Kdyby byla bouráná,tak by dost možná neseděl odstín plastů,i mírně ohnutá vidle,zkroucený rám..něco za jízdy poznáš,ale jinak musíš doufat
Podle fotek vypadá dobře..
Naposledy editováno 29.03.2011 19:50:09
1 reakcí na tento příspěvek Jak vybrat motorku??
Mimochodem...jestli můžu doporučit... zkus zkontaktovat Davida Havla
Je z tamtoho kraje a možná zná majitele, a tedy i motorku. ER-5ku měl také.. a myslím, že by ti mohl poradit, popřípadě ji okouknout sám, nebo s tebou... Ale nechci mluvit za něj.
2 reakcí na tento příspěvek Jak vybrat motorku??
kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour bily? pak zy zrala vodu
- není kouř modrý? pak by to signalizovalo, že žere olej
rodrigo -> jeho příspěvek jen překopirovávám snad se nebude zlobit
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=82554
Tu ER-5tku jsem viděl na bazaru,jde o to že má slušnou cenu na to že je i zavřená.
Stočená nebude,km odpovídaj průměru.
Jestli ležela poznáš,ale podle výfuku vypadá že stím někde škrábl. To musíš vidět a to poznáš,ale vem si určitě někoho kdo se kolem toho pohybuje,klidně i zkušenýho motorkáře nebo známého
Vypadá hodně zachovale,záleží jestli v něčem nebude zakopanej pes.Určitě mu prvni písni jestli ji ještě má a kolik bylo majitelů,proč ji prodává a takovy základní věci.
2 reakcí na tento příspěvek Jak vybrat motorku??
- Zeptej se ho ale proč to má na té fošně, je totiž možné že tam jsou delší tlumiče z novějšího modelu a motorka blbě stojí na stojanu.
- Kdyby ses na ní šel podívat vem voltmetr a změř jak dobíjí
Jinak vypadá moc hezky, svojí jsem koupil taky za třicet a tak hezká nebyla.
edit: A zeptej se jestli nepíská výfuk :) Ale i tak by ta cena byla ok.
Naposledy editováno 29.03.2011 22:01:28
Blix píše: - Zadní tlumiče jsou jiné, původní se pravděpodobně ohly při pádu na pravou stranu, potlačí do nich výfuk a je to. Ale toho bych se nebál když je to spravený.
- Zeptej se ho ale proč to má na té fošně, je totiž možné že tam jsou delší tlumiče z novějšího modelu a motorka blbě stojí na stojanu.
- Kdyby ses na ní šel podívat vem voltmetr a změř jak dobíjí
Jinak vypadá moc hezky, svojí jsem koupil taky za třicet a tak hezká nebyla.
edit: A zeptej se jestli nepíská výfuk :) Ale i tak by ta cena byla ok.
přečti si i text....
na to, na co upozorňuješ, upozorňuje inzerent sám... výměna tlumuičů a pískání v tlumiči...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vybrat motorku??
Blix píše: - Zadní tlumiče jsou jiné, původní se pravděpodobně ohly při pádu na pravou stranu, potlačí do nich výfuk a je to. Ale toho bych se nebál když je to spravený.
- Zeptej se ho ale proč to má na té fošně, je totiž možné že tam jsou delší tlumiče z novějšího modelu a motorka blbě stojí na stojanu.
- Kdyby ses na ní šel podívat vem voltmetr a změř jak dobíjí
Jinak vypadá moc hezky, svojí jsem koupil taky za třicet a tak hezká nebyla.
edit: A zeptej se jestli nepíská výfuk :) Ale i tak by ta cena byla ok.
No myslím že to nemusí být nutně po pádu, slyšel jsem že tlumiče prostě praskaly a jestli tam jsou z novýho modelu tak jenom dobře. A myslím že takovýhle závěry od boku prodejce poškozují.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vybrat motorku??
novej píše: No myslím že to nemusí být nutně po pádu, slyšel jsem že tlumiče prostě praskaly a jestli tam jsou z novýho modelu tak jenom dobře. A myslím že takovýhle závěry od boku prodejce poškozují.
ER-5tku stačí vybulit z místa na pravou stranu a máš celkem slušnou šanci že tlumič přihneš, je to prostě blbě vymyšlený. Tlumiče jsou vyměněný takže není problém.
Delší tlumiče z pozdejších modelů prý dost zlepší jízdní vlastnosti ale chce to upravit stojan (novější erky mají ty tlumiče jinde uchycené).
1 reakcí na tento příspěvek Jak vybrat motorku??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vybrat motorku??
Z fotek v inzerátu je vidět toto:
motorka má stříkaný přední blatník a nádrž, na nádrži nejsou originál polepy
plotna zadního nosiče je klasická plastovka dodávaná s levnými kufry v ceně, pro montáž na Monorack poněkud nevhodná (osobně jako jediné vhodné řešení vidím hliníkovou, ta stojí ale něco málo přes litr)
neoriginál blinkry (ty nejlevnější, které se dají sehnat) a možná budou i bez homologace
neoriginální řídítka
přihnutá brzdová páčka
při skládání někdo vedl lanko tachometru poněkud jinudy než má být
na motorce jsou Hagony s délkou 35 cm místo 30 cm (díky tomu bude zadní kolo níže a sekundární řetěz bude dřít gumovou lištu, která chrání kyvku. Motorka bude mít o něco ostřejší úhel řízení a bude "neklidnější". Kromě toho chromované pružiny docela razí a oproti černým působí rušivě (alespoň na mě). To, že motorka bude stát blbě na obou stojanech bych asi neřešil.
levé víko motoru flekaté, vypadá to jako od chladící kapaliny. Rozleštit to už nepůjde, mapy tam už zůstanou.
nevím, jestli je to pouze odlesk, ale vypadá to jako vlasová prasklina na krytu kontrolek budíků. Jestli není rovnoměrná mezera kolem spínačky a tohoto krytu - bude přihlý plechový držák budíků
Tolik k tomu, co jde vidět z fotek....
novej píše: No myslím že to nemusí být nutně po pádu, slyšel jsem že tlumiče prostě praskaly a jestli tam jsou z novýho modelu tak jenom dobře.
Tlumiče kupodivu samy od sebe nepraskají.
Praskají proto, že je někdo narovná a díky typu materiálu se v nich udělá mikroskopická prasklina, která se postupem času za pomocí vibrací šíří dál, až to zbytek pístníce neudrží a skončí to takto:
A jestli tam jsou delší tlumiče z nového modelu je spíše špatně, viz můj příspěvek výše.
"rychlejší řízení", neklidnější, dření řetězu o lištu + nepoužitelnost stojanů
Blix píše: ER-5tku stačí vybulit z místa na pravou stranu a máš celkem slušnou šanci že tlumič přihneš, je to prostě blbě vymyšlený.
To bych zrovna netvrdil, aby výfuk propružil tak to už musí být poměrně velká síla.
A s tím vymýšlením - holt motorky se konstruují na jízdu a ne na to, aby se s nimi mlátilo o zem.
Blix píše: Delší tlumiče z pozdejších modelů prý dost zlepší jízdní vlastnosti ale chce to upravit stojan.
Já to zkoušel a mě to zrovna moc lepší nepřišlo....
Tubus píše: ...důvodem výměny nebyl pád motorky jak se zde oběvilo, ale došlo k prasknutí tlumiče v krčku...
On tlumič nikdy nepraskne hned jako následek havárie, ale většinou se přihne v krčku a pak po nějaké době...
Já jsem akorát napsal, co je možné z fotek uveřejněných v inzerátu vidět (byť se k inzerátům obvykle nevyjadřuju).
Takže k dotazům:
Tubus píše: První dotaz je jak ste přišli na to že je stříkaný přední blatník?
Protože má stejně "vyblitou barvu" jako stříkaná nádrž.
Co se týče barvy u ER5tky - je to třívrstvá perleť, která se stříká jako stříbrná perleť, potom tónovací barva (řídká vodička) a všechno se poté nalakuje.
Díky tomu je docíleno pěkného prostorového dojmu a barva má "jiskru".
Osobně jsem nechával několikrát dostříkávat díly z ER5tky a s barvou byl problém.
A to mi to lakoval nejlepší lakýrník široko daleko.
Když se podíváš na fotky a co víc, když se podíváš na díly nejlépe na sluníčku v reálu - pochopíš... Zadní plasty stejně jako boční kapsy jsou originál i s polepama.
Tubus píše: U nádrže už vůbec nevim jakým stilem jste k tomu došli.
Jak jsem k tomu došel ?
Už na první pohled třísknhe do oka polep nádrže, který není 100% originál.
Jo a kdybys chtěl namítnout, že ho někdo mohl sloupnout a dát jiný - nemohl, protože je to jediná nálepka, která je přelakovaná. Ani bych se nedivil, kdyby to bylo vyříznuto z fólie.
Takže stačí jen porovnat Tvůj nápis na nádrži s jakoukoliv jinou fotkou, nejlépe reklamní.
Originál nápis by měl mít tučnější font:
Originální polep nádrže
Tvůj polep nádrže
Tubus píše: Co se týká plastového držáku na zadní kufr, není pravdou že je dodáván s kufrem ( bohužel ) protože kdyby byl ušetřil bych peníze.
Kufr, který máš, bych viděl jako tento:
Kappa K35N
A i v popisu je napsáno:
nelakovaný , 35 L, zamykání na klíček, součástí universální plotna, možno přikoupit opěrku zad, na 1 integr. helmu, 49x33x41.5cm
Kufrů jsem už prodal hromadu a tak vím, o čem mluvím.
Jestli jsi ho kupoval starší, dalo by se to pochopit (plotna zůstala prodávajícímu na motorce). Jestli jsi ho kupoval nový - asi Tě někdo natáhl.
Tubus píše: Homologace blinkrů je pokud vím vyznačena na oranžovém krytí a jestli jsou original tak to opravdu nevim, ale rozhodně stroji sluší.
Originál nejsou a homologační znaky na sklíčku z těch fotek fakt nepřečtu.
Nic víc, nic míň.
Tubus píše: Myslím že i kdybych vám sem předložil mou novou motorku která má rok výroby 2011 budete reagovat stejně, ale na to já už reagovat nebudu.
Vzhledem k tomu, že se s novými motkami setkávám dnes a denně - musím se zklamáním podotknout, že co se týče výroby a konstrukce - je vidět, jak je vše zaměřeno na cenu.
Jen ať to vyjde co možná nejlevněji...
Není nad staré dobré "poctivé" motorky. To je ale na úplně jinou debatu.
Kromě toho jestli budeš reagovat nebo ne je mi úplně jedno. Čertíš se zbytečně.
Vím, že Tě to, co sis přečetl, moc nepotěšilo a troufám si tvrdit, že ne o všem jsi věděl - ale za vším, co jsem napsal, si stojím a pokud to probereš bod po bodu, koukneš na motorku a jsi soudný...
Tubus píše: A úplně naposled co se v této debatě angažuji, páčka brzdy je opravdu mírně přihnutá.
Jasně, na páčce při koupi motorky nezáleží, takhle se přihne i v případě, že motorka spadne na místě. Ale docela blbě se s tím jezdí.
Tubus píše: ...ale nemyslíte že když bych investoval několik desítek tisíc do toho abych zahladil stopy po bouračce ( stříkání nádrže, výměna řidítek, stříkání blatníku, atd. atd.), že bych byl tak hloupý a zapoměl na hloupou páčku za pár korun.
Nikdo netvrdí, že jsi to opravoval Ty. Osobně si myslím, žes to takhle už koupil a teď až vidíš, že ne vše bylo 100%.
Tubus píše: Jo a ve vzteku jsem napsal špatný letopočet výroby mé nové Hondy je to 2010, ale kupovaná v březnu 2011 ( to jen tak pro lidi kteří by chtěli lpět na detailech ).
Proč ve vzteku ? Protože jsem napsal pravdu a snížil tak šanci na prodej Tvé motky ?
Jinak co se týče Tvojí Hondy - já Ti ji přeji, užívej, jezdi...
Bude to znít asi divně, ale nezávidím.
Ze ztkušeností, které mám, bych se na novou motorku vykašlal.
Tu hromadu peněz, kterou jsi musel přidat k ER5tce, aby sis koupil hondu, bych raději projezdil, procestoval, prostě prožil. Jestli pojedeš někde na výlet nebo na motodovolenou - zážitky budeš mít asi stejné, jestli pojedež na Hondě nebo na Kawě.
A jestli je to rok 2010 nebo 2011 je mi (a asi i ostatním) upřímně úplně jedno, na prdel si já osobně nesednu ani z jedné informace.
A když už jsme u Tvé HONDY DEAUVILLE 700 - opravdu fajn se servisuje, ty plasty jsou kouzelné...
2 reakcí na tento příspěvek Jak vybrat motorku??
edit: doufám že ti tohle všechno zakladatel nesežere.
Naposledy editováno 31.03.2011 21:39:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vybrat motorku??
novej píše: Teda EABu ty jsi fakt dobrej, podle fotek poznáš že nesedí odstín s originálem, teda to se jen tak nevidí, jediný co v tvým výlevu chybí je jak a čím to Tubus fotil. Jo a zkus teď kouknout do mýho profilu a můžeš zase hanit nějakou moji motorku, dělá ti to očividně dobře.
edit: doufám že ti tohle všechno zakladatel nesežere.
Hele, myslím, že by každý měl mluvit k věci o které něco ví... a co tak slýchám od jiných majitelů ER-5, jestli jsou v ČR dva lidi, co tuhle motorku znají jako svý boty, je Eab jedním z nich...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vybrat motorku??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |