založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Béďa píše: a abych se přiznal , hodně by mě zajímalo co by udělal ten ethanol ve sradovi , jezdí jen přes léto , svíce s větší jiskrou už mám , žádná lambda a podobné nesmysly u karburátoru nejsou , takže při lehkém obohacení směsi by to mělo normálně fungovat , teoreticky
Výhody : větší oktanové číslo
větší výkon ( ve feldě téměř 6 kw, v poměrovém měřítku by to sradovi mohlo přidat dalších 11kw ale tomu nevěřím )
čistota plynů a karbonizace
Nevýhody : nikdo netuší co to udělá
naladění karburátorů by byl asi porod a při přechodu z nutnosti na benzín by nemusel jet tak jak by měl
Jestli toho srada máš rád, tak to nedělej. Kromě problému s gumovým těsněním bude docházet k rychlejší degradaci oleje. Zadalší bude taky problém se zapalováním.Pokud by si to tedy chtěl ladit. Já bych do toho v žádným případě nešel.To už radši do moto lpg než tohle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Durex píše: A boom tý nafty byl (teď je problém sehnat jetý auto z roku 2000 - 2008 v benzinu) bylo to dáno zvýšením výkonu motorů, lepším kroutákem, relativní spolehlivostí a hlavně spotřebou. Dyť Oktávka 1,9 TDI dokázala jezdit za 4,5 l/100 úplně v klidu a člověk se nemusel moc omezovat. Dnes? Výrobce to taky slíbí,ale realita je jinde. Tak kolem 6l a někdy i víc? Proč? Za prvé je úplně debilní měření a to kvůli emisím. Takže se měří v laborce na 5 převodový stupěň a nějakou rychlost (km). Proto se hodně šestikvaltům ta 6-ka zase vzala,protože by to při zkoušce na brzdě, kdy se jede jen na pětku vykazovalo větší emise-to může vymyslet jen EU! Proto ta spotřeba-ať mi nikdo netvrdí, že velký auto s "modrou motivací" pojede za 3,9l/100 km. A za druhé to prostě sežerou všechny ty filtry pevnejch částic a pod. Když se bude jezdit s autem jen po městě (tak jako to je zvykem) tak ten filtr nemá možnost se ani výpalit a odejde. Prostě dnešního ropáka nebrat!
předesílám, že jsem ropákovej, měl jsem dlouhodobě k dispozici octy 66, 81 v jedničkových a 77 a 103 ve dvojkových provedeních (služebáky), a dieselové motory jsou přes deset let můj chleba.
s přituhujícími emisními normami - mám názor, že kdyby evropa dala zdarma pět let staré technologie motorů číňanům a indům, udělala by pro životní prostředí víc, než utahovat normy motorům pro eu a vymýšlením píčovin typu močovina a přidávání biolihu do paliva - se spotřeba zvyšuje. poslední normy, které byly "rozumné" a kde nebyly motory uškrceny, donuceny spalovat neefektivně kvůli nižším emisím, apod. byly euro3. edit: někteří výrobci dokázali vymyslet i motory euro4 relativně v pohodě.
myslím, že jako celek se nám (eu) tahle sázka na ekologii nevyplatí. mělo by se začít nejdříve tím, že se udělá energetický audit použití bioethanolu (což je, dle mého, ekonomická i ekologická píčovina), energetický audit motorů se současnou (euro5) i budoucí (schválená euro6 včetně termínů, kdy má pro konkrétní kategorie vejít v platnost) - protože tyto motory spotřebují více paliva, které se musí vytěžit, zpracovat, přepravit, atd.
a hlavně dát konstruktérům motorů ča, aby mohly vymýšlet a vymyslet funkční motory bez downsizingu (proti tomu mám nejméně výhrad), dvou a více dmychadel, močoviny, filtru pevných částic, a dalších berliček.
kokoti v bruselu, kteří tomu nerozumí a vidí jen čísla, stíhjí vymýšlet přísnější normy rychleji než konstruktéři motory. výhodou je pokrok, obrovskou nevýhodou cena (když stojí vývoj motoru 300 milionů eur, je rozdíl, jestli se vývoj rozpočítá na 100.000 nebo 200.000 prodaných aut s tímhle motorem...a pro další euronormu se musí vyvíjet jiný motor) - pak se nemáme divit, že zboží z číny/indie/bangladéše je levnější i při dopravě přes půl zeměkoule.
k sazím z ropákových motorů ještě jedna poznámka - z pneumatik se "udrolí" skoro stejné množství a nikdo to neřeší
Naposledy editováno 03.02.2011 11:00:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
...k sazím z ropákových motorů ještě jedna poznámka - z pneumatik se "udrolí" skoro stejné množství a nikdo to neřeší...
- já to řeším-:)... Jsem nerad když mi ubejvají gumy:D...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
sqwer píše: mariano> - já to řeším-:)... Jsem nerad když mi ubejvají gumy:D...
si nejsem jistý, jestli jsem tě pobral
edit: už mi cvaklo...ale to je ještě vyšší level
Naposledy editováno 03.02.2011 12:33:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
rodrigo píše: Béďa> Pravda, na čistej E85 to jede dost dobře Uvidím co se stane ,zatím 2 plné nádrže a pohoda.
vidim ze stejne poznatky prislo mi jak kdyby mi tu felicitu nekdo vymenil , najednou to jelo docela slusne , kdyz jsem mel R19 s 1.8 motorem tak nejela tak dobre jako tohle tedka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Béďa píše: vidim ze stejne poznatky prislo mi jak kdyby mi tu felicitu nekdo vymenil , najednou to jelo docela slusne , kdyz jsem mel R19 s 1.8 motorem tak nejela tak dobre jako tohle tedka
Motor před smrtí chodí vždycky nejlíp Ono všeho dočasu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Filtr bude asi zasranej,pač to vypláchne ty sračky. O co de,za tu zkoušku to stojí a když to na to tak litá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Myslím ,že ti co to vyrábí ví co dělají Doporučuji přečíst i odpůrcům Ethanolu
Naposledy editováno 03.02.2011 14:52:39
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
prostě pokud někdo napíše cituji: Samotný E85 má vysoké oktanové číslo - 101 oktanů a více. Tím se zvyšuje kroutící moment, který přebytkem síly více než kompenzuje případné nedostatky líhu. ... tak už nemám co bych dodal
Béďa píše: dej mi mail , poslu ti test , kde primo testovali E85 ve felicii 1.3 MPi, z vlastni zkusenosti bez problemu , pres zimu teda zatim radsi vetsi mnozstvi benzinu , protoze by diky vetsi teplote horeni mohl mit problemy chytit , ale pres leto pohodka a za par sestek jezdis a o dost ziveji , na felde se to projevilo ukrutne
Tak to mi ten odkaz pošli taky, celkem by mě to zajímalo ....
Miky1300 píše: Dřík> skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85
LPG sekvence spotřeba přesně jak musí být o 15% vyšší (menší výhřevnost plynu oproti benzínu), motor čistý - to se uvidí, rozhodně lepší spalovat plyn než benzín s vodou - ano, za války se zvyšoval výkon vstřikováním metanolu, ale krátkodobě a pak se motor vysušil běžným benzínem, navíc životnost se počítala v desítkách hodin (motoru) a jednotkách minut (bojový režim s metanolem u Němců).
Polož si otázku, zda bys do olejového víčka dobrovolně začal kapat vodu - já tedy ne. Nahoď si motor a zvedni víčko - ucítíš ten tlak, jak profukuje komprese kolem kroužků. Ve výsledku, část plynů ze spalovacího prostoru jde přímo ke klice. Samozřejmě že motor nezničíš hned, ale s E85 v nádrži prostě před vypnutím motoru nejsi schopen přepnout na čistý benzín. Kdo si myslí, že voda z lihu v motoru shoří, plete se. Tím je myslím téma uzavřeno.
rodrigo píše: Našel jsem dosti dobrý článek o E85 je tam toho dost.
