paolo_novy Přidat reklamu

Téma: alternator Virago 535
Prosím o radu
U mojí 535-ky se objevil problém s dobíjením. Po cca 5-ti hodinách provozu se zcela vybila baterie.


Pátral jsem na fórech a našel odkaz na měření na: http://motoride.sk/?ID=418 Zjistil jsem že nabitá baterie má na volnoběh cca 13V a při max otáčkách se nedostane přez 13,5. Zapnu-li všechna světla, klesne hodnota dokonce na 11,5! Začal jsem tedy měřit regulátor. Diody se zdají v pořádku, na jednu stranu jsou neprůchozí a v opačném směru měřím (multimetrem přepnutým na testování diod) 500 čehosi(nejspíš ohmů)
Pokračoval jsem tedy alternátorem - jednotlivé cívky mají proti sobě 1 ohm, ale bohužel jsem stejnou hodnotu naměřil i proti kostře motoru
Podařilo se mi sehnat jiný alternátor, ale samotný stator bez toho ke kterému vedou další dva dráty a nejspíš snímá dva nálitky na rotoru. Kabely procházejí dvěma těsněními a nedaří se mi je od sebe oddělit...


1) nevíte někdo co to je a k čemu to je? respektive co se stane, když to tam nedám? Připadá mi to jak čidlo pro otáčkoměr, který stejně nemám...


2) Protože hodnoty naměřené na regulátoru neodpovídají hodnotám uvedeným ve výše zmiňovaném návodu měření, obávám se jestli neodešel také do věčných lovišť. Může mi vadný regulátor poškodit alternátor? Abych vše nesmontoval, nastaroval a nový startér zase neumřel...


3) Když už jsem otevřel motor, doufal jsem že přijdu na kloub další záhadě, která mě trápí. Při startování se občas ozve hlasitá rána, jako když se netrefí do sebe ozubená kola, ale nenašel jsem ani na startéru, ani na kole volnoběžky a na ozubeném kolečku, které je spojuje nějaké známky poškození. Akorát v zadní části rotoru(tam co dosedá na kolo volnoběžky jsou po obvodu tak milimetrové otvory ne zcela pravidelného tvaru. Nevím zda tam mají být a nesouvisí-li to s těmi ránami při startu.


Děkuji všem, co to dočetli až sem a prosím o jakoukoli radu. Jsem už zoufalý
Poutník

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

6.3.2011 v 13:43 | Nahoru | #1
RodneyXV> já jich tam mám celkem šest a jsou pavidelně rozmístěné po obvodu. Když jsi měl ten plech dole, nevíš co je pod nim? Nějaké uložení pružin? Jinak si nedovedu vysvětlit, proč tam vůbec je.


Škoda že jsi změnil zaměstnání

(reakce na) alternator Virago 535

6.3.2011 v 14:27 | Nahoru | #2
poutnik> to co je pod tím plechem, to bych ti lhal... jelikož já jsem si pouze nechal ten plech vyrobit to osazení už obstarali mechanici
Čoeče, ale jedna zajímavá poznámka... nechal jsem si ten původní plech napíchnout na takový měřič tvrdosti (poněvadž jsme vybírali materiál, za jakého to vyrobit) a ten test nedopadl dobře, oni to vyrábí z nějakýho měkčího materiálu takže obyčejný český plech, ze kterého jsme to pak vyrobili byl kvalitnější, než toto...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist