po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...
Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...
Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...
U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...
Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?
Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Deadman píše: O tuhle motorku jsem se hodně zajímal, protože se mi už 6 let líbí. Ale vždy jsem buďto neměl dost peněz, nebo nebyla dostatečně zachovalá funglovka do 200km od českoněmeckých hranic.
Zkušenosti, co jsem se dozvěděl:
Nevýhody: Slabé brzdy, moc čoproidní geometrie do zatáček, nezanedbatelná spotřeba oleje i u zcela zdravého motoru (žádná tragédie, jen ho musíš mezi výměnama kontrolovat a občas dolejt). Prý sklony k reznutí.
Výhody: Motor táhne od nízkých otáček (výkon u tohoto druhu motorky nikoho nezajímá). Technika nemá žádné konstrukční chyby, které by vedly k nějaké typické často řešené závadě. Pro mě osobně perfektní posaz.
....
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
c.j. píše: VX má výkon i krouťák vyšší o nějakých 10%. Zvláštní je, že VX má i vyšší krouťák než Introš a dokonce ještě v nižších otáčkách, člověk by čekal, že právě chopper bude mít vyšší krouťák a ono to je opačně..
To nevím, na Intruderu jsem nejel, ale VX800 je ve své podstatě opravdu spíš Cruiser než Naked... Nejen motorem, ale i váhou, ovladatelností, sílou brzd a také pohodlím! Ta motorka asi holt trochu klame vzhledem, pro mě by to nebylo no...
(Je to ta modrá!)
c.j. píše: Téma: VX 800 klikovka-ko
Díky, dobré vědět , budu to brát jako jednu z možností...
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Kdyz by mel kupujici s mym autem nejaky problemy, pokusil bych se s nim lidsky domluvit treba na sleve (i kdyz z ceho jeste slevovat kdyz jsem prodal 10 let stary plne funkci auto s technickou na novejch gumach za 19 proze bylo lehce tukly vzadu (kosmetika) a zbytek co jsem chtel uz jsem dostal od pojistovny).
Ale tady v tom pripade bych asi max rek ze mu na opravu pokud bude vubec rentabilni dam dobrou cenu na opravu, ale podle me davat nekomu slevu na to ze mu po 700 km prolitla ojnice karterem ? To uz presahuji moji predstavu o podstivosti a spis mam takovou predstavu o blbosti. Proboha slevu na co ? Ze si koupil 17 let starou motorku, a at s ni delal cokoli tak se porouchal motor ? Kurva to se mu muze stat i u novyho den po zaruce ! A jestli se bude soudit ? Tak at se soudi, kdyz se mu TO vyplati pro masinu za 30 na kterou sezene motor za 10-15 ? A to jsem jeste prehnal.
Ale myslim ze do soudniho sporu o castku cirka 15 ve kterym podle me nema moc sanci nepujde. Vzdyt by jen do pravnika a casu na prvni stani nacpal vic jak za novej motor !
A ze mu TO nahodou za nekolik let az soud rozhodne nekdo zaplati zpatky ?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
DR.Dirt píše: udělal bych tribologii oleje jednou sme tak měli reklamaci na kamionu že se to hvízdlo a došlo se na to že fachmani měnili sami olej nalili ho tam málo a poměr staří motoru a usazenin se zjistilo že tam prostě nebyl olej.
Tyvole kolik stoji jen ten rozbor ? U kamionu za 2 mega je to nbeco jinyho, ale tady se bavime o 17 let stary masine za cirka 30 (a to mozna jeste prehanim) dochazi ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
DR.Dirt píše: udělal bych tribologii oleje jednou sme tak měli reklamaci na kamionu že se to hvízdlo a došlo se na to že fachmani měnili sami olej nalili ho tam málo a poměr staří motoru a usazenin se zjistilo že tam prostě nebyl olej.
Tyvole kolik stoji jen ten rozbor ? U kamionu za 2 mega je to nbeco jinyho, ale tady se bavime o 17 let stary masine za cirka 30 (a to mozna jeste prehanim) dochazi ?
3 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Ozzy_> Známá to prodávala za 27 tisíc myslím...
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Co se týče toho technického stavu stroje....sepsali jste to do kupní smlouvy?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
dj_hroch> Celkem škoda to je , protože mašina naposled ještě klapala pěkně!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
DMC.motobiker píše: Tak jsme to teď rozebrali a je to opravdu zadřené na klice! Ojnice se utrhla kousek pod pístem a je celá napasovaná a pozohýbaná mezi setrvákama! V bloku pod válcem (v místě, kde dříve byl starter ) je díra a je vyvalenej, klika těžko říct, zatím jsme sundali jen zadní válec... Píst to možná i přežil, ale vzalo to v dolní části vložku válce, takže píst jde jen ke spodní třetině válce a dál ani ťuk... Celá kliková skříň byla celkem suchá a ve vaně zbylo opravdu jen minimum oleje, odhadem půl litru až litr... Teď je otázka, jestli po tom zadření mohly vycákat ty zbylé dva litry oleje a nebo tam už nebyl před tím, to se dá těžko zjistit či dokázat... Pravdou je, že motor nevypadá nijak extra od oleje... Šrouby dole na ojnici, jak nový majitel říkal, že se asi některý z nich možná povolil, jsou oba utažené a ani se to tam nehlo... Motor celkově vypadal, že nebyl ještě nikdy rozebrán a nikdo se v něm dříve nevrtal! Všechny šrouby mají čisté a ostré hrany a byly zalepené, těsnění se zdá taktéž původní... Jediná věc je snad jen stržený a opravovaný závit na víčku pro seřizování ventilů, jinak motor na pohled TOP stav , jen běžné opotřebení... No ale je to teď celkem už na GO , to je jasné!
Ozzy_> Známá to prodávala za 27 tisíc myslím...
Proc ste to od nej brali zpatky??? Byli jste naprosto bez viny, ted z toho muze byt silena tahanice...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 | MonKeyF00T | 2 | 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea |
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 | AveKT | 26 | 21.7.2022 v 14:39 AveKT |
Oprava VX800 Suzuki VX 800 | Dargen | 1 | 12.4.2021 v 04:37 hondaman1 |
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 | moucan | 15 | 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein |
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 | Kubita | 1 | 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6 |