Jawa má sovej nejlepší léta za sebou, ČZ vyrábí úplně jiný věci ale....
proč se stydět?? značky přicházejí a odcházejí, kolik věhlasnejch anglickejch značek dojelo na šikmáče - krom triumphu, kterej ale dneska vyrábí taky z půlky na thaivanu všechny....
diskuzi o transakci s cagivou a dnešní vývoj v jawě bych nezačínal..
nemám jawy, když vyjmu moped pionýr, mám Čz, mám jich víc, a v sedle jedný z nich jsem strávil hodně kilometrů (cca 90000) mno za tu dobu mi jednou utekla segrovka pístního čepu, jednou pístní kroužek, jednou prasklo perko v řadícím automatu a jednou odešla 4 rychlost, sežrala pár řetězů a mnoho pneumatik, sadu tlumičů apod.....
vždy jsem dojel a motorka krom těhle úletů vždy sloužila.
Pravda je ta, že za tu dobu spolykala nějaký peníze ale to už je ptostě tak, když i chci povozit prdel, musím to zaplatit...
Je pravda že tyhle motorky jsou pro řidiče, ne pro blbce - páč blbce co neví která bije a podle toho se k věci chová, věc vypeče pro ponaučení, když se neponaučí, vypeče ho zas...
rád si je ještě dlouho nechám, třeba do smrti.
že si někdo koupí místo j350 žlutýho půllitra? to je mi celkem jedno, ale i ty mají svoje úskalí... postupem času doznaly třeba karburátory vývoje, že straty nemají svoje rituály... ovšem kolik je tady každý jaro stesků (nenastartoval jsem!!!) třeba díky tomu, že to prostě na zimu jbli dogaráže a poser se tam... baterka vybitá e přemrzlá, benzín v karbech zvodnatělej a n vodu bez elektriky nejede nic.... ceny dílů bych nesrovnával, protože v dnešní době, kdy se nače český stroje stávají pomalu veteránama, se díly na ně šplhají do cenovejch hladin vyšších, než je obečně známo.
Jawa v brodcích byla mnoho let v podstatě montážní závod - pokud budu uvažovat seriové typy (seriové motory, tlumiče a jiný zásadní díly se dělaly v ČZ) ale j640 je obyčejná, ale opravdu pohledná motorka (z dnešních UFOdesignů bych blil), která s trochou péče bude sloužit prostě normálně...
Nyní prožíváme období, kdy je na trhu málo běžných, pohledných strojů, které vapadají normálně klasicky, prostě jako motorka, ale je plný kosmickejch lodí, kdy se výrobci předhánějí, kdo bude mít hranatější tvary kdo bude mít při sezení prdel vejš než hlavu kdo bude mít světla natažený do půl nádrže... Ono se to časem zase začne zajídat a možná se vrátíme ke klasice.
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
jestli se to tocí - má to kroutící moment ... jestli se to točí má to tedy i měřitelný otáčky ...z toho všeho vyplývá, že to tedy musí mít i výkon. To kolik ho komu stačí " k životu" už je věc jiná ...
Každýmu v 17 letech bych se já třindu bál dát do ruky ...
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
je tu dost moderních motorek v dostupnejch cenách, takže, kdo chce sportovat, nebo machrovat, vybere si patrně jinou a nebude na Jawu nadávat.
a Jawu začnou vyhledávat staromilci, nostalgici, lidi otrávení přepíčeností současných motorek a tihle vědí, co chtějí a co kupují.
s časem jí předpovídám jako čím dál tím hledanější motorku na trhu ojetin (viz dneska Kývačky, začíná být sháňka po 634kách...).
a koukněte kurňa na Enfield! nemá úplně up to date podvozek, ani motor......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
callowsick píše: třipade náhodou v tuhle chvíli nemá vůbec špatnou pozici!
je tu dost moderních motorek v dostupnejch cenách, takže, kdo chce sportovat, nebo machrovat, vybere si patrně jinou a nebude na Jawu nadávat.
a Jawu začnou vyhledávat staromilci, nostalgici, lidi otrávení přepíčeností současných motorek a tihle vědí, co chtějí a co kupují.
s časem jí předpovídám jako čím dál tím hledanější motorku na trhu ojetin (viz dneska Kývačky, začíná být sháňka po 634kách...).
a koukněte kurňa na Enfield! nemá úplně up to date podvozek, ani motor......
Tak za padesát let po 350 asi sháňka bude, ale já už tu asi nebudu .
Lidé chtějící nostalgii si kupují většinou klasický Triumph nebo Guzzi. Tuhle "moderní" Jawackou veteš si koupí z nostalgie jen finančně slabý jedinec, průměrně situovaný si vezme výše zmíněné nebo skutečně historickou JAWU.
asi jsi se nechal příliš zhnusit špatnou zkušeností.
ale lidi jsou různí ...třeba mě vždycky těšilo si postavit motorku z dílů dovezenejch v několika bedýnkách od ovoce... a nebylo to jenom kvůli penězům, takový hodocení je krátkozraký.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
vtr78 píše: Lidé chtějící nostalgii si kupují většinou klasický Triumph nebo Guzzi. Tuhle "moderní" Jawackou veteš si koupí z nostalgie jen finančně slabý jedinec, průměrně situovaný si vezme výše zmíněné nebo skutečně historickou JAWU.
Myslím si, že jseš zcela vedle..2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Sema píše: Myslím si, že jseš zcela vedle..
A já si myslím že nejsem .
Je to věcí názoru. Já si JAWY vážím jako historické značky, ale jejich výroba (pro mne) mohla skončit rokem 1960 - později to byla a je bída, děs a utrpení. I kdyby nakrásně Jawa začala prodávat nějaký nový model, stejně bych si ho nekoupil. Může tady spousta lidí psát "jak by si novou Jawku koupili", ale proč se potom neprodávaly modely s motorem 650? Problém Jawy je totiž v poměru cena/hodnota/zpracování - díky tomu má jen málokdo chuť vysázet za Jawu 150 a víc tisíc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
vtr78 píše: A já si myslím že nejsem .
Je to věcí názoru. Já si JAWY vážím jako historické značky, ale jejich výroba (pro mne) mohla skončit rokem 1960 - později to byla a je bída, děs a utrpení. I kdyby nakrásně Jawa začala prodávat nějaký nový model, stejně bych si ho nekoupil. Může tady spousta lidí psát "jak by si novou Jawku koupili", ale proč se potom neprodávaly modely s motorem 650? Problém Jawy je totiž v poměru cena/hodnota/zpracování - díky tomu má jen málokdo chuť vysázet za Jawu 150 a víc tisíc.
...protáhnu to do " skončit rokem 70 ..." ...a pod zbytek se podepíšu, moje řeč a myslím, že každej rozumnej,(tedy logicky a ne srdcem) uvažující jedinec to tak taky vidí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
t_freedom píše: ...protáhnu to do " skončit rokem 70 ..." ...a pod zbytek se podepíšu, moje řeč a myslím, že každej rozumnej,(tedy logicky a ne srdcem) uvažující jedinec to tak taky vidí.
Mymo prototypů a soutěžních verzí, které nešly do normálního prodeje máte pravdu a souhlasím. Byl tu ale ještě jeden hodně zajímavej počin a to porevoluční Tempo, Master a Supermaster. Všichni s dvoutaktem 250-280/593-594. To je dost zajímavá motorka (Na poměry výchdoního bloku)..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
MartinED250 píše: Mymo prototypů a soutěžních verzí, které nešly do normálního prodeje máte pravdu a souhlasím. Byl tu ale ještě jeden hodně zajímavej počin a to porevoluční Tempo, Master a Supermaster. Všichni s dvoutaktem 250-280/593-594. To je dost zajímavá motorka (Na poměry výchdoního bloku)..
Ta 250 byla zajímavá jen motorem - ten byl spolehlivý, ale pekelně těžký. Zbytek byl stejný s 350 - tedy šunt.
vtr78 píše: A já si myslím že nejsem .
Je to věcí názoru. Já si JAWY vážím jako historické značky, ale jejich výroba (pro mne) mohla skončit rokem 1960 - později to byla a je bída, děs a utrpení. I kdyby nakrásně Jawa začala prodávat nějaký nový model, stejně bych si ho nekoupil. Může tady spousta lidí psát "jak by si novou Jawku koupili", ale proč se potom neprodávaly modely s motorem 650? Problém Jawy je totiž v poměru cena/hodnota/zpracování - díky tomu má jen málokdo chuť vysázet za Jawu 150 a víc tisíc.
Jo, sorry-já jsem si tvůj příspěvek včera špatně vyložil, myslel jsem, že se týká pořizování starších strojů.. U těch nových je to tak jak píšeš. Tu třindu beru čistě jako pracanta, ne jako motorku pro nostalgiky..
Na těch ostrovech jich prodaj tak 10 jen pro ty nejskalnější fandy...
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
PS: A pak ze to nejde!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Naposledy editováno 29.12.2010 17:22:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |