globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: enduro do 40tis.
Ahoj všichni rozhodl jsem se že prodám starou motorku a koupím nějakej silnější stroj. Rozhodl jsem se pro enduro protože ty naše ,,pozemní komunikace,, ani nedovolují jízdu na silničním stroji. Cenově tak do 40 tisíc a výkonem 25kw. Chtěl bych převážně bezstarostnej a bezůdržbovej stroj(kromě základní údržby). Jezdit potřebuju do práce, po městě a v lese a občas nějakou tu štreku. Říkal jsem si že by nebyla špatná třeba cagiva W16 nebo tak něco. Jakej máte názor?

(reakce na) enduro do 40tis.

26.6.2011 v 20:11 | Nahoru | #31

Spotter.w.m píše: Jo mě se taky to domino líbí , ale taky si říkám že když s tim plesknu a že já s tim určitě někde plesknu . taky mi přijde dost těžká nějakejch 165kg mi příjde dost. A ryhlostně jede prej jako 125. Tak si říkám jestli nevzít dr 350 je to ryhlostně stejný a váha menší. Ale zase po silnici s tim jet 150kilometrů daleko taky nebude nic moc.


....kdo ti nakukal, že Domino jede jak nějaké 125-cítka? To je kravina největší. Domino jede slušně,...v podstatě identicky jak každej jednobuch v 650 kubatůře. Jinak na jednobuchách jezdím,...a 150 je běžná odpolední vyjížďka. Jak na SLR, tak teď na FMX jsem dal v kuse i 600 km a bez nejmenších problémů.V podstatě,...já se na enduru-v enduro posezu cejtím nejlíp.A ještě když má ta motka nějaké to plexi-a to Domík má, tak je to uplná pohoda. Těch DR 350 v pěkném stavu moc není.Do terénu by byla lepší,...ale na pojížďky i někam kousek od komína bude lepší to Domino.

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

26.6.2011 v 20:29 | Nahoru | #32
Když u domina se bojím ty váhy. No budu se muset stavit někam do bazáču a zajezdit na nějaký tý mašině. Já jsem tu zatím měl rady kolem obsahu 600, 650 jsou i nějaký obsahově menší spolehliý motorky? Jsem postaově střízlík a mít motorku o elký hmotnosti není moc výhoda když to položim chci to taky sám zednout.

(reakce na) enduro do 40tis.

26.6.2011 v 21:14 | Nahoru | #33
no váhově bys měl nejlepší asi to ttr 600 nebo tte to je se starterem a to bys asi ocenil ale do 40 litru koupíš uplny šrot,chtělo by to ještě 20 litříku přihodit,jinak ti nezbyvá nic jineho nez xt 600 dr 600 klr 600

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

26.6.2011 v 21:54 | Nahoru | #34
Tak jsem byl překecán (váma) a půjdu do dominatora jestli se teda nenaskytne nic kloudnějšího může mi někdo říct přesnou váhu stroje ať vím s čím se budu mordovat

(reakce na) enduro do 40tis.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2011 v 22:09 | Nahoru | #35
Spotter.w.m> tak celková hmotnost stroje je 168kg.jinak stranky kde sa dozvíš kotel informací tutoj

Naposledy editováno 26.06.2011 22:09:33

enduro do 40tis.

27.6.2011 v 16:25 | Nahoru | #36
Díky

enduro do 40tis.

27.6.2011 v 16:48 | Nahoru | #37
Hmotnost Domina se liší podle modelovýho roku.
Starší do 1996 měly skutečně kolem 170 kg, novější o 10-15 kg víc...

enduro do 40tis.

27.6.2011 v 17:37 | Nahoru | #38
Už jsem se jakš takš smířil s tím že enduro bude mít do 200kg (fuj to je hrozný číslo) Teď ještě prodat starej stroj, došetřit peníze a dovést domino dom

enduro do 40tis.

28.6.2011 v 18:15 | Nahoru | #39
A ještě byh se chtěl zeptat na co si mám dát při koupi dominátora pozor? Jakou má bolest a pod. děkuju

enduro do 40tis.

28.6.2011 v 18:29 | Nahoru | #40
Praskající hlavu - ale tu bys nejspíš poznal hned - že by to nešlo nastartovat, nebo nejelo pořádně.
Zkontroloval bych jestli je na rámu kolem krku řízení vše OK a neprotejká(neprotejkal) někudy olej.
Horší startování po delší době je nemoc snad každýho Dominátora, tak se neděs kdyby to nešlo.
Jinak asi klasická kontrola, jako u všech ostatních motorek...

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

28.6.2011 v 20:07 | Nahoru | #41
BagoBorec: To zas vznikla dobrá fáma, že u Domina praská hlava.

(reakce na) enduro do 40tis.

28.6.2011 v 21:03 | Nahoru | #42
Matess727x> bohužel je to pravda je to nemoc těchto stroju mě praskla před měsícem a na nx foru ji měl prasklou wáca a praporčík.na xl 600 praskla kamarádovi někdy v květnu.všechny praskliny jsou stejne a to mezi ventilama a svíčkou do tvaru v.jinak s tím vykonem,mě to prasklo za jízdy pokles vykonu sem nezpozoroval a moto normálně jelo,ale slyšel jsem a myslel jsem si že sa mi povolila svíčka potor pšoukal nejvíc slyšitelne při volnoběhu prostě tama utíkal tlak

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

28.6.2011 v 22:28 | Nahoru | #43
Mirbub: To je nesmysl,..že by to byla nějaká "nemoc" Dominátorů.O kolika lidech tady víš, nebo i mimo fórum,...nebo i na Dominátor fóru, že mu praskla u Domina hlava?Že se to stalo zrovna tobě a Wácovi a ještě jednomu s XL?Víš kolik těch Domino motorů po světě lítá?...a to nemyslím jen Dominátorů, ale všech motorek s tímto motorem (SLR, XL, FX, FMX atd).Já o prasklé hlavě u Domina poprvý slyšel tady od Wácy a o dvou na Dominátor foru.To jsem slyšel o daleko častějších poruchách u jiných strojů a nikdo z toho žádnou "davovou psychózu" nedělá. Serou se různý věci na všech značkách světa,...a ikdyby tady bylo dest lidí, co jim praskla hlava,...tak se v poměru motorek, kolik jich lítá jen u nás v republice nedá říct, že by to byla nějaké specifická poruchovost "bolest" Dominátorů. Alě těch pár lidí, co se jim to stalo chápu, že jim to tak připadá.Zkus si to ale představit v tom poměru, co těch Domino motorů lítá po světě (nebo jen u nás v republice),....tak těch pár prasklých hlav, co se daj počítat na prstech,...je opravdu jak kapka v Balatonu. Kamarád má motoservis a říkal,...na můj dotaz, že problém prasklé hlavy u Domina zažil za nějakých 10 let co to dělá snad jen dvakrát.
Tam jde totiž taky dost o to,...možná o tom nevíš, že si spousta lidí na Domina, či SLR, nebo FX dávají blatník nahoru,...tím pádem zacloní chlazení nádobky oleje v rámu a vlastně celé palice a sníží se o krapet schpnost uchlazení motoru.Všimni si, jak je u těchto motorek blatník dole na kole a chlazení válce a rámu-nádobky je otevřené.Není to sice nic děsnýho,...ale při dlouhodobém namáhání při větších teplotách než jaké by měly být-stačí o pár stupňů, může nějaký takový problém jako prasklá hlava nastat.Pokud si pamatuju,...tak myslím zrovna Wáca měl na svém Dominu blatník nahoře (nevzpomínám si ale jistě),...tak třebas od toho vznikl ten problém.
Já už mám dnes ty "Domina" motory docela prokoumaný.Když se podíváš do mého profilu, měl jsem SLR a celkem jsem ho potunil,...samozřejmě i předělání předku-také jiný blatník než origo.A teplotu při různém zaclonění nádobky v rámu a palice jsem dlouhodobě sledoval a nakonec jsem přidal na SLR přídavný chladič oleje.To samé jsem udělal i teď na FMX,...ikdyž to chladí o něco lépe než Domino, SLR, FX,...díky plastům-sběrákům na nádrži. U těch Domino motorů je ten přídavný chladič oleje věc, která motoru velice prospěje.Kluků na Dominator foru co maj přídavný chladič je už celkem dost.Už taky proto, že každý ten jednobuch honí do maxima a je to přeci jenom vzducháč, který se hůř uchladí než vodník při maximálním výkonu.O tom motoru by se toho dalo napsat daleko více,...jak o nějakých těch neduhách, tak o zvedání výkonu-mimochodem, moje SLR které má všude psanou maximálku tuším 145 km/h mi mastilo 160 jako nic.Ale motorka potřebovala nějaké úpravy, aby se na ní dalo vůbec bezpečně tak rychle jezdit. Hlavně přední šavle na to není stavěná. Přiložím video, když jsem těch 160 km/h na SLR točil,...a to ještě nebyla maximálka.S kamarádama na dálnici-jeli se mnou dva (FJ 1100 a CBR 600R) aby to bylo přesnější,jsme naměřili maximálku 165 km/H. Přiložím i nějaké foto chladiče, který jsem dal i na to FMX pro lepší uchlazení,....páč dnes už mám to FMX výkonem také jinde a dávám mu celkem sodu. Mám někde i foto chladiče, co jsem měl na SLR,...možná bych to pak někam pro kluky s EseLérama mohl dát.



















Naposledy editováno 28.06.2011 22:36:16

(reakce na) enduro do 40tis.

29.6.2011 v 09:06 | Nahoru | #44
Matess727x> toto všecko beru mě hlava praskla a to sem domino právě vubec neštval jezdil sem polní cesty asfaltky šotolinu prostě klasicke enduro ale v klidu žádné honění, není to žadny závodní stroj,v servisu mi řekli že to je už unava materialu prasklo to v místě kde totiž není ždné maso tam je toho materialu tak malo že sa tomu ani nedivím.v poměru kusu co jezdí po republice je těch pár prasklych hlav jakože nic ale vem to tak o kolika hlavách víme a nevíme???navíc když jsme volali do servisu kde tu hlavu dělají a to ji neviděl tak řekl že ví přesně o jakou zavadu sa jedná to taky o něčem svědčí,minimalně o tom že sa stím potkal na víc strojích.navíc sehnat hlavu na domino je opravdu nadlidsky ukol všude jsou miliony dílu na domina s bouraček a starych vraku at jde o díly do motoru válce písty,nebo třeba rámy plasty všeho je habaděj ale hlavy nejsou,ty su pryč jako první tak proč asi?nebudem sa dohadovat jestli je to nemoc nebo ne ja sem na to svuj nazor řekl a myslím si o tom svoje,podla mna je toto závada ktera by sa dít neměla u takového motoru.jinak kdyby si třeba o hlavě věděl koupil bych jednu do foroty jinak chladič máš udělany vkusně budu ho takej dávat kdyby pomohl i o deset stupnu tak motoru to jen prospějě

Naposledy editováno 29.06.2011 09:08:23

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

29.6.2011 v 09:48 | Nahoru | #45
Mirbub: Ukaž mi jedinou starou motorku, na kterou je hlava k sehnání? ....jak píšeš, že na Domino k sehnání není,...a proto to svědčí o tom, že praskání hlavy je u Domina bolest. Já jsem přesvědčenej, že za spoustu závad na motorkách si můžou lidi sami,...tím myslím třebas i předchozí majitele.To neznamená, že když tys jezdil jen polňačky a šolíchal si to, že tomu někdo před tebou nedával sodu.U toho Domina motoru jsou dost velké nároky na olej,...vylítává do velkých teplot,...a tím pak ztrácí viskozitu a schopnost chladit.Když pak lidi přejíždějí ten celkem nepříjemnej interval výměny oleje, tak to pak může mít následky.Pamatuju si, že mi jednou tady Praporčík volal, jestli sežene u nás na jihu o víkendu olej-že prý má prázdno.Trochu jsem se divil, jak se mu může stát, že má prázdou nádobku oleje.Za tři tisíce km motorka nemůže zbaštit 2 litry oleje-dole v motoru snad neco měl.Jestli ano, tak není něco v pořádku.Jediná bolest, kterou bych považoval u tohoto motoru za nepříjemnou,....výměna oleje po 3 tis km.,....a je potřeba to hlídat.Tři ticky najede člověk za chvíli. Ještě co se týče té hlavy na Domino,...zkus sehnat zdravou hlavu na starou DR 600. U DR když zkurvíš hlavu a nemáš nikoho, kdo by jí opravil-což je docela náročný,...můžeš celou motorku zahodit. Na Domino občas koupíš celej motor za hubičku.

(reakce na) enduro do 40tis.

29.6.2011 v 12:54 | Nahoru | #46
Matess727x> je to tak že su to stare motky takže míra opotřebení je značná a navíc teměř každe domino ma minimalne 3 majitela a kdo ví kdo s tym jak zachazel.pravda je že i když jsem s motkou ja jezdil na pohodu kdo ví kdo to předemnou prasil kdo ví kde a daval tomu kapky takže uznávám v tomto máš pravdu.ja proti motoru jako takovemu nemam nic jede supr a ten zatah má dobry.ja ted čekám na motor a protože bude mít hlavu už vařenou tak ten chladič oleja dám.každopádně dávat si na to pozor při koupi kdyby někde neco syčelo a šlo to jak kdyby někde od svíčky tak zkontrolovat dotažení svíce a když tak to muže byt švácle.u mojeho stroja nejvíc znatelne při volnoběhu při větších točkách už to tak slyšet nebylo

2 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

29.6.2011 v 14:29 | Nahoru | #47
Chlopi nedohadujte se mi tu . Ne dělám si srandu děkuju za názory. A koukal jsem na Fmx a slr a to taky nevypadá špatně a cenově se to vcelku neliší od dominatora

(reakce na) enduro do 40tis.

29.6.2011 v 14:59 | Nahoru | #48
Spotter.w.m> hlavně dobře vybíraj u dominatoru je vyhoda že sou poměrně levné a je jich dost takže člověk si jich muže vyhledat víc a přebrat co by sa mu líbilo a co ne.mrkni semtutoj někde by tam měly být rozdíly mezi rokama výroby,každé serie byly typické pro období kdy se vyráběly a byly tam rozdíly v kapotách.na motoinzerci sem jich viděl par polátanych z jakychkoli ročníku.to muže svědčit o tom že moto bylo po nehodě a majitel to mastil s dílu ktere mu přišly pod ruku atak

(reakce na) enduro do 40tis.

29.6.2011 v 15:57 | Nahoru | #49

Spotter.w.m píše: Chlopi nedohadujte se mi tu . Ne dělám si srandu děkuju za názory. A koukal jsem na Fmx a slr a to taky nevypadá špatně a cenově se to vcelku neliší od dominatora


...co blbneš,...my se nedohadujem. To je kamarádská debata.

Mirbub: Ten přídavný chladič oleje určitě dej. Podrobné info najdeš na Dominátor foru.Ale v podstatě to je jednoduchoučký.Tam jde spíše o to, kam a jak přidělat ten chladič samotnej.Pak ho zapojit do okruhu je otázka chvíle. Kdybys chtěl, tak ti to pak cvaknu podrobněji,...na jakou hadici,...co a jak.To zapojení je stejný. Chladič se dává na vracečku-co tlačí čerpadlo olej z motoru zpět do nádobky.

enduro do 40tis.

29.6.2011 v 16:43 | Nahoru | #50

enduro do 40tis.

29.6.2011 v 19:11 | Nahoru | #51
koukal jsem na slr a nezdá se špatný plasty přilehlý až na to přední světlo to je strašný když bych s tim pleskl tak by toho moc odlitat nemuselo a to fmx co má Matess727x to je deluxe nevim nevim jestli neco nepridám k těm 40 ti a nepořídim něco takovýho

enduro do 40tis.

Skvělá odpověď, děkuji! 29.6.2011 v 20:59 | Nahoru | #52
Spotter.w.m: FMX je ale jen na silnici.Sice jsem viděl, jak na to někdo dal cross kola, ale já bych to do terénu netahal.Co se týče SLR.Ty motorky se prodávaj za pár korun,...za nějakých 40 bys měl už hóóódně pěknej a zachovalej stroj. A jestli tě baví i něco na motorce potunit, tak se podívej do mého profilu na SLR co jsem měl,....jaká se z něho s minimem námahy dá udělat krásná motorka. Nakonec jsem ho prodal, páč mě tady ukecal jedn chlapík-páč se mu moje SLR moc líbilo a prostě ho chtěl,...a nabídl mi za něj 50 tisíc. Je fakt, že jsem měl pak zase štěstí na krásný FMX v luxus stavu, takže prodeje SLR nelituju.Ale byla to opravdu výborná motorka.A s těma úpravama v jakých jsem ho měl to bylo i na pohled "jiná motorka".

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

29.6.2011 v 21:29 | Nahoru | #53
Jo motorky tam máš suprový . To slr je hádám obdoba dominátora a všechny vlastnosti budou více méně stejný? Náhodou váhu nevíš? Akorát to přední světlo ,to by chtělo tam dát pěknou masku a trošku jiný plexi. A byl by z toho takovej motárdek , Jinak motorka pěkná a myslim že odolná.

(reakce na) enduro do 40tis.

29.6.2011 v 21:51 | Nahoru | #54

Spotter.w.m píše: Jo motorky tam máš suprový . To slr je hádám obdoba dominátora a všechny vlastnosti budou více méně stejný? Náhodou váhu nevíš? Akorát to přední světlo ,to by chtělo tam dát pěknou masku a trošku jiný plexi. A byl by z toho takovej motárdek , Jinak motorka pěkná a myslim že odolná.


...no,...motor u SLR je výfukama zavřenější než Domino, ale zase má ostřejší vačku.Takže když pak výfuky lehce otevřeš,...vrtnou se 3 dirky 8mm do zadní mezikomory (info mám v profilu v deníku u SLR), dáš KN filtr-já tedy nemám KN, ale mám přímo předělanej na molitanovej, kterej jsem okopčil na jednom německým webu, kde se zabývaj tuněním těchto "Domino" motorů,...a ve finále to SLR jede lépe a je živější a ostřejší než Domino. Co váží už si nepamatuju,...ale to najdeš na netu.Je ale lehoučký. Co se týče toho předku,...mě šlo dost o to, aby to pořádně svítilo-a to světlo fakt svítí super!Pak ta "retro" chromovaná hrazda nad světlem se mi u toho SLR líbí a to plexi tam šlo za ní pěkně napasovat.A pak taky,...ty jiné masky enduro se mi na tom SLR nějak nelíbí.Jinak je to v podstatě takový odlehčený Domino,...spíše živější a obratnější motorka do města atd.

1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

29.6.2011 v 21:58 | Nahoru | #55
oooooo lehčí to slovo se mi zamlouvá a to slovo živější taky . Sakr bléé ať už někdo koupí mou starou (motorku ) Jak to děláš že tvoje motorky jsou tak perfektní.

(reakce na) enduro do 40tis.

29.6.2011 v 22:47 | Nahoru | #56

Spotter.w.m píše: Jak to děláš že tvoje motorky jsou tak perfektní.


...pracuji neustále na nějakém zlepšování a tuningu. Páč to je také jedna z těch věcí,..."tunit" motorky k obrazu svému, co mě na tom motorkaření moc baví.

enduro do 40tis.

30.6.2011 v 15:17 | Nahoru | #57
A jak jde vidět tak se aji daří.

enduro do 40tis.

30.6.2011 v 16:38 | Nahoru | #58
Je zajímavý,...že jak jsme se teď nějak tu bavili o těch EseLérách,....tak co jsem SLR měl, tak jsem nepotkal tady jediný SLR.No a teď snad za dva dny tři SLR,...přímo u nás ve městě.Jedno bylo červený, krásně udělaný do endura,....něco jako měl kamarád.





1 reakcí na tento příspěvek enduro do 40tis.

30.6.2011 v 16:56 | Nahoru | #59
týýýýýýý jo to chcu ,to musim mít . jak je to s ND na slr moc jich není ani na motoinzerci

(reakce na) enduro do 40tis.

30.6.2011 v 17:08 | Nahoru | #60

Spotter.w.m píše: týýýýýýý jo to chcu ,to musim mít . jak je to s ND na slr moc jich není ani na motoinzerci


...spousta dílů pasuje z Dominátora. Ale jaký díly?...žádný nebudeš potřebovat,...když se budeš o motorku starat. Mě nestála za tu dobu, co jsem jí měl,...tak krom tuningu oleje a spotřbáků vlastně nic. Jóoo, vlastně spojkový lamely jsem dával nový.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva w16 nestartuje hází jiskru Cagiva W16 600 Stepa97 4 25.11.2023 v 20:15 Stepa97
Cagiva w16 Starter Cagiva W16 600 RaptorMc 10 15.11.2022 v 02:01 Vy-mi
Startér Cagiva W16 600 MK46 1 2.10.2022 v 09:56 Ariete
Shodnost dílů Cagiva W16 600 a dalš... Cagiva W16 600 Elvisbojar 3 1.10.2022 v 17:28 MK46
W16 mi po výměně oleje nemaže Cagiva W16 600 chrzja 14 28.12.2016 v 12:28 Frantas


TOPlist