paolo_novy Přidat reklamu

Téma: alternator Virago 535
Prosím o radu
U mojí 535-ky se objevil problém s dobíjením. Po cca 5-ti hodinách provozu se zcela vybila baterie.


Pátral jsem na fórech a našel odkaz na měření na: http://motoride.sk/?ID=418 Zjistil jsem že nabitá baterie má na volnoběh cca 13V a při max otáčkách se nedostane přez 13,5. Zapnu-li všechna světla, klesne hodnota dokonce na 11,5! Začal jsem tedy měřit regulátor. Diody se zdají v pořádku, na jednu stranu jsou neprůchozí a v opačném směru měřím (multimetrem přepnutým na testování diod) 500 čehosi(nejspíš ohmů)
Pokračoval jsem tedy alternátorem - jednotlivé cívky mají proti sobě 1 ohm, ale bohužel jsem stejnou hodnotu naměřil i proti kostře motoru
Podařilo se mi sehnat jiný alternátor, ale samotný stator bez toho ke kterému vedou další dva dráty a nejspíš snímá dva nálitky na rotoru. Kabely procházejí dvěma těsněními a nedaří se mi je od sebe oddělit...


1) nevíte někdo co to je a k čemu to je? respektive co se stane, když to tam nedám? Připadá mi to jak čidlo pro otáčkoměr, který stejně nemám...


2) Protože hodnoty naměřené na regulátoru neodpovídají hodnotám uvedeným ve výše zmiňovaném návodu měření, obávám se jestli neodešel také do věčných lovišť. Může mi vadný regulátor poškodit alternátor? Abych vše nesmontoval, nastaroval a nový startér zase neumřel...


3) Když už jsem otevřel motor, doufal jsem že přijdu na kloub další záhadě, která mě trápí. Při startování se občas ozve hlasitá rána, jako když se netrefí do sebe ozubená kola, ale nenašel jsem ani na startéru, ani na kole volnoběžky a na ozubeném kolečku, které je spojuje nějaké známky poškození. Akorát v zadní části rotoru(tam co dosedá na kolo volnoběžky jsou po obvodu tak milimetrové otvory ne zcela pravidelného tvaru. Nevím zda tam mají být a nesouvisí-li to s těmi ránami při startu.


Děkuji všem, co to dočetli až sem a prosím o jakoukoli radu. Jsem už zoufalý
Poutník

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #1
Ahoj,co se týče dobíjení,viděl bych to spíše na regulátor,častá to nemoc.Co se týče ran při startování,volnoběžka starteru,též častá nemoc.V případě potřeby má celou 535ku na díly.

(reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 01:05 | Nahoru | #2
porschekiller> Volnoběžku budu nejspíš shánět novou, dočetl jsem se, že ty nové mají být lépe vyřešeny a nerad bych dával nějakou již unavenou a příští sezónu ji znovu měnil. Jen to těsnění pod víko karteru jsem dobu sháněl. Normálně se prodává set těsnění na celý motor za cca 2700


Alternátor jsem již objednal za 1500,- přez inzerát, protože všechny cívky měli proti kostře 1 ohm a teď se jen obávám, když ho tam dám a bude náhodou vadný i ten regulátor (při mojí smůle bych se tomu vůbec nedivil), aby alternátor znovu neodešel.


Máte-li použité díly na prodej, sháním přepákování a uvažuji o laďených výfucích. Pošlete mi případně foto a cenu na e-mail: jdvorak.memory@pel.cz


A máte-li tedy k dispozici nějakou volnoběžku v rozumném stavu, pošlete mi prosím nabídku i na ní a já to promyslím.
Předem děkuji za ochotu
Poutník

Naposledy editováno 02.03.2011 08:24:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist