globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa ČZ 175 otáčkoměr
 
22.9.2007 v 16:48
Zdravím, mám otáčkoměr z nějaké limitované edice škodovek a tak sem ho tam chtěl píchnout na moji jawku. Problém je v tom, že když to vše zapojím, tak se ručička pohybuje jen tesně pod Nulou a když to oroštuju tak to vylítne pouze na 1-2 tisíce otáčkek. Prosím v čem je chyba?? Nebo jesi je ten otáčkoměr dělanej pouze na auta? Slyšel jsem, že to normálně má fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 175 otáčkoměr

22.9.2007 v 17:14 | Nahoru | #1
No tak první předpoklad je mít 12V palubní napětí a druhý předpoklad je ten, že u jednoválce ti prostě chybí impulz na otáčku ;)
4T 4vál - 2 otáčky 4zápaly = 1otáčka 2zápaly.
Jednobuch 2T 1otáčka 1zápal.
Kapišto ;)

Takže pokud bys měl VAPE 12V, tak by ti ten otáčkoměr ukazoval přesně polovinu otáček.

(reakce na) Jawa ČZ 175 otáčkoměr

22.9.2007 v 17:31 | Nahoru | #2
Dingo>aha, jo 12V sem tam píchl, takže to ukazuje fakt polovičku asi, a nejde to nijak udělat že? musím mít otáčkoměr z 2t že?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 175 otáčkoměr

22.9.2007 v 18:29 | Nahoru | #3
NO malinko by sis musel pohrát s vnitřnostma - změnit pár součástek ;)

(reakce na) Jawa ČZ 175 otáčkoměr

22.9.2007 v 19:10 | Nahoru | #4
Dingo> Tady mě nemaj rádi :lol: tak mě zase odfakujou, ale já mam na péráku otáčkoměr ze škodárny (12V), a pérák je 6V a taky to ukazuje přesně polovic, asi 2500 na max, takže podle mě ani tak nezáleží na voltáži, jako na tom co říkal Dingo, že tomu chybí jedna jiskra, možná se to ale vevnitř dá nastavit, neni tam něco čim se dá otáčet???, alespon u Yamaháckýho to jde...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 175 otáčkoměr

23.9.2007 v 07:57 | Nahoru | #5
dmc: na napětí nezáleží... jde o počet impulsů, otáčkoměr byl ve škodovkách běžnej, dával se do výbav LS, GL, GLS a GLI, u 130tek i u L, případně za příplatek

m.siemens: pokud máš dvouválec, tzn. ČZ471, ČZ472, bizona 250 nebo 350, nebo jakoukoli 12V jawu 350 (632,638 a vejš) a klasický zapalování kladívka, jde to udělat tak, aby to ukazovalo správně, a to tak, že zapojíš přes diody na kocenktro č.1 na otáčkoměru oba vývody č. 1 z cívek tak, aby závěrnej směr diod propusti impulsy k otáčkoměru, ale ne z kladiva na kladivo..., počet impulsů pak bude 2 na jednu otáčku a otáčkoměr ukazuje správně.... jestli jede na i jen 6v taky nevím, myslím si že by mohl...

pokud máš jednoválec, tak musíš buď přecejchovat otáčkoměr (hodnoty x2) nebo ho doplnit o násobič impulsů (bez záruky, jen teorie, nezkoušel jsem to). otáčkoměr by údajně měl mít seřizovací trimr, ovšem jak velkej rozsah s ním doženeš nevím, nehledě na to, že bys musel sktečný otáčky motoru odměřit například stroboskopem, porovnat případně dohnat na max rozsah a opět podle stroboskopu přecejchovat...

u vape ti neporadím, protože nevím jestli sbírá 2 impulsy na otáčku, nebo jeden a druhou jiskru hází o 180st. pomocí elektroniky...

(reakce na) Jawa ČZ 175 otáčkoměr

23.9.2007 v 09:52 | Nahoru | #6
pech.> na napětí nezáleží... jde o počet impulsů - no konečně se na něčem shodnem :thmubup:
otáčkoměr by údajně měl mít seřizovací trimr - to sem myslel, ale nevěděl jsem jak se tomu říká, jeden známej si dával na Jawu otáčkoměr z 4T Yamaha, a ukazoval mu 2x tolik, a tim trimrem se to dalo nastavit s hodně velkym rozsahem, takže u škodárny by to mohlo jít taky tak, ale jak říká pech. musíš si to synchronizovat a nějakym přesnym otáčkoměrem, kterej k tomu taky na chvíly připojíš, jinak s tim jak to dát na 350, to byl vážně dobrej nápad! *yes* ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist