po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...
Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...
Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...
U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...
Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?
Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Už jen to, že ti přiznal to že čuměl jak se to točí a hází ven olej je prostě do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!! ...zfromuloval bych si slušnou, ve všech bodech korektní, pozitivně laděnou, zákaznicky proaktivní formulaci jasného vyjádření " NASRAT" !!!
Mě to nějak smrdí...fakt. Evidentně tomu nerozumí, tak proč z toho tahal motor ?
Naposledy editováno 16.05.2011 15:10:26
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
t_freedom píše: DMC.motobiker> sorry ale nejde mi to do hlavy...já koupit motorku a po měsící to kousnout na klice - ještě tímhle způsobem!!!(jako že vyrazím ojnicí vanu, blok či co)- tak první volám majiteli, ať si připraví peníze, že mu to vezu domů. Ale to bych musel mít čistý svědomí, že se to bez předešlejch náznaků raflo tak, že se ojnice utrhla...a né že jsem to zatavil na klice bez oleje a pak se následně ta ojnice urvala! Jestliže zapekl šálu na klice - nemazal. Kdyby byla načnutá, klepala by postupně víc a víc. Jezdil jsem s motorem co klepal a každejch 10km se to dost hustě zhoršuje!!! Nakonec je to slyšet jak rány 150g kladívkem. Nikdy bych z toho nevytáhl motor a pak volal majiteli...PROČ bych to měl dělat???
Už jen to, že ti přiznal to že čuměl jak se to točí a hází ven olej je prostě do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!! ...zfromuloval bych si slušnou, ve všech bodech korektní, pozitivně laděnou, zákaznicky proaktivní formulaci jasného vyjádření " NASRAT" !!!
Mě to nějak smrdí...fakt. Evidentně tomu nerozumí, tak proč z toho tahal motor ?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
DMC> jak byla sepsaná smlouva, čísla motorů seděj ? Kolik je najeto od prodeje na tacho ?
Naposledy editováno 16.05.2011 15:44:54
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
DMC.motobiker píše: 1100Virago> Píst ve válci chodí (v rámci možností, protože válec je v dolní polovině nakleplej) a na čepu je to taky v pohodě... Zadřené je ojniční ložisko na klice, tam se to ani nehne... Ten lom ojnice je podle mého čistý a čerstvý v celé jeho délce, nejedná se nejspíš o vadu materiálu - i když tohle já nedokážu odborně posoudit, je to jen můj názor... Utrhlo se to podle mého pouze v důsledku zadření ložiska na klice, protože ojnice už se pak nemohla dál volně otáčet a někde to povolit muselo...
t_freedom> Dovezl jenom samotnej polorozebranej motor v dodávce, motorku ani stav tacho jsme už neviděli... No klepalo neklepalo, to ten chlápek sám neví a asi by si toho ani nevšiml! Já když jsem na tom jel naposled, tak mi na tom nepřišlo nic divného, ten motor si s origoš laufama jenom pěkně ševelil a žádné klepání tam podle mě slyšet nebylo... Ale zase na druhé straně je jasné, že jsem se na to nijak zvlášť nezaměřoval a taky už můžu mít pokřivený pohled na "normální" zvuk motoru z toho ježdění na Ducati!
karf> Tak to máš samozřejmě taky pravdu! Pokud na prodávané mašině něco narychlo doprasím a děj se vůle boží, ať si to už nový majitel pořeší sám, tak je to jednoznačně moje chyba! I když taky se to pak těžko prokazuje... Ale tady nebylo opravdu nic, o čem by původní majitelka věděla a chtěla by to zatajit! Mašina je celkem v původním stavu, nebouraná, stav odpovídá stáří a dokonce i ten motor vypadá, že se v něm ještě nikdo nikdy nevrtal... Je to prostě prekérka, já jsem taky koupil 916 a za tři týdny se mi začala vypínat komplet celá elektrika, což jsem řešil dost dlouho a zjistilo se, že chyba byla v ř. jednotce, která je ale na Stradě stejná jako u SPS a stojí 2000 €uro! Bořenou skoro neseženeš, protože jich je jako šafránu a kde si pomůžeš? Taky to mohla být skrytá vada, o které původní majitel klidně mohl věděl, ale už jsem to s ním neřešil a nakonec jsem si sehnal novou ř. jednotku a chip přes e-bay asi za 200 €uro, holt je to 15 let stará vrána, tak co naděláš...
1/ dle mého není lom materiálovou vadou (ta by se navíc projevila už dávno a ne po desítkách tisíc km, vypadá to přetržený najednou (hrubé zrno v celé ploše, není vidět počátek lomu a jeho postup)
2/ dovez kus motoru na káře, poté, co se v tome někdo hrabal? - vůbec bych se s ním nebavil
3/ nekontroloval olej, ač věděl, že to žere, tůroval za studena, nechal běžet po průseru? - ať jde do prdele, není důvod se s ním bavit
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
jean192 píše: Rozmýšľam, prečo ja objednávam znalecké posudky za stovky eur, keď tu je znalcov zdarma na každý prst desať ? Aj ked je pravda, že ja by som po 700km jazdení odvahu na reklamáciu nemal, ale z toho, čo sa tu písalo, robiť závery...
Hele dokazování před soudem, reklamace co ty asi možná musíš řešit, je jen vyšší umění toho, co může znát nevzdělanej Franta Kroupa z Horní dolní, co se od mala hrabe v motorech.
No když máš tedy jinej názor, vycházející ze všech příznaků co tu DMC napsal, řekni ho a podpoř zkušenostmi z oboru. Nebo se znalci.
Vím že "always need to hear both sides of story"(jak radí Phil Collins), ale tohle je divný...ať už se to raflo jakkoli. A soudím, že by ses na klepající motor s proraženým karterem asi taky nekoukal, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
t_freedom> Tohle řeší majitelka, psal jsem jí to, kopii techničáku snad mít bude a smlouvu jsem ještě neviděl... Se stavem tacho bude asi trochu problém, protože mašinu má stále nový majitel a ten tvrdil, že najel těch +/- 750 Km... Zatím se to řeší v dobrém, tak by bylo asi blbý to zpochybňovat, to když tak až půjde do tuhého...
DMC.motobiker píše: seikos> No vzhledem k tomu, že už máme v dílně samotný motor s dírou v bloku, tak v původním stavu už to asi opravdu vrátit nedokáže... Každopádně díky moc za rady , uvidíme, kam to bude nadále směřovat...
Dneska už je pomalu o strach i něco prodat...
E: Jinak my samozřejmě ani nemůžeme dokázat či přímo tvrdit, že se to zadřelo proto, že tam nebyl olej, on tam klidně i mohl být, to už se teď bude ale dost špatně zjišťovat...
já ti jen řeknu o tom straachu něco prodat, s prominutím sem se na to vysral a prodávám jen nové věci se zárukou,
chce to čas a musíš se bránit
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
jean192 píše: Mne ide len o to, že okrem DMC nikto ten motor nevidel, ale všetci zaručene poznajú príčinu vzniku škody
tak nam tu vybal duvody pro utrzeni ojnice, jsem na to zvedavy , hlavne na ty samovolne z opotrebovani a souvisejici s neposkozenou plochou valce a neposkozenou hlavou ...smele do toho, mistre ...mozna ze ty si videl poradne z blizka prvni 4T kdyz sis koupil svoje FJ(pamatuju si na tvoje dotazy), ale jsou tu jini, kteri uz nejake ty havarky motoru videli a tim myslim hlavne ostatni diskutujici, aby to nevypadalo jako ze se vytahuju ....apropo zrovna v patek se rozletela u znamyho jedna R6ka, ojnice sla na prochazku a co bylo duvodem? nedostatek oleje a jizdy po zadnim, vysledek? zacala klepat, on to smele ignoroval a pak prisla prekvapive rana ....si rikam, ze by to mel reklamovat jako skrytou zavadu[img]
Naposledy editováno 17.05.2011 00:56:05
Když jsme měli XS 750 a pak GPZ 750 turbo, bylo v republice pár 4T mašin. Každej na ty "starý vrány" koukal jak zjara. Všichni jen slyšeli hromobití, něčeho jinýho než Džawa 350 a byli jak pomatení. O ty starý vrány ses ale musel starat - věděl si časem co, kde a jak. Musel si prostě nějakou teorii i praxi vstřebat a kolikrát si chca nechca musel po 80tkm udělat třeba tvrdochrom na klice.
Dnes se maník v prvním kroku zaregistruje na "motorkáři.cz" ... tam hodí vlákno " Jakou do začátku " a všichni mu pak blijou jak 600ccm je vlastně pohoda a že stejně časem nebude stačit, tak to chce litra. On to někde vycashuje a ví tak maximálně kde se zapínaj světla, čím má otočit, aby to jelo maximálku a že na zadní brzdu ani nemá smysl šlapat, že přední odbrzdí většinu a taky nějakou tu teorii jak to stavět na zadní - protože bez toho motorkář není motorkářem.
Neví vůbec jak se o to starat, co se v tom děje(že třeba točení hned po startu není úplně ok) a to "ťukání" nejsou ventily(co mu řekl Jirka, kterej slyšel že ventily někdy ťukaj...ale sakra kdy?), ale to je jedno...ono si to sedne, protože motor se prej má vytáčet, že když se podtáčí, že mu to nedělá dobře. No a zanedlouho má možnost se podívat na kliku aniž by povolil jedinej šroubek ... (nu což, vymění dvě tři ty kuličkový ložiska - něco podobnýho jako v kole - zabrousí to šmirglem a zase to pojede)
Takový jsou sny dnešních statečných motorkářů
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
jean192 píše: Mne ide len o to, že okrem DMC nikto ten motor nevidel, ale všetci zaručene poznajú príčinu vzniku škody
motor jsem neviděl, jen jsem koukal na tu poslední fotku jak je na ní trochu líp vidět lom ojnice
vzhledem k tomu, že zkoumání proč a jak tahle kovová součást praskla už skoro 20 let patří k tomu, čím se živím, dovoluju si tvrdit, že podle lomu to dle mého není materiálová vada, že ta ojnice je přetržená
a jak dochází k přetržení ojnice? jako první a nejpravděpodobnější je jeví kousnutí
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Dekuju moc, opravdu mi tím obrovsky pomůžete.
výsledky z tohoto dotazníku budou použity POUZE pro účely moji bakalářské práce, cely dotazník je samozřejmě anonymní. nemusíte se bát, nežádoucího uniku informaci.
Ještě jednou obrovské díky všem, kdož tento dotazník vyplní(příp. pomohou rozšířit) mi opravdu velmi pomohou. Dekuju.
odkaz na dotaznik
http://povinne-rucen...arijni-p.vyplnto.cz/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Ono na tom co říká t_freedom asi něco bude...
arguil> Tak jsem ti to tam naškrábal, i když to většinou nedělám...
Podle modelu motorky mě asi poznáš snadno!
hok> Díky za názor!
Naposledy editováno 17.05.2011 15:37:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Naposledy editováno 17.05.2011 16:35:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
K motorkám se chovám velice šetrně, nakládám jim až po úplném zahřátí oleje (mám místo víčka teploměr) a to ještě s rozumem- stejně se to stalo..... Původní majitel dělal blbýho, začal mlít, že ten druhý motor měl dobrou jen převodovku a že jsem ho měl rozebrat a podobný ho*na.... Co z toho plyne? Když jsem se z toho průseru vykopal, tak šla Honda do hajzlu a koupil jsem si motorku od kámoše, o kterém vím, že se k ní chová stejně jako já a jsem spokojený. Kupovat použitou věc je vždycky riziko a chtěl bych vidět všechny ty, co tady píšou, jak by se na každého vy*rali, co by říkali tomu, kdyby někdo vydrbal s nima, jako se mnou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
mě by třeba zaímalo když prodáš motorku a nový maitel podrží plyn na max co se asi stane
motor se asi rozlítne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
tiba35 píše: DMC.motobiker> jj, ale pak jsou tady ještě 929ky, které i když mají oleje přehršle a staráš se o ně, jako o miminko, tak kousneš taky, ale to většina majitelů této Hondy už poznala
ja teda nevim, ale kdyz je u neceho jinak funkcnoho vadna prevodovka, tak menim prevodovku, ne cely motor a ano, kdyz by mi motorka klekla(nekdo se mnou "vydrbal"), tak bych si sakra rozmejslel, jestli ma cenu vubec se s nekym hadat a co z toho nakonec muzu mit ....jinak takova technicka poznamka, kdyz jsi clovek, co si na motorce nic neudela a musi to rvat kvuli tomu do servisu, tak nechapu co te napadlo kupovat defektni masinu s druhym motorem, kdyz takovych zdravych je vsade mraky ...takovou vec si muze dovolit clovek, co aspon trochu vi o co se jedna, jestli se v tom vyplati vrtat a jaky tam muze byt zadrhel a hlavne aspon trochu kvalifikovane obhlidne toho zajice v pytli co je nabizenej ....ale pristup koupim vyhodne masinu s necim vadnym a nahradnim dilem k dispozici, souknu to do servisu, vysolim stejny penize co by me v souctu stala fungujici vec bez opravy a nasledne se divim, ze se to vysralo, protoze servis pouze vyplnil prani a nekoukal na to jestli montovany soucasti neco je nebo neniTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 | MonKeyF00T | 2 | 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea |
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 | AveKT | 26 | 21.7.2022 v 14:39 AveKT |
Oprava VX800 Suzuki VX 800 | Dargen | 1 | 12.4.2021 v 04:37 hondaman1 |
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 | moucan | 15 | 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein |
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 | Kubita | 1 | 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6 |