U mojí 535-ky se objevil problém s dobíjením. Po cca 5-ti hodinách provozu se zcela vybila baterie.
Pátral jsem na fórech a našel odkaz na měření na: http://motoride.sk/?ID=418 Zjistil jsem že nabitá baterie má na volnoběh cca 13V a při max otáčkách se nedostane přez 13,5. Zapnu-li všechna světla, klesne hodnota dokonce na 11,5! Začal jsem tedy měřit regulátor. Diody se zdají v pořádku, na jednu stranu jsou neprůchozí a v opačném směru měřím (multimetrem přepnutým na testování diod) 500 čehosi(nejspíš ohmů)
Pokračoval jsem tedy alternátorem - jednotlivé cívky mají proti sobě 1 ohm, ale bohužel jsem stejnou hodnotu naměřil i proti kostře motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Podařilo se mi sehnat jiný alternátor, ale samotný stator bez toho ke kterému vedou další dva dráty a nejspíš snímá dva nálitky na rotoru. Kabely procházejí dvěma těsněními a nedaří se mi je od sebe oddělit...
1) nevíte někdo co to je a k čemu to je? respektive co se stane, když to tam nedám? Připadá mi to jak čidlo pro otáčkoměr, který stejně nemám...
2) Protože hodnoty naměřené na regulátoru neodpovídají hodnotám uvedeným ve výše zmiňovaném návodu měření, obávám se jestli neodešel také do věčných lovišť. Může mi vadný regulátor poškodit alternátor? Abych vše nesmontoval, nastaroval a nový startér zase neumřel...
3) Když už jsem otevřel motor, doufal jsem že přijdu na kloub další záhadě, která mě trápí. Při startování se občas ozve hlasitá rána, jako když se netrefí do sebe ozubená kola, ale nenašel jsem ani na startéru, ani na kole volnoběžky a na ozubeném kolečku, které je spojuje nějaké známky poškození. Akorát v zadní části rotoru(tam co dosedá na kolo volnoběžky jsou po obvodu tak milimetrové otvory ne zcela pravidelného tvaru. Nevím zda tam mají být a nesouvisí-li to s těmi ránami při startu.
Děkuji všem, co to dočetli až sem a prosím o jakoukoli radu. Jsem už zoufalý
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Poutník
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
poutnik: ...Mě to připadá, že pod tím oplechováním je uložení těch pružin a ty se klubou ven
Aha, už to vidím. Jasně, když volnoběžka kopne proti těm pružinám, jde ráz do toho plechu a ten se časem vylomí. Dírky jsou na to, aby se to dalo rozebrat - moc chytře ta konstrukce ale navržená není.
Podle mě by stačilo to složit a nechat nějakým klempířem opláštit. Ten plech bych klidně nechal měkčí, ale houževnatý. Tvrdý materiál bude mít tendenci při rázech praskat. Na dírky bych se vykašlal - vydrží to určitě pár let a kdyby se to mělo zase opravovat, tak se opláštění řízne a pak udělá nové. Nebo se to stáhne na stranu a pak zase přiklepne zpátky.
Ale jestli je vyběhaný střed a má to velký vakl, asi by bylo lepší to vyměnit celé. Někde v té vůli je asi zárodek těch problémů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |