paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ježdění v zimě
4.12.2010 v 14:23
Zdravím chtěl bych se zeptat jestli se dá jezdit v zimě. Jako jestli třeba motorce neškodí moc malá teplota. Jedná se o Hondu CR 80. Nemůže se s motorkou něco stát? A jaké máte zkušenosti s ježděním?

(reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:06 | Nahoru | #31
frantas> žádnej teploměr nemám, když jsem dneska dával tu nemrzku do toho chladiče tak jsem to potom jel jenom projet po dvoře jedno (první nakopnutí bez sitiče-běžela po chvilce chcípla, druhý nakoponutí běžela normál a do otáček hned jako by mi na ní nikdo před chvilí jezdil )

(reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:13 | Nahoru | #32

nicooo píše: no jízdu na ledě moc nedoporučuju taky jsem si dneska myslela, jak si zajedu před zazimováním dotankovat, že když pojedu pomalu a opatrně, že se nemůže nic stát a teď mám doma zrcátko na dva kusy jestli si myslíš, že to na ledě udržíš- tak neudržíš, věř mi jezdit v zimě ano, ale jedině, když je silnice suchá nebo mokrá (sůl je sice humus,ale jet se na tom dá), pokud je na ní vrstva sněhu a ledu tak bych na to nevjela ani s tou tvojí kroskou

no jelikos jsme v sekci Cross, tak mluvit o silnici je docela zcestny... kor kdyz tazatel ma CR 80 jinak led je svine, ale kdyz o nem clovek vi, tak se da projet v pohode, horsi je kdyz te prekvapi plotna ve vinglu, nebo potkas nakou jamu zapadanou hezky do roviny snehem, to pak clovek lezi ani nevi jak

(reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:32 | Nahoru | #33

nicooo píše: no jízdu na ledě moc nedoporučuju taky jsem si dneska myslela, jak si zajedu před zazimováním dotankovat, že když pojedu pomalu a opatrně, že se nemůže nic stát a teď mám doma zrcátko na dva kusy jestli si myslíš, že to na ledě udržíš- tak neudržíš, věř mi jezdit v zimě ano, ale jedině, když je silnice suchá nebo mokrá (sůl je sice humus,ale jet se na tom dá), pokud je na ní vrstva sněhu a ledu tak bych na to nevjela ani s tou tvojí kroskou



Když to zvládne Jawa, tak to jeho CR 80 musí taky. Jenom se to holt nesmí zkoušet na silničních gumách - to je jak lézt na Everest v bačkůrkách

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:42 | Nahoru | #34
Padlo tady slovo o zadření. Docela by mně zajmaly nějaké detaily. Nechci riskovat nějakou poruchu. To že jezdíte na ČZ a podobných motorkách je jedna vec ale na CR 80 kere toci 11 000 otacek si myslim ze to muze byt trochu nebezpecne pro ten motor. Nevím no pockam si na nazor nejakeho odbornika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:50 | Nahoru | #35

Nomex píše: Padlo tady slovo o zadření. Docela by mně zajmaly nějaké detaily. Nechci riskovat nějakou poruchu. To že jezdíte na ČZ a podobných motorkách je jedna vec ale na CR 80 kere toci 11 000 otacek si myslim ze to muze byt trochu nebezpecne pro ten motor. Nevím no pockam si na nazor nejakeho odbornika.

prave proto, se zakrejva ten chladic... aby se to ohralo a necinklo se to... jinak u takhle malyho objemu bych asi posteloval i ten karbec, tam je kazdej detail dost znat, ja osobne jsem na to sral, ale mel jsem 300, takze tam to nejak znat nebylo

Naposledy editováno 04.12.2010 18:50:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:53 | Nahoru | #36
Uvalak> A co presne na karburatoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:55 | Nahoru | #37
Nomex> natryskovat, posunout ci vymenit jehlu, nastavit bohatost podle aktualni teploty a nadmorsky vejsky, v manualu budes mit tabulku podobnou jako posilal Vojtmar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:56 | Nahoru | #38
Uvalak> Coze mam? Natryskovat? o co presne jde?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 18:57 | Nahoru | #39

frantas píše: Toho se nesmíš tolik bát. Navíc CBR neni moc vhodná motorka do tědlech podmínek. Hladká guma, silniční geometrie, silniční posez.



ta guma je náhodou ještě docela good, je skoro nová, takže vzorek pěknej a co se týče silničního posezu tak ten fakt nebyl nohy jsem měla na zemi celou dobu ale tak je mi jasný, že to byl dementní nápad, ale tak chybama se člověk učí, že? a lepší spadnout v 15km rychlosti než 50. Akorát mě štve, že to bylo nějakejch 100 metrů před cílem holt zkušenost do života

(reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 19:09 | Nahoru | #40

nicooo píše: ta guma je náhodou ještě docela good, je skoro nová, takže vzorek pěknej a co se týče silničního posezu tak ten fakt nebyl nohy jsem měla na zemi celou dobu ale tak je mi jasný, že to byl dementní nápad, ale tak chybama se člověk učí, že? a lepší spadnout v 15km rychlosti než 50. Akorát mě štve, že to bylo nějakejch 100 metrů před cílem holt zkušenost do života

To je jako myšlení těch co maj v zimě na autě nové letní a čekaj že to bude to samé jak na zimákách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 19:12 | Nahoru | #41
nicooo> tak to bejva vzdycky, jeste kdyz jsem mel 125, tak se mi stalo to samy, jedu 2 km od kamose, namrzlo na tom 10 cm cerstvy snehu a 2 zatacky pred barakem sem s tim riznul a jelikos jsem mel uz rezervu, tak mi jeste vytek zbytek benzinu a musel jsem zbytek tlacit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 19:14 | Nahoru | #42

Nomex píše: Uvalak> Coze mam? Natryskovat? o co presne jde?

vymenit hlavni trysku = natryskovat, musis jeste vymenit jehlu, atd. v manualu bys mel mit podobnou tabulku podle ktery to naladis, neco takovyho: [img]

Naposledy editováno 04.12.2010 19:15:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 19:21 | Nahoru | #43
Uvalak> Ja zadnou jinou jehlu a trysku nemam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 19:33 | Nahoru | #44

Nomex píše: Uvalak> Ja zadnou jinou jehlu a trysku nemam

tak si je kup, nebo se na to vyser, ale u takhle malyho objemu je mozny, ze znatelne poklesne vykon, jelikoz bude chuda smes... vzduch je studenejsi = ma mensi objem = protece ho vic nez normalne = chuda smes = moznost propalenyho pistu

(reakce na) Ježdění v zimě

4.12.2010 v 19:51 | Nahoru | #45
Uvalak> jn nebudu riskovat

Ježdění v zimě

5.12.2010 v 12:04 | Nahoru | #46
na novou jehlu bych sral... stačí dát o jedno níž (bohatší) koupit podle manuálu trysky na partsdepot.com a podle manualu poladit šroub směsi

2 reakcí na tento příspěvek Ježdění v zimě

5.12.2010 v 15:43 | Nahoru | #47
Kolegové sebevrazi, jak řešíte v zimě brejle? Ať dělám co dělám, vždycky si brejle na krosové helmě strašně zafuním. Pokud si nedejbože nasadím ještě zimní kuklu, tak vidím maximálně první dvě minuty. Je na to nějakej fígl, nebo se musím prostě naučit nedejchat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

5.12.2010 v 16:07 | Nahoru | #48
Enthropy> taky s tím mám problém, když jedu, tak je to v pohedě, ale jak člověk zastaví nebo hodně zpomalí, tak se zamlží a nakonec i zamrznou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

5.12.2010 v 16:19 | Nahoru | #49
pospa5> Právě. A když si do toho dá chvilku tělocviku při startování nebo vyhrabávání stroje z hromady sněhu, tak je to úplně v řiti. Proto zjišťuju, jestli někdo nemá zkušenost třeba s nějakým ošetřením povrchu brejlí. U mě je to ještě umocněný tím, že pod nima mám obyč dioptrický

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

5.12.2010 v 18:41 | Nahoru | #50
Enthropy> když jsme byli na základce na lyžáku, tak nám radili natřít si sklo třeba sprchovým gelem

Ježdění v zimě

5.12.2010 v 18:41 | Nahoru | #51
a vlastně to samý jsem dělal třeba i s plexisklem na helmě na hokej..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

6.12.2010 v 13:29 | Nahoru | #52

pospa5 píše: Enthropy> když jsme byli na základce na lyžáku, tak nám radili natřít si sklo třeba sprchovým gelem



To jako štětec, a potřít jak kachnu sádlem? Nebo to sprcháčem normálně umejt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

9.12.2010 v 14:43 | Nahoru | #53
frantas> normálnš si dát sptcháč na prst a rozetřít to po tom a otřít třeba ubrouskem..mohlo by to pomoct

(reakce na) Ježdění v zimě

10.12.2010 v 21:48 | Nahoru | #54
pospa5>pomohlo to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

11.12.2010 v 22:57 | Nahoru | #55

Uvalak píše: kdyz je velka zima a mas 2 chladice, tak se dela, ze pred jeden das karton aby se to vubec ohralo (u motorek co nemaj termostat)



Co myslíš velkou zimou? -10? -20? A normálně natvrdo přilepíš nějaou páskou kus krabice před chladič? Dík za odpověď.

(reakce na) Ježdění v zimě

11.12.2010 v 23:14 | Nahoru | #56

nicooo píše: no jízdu na ledě moc nedoporučuju taky jsem si dneska myslela, jak si zajedu před zazimováním dotankovat, že když pojedu pomalu a opatrně, že se nemůže nic stát a teď mám doma zrcátko na dva kusy jestli si myslíš, že to na ledě udržíš- tak neudržíš, věř mi jezdit v zimě ano, ale jedině, když je silnice suchá nebo mokrá (sůl je sice humus,ale jet se na tom dá), pokud je na ní vrstva sněhu a ledu tak bych na to nevjela ani s tou tvojí kroskou



Nesmíš ale jezdit po silnici, to dá rozum, že si pak rozbiješ hubu Mě stačilo, že sem včera dal před barákem asi 520stupňovou otočku a to jsem se chtěl jen z prdele otočit o 180 a trošku mě to víc ustřelilo

Ježdění v zimě

12.12.2010 v 00:11 | Nahoru | #57
Na lede nebo uježděném sněhu nemužeš moc přidávát plyn ale jak nalítneš do hlubokého sněhu.. tak už full gas a jedeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v zimě

12.12.2010 v 00:19 | Nahoru | #58

crasherx píše: Co myslíš velkou zimou? -10? -20? A normálně natvrdo přilepíš nějaou páskou kus krabice před chladič? Dík za odpověď.

kazda motorka to ma jinak, tak jde o to co jedes, kdyz se blbne nekde na louce tak se ohreje, ale kdyz se pak jedou naky delsi cesty, tak se obcas motor nedostane na optimalni teplotu a nez si stihnes vyndat piti z ruksaku, tak uz abys zase startoval se syticem dava se to normalne mezi chranic chladice a chladic

(reakce na) Ježdění v zimě

12.12.2010 v 01:07 | Nahoru | #59

frantas píše: Toho se nesmíš tolik bát. Navíc CBR neni moc vhodná motorka do tědlech podmínek. Hladká guma, silniční geometrie, silniční posez.



Přesně

(reakce na) Ježdění v zimě

12.12.2010 v 01:14 | Nahoru | #60

Uvalak píše: kazda motorka to ma jinak, tak jde o to co jedes, kdyz se blbne nekde na louce tak se ohreje, ale kdyz se pak jedou naky delsi cesty, tak se obcas motor nedostane na optimalni teplotu a nez si stihnes vyndat piti z ruksaku, tak uz abys zase startoval se syticem dava se to normalne mezi chranic chladice a chladic



Tak mi teďka jak je sníh většinou jezdíme blbnout k nám do pískovny za dědinu a měl jsem zatím akorát problém s tím, že mě to nešlo do otáček. Ale posléze jsem zjistil, že to bylo špatným benzínem. Přece jen když je blbý počasí a člověk má malé obsah (250), tak je to sakra znát, jaké tam dá benzin a olej. Olej sem vyměnil, mám tam směs asi do -35 Takže ten je v klídku. Shit benzin už sem taky vypustil a dovezl si kaňďák od benziny, takže teďka jak mi stendle týden skončí zkoušky a bude aspoň trochu sněhu, dem dát repete. Vlastně aji když nebude sníh
Jen mě tak napadá, jaký delší trasy máš na mysli. Myslíš, že někdo s endurkem nebo crosskou teď v zimě jezdí na nějaký delší štreky? Nicméně s provozní teplotou máš pravdu, tak si musím aspoň tak ty tři minutky před blbnutím posedět na Kačce před barákem a trošku ju nechat rozehřát na optimální stav
Jinak na tom mým EXC mám klasicky dva chladiče a před nima plastové kryt, tak mezi ten rkyt a chladič si mám dát ten kus kartonu nebo vyřízlé kus z obalu na vodu do ostřikovačů nebo něco podbnýho? A je jedno, jestli to je na levým nebo pravým chladiču? Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starostlivosť o motorku Honda CR 80 TomášM1 5 24.7.2021 v 15:07 combust
Honda Cr 80 Honda CR 80 TomášM1 1 30.5.2021 v 07:54 ja1
CDI jednotka oprava Honda CR 80 Reprak 4 26.5.2019 v 19:29 Gewo
První cross motorka - holka Honda CR 85, Honda CR 80, KTM EXC 125 katiexx 2 3.7.2018 v 08:29 monyspeed
Oleje, chladící kapalina Honda CR 80 kucajs 23 24.1.2018 v 16:08 Mustaf11254


TOPlist