globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7

2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

4.2.2011 v 09:56 | Nahoru | #1
Vidíte - už tady zase zastánci etanolu mlží s hadičkami. Prý kde se voda bere - no ze vzduchu, etanol ji velmi rychle pohlcuje (googlujte "hydroskopický"), tedy koncentruje výrazně nad to procento vodní páry, které je běžně v atmosféře. O hadičky se vůbec nebojte, líh vám nic nerozežere, bojte se o vnitřek motoru - koroze všeho, co je ze železa a nedosahuje to teplot nad 100 stupňů. To je zhruba úplně všechno, co je pod pístem v klikové skříni, kromě olejové vany samotné, která jediná bývá z hlíniku
Mimochodem olej běžně obsahuje 10% vzduchu, proto oxiduje a stárne, ne proto, že by byl v kontaktu se vzduchem na hladině. Při méné než 1% vody v oleji už vzniká emulze, která podstatně hůře maže. Ještě to není vidět, ale už se to dá změřit.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

4.2.2011 v 10:35 | Nahoru | #2

rrss píše: Vidíte - už tady zase zastánci etanolu mlží s hadičkami. Prý kde se voda bere - no ze vzduchu, etanol ji velmi rychle pohlcuje (googlujte "hydroskopický"), tedy koncentruje výrazně nad to procento vodní páry, které je běžně v atmosféře. O hadičky se vůbec nebojte, líh vám nic nerozežere, bojte se o vnitřek motoru - koroze všeho, co je ze železa a nedosahuje to teplot nad 100 stupňů. To je zhruba úplně všechno, co je pod pístem v klikové skříni, kromě olejové vany samotné, která jediná bývá z hlíniku
Mimochodem olej běžně obsahuje 10% vzduchu, proto oxiduje a stárne, ne proto, že by byl v kontaktu se vzduchem na hladině. Při méné než 1% vody v oleji už vzniká emulze, která podstatně hůře maže. Ještě to není vidět, ale už se to dá změřit.


hele je to hygroskopický a né hydroskopický. viz můj příspěvek nad tebou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

4.2.2011 v 11:32 | Nahoru | #3
rrss> Čau, hele a nevíš náhodou jak to maj řešený auta přímo stavěný na provoz na líh (případně nějakou směs lihu s benzínem)? Pokud vím tak na to jezdí třeba velká část Brazílie a mám silný pochybnosti že by v tý jižní Americe měli nějak obzvlášť vyspělý technický řešení.
Čau, Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist