Začal jsem poptávat XR400 coby strojek na vyježdění, pochycení techniky (kdysi jsem lítal endurka a moc mi to chybí). Takže fajn endurko které mi umožní se soustředit na jízdu, nakopat do sebe techniku a případně se posunout k ostřejším endurům.
Honda (podle toho co jsem našel) ukončila výrobu XR400 a nahradila ji CRF. Jenže to je už v kategorii "ostřejších".
ALE: novější CRF stojí pomalu stejné peníze jak starší XR. Kupříkladu CRF dvačtyřka za 69 tisíc.
Mám brouka - jít do novějšího CRF s tím, že je ostřejší, náročnější na údržbu, nebo vzít za podobné peníze (slušné XR jsou kolem 60) o několik let starší XR? Je CRF opravdu "náhradou a nástupcem" XR, nebo je to diametrálně odlišný stroj?
(Jde mi čistě o srovnání těchto dvou strojů pro "znovuzačátek" lesy/kopce, postupně dost možná na dráhu)
Osobně bych šel do XR 400. Bude hodnější a možná i vlídnější k peněžence. Zajezdíš si na ní krásně.
2 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
CRF450X, 2006 za osmdesát. Rozdíl dvacet tisíc, motorka o pět let mladší než XR za šedesát. Kravina, nebo ne?
Naposledy editováno 29.07.2011 12:28:48
1 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
co treba tohle xr650r nad tim si nepremejslel ?
Naposledy editováno 29.07.2011 12:43:05
U 650 už mám trochu obavu z vyšší hmotnosti, působí na mě trochu jako mastodont (ale je to jen pocit).
Všimni si ale, že to je ročník 2000 za 70 tisíc, to CRF které odkazuju v záhlaví je 2004 za stejné prachy - o čtyři roky mladší.
(Až tohle téma objeví prackarr, tak mě roznese na kopytech )
to by mohlo delat rozdil v te cene ale radsi ci pockej na nekoho kdo ma 100% jistotu jak to je mozna se pletu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
PetrXX píše: CRF450X, 2006 za osmdesát. Rozdíl dvacet tisíc, motorka o pět let mladší než XR za šedesát. Kravina, nebo ne?
Moc tomu nerozumím, ale i v D si XR drží cenu podobnou jako u mnohem mladší CRF.
Jinak otázka do placu. Když se člověk s ostrým endurem učí, zdaleka s ním neblázní jako vyježděný střelec atd. zkrátka jede jako posraný, tak stane se něco, když si posune servisní intervaly na třeba dvojnásobek? Nebo je to kravina a zkrátka za xy hodin se musí olej vyměnit, seřídit atd. a je jedno jak kdo na tom kraví?
Naposledy editováno 29.07.2011 14:40:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
pokud začínáš a nejsi totální jelito, tak klidně i nějaké ostřejší enduro v 450, to jsou na spodku totiž hodné motorky, které tě nepodrazí, když uděláš chybu někde v lese (výjezd,překážka) a hlavně mají el. startér což jako novic určitě oceníš
tady v okolí jezdí 15letá holka na WR450F, sice to šmechtlá na spodku a ta motorka snad nezažila plný plyn, ale díky tomu plynulému průběhu plynu je schopná jezdit i náročnější terén
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
Já jen bohužel nemám zkušenosti s motory ostřejších endur, do jaké míry to trpí když se budu minimálně zpočátku pohybovat v nižším spektru otáček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
ale stejně, všude vládne oranžová tak nechceš raději EXC ?!
1 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
marko píše:
A k výběru motorky,bereš fungl nebo starší věc?Pokud nová tak KTM(ať je sranda),pokud starší-ber WR.U crf sem měl pokoj až po té co sem koupil sadu ocelových sacích ventylů s pružinama a u té WR je jich pět titanových a držej hodně dlouho při zachování servisních intervalů oleje a vzduchového filtru samozřejmě u obou modelů.Dále píst je opotřebován u crf taky rychleji,jde prakticky o to že WR je děláno na výdrž jako enduro a Honda endura přestala dělat s řadou XR,tak si řekli kurňa lidi to chcou a konkurence je nám zásobuje!Tak vzali 450CRF a 250CRF dali do nich jinou mapu zapalování trochu jiné kolečka převodů,18" zadní kolo,přidali elektřinu na světlo(blinkry nejsou!) a hurá lide máme enduro.Ale servisní intervaly zůstaly z ostré CRF 7mth olej,20mth píst a ventily...atd a věř mi ,že se mi ty mrchy titanové po té 20mth opravdu začly hýbat(pak ocel a byl klid aspoň s jedním)!
Pokud je to opravdu tak, tak Honda "nahradila" XR řadou CRF, která je ale divoká a ostrá jako břitva. Pokud to chápu správně, tak "náhrada" staršího XR je spíše WR od Yamahy, nikoli CRF.
PetrXX píše: Tak pro podobné "špekulanty" jako já, tj. CRF coby pokračování "enduro řady", jsem našel zajímavou odpověď v threadu CRF vs WR:
Pokud je to opravdu tak, tak Honda "nahradila" XR řadou CRF, která je ale divoká a ostrá jako břitva. Pokud to chápu správně, tak "náhrada" staršího XR je spíše WR od Yamahy, nikoli CRF.
Nevíš jestli se dá dát WR na značky? V inzercích je nevidím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
StrejdaGC píše: PetrXX> hele na ty ceny těch XR400 se nedívej, ti lidé jsou blázni, pokud si myslí, že jim někdo dá za 10 roků starou motorku 65tisíc za tu cenu seženeš EXC v dobrém stavu ...
..ehm, jenže 10let staré XR po nastartovaní jen ševelí, kdežto z pět let staré EXC se linou zvuky jak z kovadliny
Jinak já bych bral CRF 450 X. Jenže pak si představím preventivní výměny pístu, někdy i ventilů a navíc mít strach o nikasil.. To se pak taková GO pěkně prodraží.. U XR koupím nový píst za 3.5tis, výbrus ocelové vložky za 500Kč a GO mám hotové za jedno odpoledne, kdyby k tomu došlo. Ale na má bývalé XR250 vydržel původní motor 19 let bez výměny pístu, ale to už začal kouřil a brát olej. GO vyšlo na 4tis.
JE to o prioritách, co od toho člověk čeká. Nejde srovnávat CRF či EXC 450 s XR400, je to úplně jiné. XR je vedle nich velká, těžká, neohrabaná. Ale nadruhou stranu amatéra méně unaví, lze na ní jet "odpočinkově", netahá za ruce, výhoda v jednoduchosti, žádné vodní chladiče, není co se rozbít, delší servisní intervaly.
XR je prostě kompromis, motorka s minimalními náklady, s malým výkonem, přijatelnou váhou, jde s tím projet v podstatě vše co s ostřejšími, jen pomalejším tempem.
Dane, schválně - kdy se stalo, že by XR nestíhaly nebo že by něco nezvládly?
(ano, jsem vždy poslední.. ale dojedu )
Začínám být solidně nalomený, XR jsem již téměř vzdal a hlodá vě mně WR450F. Reakce na náročnější údržbu CRF jsem samosebou přelouskal, takže by to při hobby enduru nemělo být tak náročné, ale WR se zdá být držákovatější.
2 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
kua jak se dívám na naše videa, tak si skoro závidím, jak se máme vlastně skvěle
..a vůbec to není o typu motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
c.j. píše:
Dane, schválně - kdy se stalo, že by XR nestíhaly nebo že by něco nezvládly?
(ano, jsem vždy poslední.. ale dojedu )
jasný, není problém s XR v terénu vždycky to je o rukách a fyzičce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
StrejdaGC píše: jasný, není problém s XR v terénu vždycky to je o rukách a fyzičce
Tak proto jsem vždy poslední
1 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
Na youtube v mém profilu najdete enduro videí dost.. ale jsou brány spíše jako dokumentační a ne nějaký "adrenalinový sestřih"
Pochybuji ze mezi Endury je vetsi drzak nez XR, proto si drzi cenu, majitele vedi proc. CRF je vyspelejsi, rozdil generace, ale naklady jsou nesrovnatelne. Pokud vzladnes jemnou praci se syticem, se startovanim nejsou problemy, nekolikrat jsem ji nakop i se zlomenym kotnikem. Krome hlubokeho bahna neni problem.
Pokud nebudes litat s bandou zkusenych borcu s novejma motorkama, nemas problem.
Pokud nekomu prijde treba XR650R malo ostra, at ji drzi kolem 5 000 a zkusi nejakej vyjezd, jsem zvedavej komu driv dojde dech a odvaha. Tahle motka nevyhrala tusim 8x v rade Baja 1000 jen tak pro nic za nic. Pro vrkani mezi stromy moc tezka a zastarala, nema vetrak, je nutne nainstalovat teplomer, ale tot asi vsechno.
c.j. píše: mě XR zatím vyhovuje..
To věřím, ale zcela upřímně - šedesát tisíc za deset dvanáct let staré enduro prostě nedám. Ty jsi měl kliku na krásný, sotva zajetý kus, tam ta cena odpovídá. Kolem sedmdesáti se dá pořídit hezké WR450, které mi sice dost možná nakope zadel, ale podle reakcí mnoha majitelů (i těch, kteří na tomto stroji začínali téměř od píky) to žádná sebevražda není. Motoricky by to měl být držák, váhově lehká obratná motorka a s výkonem na rozdávání, na které budu mít pár let co se učit (a limitu stejně nejspíš nehrábnu). Mám rád výzvy.
Možná coby nováček mezi motorkami bych do ostřejší nešel, ale teď to risknu. Bude to WR450.
Každopádně všem tady děkuju za názory, třeba tohle vlákno někomu dalšímu pomůže, přinejmenším v osvětlení rozdílu mezi XR a CRF.
1 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
1 reakcí na tento příspěvek XR 400 - CRF 450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 400 - CRF 450
c.j. píše: WR 450 je dobrá volba. A hlavně budu závidět startér
Ale asi mi nebudeš závidět ty vytahané ruce až na tebe mávne někdo, kdo bude mít ruce dlouhé jak závory, tak to budu já
motohellrider píše: Je to jenom o tom co chces jezdit. Motorky typu XR jsou na enduro v lese v pohode,ale jakmile chces jet ostreji, trat, najdes rychle jejich limity. S tou WR chybu neudelas pokud koupis slusny kousek, vydrzi toho hodne. Hlavne never ze KTM je BEST. To je ted takova manie Výhoudou o WR bude ten starter a nizsi vaha, kterou poznas v narocnejsim terenu. Ale s tou XR se projet vsechno, je to jen o jezdci.Muzes koupit jebku jak XR tak i to WR, spise bych hodnotil podle aktualniho stavu.Do kazde motorky musis vrazit prachy, pokud nechces je lepsi treba rybařit Ja ted byl prjet nekolik moto na inzerat a vesmes hruza, u tech 4 taktu malokdo meni pisty, kazdy jezdi na hranu a pak je v predli nikasil, ovalita atd, z motoru to jen cinka, to je pak oprava na dost penez. Ja nakonec zvolil 2T a jsem spokojeny. Musi vaha, vykonu na me az moc zatim a slusne naroky na servis
Já chci od všeho něco, každopádně začnu lehkým endurem v lese, jen sžít se s novou motorkou chvilku potrvá, no a pak je otázka času, kdy začnu hledat obtížnější pasáže a dávat tomu trochu kouř.. Stran hodnocení KTM se nechci pouštět do žádných spekulací, věřím že to jsou skvělé motorky, ale já mám s Yamahou dobré zkušenosti, pro mě to je spolehlivá a kvalitní značka, takže v mém případě to je o příklonu ke značce.
Dost mě popostrčily názory mnoha majitelů o spolehlivosti WR. Teď už jen najít udržovaný kousek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 | Petan.vut | 7 | 7.10.2023 v 06:33 krokoš |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... | Erik416 | 4 | 9.7.2023 v 12:56 ja1 |
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... | Erik416 | 0 | 8.7.2023 v 17:15 Erik416 |
Jakou může mít cenu Honda XR 400 | amb | 12 | 7.1.2022 v 22:29 Koudy01 |