paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa ČZ 175 otáčkoměr
 
22.9.2007 v 16:48
Zdravím, mám otáčkoměr z nějaké limitované edice škodovek a tak sem ho tam chtěl píchnout na moji jawku. Problém je v tom, že když to vše zapojím, tak se ručička pohybuje jen tesně pod Nulou a když to oroštuju tak to vylítne pouze na 1-2 tisíce otáčkek. Prosím v čem je chyba?? Nebo jesi je ten otáčkoměr dělanej pouze na auta? Slyšel jsem, že to normálně má fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 175 otáčkoměr

23.9.2007 v 07:57 | Nahoru | #1
dmc: na napětí nezáleží... jde o počet impulsů, otáčkoměr byl ve škodovkách běžnej, dával se do výbav LS, GL, GLS a GLI, u 130tek i u L, případně za příplatek

m.siemens: pokud máš dvouválec, tzn. ČZ471, ČZ472, bizona 250 nebo 350, nebo jakoukoli 12V jawu 350 (632,638 a vejš) a klasický zapalování kladívka, jde to udělat tak, aby to ukazovalo správně, a to tak, že zapojíš přes diody na kocenktro č.1 na otáčkoměru oba vývody č. 1 z cívek tak, aby závěrnej směr diod propusti impulsy k otáčkoměru, ale ne z kladiva na kladivo..., počet impulsů pak bude 2 na jednu otáčku a otáčkoměr ukazuje správně.... jestli jede na i jen 6v taky nevím, myslím si že by mohl...

pokud máš jednoválec, tak musíš buď přecejchovat otáčkoměr (hodnoty x2) nebo ho doplnit o násobič impulsů (bez záruky, jen teorie, nezkoušel jsem to). otáčkoměr by údajně měl mít seřizovací trimr, ovšem jak velkej rozsah s ním doženeš nevím, nehledě na to, že bys musel sktečný otáčky motoru odměřit například stroboskopem, porovnat případně dohnat na max rozsah a opět podle stroboskopu přecejchovat...

u vape ti neporadím, protože nevím jestli sbírá 2 impulsy na otáčku, nebo jeden a druhou jiskru hází o 180st. pomocí elektroniky...

(reakce na) Jawa ČZ 175 otáčkoměr

23.9.2007 v 09:52 | Nahoru | #2
pech.> na napětí nezáleží... jde o počet impulsů - no konečně se na něčem shodnem :thmubup:
otáčkoměr by údajně měl mít seřizovací trimr - to sem myslel, ale nevěděl jsem jak se tomu říká, jeden známej si dával na Jawu otáčkoměr z 4T Yamaha, a ukazoval mu 2x tolik, a tim trimrem se to dalo nastavit s hodně velkym rozsahem, takže u škodárny by to mohlo jít taky tak, ale jak říká pech. musíš si to synchronizovat a nějakym přesnym otáčkoměrem, kterej k tomu taky na chvíly připojíš, jinak s tim jak to dát na 350, to byl vážně dobrej nápad! *yes* ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist