Našel jsem velice zajímavé povídaní o této Jawce z let 90, asi poslední s čekým motorem a to o obsahu 250ccm a výkonu 27 koní. Je moc škoda že se tento model dál nevyráběl nebo aspoň ten motor nemontoval do další generace českého motocyklu značky Jawa
Jawa 250/593
No neni to nádhera
enduro
enduro 2
Naposledy editováno 18.12.2010 20:51:46
A pak ať si takové děcko udělá názor na ně ,když mu je už od samého začátku vštěpováno do hlavy "jak to bylo všechno na nic". Ale to ,že většina těch papalášů jen převlíklo kabáty a žerou PRACHY nás všech jen z jiného koryta, tak to už neřeknou "to je přece demokracie, tak je to správně!" Náš průmysl se rozprodal zahraničním společnostem nebo se rovnou vytuneloval a tak je to se vším všechno prodat,zku....,však co po nás potopa ať se staraj druzí za 50 let asi "romové" nebo já nevím kdo, JÁ URČITĚ NE!K tématu sociálních dávek se nebudu radši vůbec vyjadřovat,protože by to silně zavánělo ra...... .
czechino:ty si to nejdřív v hlavě srovnej,protože tam máš pěknej bordej a většina fakt ti uniká bůh ví kde.Viz tvé vyjadřováni na facebooku (na téma jawy)atd.
Já tu dobu taky sice nezažil,ale dokážu si udělat dost dobrý názor z vypravování otce a dědy.
Neříkám že všechno bylo skvělé,ale určitě tu nebyl takový bordel jako po revoluci.A ti komunisti jak ty říkáš byli normální lidi,žádní méně cení za které je považuješ ty!
Na začátku byly určité ideály,které se lidem líbily a proto do toho šli to,že potom někteří odešli je věc druhá.A většinou ten kdo chtěl něco dokázat ,tak v té straně musel být(možná tak na oko to je věc druhá to nehodlám posuzovat).
e:písmenka :)
Naposledy editováno 26.01.2011 11:06:39
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
babajezi> Co se týče toho že by to jawa bez komoušů nikam nedotáhla je podle mě kravina,komouši nám dali východní trhy jako vidlácký rusi a cikánský romuny,jenže kdyby tu nebyly tak šel vývoj už od let poválečných dál a motorky by šly do USA,Německa,Itálie a zbytku západu+ i na ten východ,jestli by se pitomí rusáci neuspokojili svíma dněprama,které byli stejně okopčené jako ostatní málo co rusové vyrábí,nebo vyráběli(kromě zbraní).Takže Jawa a ČZ by si jeli podle sebe a nikdo by jim neomezoval vývoj novejch motorek,to samé bylo u Škodovky měli jsme krásné auta třeba škoda 720 5x uložená klika,OHC,motory o obsahu 1500ccm,které se dali převrtat až na obsah 2000ccm,viz. Škoda 200RS,ale to už moc odbočuji no skrátka komouši to zatrhli pač by to bylo samozřejmě lepší než rusáckej okopčenej džigůůl,kterej se mimochodem pořád a stále vesele vyrábí už asi 40 let a je to v rusku nejprodávanější kcháár po nivě Komouši nás skrátka potopily ať v motorkách tak autech,tak plno dalších věcech.Je hezké že jsem vyváželi,ale k čemu to bylo když motorky zastaralé 30 let!Samozřejmě závodníky bych nestřílel,ty něco uměli a jinak než vstupem do strany by to neukázali ale uvědomělí určitě nebyli ten první neni to Falta,ale moc se v tom nevyznám tos mě dostal
Matess727x:Co se týče mého otce tak v době převratu na základku nechodil
Tu dodělal v roce 1974,v roce 1988 emigroval do Rakouska,nevim kolik lidí si tady na to trouflo?
Jinak co se týče mé rodiny tak se dá říct že každého komouši zníčili,např. dědovi doktoru medicíny vzali titul a poslali ho makat do do Kladenskejch hutí,DOKTORA! a takhle nějak podobně to bylo s každym členem naší rodiny...
No nebyl ten komunismus absurdní
PS: Vyděli jste Černí Baroni
2 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
.A ti komunisti jak ty říkáš byli normální lidi,žádní méně cení za které je považuješ ty
Kurňa ty se koukni na ty barony,nebo tankovej prapor,tam uvidíš ty "normální lidi" Neříkám že ke konci byli tak vygumovaní jak v 50 a 60 letech,ale pořád to byli svině
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Myslel jsem původně že ti jen vypláchli ve škole mozek ale koukám, že jsi prostě jen trouba.
Ve tvých šestnácti letech bych se především naučil pravopis! Potom bych se zajímal o to co se vlastně v tý Jawě dělo, jak to bylo s vývojem motocyklů atd. I tady kdybys hledal tak najdeš vysvětlení proč se neexportovalo víc na kapitalistické trhy, proč šla většina výroby do SSSR a proč nikdo nemusel žádný vývoj brzdit.
Ale co se tebou rozčiluju. S klukem kterej si hraje na motorkáře a plete si Jardu Faltu s Mašitou, nepozná krosový motocykl od soutěžního a pod. je to asi ztráta času.
czechino píše: davkoz> PS: Vyděli jste Černí Baroni
Kurňa ty se koukni na ty barony,nebo tankovej prapor,tam uvidíš ty "normální lidi" Neříkám že ke konci byli tak vygumovaní jak v 50 a 60 letech,ale pořád to byli svině
...takže ty si děláš názor o Československu podle filmu Černí Baroni?....to jsi větší hňup než jsem si myslel. Zkus se podívat na dokument o historii Barandova,...tam o Černých baronech mluvili samotní autoři a herci. Bylo to v TV tak před týdnem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
jinak "komunistů" tady bylo odhadem cca 1-2 milionu? možná víc nevím ale to jsou vlastně prasata jak ty říkáš(řidiči kamionu,kteří vyváželi zboží za hranice,někteří doktoři, dokonce i Ivan Olbracht jestli ti to něco vůbec říká atd..).
Matess727x> Já si nemusím dělat názor o ČS podle filmu,ale podle toho co tu za komoušů zažila moje rodina a to myslím mluví za vše
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
czechino píše: davkoz> Jasně už jsem psal že aby se měl někdo líp tak vstoupil do strany,ale to byli zbabělci a ne komunisti
Ale to není zdaleka pravda.Z počátku tam naprostá většina lidí vstupovala z přesvědčení protože ta základní myšlenka pro ně byla přijatelná a nikoho z nich nenapadlo že se do strany vecpou darebáci a celý to zkurví. To co se potom dělo byl normální boj o koryta zrovna jako teď. Jenomže si ti původní papaláši nedovolili republiku rozkrást, vydrancovat a neuvěřitelně zadlužit jako ti dnešní mafiání kteří se jen přebarvili z těch starých.
A jak to bylo ve skutečnosti v Jawě tady už psalo několik lidí (kteří byli u toho) včetně mě. Znova to psát a přesvědčovat zase "chytrý" kluky kteří v té době nebyli na světě ale perfektně to všechno znají z medíí už vážně nebudu. Hledej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Jinak moc dobrá stránka,jistě si ji pročtu www.ec-classic.com
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
babajezi:snad jsem to dobře napsal neukamenovat kdyby ne e :)
czechino píše: babajezi> Vláda stála stojí a asi bude stát za hovno,ale pořád ta současná je lepší než ta předešlá,aspoň když řeknetu svůj názor tak vás za to nepopraví.
...a máme tu nového 16-ti letého odborníka na politologii a historii. Ty si fakt ještě hloupé dítě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Fakt. pozn:motocykly z fotek Mašity a spol.se pochopitelně jako tovární nedaly
koupit.Ale každá rozumná firma na západě dělala prodejní modely svých úspěšných
typů.Nepamatuji nic takového u "neporazitelné JAWY třipade Mašity".Pamatuji, že
omezené série terénních ČZ šli na západ,ale v Mototechně je nikdo neviděl.
Abych nepomlouval byly k dostání "devadesátky Trail a Cross" a pár podpultových
zetek 175 v mírně terénním podvozku.Musím se férově zmínit i o několika kusech
vyšmelených ČZ250 Enduro které byly pokoutně získány.To bylo vše.Fanda motorek
byl v běžné obchodní síti "namydlen" o možnosti zahraniční mototuristiky ani
nemluvím.To jsou vzpomínky běžného motofandy z těch let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Naposledy editováno 27.01.2011 19:08:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Aaron píše: babajezi> Dovolím si malou poznámku.Je mi 52 let na motorkách jezdím od 15.
Fakt. pozn:motocykly z fotek Mašity a spol.se pochopitelně jako tovární nedaly
koupit.Ale každá rozumná firma na západě dělala prodejní modely svých úspěšných
typů.Nepamatuji nic takového u "neporazitelné JAWY třipade Mašity".Pamatuji, že
omezené série terénních ČZ šli na západ,ale v Mototechně je nikdo neviděl.
Abych nepomlouval byly k dostání "devadesátky Trail a Cross" a pár podpultových
zetek 175 v mírně terénním podvozku.Musím se férově zmínit i o několika kusech
vyšmelených ČZ250 Enduro které byly pokoutně získány.To bylo vše.Fanda motorek
byl v běžné obchodní síti "namydlen" o možnosti zahraniční mototuristiky ani
nemluvím.To jsou vzpomínky běžného motofandy z těch let.
...taky k tomu něco doplním.Jistě by si mohl pamatovat organizaci Svazarm.To byla možnost, jak se k závodním soutěžáckým motorkám dostat a to za darmo.Stačilo, když jsi byl ve Svazarmu a chtěl závodit.My měli od Svazarmu dvě soutěžácký Jawy a to i s financováním náhradních dílů. To byla krásná doba. S bráchou jsme si jezdili po lesích kde nás napadlo a každýmu to bylo putna.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
(dokud jsem na to měl fyzičku honil jsem zetku 250a380 nikdy ale po lese)
jenom ve zkratce:
Soutěžní Jawy koupit šly v "ODSS" (obchodní dům služeb Svazarmu)ale to vlastně platilo jen pro cizince. Sice nic nebránilo koupit soutěžáka i normálnímu zájemci - jenže ten by nebyl normální .Jednak to stálo balík (uvědom si že to byly nejlepší motorky na světě a to bez výhrad!!), materiály na to použité odpovídaly ceně a hlavně se na těch motorkách smělo jezdit po našich silnicích jen na licenci!! Kdo jí měl, tak motorku dostal přidělenou od střediska za které jezdil zadarmo !!!!!!!!
Kdo by to proboha kupoval v mototechně?? Nemluvě o tom že třipade Saďoch by naprostou většinu kluků po autoškole spolehlivě zavraždil . Jel jsi na tom??
Zrovna takovej nesmysl je, že nešly koupit krosový ČZ.Ty se daly koupit úplně bez problémů.
Jenže zase- kdo by to kupoval když to mohl vyfasovat
[URL= jiná doba a motorku jezdili kluci a fandové. Potom strejci co to měli na ryby a na pojíždění mezi vesnicema. Pro ty ta třipade v serii jela jako kráva. Kdo chtěl závodit tak se k motorce dostal ve středisku (nezapomeň že ty naše motorky byly na světový špičce) a pokud byl někdo takovej šílenec že chtěl dát za motorku víc než za luxusní auto tak si mohl koupit i čtyřválcovou Hondu. Jak to šlo už jsem tady taky psal asi pětkrát.
Takže asi tak
Naposledy editováno 27.01.2011 15:51:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Aaron píše: Matess727x> Ježdění po lese považuji za zrůdnost za každého režimu
(dokud jsem na to měl fyzičku honil jsem zetku 250a380 nikdy ale po lese)
...ty toho o Enduru moc nevíš viď?
Naposledy editováno 27.01.2011 15:51:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Aaron píše: Matess727x> Ježdění po lese považuji za zrůdnost za každého režimu
(dokud jsem na to měl fyzičku honil jsem zetku 250a380 nikdy ale po lese)
Jezdím po lesích 45 let a nikdy jsem neměl sebemenší problém s lesáky. Jenže jezdím po cestách a ne v porostu, mám tichou motorku a ne uřvanej motokros a chovám se v lese jako člověk a ne jako prase. Motocyklové soutěže se jezdily po lesích desítky let a nevím nic o nějaké devastaci. Ta začla až po puči v roce 89 kdy začly naše lesy zažívat největší drancování od marie Terezie !!!!!!!!!!!!!!!!
babajezi píše: Jezdím po lesích 45 let a nikdy jsem neměl sebemenší problém s lesáky. Jenže jezdím po cestách a ne v porostu, mám tichou motorku a ne uřvanej motokros a chovám se v lese jako člověk a ne jako prase. Motocyklové soutěže se jezdily po lesích desítky let a nevím nic o nějaké devastaci. Ta začla až po puči v roce 89 kdy začly naše lesy zažívat největší drancování od marie Terezie !!!!!!!!!!!!!!!!
...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
na část "hoby"a "závodní") Děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km
Aaron píše: Matess727x> zkus nám tu prosím popsat co o Enduru víš Ty (můžeš to rozdělit
na část "hoby"a "závodní") Děkuji.
...komu "nám?". Chceš tu simulovat fiktivní názor davu? Nebudu plýtvat energií pro někoho, kdo nemá zájem o pohled z jiného úhlu na svůj nezvratný názor.
Naposledy editováno 27.01.2011 19:34:18
1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km
..........
Naposledy editováno 27.01.2011 16:10:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... | DrevoKocurik | 6 | 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik |
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... | Váša04 | 10 | 21.7.2019 v 00:02 jawakain |