2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
když to budeš dělat po 24 tak to bude jezdit taky, a skoro stejně dlouho ...ehm, poposedl jsem si, ale smysl mi to nedává
Banda1250> jojo, motůl je motůl ...jako medík Castrol je už v základu hrozně kyselej ...já bych ho tam ani nelil, nebo hodně přislazenej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor
Kubi28xxx píše: t_freedom> Výborně, přesně takhle jsem si to představoval i já a aji jsem to psal, jestli má smysl to azse rozesrat do celýho motoru, když jde jen o to, jak rychle to vyteče... a já to klidně tedka otevřu ne nechám to tam do soboty a pak naliju novej a o weekendu se jdu projet A jak říkal maciiik, tak budu s motorkou cloumat ze strany na stranu, aby se to ve vaně promýchalo
...a zespoda nahřejvat tavnou pistolí...nebo ještě lépe letlampou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor
Heleď klidně si můžeš udělat test. Zahřej motorovej olej na nějakejch 80 stupňů a dejme tomu ho prolej nějakym trychtýřem nebo třeba nalej určený množství do sklenice a vylej. Sklenici/trychtýř nech hodinu odkapat do vhodný nádoby.
Potom můžeš udělat to samý se studeným a nech to odkapat 3 dny.
Jestli uvidíš měřitelnej rozdíl v množství, pak uznám že na tom něco je, ale dost o tom pochybuju.
e: měřitelnej míněno rozpoznatelnej ..., a ta teorie o usazenejch nečistotách taky pořád platí, filtr opravdu nefiltruje všechno
e2: teda ať to má metodicky hlavu a patu, nech odkapat teplej olej hodinu, odeber co odkapalo a potom nech sklenici 3 dny co z toho ještě vyleze.
Naposledy editováno 10.03.2011 16:01:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor
Ještě jednou si popíšeme postup:
1) odstavím motocykl, (má 95°C) a olej stejká postupně do vany celou zimu - po zimě příjdu a chci vypustit olej.
2) mám celou zimu motocykl v garáži a těsně než chci vypustit olej, protočím motor a ohřeju ho na 90°C - pak vypouštím olej.
Otázka není - Za jak dlouho vypustím olej, (to je v našem případě bezpředmětný) to že ho vyustím rychleji mi v ničem nepomůže - mašina tam stála Xměsíců a může ještě Xdní stát(příjdu dřív abych to udělal)- chci dostat maximum oleje ven - to je můj cíl
Otázka je - V jakým případě dostanu z motoru nejvíc oleje? A to bude jistě v případě kdy téměř všechen bude po 5měsících stání ve vaně - povolím šroub a nechám postupně všechno vytíct pouze ze spodku motoru(to že to bude pomalejší, mě fakt žíly netrhá, mám čas) Narozdíl od toho, kdy to rozestříkám všude po motoru a ač olej při 80°C teče znatelně líp - bude mu to trvat z makovic, kanálů, stěrbin a stěn válců podstatně dýl. Resp. to gró ti vyteče rychle a ty budeš buď čekat den či dva, než vyteče zbytek, nebo to zavřeš s 2dcl uvnitř
To co ty chceš udělat teď na jaře se přeci úplně stejně stalo na podzim kdy si to odstavoval, ne?
Ehm...proč bych měl měnit olej ve 24t, když ho měním ve 12t ? Někdo holt mění v 6t a někdo třeba ve 12t - záleží na oleji, typu motoru a někdy spojky(což mě konkrétně se netýká)
Naposledy editováno 10.03.2011 16:28:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor
Kubi28xxx píše: t_freedom> to mě napadlo taky, to zahřát nějak zvenku, ale nejspíš to nemá smysl, protože to nebude mít žádnej efekt nejspíš ...
Nemá Kubi ...jakej je rozdíl v tom, když na podzim teplej motor odstavím - pak olej stejká celou zimu do vany - a v tom, když ten motor ohřeju znovu na jaře ? Vždyť je to to samý, jen si v druhým případě zmaříš ten čas, co olej neustále stejkal z vrchních částí motoru dolů ...nebo jsem snad jedinej přitroublík tady, že tu výhodu toho jarního startu nechápu ?
Nedělej s tím velký štráchy - ať už to stálo, nebo ne - prostě to vypusť, naplň novej filtr novým olejem a zalej motor(jo a nezapoměň zašroubovat výpustnej šroub - to je taky docela důležitý a nevěřil bys kolik ostřílenejch borců na tom málem udělalo motor)
Naposledy editováno 10.03.2011 16:49:24
Už jsem to psal takže se jen opakuju ...
24 tisíc jsem psal v reakci na tvoje suverénní hlášky že tomu oleji vlastně skoro nic není když se vypouští, kyselej není, znečištěnej taky ne, od toho je tam filtr. Jenom nemá potřebný mazací vlastnosti. Nebylo mi jasný jak to poznáš a můžeš mít takovou jistotu, a kdybys měnil po 24 pravděpodobně bys došel k názoru že to taky snese, samozřejmě je otázka jak dlouho bys tu jistotu měl.
Poslední věc, olej vypouštím většinou do stejný nádoby ze který pak přelejvám, světe div se na dně zůstává usazenej sediment protože při přelejvání samozřejmě nečekám. Nezdá se mi že tenhle bordel by byl schopnej odplavit odtok studenýho oleje a spíš tam něco zůstane, než když olejem znova zamíchám a zahřeju ho.
taky se řídím manuálem kde to máš pro ducati zrovna tak, ale chápu že vzhledem k tomu jak dlouho to necháváš vytékat to není podstatný.
e: souhlasím teda s mischou že to není tak významný, hlavní je že se vymění, ale když jsme se do toho lehce přitrouble zakousli ...
Naposledy editováno 10.03.2011 17:07:38
Naposledy editováno 10.03.2011 19:31:30
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
Vysvětli mi, jakej je rozdíl v tom, když ohřeju mašinu a vypustím olej, nebo v ohřátý mašině nechám přes zimu olej "usadit" dole ve vaně a pak vypustím ? My se nějak míjíme. Nebo si nechceme rozumět. O co víc nebo míň v něm budu mít sedimentu ?
Copak to rozvíření nevypláchlo všechno před tím, než jsem to na podzim vypnul? Po pár dnech je všechno dole a olej nedosahuje většinou ani výšky kliky. Sediment sedne nejspíš k nejnižšímu místu - k výpušťáku. To co zbyde v koutech na hlavě tam zbyte vždycky(ať je to teplý, nebo studený- to prostě neodteče)
Potom mi pošli kde jsem psal že mu(oleji) nic není, prosím. Ty teorie o kyselosti atd jsou mimo, nikde mi nikdo(jak tu trefně podotýká Jindra650)nevysvětlil čeho se u toho mám bát. Olej se stahne stejně do vany, většinou hliníkový - fakt nevím čeho bych se měl bát(Já osobně jsem nikdy neviděl motor kouslej na klice, nebo na vrchu kvůli kyselosti, nikde mi v servisu neměřili kyselost oleje). Bojím se hydroskopie, carbonu a jinejch pevnejch částit.
Kolos> Tvůj nápad je úžasná fůze našich názoru se Stevem ... výbornej nápad - beru -tohle by asi bylo úplně nej(jen bych asi nenechal otevřenej ten šroub, prostě bych ho tam vrátil a pak zase na jaře otevřel kvůli tomu zbytku)
Takže opravuji svůj názor - před výměnou vypustím olej z ohřátýho motoru a když mám čas vypustím zbytek později. Dál už je to pak stejně.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
Někdo to i popsal správně, nečetl jsem vše. Kdy a jak měnit olej?