Myslím ,že ti co to vyrábí ví co dělají Doporučuji přečíst i odpůrcům Ethanolu
Všimni si, 10 bodů, pořád řeší mýty, hadičky, nádrže atd., ale průnik vody z válců pod píst neřeší ani řešit nemohou, to prostě nastává a s tím nikdo nic neudělá. Proto o tom mlčí
kdo má strach bádá ředí, nebo si ze strachu nenaleje,
etanol prožírá hadičky a vyplachuje bordel, to asi nikdo neviděl rozežrané hadičky benálem, rozpouštěnt něco etanolem
místo nekonečných deat si natankujte a pak napište miloš
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
felixxx píše: jaká voda v motoru zas co to je za blbost ta se tam bere kde prosimtě miloš
Půjde o to, že ethanol je hygroskopický -stejně jako brzdovka na sebe váže vodu. Resp. vzdušnou vlhkost abych byl přesný
Mohlo by pak docházet ke korozi v palivovém systému
Naposledy editováno 04.02.2011 09:33:19
2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Mimochodem olej běžně obsahuje 10% vzduchu, proto oxiduje a stárne, ne proto, že by byl v kontaktu se vzduchem na hladině. Při méné než 1% vody v oleji už vzniká emulze, která podstatně hůře maže. Ještě to není vidět, ale už se to dá změřit.
rrss píše: Vidíte - už tady zase zastánci etanolu mlží s hadičkami. Prý kde se voda bere - no ze vzduchu, etanol ji velmi rychle pohlcuje (googlujte "hydroskopický"), tedy koncentruje výrazně nad to procento vodní páry, které je běžně v atmosféře. O hadičky se vůbec nebojte, líh vám nic nerozežere, bojte se o vnitřek motoru - koroze všeho, co je ze železa a nedosahuje to teplot nad 100 stupňů. To je zhruba úplně všechno, co je pod pístem v klikové skříni, kromě olejové vany samotné, která jediná bývá z hlíniku
Mimochodem olej běžně obsahuje 10% vzduchu, proto oxiduje a stárne, ne proto, že by byl v kontaktu se vzduchem na hladině. Při méné než 1% vody v oleji už vzniká emulze, která podstatně hůře maže. Ještě to není vidět, ale už se to dá změřit.
hele je to hygroskopický a né hydroskopický. viz můj příspěvek nad tebou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
TomElefant750 píše: rrss> Čau, hele a nevíš náhodou jak to maj řešený auta přímo stavěný na provoz na líh (případně nějakou směs lihu s benzínem)? Pokud vím tak na to jezdí třeba velká část Brazílie a mám silný pochybnosti že by v tý jižní Americe měli nějak obzvlášť vyspělý technický řešení.
Čau, Tom
No když se něco staví na něco, tak už se s tím počíta. Takže určitě bude třeba jiný palovový čerpadlo,celkově se použijou jiný materíaly. To že to teď někomu jezdí třeba ve Feldě, se není čemu divit,ta schroupne hodně. Ale nalejt to do novýho auta třeba 50:50 tak si myslím, že bude problém.
kde se ta voda kondenzuje,? to máš jakože nádrž plnou vody, ?
spalováním plynu vzniká oxid uhličitý a kyselá voda a jede to dlouhodobě nic nerezavé miloš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Přizpůsobit tomu příslušenství motoru už tak obtížný nebude.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
mě by zajímalo jak chceš přizpůsobit příslušenství motoru dík miloš
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
V Brazílii asi neřeší víc věcí, jako je start motoru za teplot pod nulou, což je u nás běžné. Tam se na stěnách válců vodní pára nekondenzuje dlouho .-)