globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 10:56 | Nahoru | #1

Durex píše: A boom tý nafty byl (teď je problém sehnat jetý auto z roku 2000 - 2008 v benzinu) bylo to dáno zvýšením výkonu motorů, lepším kroutákem, relativní spolehlivostí a hlavně spotřebou. Dyť Oktávka 1,9 TDI dokázala jezdit za 4,5 l/100 úplně v klidu a člověk se nemusel moc omezovat. Dnes? Výrobce to taky slíbí,ale realita je jinde. Tak kolem 6l a někdy i víc? Proč? Za prvé je úplně debilní měření a to kvůli emisím. Takže se měří v laborce na 5 převodový stupěň a nějakou rychlost (km). Proto se hodně šestikvaltům ta 6-ka zase vzala,protože by to při zkoušce na brzdě, kdy se jede jen na pětku vykazovalo větší emise-to může vymyslet jen EU! Proto ta spotřeba-ať mi nikdo netvrdí, že velký auto s "modrou motivací" pojede za 3,9l/100 km. A za druhé to prostě sežerou všechny ty filtry pevnejch částic a pod. Když se bude jezdit s autem jen po městě (tak jako to je zvykem) tak ten filtr nemá možnost se ani výpalit a odejde. Prostě dnešního ropáka nebrat!



předesílám, že jsem ropákovej, měl jsem dlouhodobě k dispozici octy 66, 81 v jedničkových a 77 a 103 ve dvojkových provedeních (služebáky), a dieselové motory jsou přes deset let můj chleba.

s přituhujícími emisními normami - mám názor, že kdyby evropa dala zdarma pět let staré technologie motorů číňanům a indům, udělala by pro životní prostředí víc, než utahovat normy motorům pro eu a vymýšlením píčovin typu močovina a přidávání biolihu do paliva - se spotřeba zvyšuje. poslední normy, které byly "rozumné" a kde nebyly motory uškrceny, donuceny spalovat neefektivně kvůli nižším emisím, apod. byly euro3. edit: někteří výrobci dokázali vymyslet i motory euro4 relativně v pohodě.
myslím, že jako celek se nám (eu) tahle sázka na ekologii nevyplatí. mělo by se začít nejdříve tím, že se udělá energetický audit použití bioethanolu (což je, dle mého, ekonomická i ekologická píčovina), energetický audit motorů se současnou (euro5) i budoucí (schválená euro6 včetně termínů, kdy má pro konkrétní kategorie vejít v platnost) - protože tyto motory spotřebují více paliva, které se musí vytěžit, zpracovat, přepravit, atd.
a hlavně dát konstruktérům motorů ča, aby mohly vymýšlet a vymyslet funkční motory bez downsizingu (proti tomu mám nejméně výhrad), dvou a více dmychadel, močoviny, filtru pevných částic, a dalších berliček.
kokoti v bruselu, kteří tomu nerozumí a vidí jen čísla, stíhjí vymýšlet přísnější normy rychleji než konstruktéři motory. výhodou je pokrok, obrovskou nevýhodou cena (když stojí vývoj motoru 300 milionů eur, je rozdíl, jestli se vývoj rozpočítá na 100.000 nebo 200.000 prodaných aut s tímhle motorem...a pro další euronormu se musí vyvíjet jiný motor) - pak se nemáme divit, že zboží z číny/indie/bangladéše je levnější i při dopravě přes půl zeměkoule.

k sazím z ropákových motorů ještě jedna poznámka - z pneumatik se "udrolí" skoro stejné množství a nikdo to neřeší

Naposledy editováno 03.02.2011 11:00:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 11:07 | Nahoru | #2
mariano>

...k sazím z ropákových motorů ještě jedna poznámka - z pneumatik se "udrolí" skoro stejné množství a nikdo to neřeší...

- já to řeším-:)... Jsem nerad když mi ubejvají gumy:D...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist