale lepší je si to už předem trochu promyslet a v zatáčce nebrzdit a raději se snažit to doklopit - já mám třeba to štěstí, že mám na to vždy dost volného potenciálu svého stroje...
BTW: Několik posledních let používám už téměř pouze přední brzdu a tu "držku" jsem (zatím , ťuk ťuk) ještě nehodil... Ale je taky pravda, že to nijak extra moc nehrotím , prostě kochačka!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
DMRS píše: Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?