Je li předepsaný interval a nebo těsně před, tak zásadně na konci sezóny a pokud možno okamžitě po delší jízdě.
A teď proč?
1. Konzervační vlastnosti oleje mají omezenou životnost, není li uvedeno výrobcem jinak, tak maximálně 2 roky. Necháte li opotřebovaný olej dlouho stát v motoru, může dojít ke korozi. V teplé garáži je to horší než ve studené. Teplota korozi podporuje.
2. Při výměně není podstatné jestli dostaneme ven všechen starý olej. Jde o to dostat z motoru co nejvíc "bordelu". Jakmile se motor zastaví, dochází k usazování kalů na všech plochách. Tyto úsady se neustále zahušťují. Za běžného letního provozu jsou tyto úsady stále oplachovány a narušovány - rozpouštěny do oleje. Za zimního stání se řádně úsady utáhnou a trvá velmi dlouho než se zase rozpustí. Proto je třeba měnit na konci sezóny a po delší jízdě. Jde o vyplavení co nejvíce úsad.
To je vše, žádná věda.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
Naposledy editováno 10.03.2011 23:30:35
Sojky píše: Jak už zde zaznělo, moc to řešíte. Já přišel k motorce která asi 2 dny stála od poslední jízdy, vytočil jsem výpušťák a nechal olej vytéct. Pak jsem vyndal i filtr a nechal jí do druhýho dne "vykrvit". Žádný zahřejvání a to tam byla 15W50ka. Druhej den jsem tam natočil novej filtr a výpušťák a nalil novej olej. Hrozná věda co?
Někdy blbým zahřátím vypustíš více usazenin,takže věda to celkem je:)mihla píše: Zdravím
Někdo to i popsal správně, nečetl jsem vše. Kdy a jak měnit olej?
Je li předepsaný interval a nebo těsně před, tak zásadně na konci sezóny a pokud možno okamžitě po delší jízdě.
A teď proč?
1. Konzervační vlastnosti oleje mají omezenou životnost, není li uvedeno výrobcem jinak, tak maximálně 2 roky. Necháte li opotřebovaný olej dlouho stát v motoru, může dojít ke korozi. V teplé garáži je to horší než ve studené. Teplota korozi podporuje.
2. Při výměně není podstatné jestli dostaneme ven všechen starý olej. Jde o to dostat z motoru co nejvíc "bordelu". Jakmile se motor zastaví, dochází k usazování kalů na všech plochách. Tyto úsady se neustále zahušťují. Za běžného letního provozu jsou tyto úsady stále oplachovány a narušovány - rozpouštěny do oleje. Za zimního stání se řádně úsady utáhnou a trvá velmi dlouho než se zase rozpustí. Proto je třeba měnit na konci sezóny a po delší jízdě. Jde o vyplavení co nejvíce úsad.......................................Zdarec,nechci tady vířit nějaký usazeniny,ale slyšel někdo o tzv."DETERGENTECH"který obsahujou všechny moderní oleje?!Jsou to totiž přísady,který zamezujou usazování všech kalů,a sedimentů,vznikajících při spalování benzinu tím,že je rozpouští,čímž samozřejmě olej znehodnocují,a proto má také stanovenou tzv.životnost!Na degradaci oleje se podílejí i jiné aspekty,např.absorbce vzdušné vlhkosti,stárnutí syntetických silic,otěr kovových částí motoru a převodovky apod.!Na kvalitu,a tedy mazací schopnosti v určitých podmínkách chodu motoru a převodovky kyselost,ani sladkost nemá větší vliv,každému tedy dle chuti!Autorovi vlákna doporučuju studium materiálů ohledně mazacích olejů na netu,vyhne se tak rozvíření všelikých názorů,vžitých nesmyslů a mýtů,a bude erudovaně informován!Ani zdatný mehánik není většinou inženýr metarulgie,a tedy nemusí mít vždy pravdu!!! P.S.usazování"bordelu" v motoru skončilo s výrobou řady M6A !
To je vše, žádná věda.
Naposledy editováno 11.03.2011 02:06:15
Věty o usazování "úsad" ve mě už z principu vytváří dojem odbornosti.
Furt mi tu nikdo z odborníků s úsadama a neustálým proplachováním nevysvětlil, o kolik víc "úsad" dostanu z motoru, když ho "zásadně" protočím po zimě, nebo před zimou - do háje vždyť tam proběhne úplně to samý - jen mě ty "úsady" sednou dolů do vany a kvýpušťáku, tak abych si je novým nastartováním nedostal zpět do všech mazacích kanálů a štěbin než ho vypustím.
Nikdo z vás podzimních měničů prostě nebere v potaz nějakou hydroskopii a to, že olej do sebe naváže vzdušnou a vysráženou vlhkost, aniž by jste z jeho božsky sladkých vlastností cokoli využili.
Naposledy editováno 11.03.2011 07:09:23
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor
Z toho tedy paralelně vychází moje teze - že je blbost vyměnit olej před začátkem zimy, kdy mě bude "slaďoučkej" novej olej zbytečně a bez užitku navazovat vzdušnou vlhkost celou zimu, aniž bych z jeho božských vlastností cokoli využil.
A jestli tu někdo píše něco o antikorozní ochraně, tak spadnul asi z Marsu. Používat z plný syntetiky Shellu za 750CZK jeho antikorozní vlastnosti je jako zaplatit si kurvu, abych se s ní mohl potom koukat na porno a onanovat při tom sám. Dovoluju si tvrdit že antikorozní ochrana vyjetýho a novýho oleje bude měřitelná někde v řádech chyby
Jestli měnit před zimou nebo po může bejt další zajímavá debata, momentálně mám vyměněno před zimou ale moc to neřeším. Nevím která teorie je pravdivější, jestli víc novej olej zdegraduje když tam bude bez užitku přes zimu, nebo motor "zreziví". Spíš se příkláním k tomu že olej víc degraduje používáním než navazováním vzdušný vlhkosti kterou beztak vyloučí, a raději po dlouhym stání nastartuju s novým olejem, ale už jsem tam měl kolikrát i starej olej přes zimu.
Nicméně oboje fakt není nijak zásadní
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
PS: Stejne uz mam olej a filtr v garazi pripraven a vikendovou vymenu
PPS: A i u me v manualu k vymene se pise, ze se ma menit za tepla, takze nastartuju, projedu to tak 20-30km aby se to zahralo a nechal to pul hodky steci a vymenimes to ...
Naposledy editováno 11.03.2011 10:18:21
Bavíme se o tom, že v prostoru mezi vanou a klikou je hromada vzduchu ohřátýho na 100°C - tedy pojme v tu chvíli hromadu vodních par - copak se asi stane ve chvíli, kdy zchladne na -15°C ... no ani pomyslet.
Jak říkám, každému co snese. Do Š120 (co točí max. 5000rpm před "rozpadem") nikdo asi řešit olej nebude - do načipovaný Oktávky s trubodmychadlem už se nad tím člověk musí zamyslet. Stejně tak do Royal Enfielda nebudu lejt plnou syntetiku a měnit po 6000km - U načipovaný Ducatky, s race vejfukama, zvýšenýma otáčkama o 15% a odlehčenejma částma motoru to na oleji vstavá a padá.
...řekl bych že všeho s mírou a každému co si zaslouží.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R | WARP | 255 | 19.10.2022 v 21:30 godofwar |
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R | sancho66 | 2 | 5.10.2022 v 15:21 Bigulin |
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R | Thunder | 35 | 28.6.2021 v 11:09 AlešT |
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 | Cuba_GSXR | 16 | 9.5.2020 v 15:30 Kave666 |
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R | sancho66 | 11 | 27.11.2019 v 09:43 mischa638 |