U mojí 535-ky se objevil problém s dobíjením. Po cca 5-ti hodinách provozu se zcela vybila baterie.
Pátral jsem na fórech a našel odkaz na měření na: http://motoride.sk/?ID=418 Zjistil jsem že nabitá baterie má na volnoběh cca 13V a při max otáčkách se nedostane přez 13,5. Zapnu-li všechna světla, klesne hodnota dokonce na 11,5! Začal jsem tedy měřit regulátor. Diody se zdají v pořádku, na jednu stranu jsou neprůchozí a v opačném směru měřím (multimetrem přepnutým na testování diod) 500 čehosi(nejspíš ohmů)
Pokračoval jsem tedy alternátorem - jednotlivé cívky mají proti sobě 1 ohm, ale bohužel jsem stejnou hodnotu naměřil i proti kostře motoru
Podařilo se mi sehnat jiný alternátor, ale samotný stator bez toho ke kterému vedou další dva dráty a nejspíš snímá dva nálitky na rotoru. Kabely procházejí dvěma těsněními a nedaří se mi je od sebe oddělit...
1) nevíte někdo co to je a k čemu to je? respektive co se stane, když to tam nedám? Připadá mi to jak čidlo pro otáčkoměr, který stejně nemám...
2) Protože hodnoty naměřené na regulátoru neodpovídají hodnotám uvedeným ve výše zmiňovaném návodu měření, obávám se jestli neodešel také do věčných lovišť. Může mi vadný regulátor poškodit alternátor? Abych vše nesmontoval, nastaroval a nový startér zase neumřel...
3) Když už jsem otevřel motor, doufal jsem že přijdu na kloub další záhadě, která mě trápí. Při startování se občas ozve hlasitá rána, jako když se netrefí do sebe ozubená kola, ale nenašel jsem ani na startéru, ani na kole volnoběžky a na ozubeném kolečku, které je spojuje nějaké známky poškození. Akorát v zadní části rotoru(tam co dosedá na kolo volnoběžky jsou po obvodu tak milimetrové otvory ne zcela pravidelného tvaru. Nevím zda tam mají být a nesouvisí-li to s těmi ránami při startu.
Děkuji všem, co to dočetli až sem a prosím o jakoukoli radu. Jsem už zoufalý
Poutník
1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535
2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
Naposledy editováno 01.03.2011 16:05:09
2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535
Alternátor jsem již objednal za 1500,- přez inzerát, protože všechny cívky měli proti kostře 1 ohm a teď se jen obávám, když ho tam dám a bude náhodou vadný i ten regulátor (při mojí smůle bych se tomu vůbec nedivil), aby alternátor znovu neodešel.
Máte-li použité díly na prodej, sháním přepákování a uvažuji o laďených výfucích. Pošlete mi případně foto a cenu na e-mail: jdvorak.memory@pel.cz
A máte-li tedy k dispozici nějakou volnoběžku v rozumném stavu, pošlete mi prosím nabídku i na ní a já to promyslím.
Předem děkuji za ochotu
Poutník
Naposledy editováno 02.03.2011 08:24:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535
Tak dneska se za mnou v dílně stavil táta, jakožto psychická podpora. Odborně vše prohlédl a zjistil, že to velké ozubené kolo volnoběžky se mele jak hadr na holi. Abych byl konkrétnější, když se za něj vezme směrem od motoru a k motoru, docela kvedlá. Čehož jsem si já z nějakého nepochopitelného důvodu nevšiml. Jsem pln očekávání, co uvidím až se mi tu volnoběžku povede dostat dolu. Doufám, že je vyčochtaný to ozubený kolo a ne ta hřídel motoru, na který je nasazený.
Což mi připomíná Murphyho zákon: Když už není, co by se pokazilo, něco se vždycky najde. Když se zdá, že se nám začíná dařit, zcela jistě jsme něco přehlédli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
1) To ozubený kolo má vevnitř nalisovanou mosaznou, vymezovací vložku, která se vychodila a proto celé kolo na hřídely kvedlá (hřídel vypadá vpořádku). Vymezovací vložka se nejspíš nedá vyměnit, takže asi budu muset koupit celý díl .
Na http://www.partsdepot.cz/ cca 1600,-
2) Válečky uvnitř volnoběžky mají vybroušené plošky, pružinky už moc nepruží a v plechovém deklu jsou vylámané díry
a z prostoru uložení pružin mi vypadlo toto
tak teď nevím, zda stačí koupit jen opravný set(válečky a pružiny) cca 600,-
nebo budu muset opatřit celý mechanizmus za cca 3600,-
3) a abych nezapoměl, alternátor mi přišel v pořádku, ale chybí mu konektor. Neví někdo, jestli záleží na pořadí cívek, nebo můžu kablíky do konektoru napájet jak mi přijdou pod ruku?
Děkuji za případné rady
2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
Jaký je důvod praskání toho plechu? To mi hlava nebere.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
Škoda že jsi změnil zaměstnání
Čoeče, ale jedna zajímavá poznámka... nechal jsem si ten původní plech napíchnout na takový měřič tvrdosti (poněvadž jsme vybírali materiál, za jakého to vyrobit) a ten test nedopadl dobře, oni to vyrábí z nějakýho měkčího materiálu takže obyčejný český plech, ze kterého jsme to pak vyrobili byl kvalitnější, než toto...
poutnik: ...Mě to připadá, že pod tím oplechováním je uložení těch pružin a ty se klubou ven
Aha, už to vidím. Jasně, když volnoběžka kopne proti těm pružinám, jde ráz do toho plechu a ten se časem vylomí. Dírky jsou na to, aby se to dalo rozebrat - moc chytře ta konstrukce ale navržená není.
Podle mě by stačilo to složit a nechat nějakým klempířem opláštit. Ten plech bych klidně nechal měkčí, ale houževnatý. Tvrdý materiál bude mít tendenci při rázech praskat. Na dírky bych se vykašlal - vydrží to určitě pár let a kdyby se to mělo zase opravovat, tak se opláštění řízne a pak udělá nové. Nebo se to stáhne na stranu a pak zase přiklepne zpátky.
Ale jestli je vyběhaný střed a má to velký vakl, asi by bylo lepší to vyměnit celé. Někde v té vůli je asi zárodek těch problémů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motoservis Garage Sid Vamberk Yamaha XV 535 Virago | ZEMANVLA | 0 | 23.8.2024 v 13:31 ZEMANVLA |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |