globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chytla elektrika - GS 500
Zdravím, podělím se s Vámi co se mi dnes stalo.
S kamarádem jsme měli v plánu udělat synchronizaci karburátorů a konečně poprvé letos projet motorku. Všechno jsme si připravili a chtěli jsme se do toho pustit. Vytáhnem GSko před garáž, dám na stojan a najednou se začíná z motorky kouřit. Koukám jak blbec co se to děje a rychle hledám klíč abych odpojil baterku.
V šoku ani nevím kde to přesně kouřilo, myslím že něco šlo i od motoru.
Absolutně mi to hlava nebere, spínačka nebyla sepnutá, ani klíč tam nebyl. Taky nevím proč nezareagovala pojistka, byla tam předepsaná 20A.
Přikládám fotku seškvařeného krytu startovacího relátka s roztavenou pojistkou.

www.abload.de/image.php www.abload.de/image.php

Nevím kde se stala chyba ani co se všechno odvařilo, tiše doufám že to nebude nic vážného.

Co vy na to říkáte? Máte nějaký tip co zkontrolovat?

Naposledy editováno 11.06.2011 23:39:13

1 reakcí na tento příspěvek Chytla elektrika - GS 500

11.6.2011 v 23:58 | Nahoru | #1
Proč by to měla vzít pojistka? Projdi si kabeláž - od plus krátký tlustý kabel na startovací relé a z relé na startér. A asi též vyhoď relé. Buď máš zkrat na kabeláži nebo byl v relé. Ovšem ten protikus - červený konektor - je průser, je přímo na hlavní kabelovém svazku, pokud je tedy zničený tak sis vydělal na druhou kabeláž z vraku, originál by ses nedoplatil.

Jinak na vysvětlenou - trapných 20A pojistka je uplně na nic, když startér potřebuje třeba 80, 100A. Okruh baterka - relé - startér tak jde vždy u každého samochodu napřímo, nemáš ho bohužel v principu jak jistit a také je stále pod napětím. Také jsou to jediné kabely, které je dobré opravdu kontrolovat a očka vždy za každých okolností udržovat čisté, lesknoucí se jak psí kulky. Jakýkoliv přechodový odpor v nějakém místě způsobí, že se tam bude při startování (nebo zkratu) silně zahřívat.

U GSka je pak pod napětím ještě jak ke spínačce, tak k regulátoru, ale oboje už je přes pojistku, tam by problém být neměl. Osobně to tipuju spíš na relé, některé odcházely.

(reakce na) Chytla elektrika - GS 500

12.6.2011 v 09:33 | Nahoru | #2

dj_hroch píše: pokud je tedy zničený tak sis vydělal na druhou kabeláž z vraku, originál by ses nedoplatil.



Sheeron prodávala gs na díly, tak kdyby jsi potom potřeboval tak ji zkus napsat, myslím že kabely ještě má.

1 reakcí na tento příspěvek Chytla elektrika - GS 500

12.6.2011 v 11:51 | Nahoru | #3
Díky za odpovědi.

Zkusím to proměřit a zjistit kde nastal zkrat. Ten konektor zase taková tragédie není. Myslím, že jsem schopný ho nějak zbastlit a opravit.

(reakce na) Chytla elektrika - GS 500

12.6.2011 v 12:13 | Nahoru | #4
patap333> OK Tam jde jen o to, aby do sebe zapadaly a konektor pevně držel, jinak to zase není žádná atomová věda. Já tam mám třeba prasklé ty packy co to drží, tyhle umělohmotné blbosti uletí hned, ale je to v klidu a drží.

Jestli se trochu vyznáš v elektrice tak si stáhni servisní manuál či Haynese, máš tam schéma, vydá za tisíc slov.

Chytla elektrika - GS 500

20.6.2011 v 17:56 | Nahoru | #5
Takže dneska jsem se k tomu dostal a nic jsem zatím vlastně nezjistil.
Prvně jsem myslel, že problém je ve startéru, protože svorky jsou ve zkratu. O chvíli později jsem ale zjistil, že tak to je normální a startér se točí. Tudíž ještě budu muset proměřit ty 3 "tenké" drátky co vedou do té růžové koncovky.

Sečteno podtrženo to asi vypadá na to relé...co říkáte? Změřil jsem ty dvě svorky na relé a propojené nejsou.
Mám z toho zamotanou hlavu

Chytla elektrika - GS 500

8.7.2011 v 12:03 | Nahoru | #6
Takže jedem dále:

Zapojil jsem to znova, motorka normálně naskočila, tak jsem to byl kolem garáže projet..říkám si super asi nějaká chvilková porucha...chyba po asi 3 minutách se začlo kouřit znova
motor běžel dále, ale pohotově jsem kabely vyrval ze spínačky, aby se mi zase neupálili.

Okruh baterie - spínačka - startér jsem proměřil a tam chyba není...i celá spínačka je bez poruchy...

-> Dotaz: Je možná závada v regulátoru nebo alternátoru?

Chytla elektrika - GS 500

Skvělá odpověď, děkuji! 11.7.2011 v 21:37 | Nahoru | #7
Zjistil jsi už kde a co se očoudilo? Smrdí pouze při startování nebo trvale? Trojici regulátor - alternátor - baterie jsi schopen pro klid duše proměřit případně podle jednoduchého návodu a budeš mít hned jasno. Pokud ho nenajdeš tak proměř aspoň napětí na baterii na prázdno, při startování, na volnoběh a při zvýšených otáčkách. Baterie asi 12,2 - 12,7V, při startování poklesne, ale nemělo by moc pod 10V, na volnoběh i otáčky kolem 13 - 15V, na drobné sem či tam se nehraje, pokud jsi výrazně nahoru či dolů tak máš problém. Každopádně kdybys měl špatný regulátor natolik, že by hořely kabely, tak mnohem dřív než kabely řešíš problém s baterií, tohle se mi moc nezdá...

Stav kabelů jedině zrakem, čuchem, případně sluchem. V nějakém místě nejsou výrazně tenčí nebo zalomené, přeskříplé, na pohmat pod izolací utržené či roztřepené? Relé by mělo spínat pouze když startuješ, startér samozřejmě nemá jet trvale Osobně bych byl asi trochu "prase" a nebál se nechat to pěkně nažhavit a pak se podíval jasně, odkud a proč se mi čoudí, jinak to nepoznáš. Navíc pokud to stejně už zadýmilo tak to už víc než stejně je neposereš.

Chytla elektrika - GS 500

17.7.2011 v 15:23 | Nahoru | #8
Žhavil se zelený drát na spínačce, potom prý ještě od motoru (říkal kámoš).
Poprvé mi to udělalo když byla motorka na stojanu, vypnutá..podruhé když jsem jel.

EDIT: Asi jsem na to konečně přišel, našel jsem prodřený a propálený drát, který vede z alternátoru. Prodřel se o řětěz. Takže to opravím a uvidíme..snad to už bude OK

Naposledy editováno 17.07.2011 16:40:59

Chytla elektrika - GS 500

26.7.2011 v 21:01 | Nahoru | #9
Takže opraveno a proměřeno..vypadá to, že nic neodešlo..super
Díky za pomoc

Chytla elektrika - GS 500

26.7.2011 v 21:35 | Nahoru | #10
No ty kráso, pěkně zákeřné teda, ale zas je člověk mouřejší To vysvětluje tu spínačku, naštěstí to tak žhavilo pouze při otočeném klíčku a ne v klidu, pokud máš vše správně jištěno pojistkou.

Jestli už jsi zaizoloval a teď se vše tváří OK tak si jen pro jistotu změř napětí ze všech fází alternátoru (volnoběh i v otáčkách) jestli neodešlo některé z vinutí a napětí (volnoběh, otáčky) na baterce, jestli to přežil regulátor. Nafouklé či prasklé baterky by sis všiml a jinak by se tam snad ani nic jiné nemělo vysrat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 7 Dnes v 15:21 ViraxRider
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist