globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.

Tomáš.

Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 17:31 | Nahoru | #1
před zatáčkou brzdim, přední nikdy nepoužívám jako hlavní jen jako pomocnou vždy to konšilo držkou v zatáčce přidávám motorka má snahu se rovnat- moje zkušenost

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 19:50 | Nahoru | #2

fomachrom píše: před zatáčkou brzdim, přední nikdy nepoužívám jako hlavní jen jako pomocnou vždy to konšilo držkou v zatáčce přidávám motorka má snahu se rovnat- moje zkušenost


Sorry, ale tvrdit tohle jako obecnou radu je blbost... Je to jak u čeho , na čoprech jsem třeba nikdy přední brzdu jako hlavní nepoužíval a to z jednoho prostého důvodu - zatím jsem nejel na žádném čopru, na kterém by přední brzda aspoň trochu sluně brzdila! Proto na čoprech používám jako hlavní brzdu zadek + motor a když už jde do tuhého, tak pak i přední! U veteránů používám ideálně všechno najednou , ale také to souvisí s rozložením váhy toho či onoho stroje... U sportů je to pak zase naopak - předek u nich většinou brzdí tak dobře, že ani v relativně vysokých rychlostech není možné použít veškerou jejich brzdnou sílu, protože mašina by šla přes předek! Navíc těžiště sportovních strojů je položeno víc na předku a tak je při silnějším brzdění zadek hodně odlehčen a tím pádem se zadní kolo i při lehkém přibržďování zadní brzdou snadno zablokuje! Vymáčknutí spojky pak má smysl hlavně v tom, aby případně motor v otáčkách motorku dále přes zadní kolo "netlačit" a také aby ve finále nezdechl...

V zatáčce je pak alespoň dle mého ideální jet pod plynem či držet stálé otáčky a nebo v nejhorším ubrat a přibrzdit si zadní, která mašinu až tak nerovná, pokud je to tedy zrovna potřeba... Motorku v zatáčce rovná hlavně přední brzda... Ale lepší je si to už předem trochu promyslet a v zatáčce nebrzdit a raději se snažit to doklopit - já mám třeba to štěstí, že mám na to vždy dost volného potenciálu svého stroje...

BTW: Několik posledních let používám už téměř pouze přední brzdu a tu "držku" jsem (zatím , ťuk ťuk) ještě nehodil... Ale je taky pravda, že to nijak extra moc nehrotím , prostě kochačka!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist